Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Renault Kangoo

Sorteer gebruikservaringen op:

Renault Kangoo - 1.6 16v met een Trigano

De ervaring van Tom S. met een Renault Kangoo - 1.6 16v (70 Kw/95 pk bouwperiode: juli 2001 - januari 2008) en een Trigano Rubis 380 van 900 kg geplaatst op 02-11-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 65%

Renault Kangoo 1,6 – 95pk- met Trigano Rubis 380 is een zeer goede keus.
Het rijdt heel stabiel. De caravan is laag gebouwd, een opstapje is eigenlijk niet eens nodig, en de hoogte is slechts 1.98m. Breedte is 2.00m. Leeg gewicht is 700kg. Max.gewicht vanwege onze vorige auto begrensd op 900kg. Wegligging is grandioos. Door de lage bouw moet je net als in een sportwagen wel oppassen voor verkeersdrempels. Door het hefdak is het hoogteverschil tussen auto en caravan klein. Ook zijn de franse tolwegen daardoor gratis voor de caravan. Er zit een stabiflex koppeling op.
Ik rijd waar het kan en mag 120km + (teller). Benzineverbruik volgens het dashboard is dan 1:9,5. Mijn vrouw verbruikt 1:10,5. Zij rijdt ietsje langzamer. Bij het tanken en km's delen door liters blijkt het gemiddelde 1:10 te zijn hoewel ik langer rijd. Het benzineverbruik zonder caravan is gemiddeld 1:13,5. Op 5% hellingen kan het wel in de vierde versnelling, maar in de derde versnelling gaat het beter en sneller. Geen enkele moeite in Pyreneen, Alpen en Dolomieten gehad.
Bij het afdalen rijd ik nooit harder als 100. Kogeldruk meestal op 65 a 70 kg. Er is plaats voor 2 grote gasflessen maar ik gebruik een grote en een kleine. De grote zet ik voor de lange rit in de Kangoo evenals de fietsen. Helemaal tegen de achterwand leggen we in de kastjes alleen kleding en handdoeken.
De caravan bevalt ons prima. Het hefdak hoeft nooit omlaag als het hard waait of koud is door de vaste opklap wanden met uitzet-ruiten. Er is ruime stahoogte en het dikke hefdak beslaat praktisch het gehele dak al is het daardoor wel wat zwaar. Het bed is 190x140 dus groot genoeg. WC is ook groot genoeg met aparte vaste wasbak. Wat heb je nog meer nodig? En je kan lekker doorrijden. We hebben Europa in alle richtingen al doorkruist, maar kijken er steeds weer naar uit om met deze caravan op reis te gaan.

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.6 16v met een Trigano

De ervaring van Tom S. met een Renault Kangoo - 1.6 16v (70 Kw/95 pk bouwperiode: juli 2001 - januari 2008) en een Trigano Rubis 380 van 900 kg geplaatst op 02-11-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 65%

Renault Kangoo 1,6 – 95pk- met Trigano Rubis 380 is een zeer goede keus.
Het rijdt heel stabiel. De caravan is laag gebouwd, een opstapje is eigenlijk niet eens nodig, en de hoogte is slechts 1.98m. Breedte is 2.00m. Leeg gewicht is 700kg. Max.gewicht vanwege onze vorige auto begrensd op 900kg. Wegligging is grandioos. Door de lage bouw moet je net als in een sportwagen wel oppassen voor verkeersdrempels. Door het hefdak is het hoogteverschil tussen auto en caravan klein. Ook zijn de franse tolwegen daardoor gratis voor de caravan. Er zit een stabiflex koppeling op.
Ik rijd waar het kan en mag 120km + (teller). Benzineverbruik volgens het dashboard is dan 1:9,5. Mijn vrouw verbruikt 1:10,5. Zij rijdt ietsje langzamer. Bij het tanken en km's delen door liters blijkt het gemiddelde 1:10 te zijn hoewel ik langer rijd. Op 5% hellingen gaat het prima in de vierde versnelling, hoewel je in de derde versnelling met 4000 toeren veel sneller boven bent. Geen enkele moeite in Pyreneen, Alpen en Dolomieten gehad.
Bij het afdalen rijd ik nooit harder als 100. Kogeldruk meestal op 65 a 70 kg. Er is plaats voor 2 grote gasflessen maar ik gebruik een grote en een kleine. De grote zet ik voor de lange rit in de Kangoo evenals de fietsen. Helemaal tegen de achterwand leggen we in de kastjes alleen kleding en handdoeken.
De caravan bevalt ons prima. Het hefdak hoeft nooit omlaag als het hard waait of koud is door de vaste opklap wanden met uitzet-ruiten. Er is ruime stahoogte en het dikke hefdak beslaat praktisch het gehele dak al is het daardoor wel wat zwaar. Het bed is 190x140 dus groot genoeg. WC is ook groot genoeg met aparte vaste wasbak. Wat heb je nog meer nodig? En je kan lekker doorrijden. We hebben Europa in alle richtingen al doorkruist, maar kijken er steeds weer naar uit om met deze caravan op reis te gaan.

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.6 16v aut. met een Kip

De ervaring van noyen met een Renault Kangoo - 1.6 16v aut. (70 Kw/95 pk bouwperiode: juli 2002 - januari 2008) en een Kip Kompakt 37 EK Special van 950 kg geplaatst op 16-08-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 69%

Prima combinatie.
Het is onze 2e Kangoo automaat met LPG-3 in combinatie met Kip Kompakt.
Verschillende keren mee naar zuid Frankrijk gereden
Prima combinatie door hoge opbouw Kangoo in combinatie met goede stroomlijn van Kip Kompakt.
Op benzine is verbruik 1/9. Op LPG 1/6-8.
Maximale snelheid 90km/u

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.6 16v met een Eriba

De ervaring van G.Visser met een Renault Kangoo - 1.6 16v (70 Kw/95 pk bouwperiode: juli 2001 - januari 2008) en een Eriba Touring Troll 550 GT van 1090 kg geplaatst op 24-02-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

Renault Kangoo 1.6 (2004) toelaatbaar aanhangergewicht 1150 kg in combinatie met een Eriba Touring Triton 410 incl. belading ca 950kg was een heerlijke combinatie. Na overstap naar een Eriba Touring Troll 550 GT incl. belading ca 1100kg duidelijk ingeleverd op stabiliteit. Helling op (autobahn) voldoende trekkracht, maar helling af al snel instabiliteit te bespeuren. Zeker bij rijden naast een vrachtwagen of touringcar. De huidige versie van de Kangoo mag nog maar 1050 kg trekken, dus viel af bij de keuze van een andere trekauto. Onlangs de Kangoo ingeruild voor een Volkswagen Caddy combi 1.2 TSI turbo die een caravan mag trekken tot 1400 kg.

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.6 16v met een Eifelland

De ervaring van Coen met een Renault Kangoo - 1.6 16v (70 Kw/95 pk bouwperiode: juli 2001 - januari 2008) en een Eifelland Deseo 400 Plus van 1000 kg geplaatst op 10-05-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 76%

Onze 2004 Kangoo met 1.6 motor en automaat rijdt probleemloos met onze Deseo erachter. Het zou overdreven zijn om te stellen dat je de caravan helemaal niet voelt, maar het kost allemaal weinig moeite. Vooral de automaat is heerlijk bij wegrijden. Een kangoo is niet de mooiste, maar wel de ideale vakantieauto. Er is maar weinig wat er niet in past...

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo II - 1.5 dCi met een Adria

De ervaring van Van hammée met een Renault Kangoo II - 1.5 dCi (50 Kw/68 pk bouwperiode: januari 2008 - heden) en een Adria Action 341 PH van 750 kg geplaatst op 28-08-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 46%

Heb de voorbije weken een duizendtal km gereden met deze combinatie de reeds door julie beschreven trekkrachtberekening klopt .op vlakke weg was een constante snelheid van tussen 9O en100 km/uur in 5 de versnelling goed vol te houden .het verbruik van de combinatie zoals hierboven beschreven was tussen de 8,5 en 9,5 liter diesel per 100 km ;solo wel beladen, is het verbruik 5,7

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.6 16v met een Trigano

De ervaring van Frans met een Renault Kangoo - 1.6 16v (70 Kw/95 pk bouwperiode: juli 2001 - januari 2008) en een Trigano Silver 340 CP van 930 kg geplaatst op 23-08-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 66%

Trekt perfect de caravan naar zuid-Frankrijk.
Bij Luik gewoon in de 4 naar boven.
Wel op tijd terugschakelen als je bergop iets snelheid verliest.(goed je toerenteller in de gaten houden)
Rechte weg gewoon in de 5 geen probleem.

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.9 dTi met een Hobby

De ervaring van Harrie van den Berg met een Renault Kangoo - 1.9 dTi (59 Kw/80 pk bouwperiode: november 1999 - april 2003) en een Hobby De Luxe 400 KB van 1100 kg geplaatst op 04-04-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 86%

De Kangoo DTI kan de Hobby 400KB goed trekken. Een kruissnelheid van 95 km gaat heel goed (in zijn 5), en het verbruik ligt dan tussen de 1 op 10a11.

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.9 D met een Caravan

De ervaring van M. Beckers met een Renault Kangoo - 1.9 D (47 Kw/64 pk bouwperiode: december 1997 - april 2003) en een Caravan van 850 kg geplaatst op 10-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 58%

Ik heb een Renault Kangoo 1.9 d 65RN leeg 1085 kg, En een Caravelair leeg gewicht 548 kg, beladen tot 750kg.
Alleen in Nederland.

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.9 D met een Caravan

De ervaring van p.Beckers met een Renault Kangoo - 1.9 D (47 Kw/64 pk bouwperiode: december 1997 - april 2003) en een Caravan van 850 kg geplaatst op 10-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 58%

Even een aanvulling we rijden diesel, bijna altijd in z,n 4 met caravan

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.9 D met een Caravan

De ervaring van P.Beckers met een Renault Kangoo - 1.9 D (47 Kw/64 pk bouwperiode: december 1997 - april 2003) en een Caravan van 850 kg geplaatst op 10-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 58%

Wij gaan met onze caravan Caravelair nooit naar het buitenland
beladen tot 750kg auto weegt 1085 kg tot 805 kg trekken.
Is goed te doen op vlakke wegen NL.

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo 4x4 - 1.6 16v met een Kip

De ervaring van Simon de Vries met een Renault Kangoo 4x4 - 1.6 16v (70 Kw/95 pk bouwperiode: september 2001 - januari 2008) en een Kip Vision 41 T Special van 1100 kg geplaatst op 10-01-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

Wij hebben met de Kip Vision 41 TVB en de Renault Kangoo 1.6 4x4 rij-ervaring opgedaan. Doordat de Kangoo 4x4 wat hoger op de wielen staat en de Kip Vision een hefdak heeft, is er geringere windvang. Voor de breedte geldt dat de Kip slechts 2.10 m breed is en rond op de hoeken. Daardoor rijd ik met deze combinatie even comfortabel als mijn eerdere Kangoo 1.4 met de Kip Kompakt 400 combinatie. Paasweekend maart 2008 in Noorbeek Limburg onder winterse omstandigheden korte +/- 10% hellingen gereden, goede ervaring met deze combinatie (met 4x4 drive, 95 pk)
Sinds 2009 rijden we Kia Soul, zie daar verdere info.

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.5 dCi met een Eriba

De ervaring van J.Schukkink met een Renault Kangoo - 1.5 dCi (60 Kw/82 pk bouwperiode: juli 2002 - september 2005) en een Eriba Touring Puck 230 GT van 790 kg geplaatst op 06-10-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 58%

Met deze cobinnatie probleemloos door Griekenland-Turkije-Spanje en Portugal gereden totaal 25.000 km
met 2 personen en losse campeeronderdelen in de auto
zoals stoelen ,tafel, extra gasfles,laptop, kleine eetvoorraad e.d

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.6 16v met een Caravan

De ervaring van r. spaans met een Renault Kangoo - 1.6 16v (70 Kw/95 pk bouwperiode: juli 2001 - januari 2008) en een Caravan van 970 kg geplaatst op 08-07-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

goede ervaring met een Kangoo 1.6 16v. Mijn Kip Kompakt Variotop met middenkeuken weegt leeg 720kg en is beladen (geschat) 900kg. Het benzineverbruik is gunstig: 11 a 12. Tegen wind geen probleem, op de vlakke weg in zijn 5 en de combinatie klimt goed.

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.9 dTi met een Kip

De ervaring van Bert met een Renault Kangoo - 1.9 dTi (59 Kw/80 pk bouwperiode: november 1999 - april 2003) en een Kip Kompakt 37 EK van 880 kg geplaatst op 20-05-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 56%

Ik rijd met een kangoo 1.9 dti 80 pk normaal.(grijs kenteken)
Door chiptuning ongeveer 104 pk.
Mijn 16 jaar oude kip is een e 35 special edition, maximaal te beladen tot 900 kg.
De meeste spullen leg ik in de auto (bestellertje) en ik rijd met gemak hellingen bij Luik, maar ook in het zwarte woud (muggenbrunn 14 %) zelfs de steilste helling in st Hubert (Ardennen) kom ik in zijn 1e versnelling te boven en deze ligt ver boven de 14 %.
In het normale verkeer kom ik in Frankrijk ook heel goed mee. Het is wel verstandig om de trekauto te belasten en niet de caravan. Het chiptunen hebben we gedaan om wat extra vermogen te hebben zodat we niet achter vrachtwagens moeten blijven hangen als we helling "op"gaan.

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.9 D met een Burstner

De ervaring van Ad van Oorschot met een Renault Kangoo - 1.9 D (47 Kw/64 pk bouwperiode: december 1997 - april 2003) en een Burstner Flipper 390 van 800 kg geplaatst op 28-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 59%

Kan goed mee in vlak gebied, in de bergen moet je vaak terugschakelen. Bij beladen van de caravan rekening houden en de kogeldruk op 65 kg houden is er ook in de bergen weing probleem. In z'n 5 naar boven gaat niet, maar 3 en vier zijn beste keuzes

Bekijk berekening

x


Renault Kangoo - 1.6 16v met een Dethleffs

De ervaring van J.Nas met een Renault Kangoo - 1.6 16v (70 Kw/95 pk bouwperiode: juli 2001 - januari 2008) en een Dethleffs Tourist light 450 van 1000 kg geplaatst op 02-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

goede ervaring met de kangoo 1.6 16v en een dethleffs touring light 450 DB, mijn caravan weegt met belading ongeveer 1000 kilo, gewogen met een digitale weger.
caravan weegt leeg 880 kilo.ik rij zelfs op gas, een g3 instalatie perfect, ook met mijn caravan erachter.
5 de versnelling is geen probleem, tenzij met veel tegen wind moet ik naar de 4 de versnelling, dan hou ik hem nog rond de 90/95 km. klimmen gaat ook goed.
wel de snelheid in de gaten houden, want voor je het weet zit ik op de 120 km, wat je beter maar niet kunt doen,

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Renault Kangoo.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Er zijn geen Engelse reviews voor dit model

Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

De reis een last?
Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier. Volg een caravancursus Op Maat.
Al v.a. € 169,-

Slingeren
Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen