Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Toyota LandCruiser

Sorteer op:


Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D aut. 5drs. met een Eriba

De ervaring van Hans R met een Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D aut. 5drs. (177 pk/130, Kw bouwperiode: oktober 2017 - 2020) en een Eriba Touring Troll 540 van 1225 kg geplaatst op 20-09-2020:

Zeer prettige combinatie.
Ook op hogere snelheid zeer stabiel.
Geen caravanspiegels nodig.
Verbruik met rustig rijden onder de een op tien.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. met een Fendt

De ervaring van Fred Woerden met een Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Fendt Diamant 590 TF van 1800 kg geplaatst op 12-01-2020:

De korte vversie voorzien van automaat is buitengewoon fantastich.

Het enige wat je merkt aan zijn rijgedrag is een iets minder snelle acceleratie en een langere remweg. Verder is het kinderspel voor deze permanent vierwielaangedreven auto. Super comfortabel, meer dan krachtig genoeg door de bergen, op of af, maakt niets uit.

Je moet je blijven herinneren dat je met een grote caravan rijdt want je neigt het te vergeten en rijdt snel te hard voor de caravan.

Echt een aanrader. En verder is de auto de perfecte combinatie tussen een werkpaard en een super comfortabele reisauto. Jammer dat ze zo duur zijn om te rijden...

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Hobby

De ervaring van hans met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (190 pk/140, Kw bouwperiode: september 2011 - juli 2015) en een Hobby Prestige 620 CL van 1811 kg geplaatst op 12-07-2017:

deze combinatie rijdt zeer stabiel en heeft een uitstekende wegligging. met 100 km goedkeuring heb ik reeds duizenden kilometers afgelegd op de duitse autobahnen. De trekkracht is ongekend. Op rustige trajecten rijdt het met de cruise control aan als een zonnetje.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D met een Bagagewagen

De ervaring van R. J. met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Bagagewagen (achter MPV of SUV) van 650 kg geplaatst op 26-04-2015:

Ik kan de uitslag van de test alleen maar bevestigen. Rij geregeld met een autotrailer maar ook deze kar beladen tot 2 - 2,5 ton is prima mee te rijden.
De vouwwagen is daarbij dus kinderspel, merk je letterlijk niks van. Het verbruik ligt een fractie hoger dan met de LC solo. Dit wordt waarschijnlijk mede veroorzaakt doordat de vouwwagen 'in de schaduw' van de LC loopt. 5e versn. + cruisecontrol op 90km/h en relaxed sturen. Helling of niet, maakt allemaal niet uit.
Voor het zicht heb ik breedtelichtjes aan de vouwwagen gemaakt. Dat rijd in het donker wel zo lekker. Als je dan in de spiegel kijkt, weet je ten minste zeker dat de vouwwagen er nog is..
O, een tip: Schilder de voorste blanke breedtelichtglaasjes van binnen wit. Dat scheelt met schittering in de spiegels en zie je ook beter het overige achterop komende verkeer.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 100 4.2 24v TD aut. met een Hobby

De ervaring van E.Meeus met een Toyota LandCruiser 100 4.2 24v TD aut. (204 pk/150, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Hobby Prestige 650 WFU van 1860 kg geplaatst op 19-04-2015:

rij nu al even met deze combinatie, één woord Topklasse, cruise control op 100 km en laat maar gaan, verbruik zonder caravan rond de 9.5 l, met rond de 12.5 l , veel berg op 13 l, netjes gezien het gewicht

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 90 3.4 V6 met een TEC

De ervaring van JH Brouwer met een Toyota LandCruiser 90 3.4 V6 (178 pk/131, Kw bouwperiode: 1999 - 2002) en een TEC Weltbummler 640 van 1690 kg geplaatst op 06-06-2012:

Wij bezitten deze combinatie sinds 2005, Veel buitenlandse verre reizen gemaakt oa. een aantal malen Griekenland. Combinatie moet met gevoel en verstand worden gereden. Nooit in de problemen geweest tijdens het rijden. Snelheid wotdt bewust beperkt to 95 km/u. Zuiging van grote inhalende vrachtwagencombinaties voelbaar. Trekkracht in de Alpen en andere berggebieden super. Verbruik combinatie met cruisecontrol in normale ritten 1 op 7. Echtgenote (ook rijbewijs BE) vindt het zelf rijden veel inspanning en zal alleen rijden in noodsituaties en in eenvoudige snelwegsituaties. In deze combinatie kan niet iedereen zomaar achter het stuur kruipen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D met een Tabbert

De ervaring van gerrit tak met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (173 pk/127, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Tabbert Vivaldi 685 MD van 2000 kg geplaatst op 27-01-2012:

-Erg goed span deze combi Landcruiser 3.0 D4D/173Hp met TabbertVivaldi685MD/2500kg as/tandem.
-Beter als de ervaringen met Laro/Disco/5D/2002/autom
-Heerlijk weer een soepele 6handbak met hoog-laag.Een automaat in combinatie met stevige aanhanger kan mijn inziens alleen met amerikaanse overbemeten techniek.
-Stabiliteit is voldoende,maar draaien meestal veilig in cruise-controll,anders gaan we al snel te hard,wordt boven 100 kwispelig.
-Inmiddels 50000km ervaring over alle passen en enge dalen in EU [ span is 13,5x2.5m/4500kg ].Je moet wel wat ervaring hebben denk ik,wij draaiden ca.300.000 vanaf 1972.
-Brandstof Solo ca.1:10 Combi ca.1:6/7
-vlg CaravanTrekkerberekening wat minder Acceleratie,maar wij laten plagende [rookpluim,tandje bij] vrachtwagenchauffeurs altijd snel mokkend achter !!!-
-En door terrein ook al een weelde...wij maken echt geen camping-gekoesterd-grasveldjes aan puin met diepe slipsporen..!!! Dus ook niet te veel sturen dan !!! Bulldozeren noemen we dat,niet doen hoor.!

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. met een Kabe

De ervaring van H.G. Schipper met een Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Kabe Ametist van 1530 kg geplaatst op 17-11-2009:

Solo gebruik 1-10 In 2009 6500 k.m. gereden alles bijgehouden verbruik met caravan Kabe Amnetis
1 op 7.6 reis Macedonie ANWB

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Fendt

De ervaring van Frans Liekens met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (173 pk/127, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Fendt Diamant 700 TGD van 2140 kg geplaatst op 28-10-2009:

met een caravan fendt vip diamant van 2300kg zeer goede resultaten.verbruik solo 9.2 l per 100km.met de caravan 13.6 l per 100km.op de effe weg rij ik altijd tussen de 95 en 100 per h.in de hoogste aut.versn.ling

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. met een Fendt

De ervaring van FA Smulders met een Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Fendt Topas 550 TG van 1560 kg geplaatst op 21-10-2009:

De combinatie van de toyota landcruiser 3.0 aut.(4AT) en een caravan Fendt caravan 550 TG is uitstekend. Mijn snelheid met deze combinatie is op de franse tolwegen zo rond de 95 km.per uur.En met de cruise control is het goed rijden.Het verbruik ligt ongeveer op 1 op 8. De toyota is een ideale trekauto.De bagage zoals tent end.ligt altijd in de auto.Zonder caravan is het verbruik gemiddeld 1 op 10, 1 op 11. Ik heb deze auto bewust aangeschaft omdat mijn vrouw en ik na onze pesioenering veel met de caravan op stap zijn.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Fendt

De ervaring van Leistra met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (173 pk/127, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Fendt Bianco 470 TFB van 1398 kg geplaatst op 08-06-2009:

Mijn ervaring met deze combinatie is super
alles gestest in Noorwegen

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Caravan

De ervaring van liekens met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (166 pk/122, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Caravan van 2250 kg geplaatst op 25-03-2009:

had vroeger een 560 enkel as van 1850 kg en ik moet zeggen dat de nieuwe Fendt 700TFD beter mee bold,minder slingerd,en minder stompen op de trekhaak.solo verbruik 9Lit. met caravan 13 liter

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D met een Fendt

De ervaring van Lambert van den Reek met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (173 pk/127, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Fendt Topas 550 TG van 1608 kg geplaatst op 02-04-2008:

Tijdens het bergtrainingsweekend (aanrader) kennis gemaakt met de trekkracht en andere mogelijkheden van de Landcruiser. Geweldig gewoon.
Net terug van vakantie in Noorwegen, geweldige trekkracht, net of er geen behoorlijke caravan achter hangt.Op natte terreinen dankzij permanente 4wd geen problemen. Ook in de bergen gaat het zeer vlot omhoog. Onlangs nog in de Gran Paradiso geen enkel probleem om de combinatie naar een camping op ruim 1800 meter te rijden. De combinatie is ook erg wendbaar. Brandstofverbruik met caravan 1 liter op 8 a 9 km. Nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf van deze auto ook zonder caravan een feest om in te rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D met een Fendt

De ervaring van Ph.W. Wierda met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (173 pk/127, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Fendt Platin 510 TF van 1518 kg geplaatst op 28-03-2008:

Een beer van een auto met permanent 4WD, trekt zich niets van de caravan aan. Bij Luik omhoog met 90 km.h. in drie en als eerste boven. Drassige ondergrond met caravan is geen enkel probleem.
In de Franse Alpen klimmen van 500 m. hoogte naar 1400 m. geen enkel probleem, noch met de koeling. Verbruik is tijdens klimmen 1:3 en tijdens dalen 1:80!
In Frankrijk op de Autoroute rijd ik altijd met een snelheid van 105 km.h. en dan is het verbuik ongeveer 1:7. In Nederland bij 90 km.h. op de snelheidsmeter (= ± 83 km.h.) verbruik 1:8,5 in vijf.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Caravan

De ervaring van Thomas Kuiken met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (173 pk/127, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Caravan van 1425 kg geplaatst op 19-01-2008:

Onze ervaring is dat de solifer 610I zeer goed achter de auto licht.
Zeer wijnig luchtweerstan 0,34
Snel mee te rijden.
Hellingen hoe groot dan ook geen probleem.
Zeer tevreden met deze combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Fendt

De ervaring van siger mulder met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (173 pk/127, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Fendt Diamant 590 TF van 1700 kg geplaatst op 31-12-2006:

mijn ervaring met deze kombinatie is zeer goed,ook het brandstof gebruik is in verhouding laag,bij een snelheid van gemiddeld 100km is het verbruik 12liter op 100 km. zonder caravan is dit 9liter op 100km'.in de bergen doet hij het zeer goed geen berg te hoog of stijl hij vliegt er tegen op.ook de fendt merk je niet achter de auto hij is zeer volgzaam ik ben dan uiters tevreden met deze combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D met een Knaus

De ervaring van Marc met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (166 pk/122, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1425 kg geplaatst op 09-11-2006:

125 Pk 3.0 uit 1995. Dus geen D4D, staat niet in de keuzelijst. Auto is beresterk en de combinatie ligt op de weg als op rails, ben zeer te spreken over de uitstekende stabiliteit, zelfs bij sterke zijwind. Kan prima met het verkeer meekomen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Toyota LandCruiser.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Coachman

De ervaring van william plant met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (173 pk/127 Kw, bouwperiode: 2010-2011) en een Coachman VIP 565/4 van 1645 kg geplaatst op 09-11-2006:

I tow a coachman 565/4 with a2010 landcruiser lc4
and find the outfit just perfect!


Toyota LandCruiser V8 4.5 D-4D aut. met een Swift

De ervaring van Tonio met een Toyota LandCruiser V8 4.5 D-4D aut. (286 pk/210 Kw, bouwperiode: 2008-2016) en een Swift Conqueror 645 van 1804 kg geplaatst op 09-11-2006:

Purchased the Swift as a replacement for a 21 year old Buccaneer which we owned from new and was well used as we worked as wardens for the Caravan Club for the whole period ,spending upto 10 months each year working on sites then towing to Spain for the winter.Always towed with Isuzu Troopers (3 off) which always coped very well but were discontinued by GM. The Swift is a much heavier unit but poses no problems at all to the Toyota. Drawback of course is heavy fuel consumption and VED.


Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. met een Bailey

De ervaring van Phil Mitchell met een Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Bailey Pegasus 534 van 1466 kg geplaatst op 09-11-2006:

Great combination. plenty of power with the smooth 5spd auto box most relaxed to drive tow car I have owned.only downside is economy very low 20's towing and not too much better solo. that being said it returns the same in the uk and europe regardless of terrain. All in all a good tow vehicle with 100% reliability.


Toyota LandCruiser 4.0 V6 VVT-i aut. met een Caravan

De ervaring van M Prinsloo met een Toyota LandCruiser 4.0 V6 VVT-i aut. (249 pk/183 Kw, bouwperiode: 2003-2004) en een Caravan van 1750 kg geplaatst op 09-11-2006:

Great combination with peace of mind towing.


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Coachman

De ervaring van NEIL PLANT met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (166 pk/122 Kw, bouwperiode: 2004-2006) en een Coachman VIP 545/4 van 1620 kg geplaatst op 09-11-2006:

OWNED 2 COLORADO,S NOW ON A LC3 ALL FLAWLESS .TOWED MY COACHMAN VIP 545/4
ALL ROND SCOTLAND ,AND TOW EVERY WEEKEND . BEST OUTFIT I HAVE EVER OWNED
(BEEN TOWING CARAVANS FOR 35 YEARS)


Toyota LandCruiser 90 3.4 V6 aut. met een Bailey

De ervaring van gary met een Toyota LandCruiser 90 3.4 V6 aut. (178 pk/131 Kw, bouwperiode: 1999-2002) en een Bailey Senator Carolina van 1696 kg geplaatst op 09-11-2006:

in my view an excellent towing vehicle, cant fault anything about the capabilities of this car, towing my caravan is a dream and not a nightmare, has no problems towing on any gradient....


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Abbey

De ervaring van M Taylor met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (166 pk/122 Kw, bouwperiode: 2004-2006) en een Abbey Spectrum 418 van 1553 kg geplaatst op 09-11-2006:

Unbeatable is the only word that springs to mind. Have towed my van all over France to the Spanish border, all over the Scottish Highlands, and huge areas of the UK, and its been faultless. Has never missed a beat in its 60k miles, and you hardly know the van is on the back. I have such faith in the car i can't see me changing it. MPG when towing ranges from 19 to 23 depending on how i drive it. Now planing trip through Germany, Austria to Croatia without any hesitations on the cars ability.


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D met een Swift

De ervaring van Ashley cox met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (173 pk/127 Kw, bouwperiode: 2006-2010) en een Swift Conqueror 645 van 1732 kg geplaatst op 09-11-2006:

Toyota hilux 3 litre d4d double cab. If you are looking for a practicle versitile 100% reliable pulling tool look no further. I pull a 1800kg 6.3m twin axle caravan down through France. Low box is a god send if you are in traffic especially on a hill drop her in and just let her tick over. If you are looking for a down side it would be the total length at 12.5m you are driving a coach but this does not stop us going to Cornwall.


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Bailey

De ervaring van Tim met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (173 pk/127 Kw, bouwperiode: 2006-2010) en een Bailey Senator S5 Oklahoma van 1447 kg geplaatst op 09-11-2006:

This is my second year of towing with this outfit. The landcruiser is OK solo but wonderful as a towcar. We feel almost no buffeting as lorries go by - my previous mondeo estate was very good but this is just so easy to drive. 30mpg average solo, 24 towing.


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Hobby

De ervaring van Steven Matthew Rushforth met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (173 pk/127 Kw, bouwperiode: 2006-2010) en een Hobby De Luxe 500 KMFe van 1400 kg geplaatst op 09-11-2006:

The Landcruiser is a superb towcar when matched with this particular caravan (and many others I'm sure), leaving all others standing. Having owned Landrovers and subsequently breaking down, it is great to drive to Southern France and have every confidence in the car's performance. Economy isn't too bad either-we travel with a roof box, 5 bikes and all the extras needed for a 5 week holiday in the sun. We love it!


Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. met een Swift

De ervaring van Ian Hutchinson met een Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Swift Challenger 540 van 1500 kg geplaatst op 09-11-2006:

This outfit works really well. Towing is effortless and relaxed. The car is very reliable. However, the penalty is that it's rather thirsty - high 20's solo, low 20's while towing. Can't have everything!


Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. met een Sterling

De ervaring van Alan Cardwell met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (166 pk/122 Kw, bouwperiode: 2004-2006) en een Sterling Elite Explorer van 1732 kg geplaatst op 09-11-2006:

I have towed my Sterling Elite Trekker (same chassis different layout as Explorer) for the last 2 years with my 3.0lt Landcruiser LC4, with absolutely no problems. It pulls easily from standing starts, even on hills, easily. Fast motorway driving is effortless, you would hardly know it is there (have to watch speeding). Very stable at high motorway speeds. Only on really long steep hills do you know that you are towing, so I wonder how others feel. Best towcar used yet.


Toyota LandCruiser 100 4.2 24v TD aut. met een Sterling

De ervaring van Neil Fidler met een Toyota LandCruiser 100 4.2 24v TD aut. (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Sterling Europa 600 TA van 1534 kg geplaatst op 09-11-2006:

Great towing car, no problems, really made for the job but not great to drive solo.


Toyota LandCruiser 100 4.7 V8 aut. met een Elddis

De ervaring van cruiserdude met een Toyota LandCruiser 100 4.7 V8 aut. (238 pk/175 Kw, bouwperiode: 2002-2006) en een Elddis Avante 636 van 1657 kg geplaatst op 09-11-2006:

An excellent towcar. I hace towed several heavy vans with this motor. Towed excellent every time.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Hoe meer PK's, hoe beter?

Wet- en regelgeving

Genuanceerd advies

Caravan (te?) zwaar

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker