Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
BMW X1

Sorteer op:


BMW X1 sDrive 20i met een Swift

De ervaring van Mick Delahaye met een BMW X1 sDrive 20i (184 pk/135, Kw bouwperiode: september 2011 - september 2015) en een Swift Toscane 490 van 1275 kg geplaatst op 09-11-2024:

Ik rijd sinds enkele maanden met een SDrive 2.0 uit 2011. Automaat met 8 versnellingen die 185 pK oplevert. Fijne luxe auto, zonder caravan rijd ik 1:18 op de snelweg. De automaat schakelt geluidloos en soepel, super. Met caravan rijd ik 1:10. Moet gezegd worden , ik rijd niet harder dan 90. Ik rijd dan in de S (sport) instelling, dan maakt de auto iets meer toeren en schakelt sneller omhoog. Beter voor de automaat zegt mijn monteur. De auto rijdt met de caravan super, gaat de weg iets omhoog dan schakelt hij snel bij. Ik kan gewoon op de cruisecontrol blijven rijden. Ik heb ook af en toe de flippers gebruikt maar dat geeft geen meerwaarde. Een goede caravan trekker. Ook op een nat grasveld rijd je gewoon weg, door de automaat slippen de wielen niet. Deze auto is achterwiel aangedreven en dat is met een caravan een voordeel.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20i met een Elddis

De ervaring van Jos van Laer met een BMW X1 sDrive 20i (192 pk/141, Kw bouwperiode: 2019 - 2022) en een Elddis Affinity 482 van 1385 kg geplaatst op 15-10-2022:

Ik heb mijn Volvo S80 turbo diesel ingeruild voor een demo BMWx1 2021 met 2.0 l motor automaat (178 pk anders dan hierboven aangegeven). Trekkracht is veel minder dan bij de vorige auto (280 nm tegen 400 nm). Gewicht ongeveer hetzelfde. Ben dit jaar via de Fernpass en de Reschenpass naar Gardameer gereden met droog-en nat wegdek. Beladen caravan ca. 1500 kg. Werkelijk een uitstekende caravan trekker, ook in lange files op de Fernpass (zeer sterk stijgend met stilstand, 50 m rijden en weer stilstand). Probleemloos tussen veel vrachtverkeer op 61 in Dld met snelheden tussen 85 en 95 km en soms tijdens inhaalmanoeuvres 105 km.
Gemiddeld verbruik vind ik uitstekend, nl 10 l op 100 km. 1 minpuntje van deze voorwielaangedreven BMW: bij zeer fors optrekken ( ook met caravan aan de haak)
Komt het voor dat het voelt of de voorbanden op glad wegdek zijn, dit voelt niet prettig. Automaat werkt magnifique met relatief zware caravan. Praktisch geen wind gevoeligheid wanneer bv grote toer bus met forse snelheid combinatie passeert. Mijn conclusie: uitstekende auto voor caravan !

Aanvulling: met deze combinatie rijd ik altijd in “sport stand” ivm hogere toeren.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 18i met een Eriba

De ervaring van Alvin met een BMW X1 sDrive 18i (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2019 - 2022) en een Eriba Feeling 470 van 1210 kg geplaatst op 27-10-2021:

Ik was een beetje bang dat hij het wellicht niet zou heel goed zou trekken maar helemaal prima, voor de complete specificatie, mijn auto komt van Qoets:
https://qoets.nl/BMW/X1-sDrive-18iA/2020/Mineralgrau/merkgarantie/15334/direct/

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20i met een Fendt

De ervaring van Driesen met een BMW X1 sDrive 20i (192 pk/141, Kw bouwperiode: 2019 - 2022) en een Fendt Bianco 465 SFB Selection van 1479 kg geplaatst op 11-10-2021:

Bij de keuze van de combinatie BMW X1 en de Fendt heb ik eerst hier op caravantrekker gekeken en daar waren de bevindingen wisselend.
Nu hebben we als begeleiders van caravan groepsreizen al veel kilometers gemaakt met deze combinatie en kan alleen maar lof uitspreken.
Motorisch en schakeltechnisch (automaat) vol lof.
Stabiliteit is prima en weinig last van vrachtauto’s en of bussen die je zelf inhaalt. De werveling achter een tankauto of auto transporter geven altijd wat extra werveling maar het is nooit echt bezwaarlijk.
Belangrijk bij een stabiel rijgedrag is dat je kogeldruk zo hoog mogelijk is binnen het toelaatbare. Bijv. 85 kg. Verder is het zinvol om de achterbak van de auto met zware dingen te beladen waardoor de achterzijde van de auto goed verzwaard wordt.
De achtervering zakt niet door! Als je deze zaken zoals omschreven toepast is ook met deze combinatie makkelijk een snelheid van ca. 100 km te rijden zonder dat je een instabiel gevoel krijgt.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 xDrive 20i met een Sprite

De ervaring van Rob Wiebosch met een BMW X1 xDrive 20i (192 pk/141, Kw bouwperiode: september 2015 - 2019) en een Sprite Cruzer 495 SR van 1550 kg geplaatst op 25-04-2021:

wij hebben deze caravan in 2019 gekocht en meteen mee naar het Schwarzwald en Frankrijk (Atlantische kust tot aan Biarritz) geweest. Combinatie rijdt als een zonnetje. BMW (X1 2.0 XDrive automaat) heeft meer dan voldoende trekkracht en met 4-wiel aandrijving kwamen wij zonder enig probleem op de moeilijkste plekjes op de camping. Voordeel is ook de wendbaarheid door de relatief korte wielbasis van de BMW en de korte dissel van de Sprite. Bij 80/90 km/uur ondanks de totale lengte zo stabiel als een huis. Wij hebben wel goed op de belading en de kogeldruk gelet, dus bijv. voortent, luifel en andere zaken in de BMW gelegd.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20i met een Knaus

De ervaring van Ron Brouwer met een BMW X1 sDrive 20i (192 pk/141, Kw bouwperiode: september 2015 - 2019) en een Knaus van 1290 kg geplaatst op 02-04-2021:

Gave app

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 18d aut. met een Caravelair

De ervaring van Erwin van Boxel met een BMW X1 sDrive 18d aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2019 - 2022) en een Caravelair Antares Luxe 426 van 1130 kg geplaatst op 02-04-2021:

Na een aantal jaren met een Opel Zafira 1.6 turbo (200 pk), toch maar terug naar een diesel wegens het absurd hoge verbruik van de eerste. De BMW ligt stabiel voor de caravan, maar had toch de indruk dat de Opel iets stabieler was als je even hoger in de snelheid moet. De hogere trekkracht van de BMW is ondanks zijn 50 pk minder toch duidelijk aanwezig. Dit merk je vooral bij hernemingen en bergop. De automaat doet ook goed zijn ding, maar houd hem wel in de sportstand. Een leuk item is dat je de achteruitrijcamera ook naar beneden kan laten kantelen om zo je trekhaak beter te zien. Ik had ook als optie een grotere benzinetank, maar die is door het vrij lage gebruik eigenlijk niet nodig geweest.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 18i aut. met een Fendt

De ervaring van Ruud met een BMW X1 sDrive 18i aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2019 - 2022) en een Fendt Bianco 445 TFB van 1410 kg geplaatst op 18-06-2020:

Vorig jaar voor het eerst met deze combinatie naar zuid Frankrijk gereden. Prima combinatie, voelt goed aan ook bij het inhalen van vrachtwagens.
Ik had mijn twijfels of er voldoende vermogen aanwezig was in deze drie pitter maar eerlijk gezegd bevalt het uitstekend. De automaat schakelt fantastisch.
Hiervoor een VW Tiguan (2013 160 pk)voor de Fendt gehad maar die was voor mijn gevoel minder krachtig maar voelde ook minder stabiel aan. Daarbij kwam kijken dat ik twee weken voor vertrek erachter kwam dat de turbo defect was. Dat dit kan bij 64000 km.
Samengevat is de BMW 118I een prima trekkende auto voor maximaal 1500 kg.
De rest van het jaar wordt er zo’n 15000 km woon-werk meegereden.
Met de caravan achter de auto een gemiddeld gebruik van 1:8. Zonder caravan gemiddeld 1:14

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 18d met een Burstner

De ervaring van Erik Pauwels met een BMW X1 sDrive 18d (143 pk/105, Kw bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Burstner Scala 420 TN van 1115 kg geplaatst op 16-09-2019:

Heel goede trekcombinatie genoeg reserve voor te versnelle, op autostrade in 5de versnelling goed aan 100km/h te rijden met een verbruik van 10.5l/100km. Stabiliteit heel goede stabiel ook met zijwind of het voorbij steken van vrachtwagens, als spiegels gebruik ik de "Handy mirror XL" perfect en snel te monteren en volledig trillings vrij.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20i met een Fendt

De ervaring van Jos Luijting met een BMW X1 sDrive 20i (184 pk/135, Kw bouwperiode: september 2011 - september 2015) en een Fendt Bianco 465 SFB van 1450 kg geplaatst op 16-08-2019:

Met de X1 vanuit Spanje naar huis gereden, veel last van wind gehad als je ingehaald wordt of een vrachtwagen inhaalde. Geprobeerd dit weg te halen door kogeldruk te veranderen en later de fiets van achter naar voren te zetten maar dat maakte het iets beter. Mijn mening is dat de auto te licht is voor een 1500 kg caravan, niet qua pk's want dat is super goed.
Door rustig te rijden ca 90 hebben we de afstand veilig kunnen rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 xDrive 20i aut. met een Sprite

De ervaring van Aart-Jan Döbken met een BMW X1 xDrive 20i aut. (184 pk/135, Kw bouwperiode: september 2011 - september 2015) en een Sprite Cruzer 520 SR van 1705 kg geplaatst op 09-05-2019:

Wegligging is niet zo goed. 97 km PU is kritische snelheid. Daarboven gaat de caravan slingeren. Sterke zuiging wanneer je wordt ingehaald door bus(je). Benzineverbruik 1 op 7. Simpele opzetspiegels, gebruik in de regel alleen de auto spiegel.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20i met een Swift

De ervaring van Jan-Willem met een BMW X1 sDrive 20i (192 pk/141, Kw bouwperiode: september 2015 - 2019) en een Swift Toscane 490 van 1275 kg geplaatst op 29-07-2018:

Met de BMW X1 naar spanje geweest. Kwa vermogen heel sterke auto. Ook stabiliteit op de trekhaak dik in orde. Gereden in confort modus. Verbruik 1l/8km niet slecht voor een auto met dit vermogen. Bij rustig paseren vrachtauto steeds last van winddruk tegen caravan. Met iets meer snelheid ervoorbij ging beter. Met onze VW Touran hebben we deze windgevoeligheid niet.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 18d aut. met een Burstner

De ervaring van Jeroen Vermeij met een BMW X1 sDrive 18d aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2015 - 2019) en een Burstner Belcanto 410 TS van 1290 kg geplaatst op 17-08-2017:

De BMW X1 sDrive 18D trekt de Burstner Belcanto 410 met veel gemak; de combinatie is uiterst stabiel, ook heuvel af en bij wat hogere snelheden (tot zo'n 115km per uur). Ik heb de in België verkrijgbare versie met iets gereduceerd vermogen (135PK i.p.v. 150PK), maar in de praktijk - met en zonder caravan - merk je daar weinig of niets van. Op lange hellingen blijft de X1 gaan en is er genoeg vermogen voor een acceleratie; ideaal dus om ook heuvel op langzame opleggercombinaties en andere auto's met caravan even in te halen. De 8-traps automaat is een puur genot om mee te rijden, evenals de head-up display die alle vitale informatie in de voorruit projecteert.
Van alle auto's die ik recent gereden heb met deze caravan - Mitsubishi Grandis, Nissan Qashqai en VW Touran, allen automaat - is dit de onbetwiste winnaar qua trekkracht, koppel, stabiliteit, rijgenot en verbruik. Op de laatste vakantierit naar midden Frankrijk over de Belgische Ardennen lag het gemiddeld verbruik op 10.5 liter per 100 km. Als spiegels heb ik de Milenco Aero 3, aan de onderzijde van de autospiegel vastgeklemd passen deze perfekt. Het prijskaartje van deze auto wordt weliswaar fors als je nuttige en leuke extra's aan de basisprijs toevoegt, maar aan de andere betaal je ook niet voor extra's die je niet wilt. Een aanrader dus!

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20i met een Knaus

De ervaring van Reginald met een BMW X1 sDrive 20i (192 pk/141, Kw bouwperiode: september 2015 - 2019) en een Knaus Sudwind 460 EU van 1500 kg geplaatst op 30-04-2017:

Uitermate tevreden met deze combinatie, zowel op de Franse, als Spaanse en Portugese autosnelwegen zeer stabiel en minimale last van wervelingen bij inhalen vrachtauto's beladen met personenauto's. Ook op N wegen tot departementale wegen en bergwegen geen enkel probleem, steeds voldoende trekkracht en stabiliteit in de bochten. De waarschuwing voor stabiliteit bij te hoge snelheid en bochten is terecht in de test. De caravan is uitgerust met Alko trailercontrol, die greep heel kort in door de caravan te remmen, toen ik zonder erg 110 km/h reed op de bochtige kustweg langs de Franse Rivira. Was me nog niet eerder ,na 30.000 km caravannen met allerlei combinaties in Europa, overkomen. Trailer controle is dus geen overbodige luxe!
Nog even een advies over caravanspiegels, op het vorige model X1 had ik maatwerk EMUK spiegels, zeer stabiel en makkelijk te monteren. Bij aflevering van de nieuwe X1 bleek dat Emuk geen spiegels had. Ben tot volle tevredenheid overgeschakeld op OPPI maatwerk spiegels, super eenvoudig monteren en ook zeer stabiel. Voordeel tov Emuk, het gewicht is veel lager en daarmee de belasting van het spiegelhuis. Mijn verbruik komt overeen met dat van Theo in zijn ervaring met de Fendt.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20i aut. met een Eriba

De ervaring van Bram Derksen met een BMW X1 sDrive 20i aut. (184 pk/135, Kw bouwperiode: september 2011 - september 2015) en een Eriba Nova - Light 470 van 1355 kg geplaatst op 16-03-2017:

BMW X1 en eriba Nova light 470. Geweldige combinatie, stabiel en snel. Kogeldruk 75 a 80 kg
Originele BMW caravan spiegels, de beste die ik ooit heb gehad. Trillingvrij en stevige bevestiging, zullen niet zomaar loskomen, wat mij bij andere merken een aantal malen is overkomen. Dissel mag met 100 kg worden belast dus 2 elektrische fietsen geen bezwaar bij juiste kogeldruk. Ter compensatie reserve wiel caravan in de auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20i met een Fendt

De ervaring van Theo met een BMW X1 sDrive 20i (192 pk/141, Kw bouwperiode: september 2015 - 2019) en een Fendt Tendenza 540 SG van 1500 kg geplaatst op 23-04-2016:

Zeer tevreden over deze combinatie..Gereden door Duitsland,Oostenrijk,Slovenie en Kroatie.De automaat regelt alles zo vanzelf veel prettiger dan de vorige schakel X1-sdrive 20i.De snelheid was gelijk met vrachtverkeer.Het verbruik 10,1\\100. Solo 7,8\\100.
Tegen wind hebben we niet gehad tijdens deze reis.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20i aut. met een Fendt

De ervaring van Frans met een BMW X1 sDrive 20i aut. (184 pk/135, Kw bouwperiode: september 2011 - september 2015) en een Fendt Tendenza 465 SFB van 1420 kg geplaatst op 05-07-2015:

Ik sluit aan bij de ervaringen van Leo. X1 met 184 pk en 8-versnellingsautomaat. Caravan, Fendt Tendenza 465 SFB, gewogen voor vertrek en kwam beladen op 1530 kg. Ik rijd 100, 110 kan inderdaad ook prima, doe ik met inhalen wel om zo kort mogelijk te hinderen op de linkerbaan. Maar ben wat voorzichtig en vraag me af wat er gebeurt bij een lekke band als je 110-120 rijdt. De caravan is immers zwaar t.o.v. de auto. Schakelt met regelmaat op hellingen maar dit gaat ongemerkt, je ziet het eigenlijk alleen aan de toerenteller. Met 100 op de teller tuf ik rustig met 1600 tpm (op vlakke weg). Verhoudingsgewijs even vaak kiest de bak de 7e, hellingen af en toe 6, heel zelden 5 (de bak maakt kleine stapjes). Invoegen is een peuleschil en op hellingen houdt hij de snelheid prima aan. Verbruikt iets meer dan mijn vorige X1 18i (150 pk) met handbak. Maar deze combi rijdt ongemerkt vlotter. Ik haal rond 1 op 8. Voor mij acceptabel gezien gewicht caravan en benzineversie. Keuze overigens ook bepaald door achterwielaandrijving. Met aanhanger heeft dit mijn voorkeur (naast vierwiel).

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 xDrive 23d aut. met een Fendt

De ervaring van Verburgt met een BMW X1 xDrive 23d aut. (204 pk/150, Kw bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Fendt Saphir 510 TFK van 1558 kg geplaatst op 30-11-2014:

De BMW is prima trekauto voor deze caravan. Gebruik zonder caravan tussen de 1 op 14 en 15, met caraven tussen de 1 op 8,5 en 1 op 9,5. Verbruik met caravan is bij max snelheid van circa 90 km per uur, dat vind ik prima snelheid, de BMW doet dit zonder moeite in zijn 6, schakelt dan wel regelmatig terug bij stijgingen, maar dat is prima. Handmatig schakelen leverde mij geen lager verbruik op, continu in vijfde versnelling geeft meer lawaai, geen lager verbruik.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20i aut. met een Fendt

De ervaring van Leo met een BMW X1 sDrive 20i aut. (184 pk/135, Kw bouwperiode: september 2011 - september 2015) en een Fendt Opal 465 SFB van 1460 kg geplaatst op 25-06-2013:

Mijn ervaring met de BMW X1 s-drive automaat 184pk is erg positief. Op de autobaan houdt hij de snelheid a 110 km/h goed vast en schakelt op het juiste moment goed terug. De belading (max 1500kg) van de Fendt Opal 465 SFB en de kogeldruk van 80 kg heb ik volgens voorschrift gehanteerd. Hierdoor een zeer stabiele combinatie.
De vorige BMW X1 s-drive 150 pk met handschakelbak in combinatie met Fendt Topas van 1500kg had veel moeite om op snelheid te blijven en moest regelmatig terugschakelen en kon de ingestelde snelheid niet handhaven bij stijgingspercentages van 9% . Afgelopen jaar 2012 en dit jaar 2013 dezelfde autobanen gereden dus ik had een goede vergelijking met de vorige combinatie.. Ook in de bergen geen probleem om op snelheid te komen en deze vast te houden. De turbo kan deze combinatie snel op de juiste snelheid brengen om in te kunnen voegen.
Al met al een veilig gevoel met deze nieuwe combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 18i met een Fendt

De ervaring van Frans met een BMW X1 sDrive 18i (150 pk/110, Kw bouwperiode: mei 2010 - september 2015) en een Fendt Tendenza 465 SFB van 1420 kg geplaatst op 23-10-2012:

We waren, na van een 318d touring naar een X1-1.8i overgestapt te zijn, sceptisch. Als trekker van een qua gewicht in verhouding zware caravan valt de combinatie me echter zeer goed mee. De niet 1.8 maar 2.0 met 150pk kan de caravan goed aan. In 6 op vlakke weg is mogelijk (maar meestal gebruik ik de 5e) en bij autobaanhellingen 4 of 5, zeer incidenteel 3. Verbruik 1 op 9,5. De nieuwe 2.0i met turbo en de diesels zullen het uitstekend en beter doen maar deze basismotorisering heeft me positief verrast. De stabiliteit is boven verwachting. Ondanks de slechte gewichtsverhouding (caravan zwaar tov auto) is het weggedrag uitstekend. Ik moet wel zeggen dat me aan max 100 houd.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 xDrive 18d met een Wilk

De ervaring van Greg Eagle met een BMW X1 xDrive 18d (143 pk/105, Kw bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Wilk S4-490 UE van 1428 kg geplaatst op 15-07-2012:

Rijden met de caravan is met de X1 een waar genoegen. Vooral door de langsstabiliteit van de BMW X1 heb je constant onder alle omstandigheden het vertrouwde gevoel van een veilige combinatie. Heb 15000 km met de combinatie gereden in Scandinavi maar ook in Frankrijk en Spanje op vooral secundaire wegen. Gemiddeld dieselverbruik 1:12,5. Hiervoor de Wilk getrokken met Audi A4 Quattro maar de BMW X1Xdrive levert superieur trekautogedrag !!!

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 18d met een Fendt

De ervaring van Leon Hanssen met een BMW X1 sDrive 18d (143 pk/105, Kw bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Fendt Saphir 470 TKD van 1300 kg geplaatst op 11-06-2012:

In 2011 naar de Harz en Thuringen gereden met een Fendt 470 TFB van in totaal 1300 kg achter de auto? Op de autoweg 100 gereden. Stabiliteit zeer goed. Bergop in de 4, op de autobahn in de 5 en 6 gereden. Gemiddeld verbruik met de caravan 9,5l/100km. Solo 6 l/100km.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20d met een Kip

De ervaring van Nico Alderliesten met een BMW X1 sDrive 20d (177 pk/130, Kw bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Kip Grey Line 44 TDB Special van 1175 kg geplaatst op 06-12-2011:

Met mijn BMW en KIP GreyLine spec. 44 TDB incl 2 fietsen, naar de Algarve en Zd Spanje gereden (7000km). gereden. Later dit jaar naar Frankrijk (3500 ) km. Beide trips de bergen niet ontzien. Auto gaf geen krimp... Gem verbruik beide vac, Ca 1:10. Hierbij wel zeer klein gedeelte gereden zonder caravan. In Frankrijk in de VAR
Zd. van Castellane,en de kust. In beide vakanties hadden wij ca 350 Kg bagage bij ons.Volgend jaar gaan we de Bielsa pas over (pyreneeen )
Dit al eerder gereden met een Bmw 320 D. Wat ook geen probleem was..





Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 xDrive 20d aut. met een Kip

De ervaring van E.A.Kleijn met een BMW X1 xDrive 20d aut. (177 pk/130, Kw bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Kip Vision 41 T Special van 1130 kg geplaatst op 31-07-2011:

Dit jaar in totaal 7000 km in 5 weken met deze combinatie op stap geweest. Via centraal Frankrijk via de Pyreneen en centraal Spanje naar Andalusi en retour. Auto met twee personen en wat extra spullen ongeveer 200 kg. beladen, de Kip Vision met mover en twee fietsen van 15 kg/stuk achterop tot ongeveer 1160 kg. Stabilisatorkoppeling afwijkend van origineel, AKS 3004. Caravan ligt nagenoeg horizontaal/minimaal iets achterover. Auto ligt achter nauwelijks lager. Buitentemperaturen waren van 6 graden tot 40 graden Celsius. Snelheid op snelwegen tot 110 km/u; geen enkele slingerneiging met kogeldruk van ongeveer 65 kg. Auto is zeer stabiel, in elke situatie, ook hellingen met natte ondergrond, prima grip. Op passen als de Col d'Aubisque met caravan geen enkel probleem. Motor draait op snelwegen in D bij 100-110 1900-2000 toeren, automaat kiest vaak de 6e versnelling. Trekt op hellingen door tot 2500-3500 toeren. Automaat schakelt ook goed terug, eigenlijk niet nodig om de S(sportstand) of handmatig schakelen te kiezen. Verbruik solo is tot nu toe (auto is van maart 2011 en heeft nu 15000 km gelopen) volgens de boordcomputer 7,8 l/100km, met de caravan 9,6 l/100 km. Met 4-wielaandrijving en automaat voor mij zeer acceptabel. Enige nadeel is dat de afstand van de wegneembare trekhaak tot de bumper klein is, 7,5 cm. gemeten van hart kogel tot bumper. In lastige situaties uitkijken met aan- en afkoppelen. Tot nu toe een volledig probleemloze en zeer stabiele combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW X1 sDrive 20d met een Fendt

De ervaring van Dick met een BMW X1 sDrive 20d (177 pk/130, Kw bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Fendt Bianco 445 TF van 1450 kg geplaatst op 30-05-2011:

Met de X1 voor de eerste keer naar Cochem geweest meer dan genoeg vermogen 6de versnelling is bijna niet te gebruiken omdat toerental te laag is maar als je boven de 100 km rijdt dan wel ik heb in de 5 gereden en is er ook niet meer uitgeweest verbruik lag op 8.8 l/100 km en dat vind ik meer dan acceptabel ik ben dan ook zeer tevreden over de prestaties en het verbruik het is een zeer goede en stabiele combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de BMW X1.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


BMW X1 xDrive 23d aut. met een Bailey

De ervaring van ted met een BMW X1 xDrive 23d aut. (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Bailey Orion 530-6 van 1380 kg geplaatst op 30-05-2011:

A brilliant drive, quality BMW build again, previously had the X5, with no faults. BMW X1 23d, absolutely lovely drive, can handle towing easily, acceleration excellent whilst towing, mpg less than not towing, but is to be expected. quality German engineering. acceleration where you need it, no trouble on hills, or on flat motorways.


BMW X1 xDrive 20d met een Bailey

De ervaring van APB met een BMW X1 xDrive 20d (177 pk/130 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Bailey Olympus 624 van 1593 kg geplaatst op 30-05-2011:

downsized car before van, needn't have worried totally stable not even buffeting from us passing trucks. feels more stable than previous 2200Kg 4x4.


BMW X1 xDrive 20d met een Bailey

De ervaring van A Newman met een BMW X1 xDrive 20d (177 pk/130 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Bailey Pageant S6 Burgundy van 1380 kg geplaatst op 30-05-2011:

Had the X1 new decided to upgrade the caravan, its brilliant tows like a dream no side wind effects pulls away up hill without any struggle, a perfect outfit and well matched


BMW X1 xDrive 18d met een Abbey

De ervaring van Tim met een BMW X1 xDrive 18d (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Abbey Aventura 325 van 1373 kg geplaatst op 30-05-2011:

I actually tow a 2002 Aventura 320 (1360 MTLM) with an 18d xline xdrive auto so the weight ratio is spot on. The 8 speed auto gearbox is an absolute delight and gives fantastic performance. On a recent trip I towed from South Wales to North Devon including the notorious A361 and returned 28mpg+; the A361 is a real killer for the economy. Is this my best tow car? Well it is certainly up there. Ive towed the same caravan with Freelanders, a Mondeo and a Saab 93. Towing the BMW is as sure footed as the Freelanders and as powerful as the Saab. Solo there is no competition; it is way better than the Freelanders and very nearly as good as the Saab. So maybe I have found my perfect towcar! I thoroughly recommend it.


BMW X1 xDrive 20i met een Elddis

De ervaring van Big Stew met een BMW X1 xDrive 20i (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2011-2015) en een Elddis Avante 626 van 1660 kg geplaatst op 30-05-2011:

A great tow car which replaced a Volvo XC90. Returns late 50's solo and around 30 with the van on the back. Used around 25 times a year for towing the caravan, including France and is brilliant with great stability and power. As good a tow car as I've towed with in my 25 years of towing.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Gastenboek

Wet- en regelgeving

Voorbeeld Trekrapport

Hoe meer PK's, hoe beter?

RDW auto

 

©2024 Caravantrekker