De ervaring van Chateau 450 1300kg met een Volvo S80 D5 [AWD] (185 pk/136, Kw bouwperiode: mei 2007 - augustus 2010) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 31-07-2021:
De Volvo S80 uit 2008 d5 (handbak) met de oude chateau 450 rijd perfect. Nooit vermogen te kort. Nooit het idee gehad dat de caravan iets had in te brengen met de auto. Normaal rij ik 110. Af en toe inhalen ff 130. Verbruik 1 op 8 deze vakantie. Vorige 1 op 6a7. In de nacht door Frankrijk met max gewicht totaal op kentekens 3490 kg. Er is 1 groot probleem. Motor temperatuur. Nu was godhardtunnel dicht en over de berg heen. En met 12 graden zelfs geeft de motor af en toe alarm op temperatuur. Bij 38 graden in zuid Italië bij heuvels niet meer dan 40 %van het vermogen kunnen gebruiken. Alle oude rokende campers komen je dan voorbij. Erg jammer. Ik wil hier wat aan doen. Grotere radiator ofzo. Nog niet gevonden. Of tijdelijk met water met inhibitor rijden in de vakantie er daar na weer verse koelvloeistof. Heeft echt iemand ervaring met deze problemen? Heb nog niks kunnen vinden
De ervaring van peter met een Volvo S80 2.9 aut. (200 pk/147, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Adria Adora 482 PS van 1300 kg geplaatst op 13-07-2018:
Prima combi. De Volvo is een heerlijke reisauto en perfecte trekauto voor onze caravan. Inmiddels 18 jaar oud, 280 dzd op de teller en toch van alle luxe voorzien. Je rijdt met deze geartronic heel relaxed en als het nodig is trekt hij ook goed. Zelfs de kickdown is met de caravan erachter mogelijk. Ik rij meestal 100 km/h en het toerental ligt dan rond de 2400. Omdat de auto zoveel power heeft rij je, voor je het in de gaten hebt, al snel te hard, vandaar mijn tip gebruik de cruise control. In de bergen ook geen enkel probleem. Waar anderen qua snelheid terugvallen blijft deze Volvo constant en zonder motorgeronk doorrijden. Verbruik van deze 6-cilinder ligt, met caravan, rond de 7,5 l/100km. Ik ben er meer als tevreden over en zou geen ander wensen.
De ervaring van Jos van Laer met een Volvo S80 D4 aut. [5 cil] (163 pk/120, Kw bouwperiode: september 2013 - 2016) en een Elddis Affinity 540 van 1480 kg geplaatst op 23-08-2017:
Sedert einde 2016 rijd ik een Volvos80 geartronic D4 met 400 Nm bouwjaar2013. Heerlijke auto die mijn Elddis (beladen dik 1500kg ) met speelsgemak trekt.
Deze zomer in 3 weken bijna 4.000km over bergwegen en veel route nationale bereden. Maximaal 100km/uur en gem verbruik van 1liter op 10 km. Kogeldruk 80 kg en 2 fietsen achter op caravan. Geweldige combinatie met een totale lengte van ca. 13 meter.
De ervaring van JvdHeide met een Volvo S80 D5 aut. (185 pk/136, Kw bouwperiode: juni 2006 - augustus 2010) en een Hobby Exclusive 495 van 1376 kg geplaatst op 03-08-2014:
Volvo s80 D5 185 pk 400nm automaat.(18 inch 245/40 banden) Trekt de 1400 kg hobby met speels gemak. Nu is de route du soleil niet erg moeilijk, maar op alle hellingen houd de combinatie gewoon snelheid(rond de 105 KM per uur). Auto en caravan zijn zeer stabiel. Je voelt dat er enorm veel over is. Van de berg af soms handmatig in de 5e versnelling zetten, zodat er op de motor geremd wordt. In Spanje ook steilere hellingen genomen(tot 10%) op smalle wegen, auto heeft geen moeite. Niet de kracht maar de hoeveelheid grip is bepalend. ook die is er voldoende: onverharde weg met zeer steile stukken ging probleemloos(niet veel gas geven en op grip rijden).
Beste combinatie die ik ooit had(heb Mercedes 230 e gehad, Volvo s60 d5, saab 900 turbo). Helaas ging er sensor stuk, waardoor ik met een huurauto (Renault Megane 15 dci thuis gekomen ben, dat was bepaald onveilig, zie ander review)
De ervaring van Wim van Stratum met een Volvo S80 2.4D aut. (175 pk/129, Kw bouwperiode: maart 2009 - augustus 2010) en een Chateau Cantara CT 450 FHU van 1530 kg geplaatst op 03-08-2014:
In juli 2014 met deze combinatie naar de Cevennen in Frankrijk op vakantie geweest. Ben op de heenweg nog door een caravan controle bij Steyn gemoeten. Daar is het gewicht van de caravan door de RDW op hun weegbrug op 1530 kg vastgesteld. Het totale treingewicht is ook gemeten en viel binnen de grenzen.
Ben zeer tevreden over deze combinatie. Zeker in vergelijking met de Peugeot 607 V6 2.7 HDiF die ik hiervoor als trekauto gebruikte. Heb er wel voor gezorgd dat de bandenspanning van caravan EN auto goed orde waren. Caravan 4.5 Bar (Commercial banden). Auto achter op 2.6 Bar. Kogeldruk mag volgens Volvo voor deze S80, 90 kg zijn. Vind ik zelf aan de hoge kant en heb de kogeldruk met een een gekalibreerde Milenco disselweger op 75 kg gebracht. Resultaat is een fijn stabiele combinatie die zich met gemak tijdens inhaalacties met 115 km/uur laat rijden. Geen vervelende zuig reactie bij het inhalen van een vrachtauto of bus. Buiten inhaalacties rijd ik normaal tussen de 95 en 100 KM/uur met deze combinatie.
Trekkracht van de auto is meer dan voldoende. Geen enkele keer het gevoel gehad dat ik vermogen te kort kwam. Ik heb een automaat versie. 6-traps Geartronic. Doet zijn werk goed maar op cruise control wil de automaat snel naar de 6e versnelling. Bij honderd zit het toerental weliswaar op 1800 toeren en boven het maximum koppel maar de ervaring leert dat helling op met 2200 toeren op de teller toch makkelijker gaat. De hellingen in de Ardennen en achter Luik zijn dan geen enkel probleem. Af en toe dus met de hand de bak naar de 5 zetten of even met de rechter voet spelen.
Door het jaar heen rijd ik ongeveer 1:14 met de S80. Inclusief snelle Autobahn ritten in Duitsland. Met deze toch niet lichte combinatie gaat het verbruik wel richting 1:9. Maar ook hier geldt; iets langzamer rijden scheelt meteen in het verbruik.
De ervaring van loe met een Volvo S80 D5 aut. (185 pk/136, Kw bouwperiode: juni 2006 - augustus 2010) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1400 kg geplaatst op 08-04-2013:
Getunde S80 D5 aut 2006 ongeveer 230 pk.met hobby 495 easy 1300 kg
Super trekker, mooie wegligging, maar na 20 jaar met caravan te rijden voor t eerst een super slinger bij inhalen vrachtwagen op 2e baan (100km/u) en vervolgens een dikke SUV op de 3e baan met 150km/u (ongeveer) dat gaf een helse stuurpartij.Alle banen gezien, gelukkig niks gebeurd..
Goede nwe banden, juiste spanning, belading juist Len R gelijk maar toch......
Na BX'en, Xantia ,Passat, S60, en nu de grote S80 toch die dip in de caravanhistory..
Ik denk de dempers vd s80 te week, nu nivomatdempers (nivoregeling) en een 3 cm verlaagde auto, we zien naar de komende trip uit..
wordt t beroerd? ik laat t weten..
verbruik: 1 op 8 (normaal 1 op 13)
fijne vakantie allemaal
Loe
De ervaring van Rob met een Volvo S80 2.9 aut. (200 pk/147, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Tabbert Puccini 560 DV (2,50) van 1645 kg geplaatst op 26-09-2012:
Deze combinatie is geweldig om mee te rijden je word er ook niet van mijn tabbert ligt er ook als een achter alleen bij klimmen lust hij wel een beetje meer brandstof maar daar heb je ook iets voor .gr.Rob
De ervaring van Peter met een Volvo S80 2.9 aut. (196 pk/144, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Burstner Ventana 460 van 1350 kg geplaatst op 13-09-2012:
Via Zwitserland naar Toscane. Kogeldruk (gemeten) 81 kg totale massa caravan 1400 kg (iets zwaarder dan toegestaan) Geartronic in stand D
Zeer stabiele combinatie, 6 cilinder heeft geen enkel probleem met de caravan. Cruisecontrol op ca 90 km / h
(2000 tpm) en heerlijk ontspannend richting de zon. Verbruik gemiddeld ca 1 : 7. Inhalen beetje gas erbij en gaan, berg opwaarts geen probleem. Ook bij de hoge temperaturen in Zwitserland / Italie (thermometer gaf 35 gr aan) niets aan de hand. Topcombinatie.
Geartronic bevalt beter als vorige Audi met Multitronic (veel lawaai ivm keuze toerental) daarnaast had de Audi moeite met bergop / temperatuur.
Als het kon ging ik morgen zo weer....
De ervaring van Romanski met een Volvo S80 2.4D (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Fendt Platin 470 TFB van 1420 kg geplaatst op 04-07-2012:
Met deze combinatie rijden wij elk jaar ongeveer 5000km.
Deze ritten zijn telkens weer geruststellend, in de zin van het ruime trekvermogen van onze auto en de baanvastheid van de caravan. Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat wij bij de aankoop van de caravan het ATC-systeem van AL-KO hebben laten monteren. De caravan wordt bijna onmerkbaar, onmiddelijk gecorrigeerd bij elke zijdelingse windstoot. Dit is aan iedere caravanner met een gevoel voor veiligheid aan te bevelen.
De ervaring van H.G.L.A. van Goethem met een Volvo S80 2.5T aut. (231 pk/170, Kw bouwperiode: mei 2009 - september 2013) en een Tabbert DaVinci 525 TD van 1500 kg geplaatst op 27-09-2011:
Erg goede trekauto echter jammer dat dit de laatste 5 cilinder is in de S80. Vooral de automaat zorgt voor enorme trekkracht. Caravan heeft 1700kg as voor de hoeveelheis assesoirs zoals airco, vaste omnistore 6900 luifel en mover te compenseren. Bij 95km maakt de motor ca 1700 omw en automaat hoeft door het grote vermogen van 231 Pk en een koppel van 340Nm niet snel terug te schakelen. heeft totaal geen enkele moeite met de Tabbert Davinci 525TD van 727cm. Ook niet op hellingen. Maar de caravan moet gezien de gewichtsverhoudingen wel goed geladen worden en de kogeldruk tegen de 90 kg brenegen.
De ervaring van bosman met een Volvo S80 2.4T (200 pk/147, Kw bouwperiode: 2000 - 2003) en een Knaus Sudwind 450 KU van 1195 kg geplaatst op 14-06-2011:
bevalt prima het gaat wel om een S80 met een hand geschakelde versnellingsbak anders is dit verbruik
niet te halen
met caravan gemiddeld 1:7,5km bij 95 k.m.p.u
en zonder caravan gemiddeld 1:10km
en bij 95 k.m.p.u 1:15km
dus het verbruik valt mij erg mee
ook erg prettig om veel gas over te hebben
om bijvoorbeeld in te halen
de caravan ligt er prima achter je zou bijna
vergeten dat hij ook nog mee gaat
kort om ik ben erg tevreden over deze combi
De ervaring van durieux met een Volvo S80 2.4 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1999 - 2006) en een Tabbert Baronesse 620 D van 1740 kg geplaatst op 26-12-2009:
gereden met s 80 140 pk, in combinatie met tabbert barronesse 6.20, van dordrecht naar rolle zw, gehele reis afgelegd in 11 uur, is prima te doen
De ervaring van Frank met een Volvo S80 2.9 aut. (200 pk/147, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Dethleffs Camper 460 DB van 1242 kg geplaatst op 06-10-2009:
Na lezen van diverse gebruikerservaringen ging ik met twijfel op reis de eerste keer met mijn s80 2.9 aut. Veel verhalen over oliekoelers en automaten. Nu terug van 4 weken naar spanje zeg ik heerlijke trek auto geen enkel probleem gehad . Cruisecontrol op 100 en laat maar gaan . Ik heb wel de automaat in de 3 stand gezet Maakt bij 100 km/h 3100 rpm want binnen niet of nauwelijks geluid geeft. Op de rit brabant parijs toulouse spanje en terug toch een gemidd van 1 op 7,5 ( comp auto ) dit is gezien de auto en motor inhoud en wat er aan hangt geheel niet slecht . Berg op ja 36 a 37 liter per 100 km en naar beneden 2,7 liter. Dit is mijn 5 auto met caravan. Alleen maar lof hoe snel je in het verkeer mee kan en hoe ontspanne je aankomt aangezien het rijden met deze combinatie gewoon perfect is . En oliekoeler voor de automaat ??? Ik heb geen problemen gehad
De ervaring van Arie M.Houweling met een Volvo S80 2.4 D5 (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2001 - 2006) en een Kabe Ametist GLE van 1560 kg geplaatst op 30-07-2009:
Sinds de aanschaf in 2002 hangt onze Kabe Amethist GLE met volle belading (en fietsen achterop) achter de Volvo S80 2.4 D5 handgeschakelt. Een super combinatie! We rijden zowel in de winter als in de zomer fluitend. Kris-kras Spanje of een rondje Italie doen we gewoon. Inmiddels 235.000 km op de teller. Alleen met inhalen rijden we weleens boven de 100 km/u, normaal in de cruisecontrol 95 km/u. Gemiddeld diesel verbruik altijd 1liter op 12 km. (8.3-100km)
De ervaring van J.B.W.de Vos met een Volvo S80 2.5T (200 pk/147, Kw bouwperiode: juni 2006 - augustus 2010) en een Tabbert Puccini 550 E (2,30) van 1610 kg geplaatst op 29-11-2008:
Stabiele combinatie met uitstekende trekkracht .(gekozen voor een type met een maximale aslast van 1800 kg, maar belast tot ca 1700 kg )
De ervaring van arie met een Volvo S80 2.5D (140 pk/103, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1200 kg geplaatst op 28-04-2008:
Volvo S80 2,5 automaat, met hobby 480SL Deluxe met maximaal belading 1350. Geen enkel probleem de volvo heeft er totaal geen moeite mee. 130Km/h makkelijk te halen, eigenlijk wel een beetje te makkelijk. Prima reis auto geen last van wind in combinatie met caravan ligt als een blok op de weg.
De ervaring van R.molenhuis met een Volvo S80 2.4 aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1999 - 2006) en een Knaus Sudwind 420 QD van 1210 kg geplaatst op 03-04-2008:
Zeer goede trekker. Je merkt niet eens iets achter de auto. Ook in de auvergne en franse alpen geen probleem, dan wel even de 2 stand van de automaat gebruiken. Caravan 1300 beladen en auto met 4 personen en redelijk zware bodschappen en audio spullen.
De ervaring van john b. alink met een Volvo S80 2.4 aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1999 - 2006) en een Knaus Azur 500 FU van 1600 kg geplaatst op 23-03-2008:
Ik rij al jaren met een S80 en een relatief zware Knaus naar Zuid~Frankrijk over de A 750 zonder problemen. Nu met een S80 170pk Aut. en een Knaus Azur 500 met verzwaarde as tot 1700 kg, Mover, Airco, Magnetron, complete voortent enz. De max. snelheid loopt wel terug naar 50 km per uur, maar echte problemen ken ik niet. Auvergne kent toch wel lange hellingen !
De ervaring van U.F. Oskam met een Volvo S80 2.4 D5 aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2001 - 2006) en een Biod Nomade van 1280 kg geplaatst op 23-12-2007:
Nooit geeft deze combinatie het gevoel dat er te weinig kracht beschikbaar is. De automaat is geweldig bij de les, en door het adequaat terugschakelen bij een inhaalactie is er altijd voldoende power voorhanden. (Daarom begrijp ik dan ook niet, dat bij acceleratie maar 4 sterren worden gegeven). Warm lopen hebben wij niet meegemaakt, en toch trekken we er stevig aan, 110 km/u op de Franse péages is geen enkel probleem.
Na jaren met een "conventionele"caravan te hebben gereden (Sprite), was het stroomlijn-effect en de smalle bouw ("slechts" 2.08 m breed) van de Biod zeer goed merkbaar. Niet alleen in rijgedrag ('t is dat je 'm in de binnenspiegel ziet, anders zou je'm vergeten), maar ook in brandstofverbruik. Terug uit zuid-Frankrijk, 4.200 km gereden, en overall nog steeds ongeveer 1 op 12,5.
Het geheel mag dan wat gekost hebben... je hebt er dan ook wel wat voor!
De ervaring van ThaKing met een Volvo S80 D5 aut. (185 pk/136, Kw bouwperiode: juni 2006 - augustus 2010) en een Eriba Nova GL/SL 465 van 1350 kg geplaatst op 21-11-2007:
Inmiddels zo'n 11000 km afgelegd met de combinatie Eriba Nova 465 en de nieuwe Volvo S80 D5 automaat. Geweldige combinatie! De nieuwe D5 motor met zo'n 185 pk (22pk meer dan mijn vorige Volvo S60) rijdt voortreffelijk, zowel op de gewone weg als in de bergen. Caravan ligt als een blok achter de volvo en is niet gevoelig voor zg ïnhaalwind. Even snel inhalen is een fluitje van een cent. Ben zeer tevreden.
De ervaring van a kroon met een Volvo S80 2.4 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1999 - 2006) en een Chateau Cantara 490 van 1400 kg geplaatst op 11-09-2007:
prima mee gereden, ook op de steile hellingen langs de moezel. geen probleem ook op de autobaan.
De ervaring van F. Wagenaar met een Volvo S80 2.4 D5 (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2001 - 2006) en een Fendt Diamant 560 TG van 1660 kg geplaatst op 22-08-2007:
Op de lange hellingen van 5/6 % komt hij in het rood. Airco uit en kachel aan helpt heel goed. Volgens de dealer is dat echter meer een software probleem (gaat wel in het rood maar is eigenlijk niet zo warm) . Ik krijg nu bij de volgende (180.000 km) beurt een update versie die dit probleem zou verhelpen,
De ervaring van R.L.Heringa met een Volvo S80 2.4 aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1999 - 2006) en een Chateau Cantara 490 van 1400 kg geplaatst op 06-07-2007:
de Volvo is een zeer goede caravantrekker,mag natuurlijk volgens kenteken 1800 kg trekken dfus is dit geen probleem
De ervaring van W. Smit met een Volvo S80 2.5D (140 pk/103, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Kip Grand Traveller 47 TDB van 1381 kg geplaatst op 27-05-2007:
Wij zijn in het bezit van de volgende combinatie: Volvo S80, 2.5d handgeschakeld en op kentken 1630 kg; Kip Grand Traveller Cruis Edition bj 10/2004, max. 1500 kg. Deze combinatie hebben wij al laten keuren door de TUV om in D 100 km/u te mogen rijden. Wel, vorig jaar voor het eerst met deze combinatie op vakantie door Frankrijk naar Spanje gereden. In Frankrijk via de tolwegen, waar je dan max. 130 km/u mag rijden met een caravan, tenzij anders is aangegeven. Het grootste deel in z'n 5e versnelling en meestal zo rond de 120 km/u gereden. GEEN ENKEL moment het gevoel gehad dat deze combinatie dit niet aan kon. Sterker nog, het ligt als een 'blok' op de weg. Zelfs in de heuvels (via de brug van Milau) waar menig auto onbeladen en met 2 pax het af moest leggen tegen onze combinatie, zeker heuvel op. Met recht een GROOTSE combinatie, waar wij geen seconde spijt van hebben tot nu toe.
Overigens vinden wij dat in NL zo snel mogelijk (liever gister nog dan vandaag) de snelheid voor auto met caravan combinaties (op basis van dezelfde regeling als in Duitsland) naar 100 km/u moet. Om geen last meer te hebben of te zijn voor het vrachtverkeer!!
De ervaring van Hans van Herwijnen met een Volvo S80 2.5D (140 pk/103, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Avento AvaGrande 445 TF van 1320 kg geplaatst op 16-03-2007:
De Volvo is een zeer goede caravan trekker, onze 2.5D (handgeschakeld) die is getuned heeft inmiddels al vele buitenlandse reizen op zijn naam. Zuid Frankrijk, Spanje, Italie, Noorwegen en Griekenland. Door berggebied met ruim 1300 kg erachter is een peuleschil. Wel is belangrijk is om met zware aanhanger niet in de 5e versnelling te rijden want dan gaat het dual mass vliegwiel (=duur onderdeel van de koppeling) eraan.
Prima auto in combinatie met onze Avento caravan een puike combinatie.
De ervaring van Tom Behrens met een Volvo S80 2.4 D5 (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2001 - 2006) en een Fendt Topas 560 TGC van 1700 kg geplaatst op 16-01-2007:
Zeer plezierige combinatie. Rijdt zelf op hogere kruissnelheid, geheel probleemloos. Het enige nadeel van de Volvo is dat de (aangedreven) voorwielen gauw neiging hebben door te slaan.
De ervaring van M. de Leijer met een Volvo S80 2.5D (140 pk/103, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Burstner Ventana 490 van 1190 kg geplaatst op 03-01-2007:
Wij hebben de 2.5D met 4-trapsautomaat (staat niet in het lijstje). Slechts ervaring binnen het vlakke Nederland totnogtoe. Bevalt uitstekend, auto heeft totaal geen moeite met de caravan, ondanks dat de gewichtsverhouding kennelijk niet optimaal is. Overigens weegt onze auto volgens kenteken 1604 kg. De maximale kogeldruk zal ik apart nog even doorgeven, want die ontbrak nog in jullie gegevens.
De ervaring van E. van Rooyen met een Volvo S80 2.4 aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1999 - 2006) en een Dethleffs Camper 430 T van 1100 kg geplaatst op 23-12-2006:
Deze auto trekt alles, zonder in de gaten te hebben dat er iets achter hangt. Wordt wel een beetje dorstig wanneer er geklommen moet worden
De ervaring van G. Dannijs met een Volvo S80 T6 aut. (272 pk/200, Kw bouwperiode: 1998 - 2006) en een Kabe Ametist VGLE van 1630 kg geplaatst op 12-11-2006:
Alhoewel de caravan aan de zware kant is vind ik dit een fantastische combinatie, zeer stabiel met erg snelle acceleratie. Rijd echter nooit sneller dan 95-100 km op de teller.Bij 35 gr.C kreeg ik koelproblemen in het begin op de Gotthard, maar dit lag aan een minder goed werkende versnellingskoeling. Bij aanschaf van een volgende auto zal ik naar extra koeling kijken.
De ervaring van h.c.g.galesloot met een Volvo S80 2.4 aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1999 - 2006) en een Fendt Diamant 550 TG van 1640 kg geplaatst op 12-11-2006:
Zeer goede ervaring. Heb met deze combinatie een tocht rond de adriatische zee gemaakt wn een tocht z-frankrijk. Brandstof verbruik op ato baan meer dan redelijk
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Volvo S80.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Sandy met een Volvo S80 D5 (205 pk/151 Kw, bouwperiode: 2009-2013) en een Abbey GTS 215 van 1360 kg geplaatst op 12-11-2006:
My car is the S80 D5 se lux (205) Excellent tow car across the board with comfort, it's easy to exceed the speed limit which is likely until you become accustomed to the rig. (I don't use cruise control when towing) I've never been stuck on wet grass, just select manual 2/3 and keep the rev's down.
De ervaring van John McLannahan met een Volvo S80 D3 aut. (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2010-2013) en een Ace Jubilee Aristocrat van 1404 kg geplaatst op 12-11-2006:
This D3 S80 tows the caravan better than the D5 S80 I had before. The torque for the 2 engines is the same - and when towing, the D3 chassis is much more composed, economy also was up from 27 with the D5 to 33 with the D3.
De ervaring van paul wilson met een Volvo S80 3.2 aut. (238 pk/175 Kw, bouwperiode: 2006-2013) en een Caravan van 2050 kg geplaatst op 12-11-2006:
this is the best towing car ive ever driven its hard to tell theres a caravan on the back its a tiny bit nervy at speeds above 80mph it pulls pretty much as quick with the van on the back.
Auto gear box does get hot if driven hard for long periods of time ie over 4hours if driven gently no issues at all great car all round
De ervaring van peter met een Volvo S80 D5 aut. [AWD] (205 pk/151 Kw, bouwperiode: 2009-2013) en een Swift Challenger 620 van 1450 kg geplaatst op 12-11-2006:
fantastic rig for towing selected cruise control at 60mph in Birmingham once up into 6th gear did not have to change till I arrived in Devon fuel consumption 36mpg Brilliant
De ervaring van Barry F met een Volvo S80 2.4 aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1999-2006) en een Lunar Chateau 500 van 1320 kg geplaatst op 12-11-2006:
The Volvo S80 2.4 Auto is a smooth, refined ride. Fuel economy is a reasonable average of 28mpg solo, but when towing you can expect 19-20mpg. Caravan sits behind very well and feels extremely stable in every situation. The Volvo is quite a wide car which gives great vision in the mirrors (both on the cars mirrors and the mirror extensions). The car has plenty of power on motorway runs, however it does lack power on inclines and this is my only criticism. Steep motorway inclines require a run-up to get some momentum. The cruise control is great for the longer runs with complete outfit. Would certainly consider a newer one (mine is 1999) but would probably opt for a diesel one next time.
De ervaring van Alan Quinton met een Volvo S80 2.4 D5 (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2001-2006) en een Lunar Quasar 524 van 1388 kg geplaatst op 12-11-2006:
My car is the D5 SE manual model which pulls the van with ease averaging 30mpg when towing.Little or no pitching on most roads and very comfortable ride with excellent acceleration on motorways.
De ervaring van John McLannahan met een Volvo S80 D5 aut. (185 pk/136 Kw, bouwperiode: 2006-2010) en een Ace Jubilee Aristocrat van 1354 kg geplaatst op 12-11-2006:
All of the figures quoted here or in many other references should be used as guidance only. My S80 wieghs 1720kg (with half a tank of fuel) - and the tyres are 225/50/17/98/Y. However, the advice on this site is good - and stresses the importance of knowing the weight ratio.
The S80 seems to be an excellent towcar, is very stable and averaged 27mpg with an Ace Aristocrat at 1360kg hanging on the AlKo..
De ervaring van Dave met een Volvo S80 2.4 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1999-2006) en een Compass Rallye 524 van 1527 kg geplaatst op 12-11-2006:
I've towed this caravan Compass Rallye GTE 500/4 for the past 17 months, and have found it to be great until you hit 65 mph, then it fish tails, Now I've tried loading it in lots of different ways, done it empty, max limits each time hit 65 BANG its there. Apart from this, i would say the van and car are a perfect match. The S80 is just fab, mines a 2002 model, but I've done a canny few miles in her 148,320 miles to be exact, only thing replaced, apart from normal service parts, brake pads, and discs etc, was a new air con commpressor, and a top engine mount. Apparently the air comp is noted to go at 90,000miles, in almost 75% of all S80s.
I find the 5th gear can be a little to high ratioed (when towing), need to drop a gear often on hills, as the gear struggling to pull. however drop it into 4th and BANG of she goes again. I've had 350 miles out of her on a full tank, towing the van down from Fort William in Scotland to north yorks last year, she sat a 60mph all day, without missing a beat.
I was on my way home this afternoon from Scarbrough, when I had to stop on a hill just outside Whitby, (Rosewhip) the hill had temp lights on hit, but you couldnt see them untill ontop of them. I had to stop andwait for the green light I honestly thought she wouldnt get away the hill was 20% incline UPHILL. But she proved me wrong, mind you the cluch smelt a little hot until I managed to get it into 2nd. PEW!!!. was I pleased!!.
Would I recommend the S80 as a towcar =YES, would I recommend one as a family car= YES, would I buy another= YES YES Overall a brilliant motor and a pleasure to drive and own
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.