Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Toyota C-HR

Sorteer op:


Toyota C-HR 2.0 Hybrid met een Kip

De ervaring van Kevin met een Toyota C-HR 2.0 Hybrid (135 Kw/184 pk bouwperiode: januari 2020 - heden) en een Kip Shelter Plus van 750 kg geplaatst op 24-02-2022. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 44%

We waren al tevreden over de trekkracht van onze vorige hybride, een Toyota Corolla 1.8, maar deze C-HR 2.0 High Power Hybrid trekt ons Kippetje ├ęcht met twee vingers in de neus. Er is altijd power over, zelfs wanneer je kilometers lang flink stijgt (bijvoorbeeld op de Brenner) en daardoor de batterij leegraakt. Je hoort met een legere accu alleen de motor iets meer toeren maken, maar merkt er verder niets van. Bij het dalen of afremmen laadt de batterij weer vanzelf op. Ook de wegligging van de combinatie is perfect. Als je zorgt voor voldoende kogeldruk (70 kg, bijvoorbeeld door de disselbak te beladen of fietsen voorop te zetten) merk je eigenlijk niet eens dat er iets achter de auto hangt. Hij veert nauwelijks extra door of na door de caravan en ook op slecht wegdek blijft het comfortabel. Ideaal aan een hybride is dat er geen koppeling nodig is. De elektromotor zorgt vanaf stilstand voor een directe aandrijving. Dat gaat niet alleen heel vloeiend, maar betekent ook moeiteloos manoeuvreren op een helling. Al met al vraag je je af waarom het maximale trekgewicht maar 725 kg is, want de auto kan met gemak veel meer aan. Een minder krachtige 1.2T mag 1300 kg trekken. Het zal er wel mee te maken hebben dat Toyota garantieclaims wil voorkomen en de hybridetechniek niet teveel wil belasten. Tot slot nog het verbruik van de combinatie: binnendoor in de bergen is dit gemiddeld zo'n 1:11, op de snelweg 1:10, waarbij het veel uitmaakt of je wind mee of tegen hebt. N.b.: wij rijden op de snelweg waar het kan 110 km/h op de teller.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota C-HR 1.8 Hybrid met een Lander

De ervaring van P. van Duppen met een Toyota C-HR 1.8 Hybrid (90 Kw/122 pk bouwperiode: september 2016 - 2021) en een Lander Graziella 401 van 780 kg geplaatst op 17-08-2021. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 55%

Eerste ervaring was een vakantie met de combinatie in Zeeland, enkele reis ca. 200 km. Totaalgewicht caravan bedroeg 780 kg. Kogeldruk 70 kg. De combinatie reed boven verwachting goed. Voldoende trekkracht. Snelheid beperkt tot ca. 85 km/ uur. Verbruik gemiddeld 1 op 14. Met deze ervaring en de uitkomsten van de combinatie op deze site durven we een vakantie naar het zuiden wel aan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota C-HR 1.2T met een Eriba

De ervaring van Henk Bakker met een Toyota C-HR 1.2T (85 Kw/116 pk bouwperiode: september 2016 - 2021) en een Eriba van 850 kg geplaatst op 12-07-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 55%

Positief. Eigenlijk nergens echte problemen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer eerst een auto voor een trekkrachtberekening.


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Trekauto's met stekker

Bekijk het overzicht van alle Plug-in Hybride en Elektrische trekauto's en maak een berekening met je caravan.

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus en je gaat ontspannen op vakantie.

Trekgewicht

Het maximaal trekgewicht zegt lang niet alles over de trekcapaciteiten van een auto. Een trekadvies geeft veel meer informatie. Lees wel even de toelichting.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Caravan (te?) zwaar

Hoe meer PK's, hoe beter?

Bandenspanning

Rijbewijs B of BE?

De caravan waterpas

 

©2022 Caravantrekker