Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Renault Master

Sorteer gebruikservaringen op:

Renault Master - 2.5 dCi met een Hobby

De ervaring van Marco B met een Renault Master - 2.5 dCi (88 Kw/120 pk bouwperiode: juni 2006 - heden) en een Hobby De Luxe 420 KB van 1200 kg geplaatst op 20-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 52%

Sinds vorig jaar (2010) zijn wij in het bezit van onze eerste caravan, een Hobby de Luxe 420 uit 1996. Deze hangt achter een Renault Master 2.8 Dti 115 pK uit 1998 (deze auto stond niet in de lijst met beschikbare modellen).
Met deze combinatie hebben we snelweg, N-weg en bergroutes gereden in onder andere Frankrijk.

De caravan is even hoog als de auto (H2). Hierdoor is - op het optrekken en remmen na - niet te merken dat er een caravan achter de auto hangt. De auto is MET caravan minder zijwindgevoelig. De zuigende werking bij het inhalen van vrachtverkeer is wel sterker maar niet storend.
Het rijden over het algemeen gaat vlot. Op de franse (vlakke) snelwegen hou ik een netto snelheid (navigatie) van 112 km/hr max aan, ik rij dan 120 km/hr op de teller. De combinatie is dan zeer goed in balans. Bergop gaat ook prima. Op tijd terugschakelen naar 4 en heel soms naar 3, waarbij ik het toerental op minimaal 2000 toeren hou. De turbo draait dan ook.
Mijn auto heeft overigens 5 versnelling en geen 6.
De volgende bus wordt de 150 Pk versie, automaat. Als we deze hebben zal ik weer een ervaring schrijven.

Bekijk berekening

x


Renault Master - 2.5 dCi [QuickShift] met een Hobby

De ervaring van stout met een Renault Master - 2.5 dCi [QuickShift] (88 Kw/120 pk bouwperiode: juni 2006 - heden) en een Hobby Excellent 560 KMFe van 1600 kg geplaatst op 24-12-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

Geen enkele moeite om de zware hobby te trekken.Combinatie rijdt heerlijk zonder problemen.

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Renault Master.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Er zijn geen Engelse reviews voor dit model

Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

Slingeren
Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.

De reis een last?
Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier. Volg een caravancursus Op Maat.
Al v.a. € 169,-


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen