Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Peugeot 607

Sorteer op:


Peugeot 607 2.7 V6 HDI aut. met een Burstner

De ervaring van R. van de Pol met een Peugeot 607 2.7 V6 HDI aut. (204 pk/150, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Burstner Averso Plus 410 TS van 1300 kg geplaatst op 18-01-2011:

In de zomer van 2010 naar Zuid Frankrijk geweest via deels Route Nationale (RN7) en daarna nog met de combinatie richting de Ardeche. Geweldige combinatie, waarbij ik op wil merken dat ik niet verwacht had dat de Averso Plus 410 TS zo fijn achter de auto zou liggen!

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 607 2.2 HDI [5MT] met een Hobby

De ervaring van p koolhof met een Peugeot 607 2.2 HDI [5MT] (133 pk/98, Kw bouwperiode: 2000 - 2003) en een Hobby De Luxe 400 KB van 1141 kg geplaatst op 12-05-2009:

Geweldige trekauto ook in de bergen.
Verbruik met caravan 9,3 l per 100 km.
Solo verbruik 5,8 l per 100 km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 607 2.2 HDI [5MT] met een Knaus

De ervaring van Grevinga met een Peugeot 607 2.2 HDI [5MT] (133 pk/98, Kw bouwperiode: 2000 - 2003) en een Knaus Sudwind 500 FDK van 1605 kg geplaatst op 24-05-2008:

Geweldige trekauto. De caravan gewogen 1750 kg naar italie over de gotthardpas zonder problemen. De steilste helling daar gaat deze nog met 90 omhoog. Tot 110 is de caravan stabiel en daarboven wordt deze onrustig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 607 2.0 HDiF met een Hobby

De ervaring van Van Hal met een Peugeot 607 2.0 HDiF (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2006 - 2011) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1398 kg geplaatst op 17-05-2008:

Ervaring (van ruim 5 jaar) is in overeensteming met wat is beschreven. De 607 2.2. HDI trekt de caravan meer dan voortreffelijk. Bij gebruik cruise control en kruissnelheid van 100 km/h hoeft op de snelweg niet geschakeld te worden. Ook op hellingen zoals in Zuid Duitsland is schakelen niet nodig, in tegendeel: iets gas bijgeven verhoot de snelheid direct zodat vlot met verkeer kan worden meegekomen. Ook in De Alpen is meer dan voldoende trekkracht aanwezig. Ideal snelheid is bij 90 - 105 km. Langzamer is minder confortabel, sneller niet verantwoord.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 607 2.2 HDI [5MT] met een HomeCar

De ervaring van G.M. van Dam met een Peugeot 607 2.2 HDI [5MT] (133 pk/98, Kw bouwperiode: 2000 - 2003) en een HomeCar Rally 45 FHU Trophy van 1300 kg geplaatst op 08-08-2007:

Ervaring heb ik nog niet . Auto is automaat met 4 versnellingenbak. Beladen mag de caravan 1400 kg volgens kenteken

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Peugeot 607.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Peugeot 607 3.0 V6 24v aut. met een Abbey

De ervaring van Allan met een Peugeot 607 3.0 V6 24v aut. (207 pk/152 Kw, bouwperiode: 2000-2005) en een Abbey GTS Vogue 416 van 1363 kg geplaatst op 08-08-2007:

Although the weights are fine I would not recomend towing with the 607 petrol. The 3.0ltr is an auto tiptronic and despite 207 bhp, I still had to change down to third and occasionally second on motorway inclines.
A known fault is fragile gear boxes mine was replaced twice in under 80k miles at a cost of £3695 each Before fitting the tow bar. one to avoid.


Peugeot 607 2.0 HDiF met een Swift

De ervaring van Gail Bouskill met een Peugeot 607 2.0 HDiF (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Swift Challenger SE 480 van 1366 kg geplaatst op 08-08-2007:

The car tows like a dream, the swan neck tow bar is low but we have never botttomed. I have to make sure that the traction control is taken off as the car over compensenates when left on. We also have a 406 which tows the van just as well


Peugeot 607 2.2 HDiF biturbo met een Swift

De ervaring van Barry Dodds met een Peugeot 607 2.2 HDiF biturbo (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Swift Conqueror 530 van 1680 kg geplaatst op 08-08-2007:

Unless the hitch weight is reduce from the normal unladen weight of 75 kg to under 72 kg the suspension is too soft. Also with any road which rolls the whole unit starts to porpoise. There is plenty of power available with the 607 and good torque, brakes are discs all around so no problem on the score. Will be investigating suspension reinforcement like the Mad system of DIY fitting of an inner spring.


Peugeot 607 2.2 HDI [5MT] met een Compass

De ervaring van Paul met een Peugeot 607 2.2 HDI [5MT] (133 pk/98 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Compass Corona 556 van 1414 kg geplaatst op 08-08-2007:

Performance etc is good but I do experience some snaking above 55mph. Sometimes I occassionally drive at 60mph but I am constantly aware of the instabililty of the outfit. I don't know if it is the car or the van.


Peugeot 607 2.0 HDiF met een Avondale

De ervaring van Dennis Morgan met een Peugeot 607 2.0 HDiF (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Avondale Argente 480-2 van 1325 kg geplaatst op 08-08-2007:

The 607 pulls very well but the front wheel drive has no grip on wet grass. We had to be towed off a couple of times when raining. The tow bar is very low to the ground and somtimes grounds on speed bumps. This car has enough power to pull but would not recommend because of the front wheel drive and low tow bar. I am going to buy a Kia Sorrento.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Bandenspanning

Elektronische stabiliteitssystemen (getest)

Hoe meer PK's, hoe beter?

In welke versnelling?

Wet- en regelgeving

 

©2024 Caravantrekker