De ervaring van Dick Woudwijk met een DS DS3 1.6 e-HDi (92 pk/68, Kw bouwperiode: januari 2010 - 2016) en een Adria Altea 430 PH van 1000 kg geplaatst op 13-08-2015:
DS3 E-HDI heeft met zijn 92 Pk de caravan van 1000 Kg prima getrokken.
Over het algemeen 95 km p/u in zijn 4 gereden soms stukjes in z地 5, maar dan was het verbruik het zelfde of zelfs iets meer als in z地 4 ( gemiddeld 1:12.5 met airco aan).
In z地 4 belast je de motor en versnellingsbak niet zo zwaar, toerental is iets hoger maar daar merk je eigenlijk niets van je kan zonder terug te schakelen met gemak een vrachtwagen inhalen en zit dan zo aan de 110 km p/u.
Over het algemeen autobaan gereden in Duitsland naar de moezel, op de terug weg viel me wel op dat ik de weg van de moezel naar boven ( bij Dieblich) naar de 61 in z地 4 net boven kwam, hier moest ik met de Fiat Punto Evo 1.3 mjt 85 Pk het laatste stuk terug naar z地 3.
Om het doorzakken aan de achterkant iets op te vangen heb ik kunstof ringen ( Niveau Plus Sport Spring Adjusters ) tussen de achter veren gezet. Hier door word de achtervering iet stugger en zakt iets minder door waardoor de caravan en auto mooi in een lijn blijven.
Wel had ik een probleem met de caravan spiegels deze heb ik met magneetplaten (i.p.v. de rubbers) vast op de deuren zitten, hier door kan de auto niet op slot want dan klappen de spiegels in. ( inklappen van de spiegels kan wel uitgeschakeld worden door de dealer ).
De ervaring van Erik Peter Jansen met een DS DS3 1.6 THP (155 pk/114, Kw bouwperiode: januari 2010 - 2016) en een Eriba Touring Familia 310 van n.b. kg geplaatst op 14-10-2013:
Inderdaad een stabiele combinatie. Door 1 (sport)fiets op de dissel en 1 achterop te plaatsen blijft dat zo!
Verbruik met Eriba rond 1:10 bij tempo ca.100. Door de \"lange\" overbrenging is het kruipen over drempels e.d. soms lastig door het lage toerental in de 2e versnelling.
In de bergen moet je daar ook rekening mee houden. Op de snelwegen gewoon in de 5 rijden. Dat is prettiger voor de motor. De 6de versnelling gebruik ik alleen bij wind mee. Wel rekening houden met de beperkt toegestane kogeldruk! Samenvattend kan ik deze auto met in mijn geval een kleine Eriba Touring van harte aanbevelen!
Reviews geplaatst op TowCar.info van de DS DS3.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van phil redfern met een DS DS3 1.6 THP (155 pk/114 Kw, bouwperiode: 2010-2016) en een Bailey Discovery 200 van 1050 kg geplaatst op 14-10-2013:
ds3 150thp d sport tow the bailey discovery 200 van no problem just watch the loading of the caravan to keep the nose weight down to 45 kg ish
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.