Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Fiat Stilo

Sorteer op:


Fiat Stilo 1.9 JTD met een Kip

De ervaring van Henk Vincent met een Fiat Stilo 1.9 JTD (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2001 - 2007) en een Kip Vision 41 ETD van 1115 kg geplaatst op 09-11-2011:

Ik rij al 8 jaar met een Stilo JTD en een caravan. Eerst met een Kip compact de laatste 6 jaar met een Kip Vision ETD ( beladen 1150 kg). Ik ervaar het als een geweldige combinatie, op vlakke wegen kan ik gewoon met andere personen auto's meekomen. Ook op de autoroutes in Frankrijk kan ik meestal gewoon met de cruise control in de vijfde versnelling rijden. Af en toe bij wat steilere hellingen moet ik terug schakelen.Op vlakke wegen is er bij 90/100 km/u nog meer dan voldoende acceleratievermogen om bijvoorbeeld snel te kunnen inhalen.. Op steile hellingen ondervind ik geen enkel probleem met wegrijden, Jammer dat deze auto uit de produktie is genomen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo 1.2 16v met een Delta

De ervaring van H.Kleine met een Fiat Stilo 1.2 16v (80 pk/59, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Delta Euroliner 3200 DD van 800 kg geplaatst op 13-10-2011:

een pittig auto'tje met een beladen delta circa 800 kg en auto 1300 kg ben er mee naar noord Tjechie geweest met
percentage van 8%, en ging best.Verbruik was wel 1:10, bij
normaal zonder caravan 1:15.Inderdaad veel schakelen maar op vlakke wegern in zijn 5e versnelling 100 km p.u.
Meer vermogen is er dan niet meer vooral bij inhalen is dit dan niet meer mogelijk om even een vrachtwagen in te halen. Voor de rest redelijk tevreden voor 1.2 16v. met een 6 bak.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo 1.6 16v met een Kip

De ervaring van kees vernhout met een Fiat Stilo 1.6 16v (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2001 - 2007) en een Kip Kompakt 37 EKV van 950 kg geplaatst op 31-05-2011:

afgelopen jaar (2010) met de Fiat Stilo -1.6 16V en de Kip mk 37 EKV naar het baskenland geweest. De Fiat had er totaal geen moeite mee. Wel veel op toeren gereden. Op stijle hellingen vanuit stilstand met slippende banden en koppeling was het altijd mogelijk weg te komen. Het verbruik solo is ca. 1:12. met de caravan 1;10. Snelheid was altijd c.a. 95 km/u.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo 2.4 20v met een Caravan

De ervaring van Jaap Meeuwsen met een Fiat Stilo 2.4 20v (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2001 - 2007) en een Caravan van 950 kg geplaatst op 24-08-2010:

Terug van vakantie naar het zuiden van Duitsland met de Stilo Abarth 2.4 20V Selespeed 2005 + caravan.
Op reis met een Euroland 430 TM LE er achter, beladen tot 940 kg.
Wat een caravantrekker !

Benzineverbruik op de vlakke weg solo:
1 op 11,5
Benzineverbruik op de vlakke weg met caravan:
bij een constante snelheid van 80 km per uur, weinig wind, 1 op 9,4
bij 90 km per uur 1 op 9,2

Richting München over de A7 via Kassel.
De A7 staat bekend om z'n lange pittige hellingen, nou, geen enkel probleem met
deze auto.
De 5de versnaelling is prima te gebruiken, op de lange autobaanhellingen ook in z'n 4
prima te rijden.
De wegligging is mede door zijn korte oversteek geweldig, geen moment
gehad het spul niet in de hand te hebben.

Aangezien de max snelheid in Duitsland met aanhanger 80 km per uur is en
de boetes pittig gaan we met een gangetje van zo'n 90 voort maar tijdens
zo'n lange klim kon ik toch niet laten het gas maar eens even in te trappen :
tot we op 130 zaten vond ik het wel genoeg.
Even een paar vrachtwagens voorbij is dus geen enkel probleem.

Caravanrijden gaat erg ontspannen met 'm, op automatisch prima op de snelweg maar
binnendoor geef ik persoonlijk toch de voorkeur aan manueel schakelen.
Wegrijden op steile hellingen gaat ook soepeltjes zonder problemen, automatisch of handgeschakeld.
Geen problemen met koeling enz gehad. Tijdens de hele vakantie 3/4 liter olie
verbruikt, netjes vind ik zelf.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo 2.4 20v met een Chateau

De ervaring van Marcel Kok met een Fiat Stilo 2.4 20v (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2001 - 2007) en een Chateau Calista CT 430 TZF van 1205 kg geplaatst op 17-08-2010:

Zeer fijne reisauto die op de franse autoroute prima uit de voeten kan, echter het verbruik is erg hoog 1: 6 A 7 bij 110 km per uur.
In de bergen moet er regelmatig worden teruggeschakeld naar de 4 of 3 om bij te kunnen blijven, verder kun je de vijfde versnelling zeer goed gebruiken bij constante snelheden. De cruisecontrol in combinatie met de selespeed op handbediening werkt perfect hoewel de versnellingbak in extreme situaties toch het heft zelf in handen neemt en de handbedieng weer op automaat zet, je blijft wel de mogelijk kunnen gebruiken zelf terug te kunnen schakelen. Hij is ook met zijwind niet van zijn plek te krijgen wat de kwaliteitsbeleving ten goede komt. Voor mij was dit de eerste keer met deze auto met caravan en die is zeer goed bevallen volgend jaar weer.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD met een Kip

De ervaring van Jan Westerhuis met een Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Kip Sun-line 41 TTZ van 1125 kg geplaatst op 24-12-2008:

Rijden altijd over route national naar Spanje en rijden dus over zowel vlakke als heuvel- en bergachtige wegen. Autoweg 5e versnelling, cruisecontrol op 95km, perfect. Route national vlak: 4e of 5e versnelling, geen probleem. Niet vlakke wegen: 4e versnelling zelden teru g naar de 3e versnelling en heuvelopwaarts trek je in zn 4 de meeste auto's "dr it".

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 16v met een Kip

De ervaring van Van Ooijen met een Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2004 - 2005) en een Kip Grey Line 44 EKL Special van 1225 kg geplaatst op 24-08-2008:

Ik deel de mening van de voorgangers. Hulpveren is met meerdere personen geen overbodige luxe. Zelf zijn we met ons tweeën en hebben hier geen hinder van.
Wij hebben om de stabilitiet van de combinatie te waarborgen bij hogere snelheden de kogeldruk verhoogd naar tussen de 75 en 80 kg.
Dan wordt de combinatie nog rustiger, zelfs met 125 op de Franse autobaan.
Verbruik allerminst onaardig, tussen de 1 op 10 / 12.5 op de cruisecontrol met 95 km/u

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 16v met een HomeCar

De ervaring van W. Zijlstra met een Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2004 - 2005) en een HomeCar Racer 45 Streamer van 1320 kg geplaatst op 27-02-2008:

Ik deel de mening van de heer Jongejans.
Overigens heb ik het nadeel van doorzakken opgelost door achter onder de Fiat hulpveren te laten monteren.
Met mijn Homecar Streamer is het geen enkel probleem om snelheden tot 110 km. per uur te rijden.
De combinatie blijft zeer stabiel!

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo Multiwagon 1.8 met een Fendt

De ervaring van A Hooijmaijers met een Fiat Stilo Multiwagon 1.8 (133 pk/98, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Fendt Saphir 470 TKD van 1500 kg geplaatst op 21-01-2008:

Het totale gewicht van de combinatie bedroeg 2865 kg.
De caravan in beladen toestand 1305 kg, bij weging bij de dealer rijdend over een weegtoestel eerst het ene wiel en dan het andere wiel 1190 kg. De rit naar het Gardameer via de Godharttunnel ging zeer goed 80 km snelheid omhoog.Ook de rijsnelheid 90-95 km geen probleem.Aleen het gevoel dat je tezwaar beladen bent t.o.v het toegestane teekgewicht is onbehaaglijk

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo 1.6 16v met een Sprite

De ervaring van Piet Spoelstra met een Fiat Stilo 1.6 16v (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2001 - 2007) en een Sprite Europa 390 van 1125 kg geplaatst op 23-08-2007:

De auto betreft een Stilo multiwagon benzine/gas met een Sprite Super 390. Na drie weken Frankrijk (2007) heb ik ervaringen die overeenkomen met de gegevens op de site.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo 1.4 16v met een Sprite

De ervaring van Haas met een Fiat Stilo 1.4 16v (95 pk/70, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Sprite Europa 390 van 950 kg geplaatst op 22-08-2007:

Niet de meest ideale trekauto maar toch zonder al te veel moeite van en naar Oostenrijk gereden. de auto zelf is prima om lange afstanden in te maken .
op vlakke stukken is 100 km makkelijk haalbaar en dan voelt de combinatie zeer solide aan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo 1.9 JTD 16v met een Kip

De ervaring van E. van Ooijen met een Fiat Stilo 1.9 JTD 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Kip Grey Line 44 EKL Travel van 1230 kg geplaatst op 07-01-2007:

Afgelopen zomer (2006) met de Fiat Stilo MW 1.9 jtd 16V en onze Kip Hyline 44 EK naar Luxenburg gereden.
Zoals op de site "caravantrekker.nl" staat ging dat zonder moeite.
Heb alleen bemerkt dat de kogeldruk iets meer moet wezen dan de door de fabriek aangegeven 60 kg om een stabile combinatie te hebben. Door de wat hogere kogeldruk, in ons geval richting de 70 kg, kan er ook in het maximum koppelgebied worden gekruisd. Dat houd in dat zijn koppel van 305 NM bij 2000 toeren het zeer makkelijk toelaat om op de cruisecontrole in de 5e versnelling met een snelheid van tussen de 90 en 95 km kan worden gereden en daarbij het verbruik alleszinds beschaaft blijft. Ongeveer tussen de 1 : 10 en de 1 : 12.5.
Ook schuwd de techniek zich niet om zich over het gehele koppelgebied te worden gebruikt. Bij de 1.9 jtd 16V is dat vanaf 1750 tot 3200 toeren per minut.
Bij het optrekken op vlakke weg hoeft er niet meer dan 2500 tpm te worden gebruikt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo 1.9 JTD met een Knaus

De ervaring van L. van Gerven met een Fiat Stilo 1.9 JTD (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2001 - 2007) en een Knaus Sport 450 FS van 1300 kg geplaatst op 04-11-2006:

Rij sinds 2jaar met combinatie Fiat Stilo 1,9 JTD met Knaus Sudwind 450 (1400 kg op kenteken). Hierbij houd ik rekening met de max toegestane aanhangergewicht van 1300 kg.
Ik zorg voor een max. kogeldruk van 75 kg.

Rijden:
Hoewel op de autoweg rijden in de 5e versnelling goed mogelijk is prefereer ik gebruik van de 4e versnelling. Dit geeft een beter 'gevoel' over de combinatie. Er is dan ook nog voldoende ruimte om nog te versnellen.
In Tsjechië hellingen van > 14% probleemloos gereden. M.n. deze ruime trekkracht geeft een veilig gevoel.

Belading.
Ik streef naar een juiste kogeldruk, maar bij de huidige trend om de slaapplaatsen (bagageluik) voorin de caravan te plaatsen maakt het moeilijk het gewicht goed te verdelen. Vooral als ook nog fietsen op de dissel van de caravan moeten worden meegenomen. De gasflessen verhuizen dan snel naar de auto (achter de voorstoelen).
Een mogelijkheid zou zijn het zware, stalen, reservewiel onder de caravan te monteren.

Over het algemeen ben ik erg tevreden met de combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo 2.4 20v met een Hobby

De ervaring van John Wijsman met een Fiat Stilo 2.4 20v (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2001 - 2007) en een Hobby De Luxe Easy 440 SB van 1230 kg geplaatst op 02-11-2006:

Prima reiswagen die totaal geen moeite heeft met onze caravan. 5e versnelling zeer bruikbaar. Soms is handmatig schakelen noodzakelijk, omdat de automaat snel de neiging heeft om op te schakelen, wat op een steile bergpas niet is aan te bevelen.
Kortom comfortabele, snelle en ruime reiswagen. Stabiele trekker en verbruik met caravan ca. 10-11 liter/100 km (met "franse"snelheden)

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 16v met een TEC

De ervaring van E. Jongejans met een Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2004 - 2005) en een TEC Travel King 470 TE van 1300 kg geplaatst op 02-11-2006:

Een beer van een motor in combinatie met een prettige koppeling maken de Fiat tot een prima trekker. In z'n 5 op de cruise control is lang vol te houden. Rijdt dan lekker rustig (stil) en stabiel. Er is wel een klein nadeel: de auto zakt wat in met 60 kg op de kogel. In combinatie met de erg laaggeplaatste trekhaakbevestiging wil de onderkant van de trekhaak bij steile verkeersdrempels wel eens de grond raken. Verder niets dan lof voor de auto met zo'n caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Fiat Stilo.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD met een Caravan

De ervaring van V & I met een Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Caravan van 1175 kg geplaatst op 02-11-2006:

We originally brought the stilo multiwagon as it seemed the most economical on the market for towing. The car turned out to be a bit of a lemon and needed a lot spending on it. That said, it tows beautifully and is indeed very econimical at 39 mpg.


Fiat Stilo 1.9 JTD met een Caravelair

De ervaring van daniel met een Fiat Stilo 1.9 JTD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2001-2007) en een Caravelair Ambiance style 465 van 1230 kg geplaatst op 02-11-2006:

hola buenas tardes haber del cierto los datos no son del todo correctos,el fiat stilo tiene el motor multijet 120cv y luego la caravana es la caravelair brasilia 485 y no se si mi coche podra con ella en verdad!!!haber si me pueden ayudar por favor con sus opiniones gracias


Fiat Stilo 1.9 JTD 16v met een Knaus

De ervaring van Francesco met een Fiat Stilo 1.9 JTD 16v (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Knaus Sport 450 FU van 1265 kg geplaatst op 02-11-2006:

Ottimo treno 10+ ...... Mi ha pemesso viaggi sia al mare che in Montagna più iu giretto per la Francia lo scorso anno ......


Fiat Stilo 1.9 JTD met een Bailey

De ervaring van Stuart met een Fiat Stilo 1.9 JTD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2001-2007) en een Bailey Ranger 460/2 van 1131 kg geplaatst op 02-11-2006:

Bought the Stilo new on a 55plate. The 1.9 JTD produced 115ps. Powerwith this outfit was not a problem. Fuel solo around 50 mpg towing 30 to 35mpg. Very capable underated car. It towed at 87% and never gave me any cause for concern. The van was however very carefully loaded and the nose weight (60kg) was never exceeded. Much of the gear was carried in the car with the rear seats down, including the vans spare wheel, food and clothing and misc. bits of plastic.
The biggest drawback was comfort on long hauls, numb bum syndrome and back ache (200 mile pulls) local hauls Lancashirem to the lakes and wales no problem. Econimical outfit, recomended if on a small budget.
Now changed to an Mondeo diesel 2ltr auto with a view to upgrading the van to a Bailey s5 Pageant Bordeaux


Fiat Stilo 1.9 JTD met een Sterckeman

De ervaring van rozzy met een Fiat Stilo 1.9 JTD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2001-2007) en een Sterckeman Starlett 430 DD van 900 kg geplaatst op 02-11-2006:

Non c'è questo modello:

MARCA: Fiat
MODELLO: Stilo 1.9 MJT 120CV M.W. Active
ANNO DI COSTRUZIONE: 2006
MASSA A VUOTO (da riquadro 3 libretto): 1410
MASSA MASSIMA (da punto F.2 libretto): 1920
MASSA RIMORCHIABILE (da punto O.1 libretto): 1300
MASSA MASSIMA MOTRICE + RIMORCHIO (da punto F.3 libretto): 3220
MASSA MASSIMA TOTALE DELLA COMBINAZIONE VEICOLO + RIMORCHIO (da riquadro 3 libretto - se presente):
CILINDRATA (da punto P.1 del libretto): 1910
POTENZA (KW da punto P.2 del libretto): 88


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Gastenboek

Voorbeeld Trekrapport

Wet- en regelgeving

Over gewichten

Genuanceerd advies

 

©2024 Caravantrekker