De ervaring van Jan Veuskens met een Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo (86 pk/63, Kw bouwperiode: november 2011 - 2017) en een Predom N-126n van 670 kg geplaatst op 28-07-2019:
Al 6 jaar gaan wij regelmatig op reis met deze combinatie. Predom uit 1996. We hebben zo in Oostenrijk, Zuid-Frankrijk, Zwarte Woud gekampeerd en tussendoortjes in Nederland, Belgiƫ en de Eifel. Steeds ook fietsen mee; een elektrische in de caravan (beugels gemonteerd), en de andere op het dak van de Panda. Nooit problemen, soms bij hellingen in de derde en anders vierde versnelling. De vijfde kun je maar het best vergeten. Verbruik zo tussen 1op 10 en 11, dat is fors, actieradius wordt soms benauwend klein. Motor doet met wat rumoer zijn best, maar wordt niet overbelast. Lange ritten verdelen in etappes van plan 4 a 500 km per dag, dan is het goed uit te houden. We willen zo nog vaak op stap!
De ervaring van johan super met een Fiat Panda 1.2 (60 pk/44, Kw bouwperiode: 2003 - 2011) en een Kip Shelter Plus van 750 kg geplaatst op 16-11-2015:
De Panda met een Kip en alsof je met een verliefd stel rijd.. Solo rij ik circa 1 op 20. Met de Kip circa 1 op 14. Het is niet nodig om cararvanspiegels te hebben, maar ik gebruik ze wel, voor beter zicht
De ervaring van J. van Boxtel met een Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo (86 pk/63, Kw bouwperiode: november 2011 - 2017) en een Trigano Rubis 310 van 700 kg geplaatst op 15-07-2015:
Mijn ervaring met de Fiat Panda Trekking 0.9 Twinair Turbo en een Rapido Club DL caravan is zeer goed wat het rijgedrag betreft met deze caravan.
Er hoeft op de autobaan weinig geschakeld te worden.
Maar het benzineverbruik is zeer hoog voor zo een kleine motor ( 1 op 9/10 ) bij 100 km/h. Ik heb daar een ontheffing voor.
J. van Boxtel
De ervaring van J.l.vB met een Fiat Panda 1.2 (60 pk/44, Kw bouwperiode: 2003 - 2011) en een Eriba Touring Puck 120 van 630 kg geplaatst op 30-06-2010:
Fiat Panda Emotion 1.2 60pk met Rapido Club 30DL totaalgewicht van 630kg met deze combinatie zijn wij naar het lago Maggiore gereden via Duitsland en Zwitserland via de Godhardtunnel naar Italie. Dat is zonder problemen goed te doen.
Wij hebben continue 100 km/h gereden en het verbruik daarbij was 1 op 12,5. Noormaal verbruik van de Panda is 1 op 15. Ook met stijgingen gaf het geen problemen. Voor de Godhardtunnel reden wij gewoon met 80 km/h omhoog de tunnel in. Het ging zelf beter dan de trekkrachtberekening berekend had.
Joop
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Fiat Panda.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van seymour totty met een Fiat Panda 1.2 (60 pk/44 Kw, bouwperiode: 2003-2011) en een Fleetwood Heritage 640-ES TA van 1670 kg geplaatst op 30-06-2010:
struggles a bit up hill , but down hill goes ok , so i need to find sites that are downhill all the way from home and downhill all the way back .
De ervaring van matthew met een Fiat Panda 1.2 (60 pk/44 Kw, bouwperiode: 2003-2011) en een Freedom Jetstream Prima van 750 kg geplaatst op 30-06-2010:
Very easy to drive, and very good at towing a small trailer / caravan
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.