De ervaring van jos met een Ford Focus C-Max 1.6 16v (101 pk/74, Kw bouwperiode: oktober 2003 - mei 2007) en een Hobby Excellent 440 SF van 1200 kg geplaatst op 27-07-2016:
Mijn ervaring met deze combinatie is mij tot nu toe prima bevallen.
De caravan vorige week opgehaald en voelde gelijk goed aan.
We hebben een weekend geboekt in Steenwijk op camping de Eese (mooie camping trouwens) hier moesten we 220 kilometer voor rijden met een gevulde caravan.
Dit is goed bevallen mits je de airco niet aanzet dit merk je erg goed, dan begint hij kracht te verliezen.
Verders reed hij prima naar mijn zin, kon hem vrij makkelijk trekken ook de tunnels geen probleem.
Er zat nog geen fietsendrager op dus deze ervaring kan ik niet delen.
De auto rijd ongeveer 1 op 10 dus ook niet verkeerd.
En de caravan hing erg goed en stabiel achter de auto voorheen een hobby 400sb gehad met fietsenrek maar reed een stuk minder prettig achter een citroen c5.
De ervaring van Van Grieken raf met een Ford Focus C-Max 1.8 TDCi (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Burstner Averso 495 TK van 1380 kg geplaatst op 04-07-2015:
Beste P. Greijmans,
Ik heb dit probleem met mijn voertuig ( net dezelfde uitvoering als de uwe) ook ervaren. Ik heb hierbij mijn gezond verstand gebruikt, namelijk dat water ook niet op 1 seconde kookt en terug afkoelt. Nadat ik terug thuis ben gekomen heeft men garagist nieuwe software op de wagen geïnstalleerd en sindsdien heb ik dit probleem niet meer gehad.
De ervaring van J.de Zeeuw met een Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (109 pk/80, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Eriba Touring Troll 554 van 1160 kg geplaatst op 13-07-2012:
met een Eriba Troll 554 van 1150 kg zijn wij in mei 2012 naar Sardinie en Corsica geweest. De trekkracht van de C Max was in de bergen meer dan voldoende. Op de snelwegen met gemak 90/95 km in de 5e versnelling met zo'n 2000 toeren. Verbruik 7.2 ltr. op 100 km !
De ervaring van Wim met een Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (109 pk/80, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een TEC Travel King 470 TE van 1300 kg geplaatst op 15-11-2010:
Na in Italië in 2009 liet de auto ons in 2010 in Oostenrijk staan. Beide keren was de turbo aan gort gedraaid. Totdat de turbo stuk ging, kon de auto goed meekomen in het verkeer.
De ervaring van jaap met een Ford Focus C-Max 2.0 16v (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Beyerland Sprinter 440 HK Sport van 1180 kg geplaatst op 20-10-2010:
drie lange vakantie 9 weken per vakantie en deze combinatie bevalt uitstekend net terug uit griekenland 80 % bergen totaal geen probleem gehad brandstof gebruik normaal 7.8 l per 100 km vakantie 11.2 met veel bergen afz jaap
De ervaring van Walter Colijn met een Ford Focus C-Max 2.0 16v aut. (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Chateau Calista 450 Mon Reve van 1290 kg geplaatst op 30-07-2010:
Nu in Frankrijk in Alpen. Bijzonder fijne wagen ( C-Max augustus 2007, gefacelift model, zelfde motor) met power 'over' Nooit het idee dat iets weleens niet haalbaar is. Helling bergaf idd zelf te schakelen ivm remmen op de motor Op bepaalde min of meer vlakke stukken (vals plat?) overigens bij onze auto wel pendel gevaar tussen 3e en 4e versnelling zonder dat zich iets wezenlijks voordoet wanneer cruise control is ingeschakeld. Uitzetten en inschakelen verhelpt het.
De ervaring van Olivier Schoon met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Knaus Sudwind 400 FD van 1000 kg geplaatst op 05-07-2010:
Combinatie geeft veel vertrouwen, altijd meer dan voldoende trekkracht en gemiddeld verbruik van rond de 1 op 13 (vlakke weg) bij een constante snelheid van 100 km p/u. Soloverbruik gem. 1 op 17. Eerder werd dezelfde caravan getrokken door een Skoda Octavia 90 pk TDI. Ging op zich prima maar met name helling opwaarts is het extra vermogen van bijna 50 pk en een additionele 100 Nm erg prettig. Koeling geen probleem.
De ervaring van P. Greijmans met een Ford Focus C-Max 1.8 TDCi (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Eifelland Holiday 460 TL van 1300 kg geplaatst op 01-07-2010:
Al sinds meerdere vakanties heeft begint het rode lampje van een verhitte motor van mijn Ford C Max 1.8 TDCi bij de minste stijging te branden. Ik ben al bij diverse garages geweest in binnen en buitenland, maar niets tevinden. Erg vervelend, zeker als je in een tunnel rijdt. Ik weet nu nog steeds niet of de motor echt heet loopt, of dat er een storing in een of ander circuit is. Geen aanrader dus
De ervaring van Tom met een Ford Focus C-Max 1.8 TDCi (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Caravan leeg: 750 kg van 950 kg geplaatst op 22-09-2009:
Erg sterke en stabiele combinatie. Dit jaar voor eerste maal naar Kroatië gereden met deze combinatie. Verbruik +- 1:11 aan snelheid tussen 80 en 100 km/h.
De ervaring van m.miedema met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Dethleffs Camper 500 TK van 1350 kg geplaatst op 19-08-2009:
Waanzinnig, wat een super combinatie! Ondanks de grote caravan zeer stabiel, hoge snelheden geen enkel probleem, motorisch al helemaal niet. De motor heeft zo veel over dat je snel te hard rijdt. Bergop geen enkel probleem, koeling geen probleem. Fijne auto. Solo 1:17,5 Caravan 1:10 ( 100km/h)
De ervaring van peli71@gmail.com met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Beyerland Quartz 460 van 1250 kg geplaatst op 24-07-2009:
Op hellingen met slippende banden wegrijden lukt mij niet makkelijk, dus slip op de koppelingsplaten. Die ruik je dus vrij snel. Eenmaal op snelheid op hellingen blijft de combi goed op snelheid. Vijfde versnelling zoals te verwachten valt nauwelijks te gebruiken. Accelereren bij inhalen gaat op het vlakke zeer goed. Op een helling kost dit iets meer moeite maar gaat vaak onverwacht goedl. Verbruik zonder caravan: 9,8l /100km, met caravan (naar Z-Frankrijk) 16,4l/100km (snelheid tegen 100Km/u)
De ervaring van Gerard Haverlach met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Knaus Sport 450 FU van 1265 kg geplaatst op 21-06-2009:
Een fantastische trekauto. Zonder problemen de bergen van Frankrijk in geweest. Zeer stabiel en rustig ligt de caravan achter de auto. Verbruik was gemiddeld 1:12,5. 6e versnelling niet gebruikt. Prima combinatie.
De ervaring van Topdrob met een Ford Focus C-Max 2.0 16v (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Beyerland Wenge 450 TF van 1260 kg geplaatst op 20-03-2009:
Met deze combinatie in 2009 vanuit Nice per ferry naar Corsica geweest, bepaald niet de makkelijkste bestemming. Viel niet tegen: verbruik overall uiteraard fors hoger (ca 1: 7,5) Steile klimmetjes acceptabel, niet snel, maar je komt altijd boven. Ook de gehele lastige westelijke kustweg vanaf Bonifacio via Ajaccio naar Calvi gereden incl. de steile en bochtige route over de Calanches, werken geblazen! Toch m.i. geen echt geschikte combi voor het steilere bergwerk, pak dan liever de 2L diesel en/of een lichtere caravan. Vlak/snelweg gaat wel prima: 110 km/uur constant is geen probleem en dat is meer dan snel genoeg.
Update: inmiddels is de trekauto vervangen door een Mercedes C-230 V6 benzine automaat met 203 PK: wat een verschil, rijdt 10x beter!
De ervaring van Jan Elzink met een Ford Focus C-Max 2.0 16v (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Tabbert Vivaldi 450 TD van 1370 kg geplaatst op 02-02-2009:
Prima combinatie. Caravan ligt er als een blok achter. Heb hiervoor een KIP , 410 TD gehad rijdt ook prima achter de C-max. Trekkracht meer als voldoende. 5e vers. meestal goed bruikbaar.In bergen wat minder/terugschakelen vereist. Heb meerdere keren in Thuringerwald,Ertsgebergte en Figtengebergte gereden ,Gaat prima bergop
De ervaring van R. Limburg met een Ford Focus C-Max 2.0 16v (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een TEC Travel King 490 DB van 1300 kg geplaatst op 06-10-2008:
Prima combinatie. Een aantal maal in Nederland op vakantie geweest, en tweemaal in Frankrijk. Franse Alpen en Dordogne. Veel rijden op de cruise control, meestal rond de 95km/u, dan kan die lekker in de 5. Bergop zijn we zeker niet de snelste maar de auto trekt het wel goed. Op het vlakke geen enkel probleem. Optrekken vanuit stilstand gaat heel goed. De combinatie ligt heel stabiel op de weg.
Voor het algemene gevoel zou ik iets meer vermogen willen, maar dat is puur gevoel. Tot nu toe bleek het niet nodig.
De ervaring van L. Koning met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Wilk S4-470 DQ van 1408 kg geplaatst op 19-06-2008:
Vanwege goede ervaringen met de Focus C-Max TDCi hebben we een Wilk 470 (totale lengte 7.11 m) gekocht. Zorgvuldige belading (fietsen achterop) is vereist. Trekken gaat moeiteloos. We zijn dit jaar naar Wallis in Zwitserland geweesd. Een prettige combinatie!!
De ervaring van lub met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Chateau Calista 390 HU van 1100 kg geplaatst op 18-05-2008:
met chateau 1100kg naar z frankrijk climaatcontrole aan.
veel in 4e 5e versnelling 100km/h op de kroescontrole is het lekker ontspannen rijden met de c max 1800cc
De ervaring van C.Lambeck met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Hobby Excellent 410 SFe van 1314 kg geplaatst op 19-04-2008:
Ja, wat moet ik nog toevoegen aan mijn voorgangers.
Het trekt geweldig, op de cruise controle door Duitsland op de snelweg in de 5de versnelling met 2000 toeren, berg op geen enkel probleem.
Bij 10% stijging in Frankrijk in de 4de versnelling moeiteloos berg opwaarts.
Een heel verschil met een benzine uitvoering van 146 pk .
Prima combinatie, zeer aan te bevelen.
De ervaring van Cris Diepenmaat met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1300 kg geplaatst op 19-03-2008:
Fantastische trekauto. Ontzettend stabiel, nooit te weinig trekkracht. De 6e versnelling kun je eigenlijk niet gebruiken, maar dat is geen probleem voor het comfort. Kruissnelheid van 90-100 km/u is gemakkelijk haalbaar. Ook zonder caravan een heel fijne auto!
De ervaring van J.H.v.d.Linden met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Caravan van 1308 kg geplaatst op 16-02-2008:
Bevalt prima.Inde winter naar Spanje,geen probleem,alleen heb ik hetgevoel dat vanuit stilstand een helling nemen er te weinig koppel is omdat kracht pas bij 4000t/p min aanwezig is. Het probleem bij bijna alle meerkleppen motoren zonder turbo.
De ervaring van Nico Schoots met een Ford Focus C-Max 2.0 16v aut. (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Kip Kompakt Variotop 37EKV Special van 950 kg geplaatst op 14-01-2008:
Sinds 1 jaar in het bezit van een Ford C-max. Het rijden gaat soepel, ook met de cruise-control aan. Bergopwaarts gaat soms langzaam (vanzelfsprekend afhankelijk van het hellingspercentage en de lengte van de helling). Bergafwaarts moet je overgaan op handschakeling, anders ga je zeker te snel, omdat de automaat veel minder op de motor remt dan een handgeschakelde versnellingsbak. Al met al tevreden met de rijervaringen van deze combinatie.
De ervaring van Wijma met een Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (109 pk/80, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Adria Altea 432 PH van 1092 kg geplaatst op 26-09-2007:
Wij zijn dit jaar voor het eerst met de C-max naar Frankrijk geweest. Hiervoor hadden wij dezelfde caravan met daarvoor een Ford Mondeo 2.0 TDCi. Dat was echt een trekpaard. Toen wij in april de C-max kregen, waren er vele mensen die twijfels hadden over de nieuwe combinatie. Ik kan alleen maar zeggen dat het ons heel goed bevallen is en dat hij niets slechter is dan de mondeo. De trekkracht is ruim voldoende en als het weer het toelaat kan ik met gemak 110 km p uur rijden, soms zelfs in de vijfde versnelling.
De ervaring van Knaapje met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Caravan van 975 kg geplaatst op 20-08-2007:
Ik heb de 1.8 uitvoering met CVT-automaat (continu variabele transmissie). Tot nu toe alleen ervaring in Nederland en die vallen reuze mee.
Mag max 1000 kg trekken, maar doet dir op de Ned. wegen dan ook zeer vlot. Zat voor ik het wist boven de 110 (echte) km's tijdens een inhaalmanoevre. Ook tijdens valsplat kon hij het goed volhouden. Benzineverbruik ongeveer 1/3 meer.
De ervaring van pieter met een Ford Focus C-Max 1.6 16v Ti-VCT (114 pk/84, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Constructam Coment 6T van 920 kg geplaatst op 27-07-2007:
Met deze combinatie voor het eerst via de peage naar Zuid-Frankrijk geweest. Trekt de caravan goed en is stabiel. Het verbruik van 1 op 8-9 bij 90-95 km/uur vind ik te hoog. Onze vorige renault scenic 1.6 16v gebruikte ongeveer 10 % minder. Erger is de koppeling, slecht te doseren en zeer gevoelig voor zware belasting. Diverse malen al geroken ook bij sologebruik op een steile helling. In de 20 jaar dat ik rij heb ik dit nog nooit meegemaakt. Verder zeer hoge plaatsing trekhaak. houdt hier rekening mee.
De ervaring van p.pasma met een Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Elddis Odyssey 432 van 1260 kg geplaatst op 26-06-2007:
Ervaring vorig jaar naar Italie zijn prima,combinatie is stabiel ,ook bij snelheden richting 100km.uur,via de brennerpas gereden met warm tot zeer warm weer,maar de motortemp bleef keurig op peil,ook de trekkracht vanuit stilstand op hellingen ging prima!
De ervaring van M.Vrenegoor met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Knaus Sudwind 450 LU van 1242 kg geplaatst op 26-05-2007:
Een heel fijne combinatie. Heel stabiel en veel trekkracht. Alleen het verbruik valt mij wat tegen. 1 op 10 terwijl ik toch zoveel mogelijk probeer op op zijn maximale koppel van 2000 toeren te rijden.
De ervaring van L. Koning met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Wilk S4-400 van 1190 kg geplaatst op 23-05-2007:
Een goede combinatie. Goede acceleratie, moeiteloos passeren. De 5e versnelling bij 2000 toeren zorgt voor een goede kruissnelheid. Zonder zorg Spanje rond; slechts zelden de 4e versnelling nodig gehad.
De ervaring van lub met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Chateau Calista 390 HU van 1100 kg geplaatst op 17-05-2007:
een goede trekauto goed zicht naar achteren met de eigen spiegels tot nu toe zeer tevreden.
De ervaring van L oudenalder met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Adria Altea 432 PH van 1092 kg geplaatst op 20-04-2007:
Een goede trekker alleen hangt de caravan iets achterover.Ik ben hierover met de dealer in contact geweest en die zegt dat deze trekhaak aan de specificaties voldoet.
De ervaring van J Pellikaan met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Beyerland Vitesse 460 van 1200 kg geplaatst op 13-04-2007:
Koppelingsplaten kun je ruiken bij achteruit- en filerijden. Bij een koggeldruk van meer dan 60kg begint de auto zijwaarts te wiebelen (belading in kofferruimte ong 100 kg) Op vlakke weg komt de auto redelijk tot goed mee, bij hellingen (tunnels en brugopritten) moet ik al snel terugschakelen. In de 5e versnelling rijden is eerder uitzondering dan regel.
De ervaring van Gerrit Tossijn met een Ford Focus C-Max 1.6 16v (101 pk/74, Kw bouwperiode: oktober 2003 - mei 2007) en een Caravan van 900 kg geplaatst op 26-01-2007:
Ik heb één jaar ervaring met de combi "Ford C-max 1.6 101 pk en Chateau Chiara 334, leeg 700kg, geladen 900kg. Het rijden op de vlakke weg gaat prima en de trekkracht bv bij het inhalen gaat probleemloos. Ook in heuvelachtig gebied doet de combi het probleemloos. Een helling, zoals bij Luik, genoemd op deze site, neemt hij moeiteloos, al moet je natuurlijk wel terugschakelen naar een lagere versnelling, maar dit komt ook bij andere auto's voor. Ik moet toegeven, dat mijn caravan niet zo groot is, maar dat is natuurlijk ieder zijn keus. Bij een grotere caravan zou ik een Ford aanraden met een 1.8 of 2.0 liter motor. Wat ik een nadeel vindt van de Ford C-max is, dat de kogel van de trekhaak aan de hoge kant is, waardoor de caravan iets achterover hangt. Gemeten met bv een Opel Zafira scheelt het ongeveer 8 cm. Misschien iets om over na te denken door de trekhaak fabrikanten.
De ervaring van Harry van Dijk met een Ford Focus C-Max 1.8 TDCi (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Hobby Excellent 460 UFe van 1015 kg geplaatst op 13-01-2007:
Tijdens de vakantie naar de Dordogne in Frankrijk is deze combinatie ons prima bevallen en heeft het geheel een goede wegligging. Gemakkelijk rijden in 5e versnelling met minimaal terugschakelen op de snelwegen en voldoende vermogen over om snel in te kunnen halen. Brandstofverbruik 1:10. Weinig last van passerende vrachtwagens. Ford C-max is van maart 2006 en de Hobby uit 2004. Al met al een sterke combinatie.
De ervaring van W.H.Hut met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1350 kg geplaatst op 09-01-2007:
Een geweldige trekauto, zeer stabiel, gebruik tijdens rijden met caravan gemiddeld 1: 12,5 (over ca. 5000 km gemeten) 6e versnelling is niet of nauwelijks te gebruiken tijdens rijden met de caravan. Maar daar staat tegenover dat de 1e t/m 4e versnelling zo veel extra's aan trekkracht leveren dat daar prima mee te leven valt. Het rijden in de 5e versnelling bij ca. 2000 toeren is prima te doen. Kan deze auto zeker aanraden.
De ervaring van L. Koning met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Wilk S4-400 MD van 940 kg geplaatst op 05-01-2007:
Een prima combinatie op de vlakke weg; bij de minste stijging moet al teruggeschakeld worden naar de 3e of 2e versnelling
De ervaring van C. van Gils met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Fendt Saphir 490 Q van 1340 kg geplaatst op 30-11-2006:
De 6de versnelling is eigenlijk alleen te gebruiken op vlakke wegen zonder veel tegenwind. Verder is het een zeer goede combinatie met een Fendt 490 van 1340 kg.
Zelfs hellingen van 16 % neemt hij probleemloos in de tweede versnelling. Zeer stabiel, snelheden van 105 km/h zijn op de autobaan absoluut geen probleem.
De ervaring van G.Geerligs met een Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (109 pk/80, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een HomeCar Racer 45 Space van 1230 kg geplaatst op 23-11-2006:
In Juni 2006 zijn we met deze combinatie naar Istrie geweest en hebben geen problemen gehad met de trekkracht in combinatie met zo'n kleine dieselmotor!
Wij zijn echt tevreden!! Dit is onze eerste Ford, maar zeker niet de laatste!
De ervaring van E van Zalk met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Caravan van 1230 kg geplaatst op 19-11-2006:
Een fantastische cobinatie, rijdt geweldig en zeer stabiel.
alleen is de 6e versnelling niet te gebruiken.
het verbruik in de 5e versnelling is zeer goed 1:12,3 bij
90km/h
De ervaring van gerard met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2003 - 2007) en een Chateau Calista 430 TZF van 1180 kg geplaatst op 07-11-2006:
Bij achteruit rijden en in file rijden met de ford dan begint de koppelingsplaten behoorlijk te ruiken.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Ford Focus C-Max.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Neil Cook met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Adria Altea 502 DK van 1200 kg geplaatst op 07-11-2006:
This is my second year with this van and car and have yet to find a fault regarding the match in fact i bought snake master for unit due to the 2008 unit having old style hitch and still no need to attach it, looking to upgrade to S-Max 2.0 tdci soon
De ervaring van Mark met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Swift Challenger 470 van 1300 kg geplaatst op 07-11-2006:
2006 Cmax 2.0 tdci pulls our 2003 Challenger 480 with ease, cmax power and high driving position make towing effortless. Replaced my Mondeo estate and is as good a towcar. We have a motormover so no worrys with clutch.
De ervaring van Karl met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Adria Altea Severn van 1270 kg geplaatst op 07-11-2006:
Superb combination, very safe, very stable with more than enough power. To say I'm delighted with this combination would be an understatement. Both the car and caravan fabulously reliable and well made.
De ervaring van Kevin met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Bailey Ranger 500/5 van 1244 kg geplaatst op 07-11-2006:
I couldn't believe how powerfull this car was until i towed with it for the first time, loads of torque, great up hill, and a nice driving position.....Faultless 10/10
De ervaring van Martin met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Bailey Ranger 460/4 van 1194 kg geplaatst op 07-11-2006:
I was quite worried about the towing ability of my Ford Focus 1.8 petrol, pulling our new Bailey Ranger 460/4. However I need not have worried as the two seem to fit together quite well. A bit of a struggle going up very steep hills, but it manages ok. I was really pleased because I love my Ford Focus and didn't really want to change it.
De ervaring van TonyT met een Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Trigano Silver 340 CP van 1000 kg geplaatst op 07-11-2006:
Ford C Max 1.6 diesel 2005 Ghia towing Trigano Silver 340. With trepidation, first time out last week, wife and myself. Initially awful, could feel lots of pulling and bouncing, yet nose weight gauge said 75kg. Then moved personal roll bags from caravan to car, put awning on floor at front of caravan, usual kitchen stuff located at rear of van, van locker had wheel, gas, etc. Measured Nose Weight as 65. Much much better, very stable, travelled over 200 miles, at steady cruising on motorway (cruise control) returned 38mpg at 52mph and 32mph at 60mph. Very pleased with these outcomes. Will get car serviced this week (well overdue) and may get better performance.
De ervaring van john pirie met een Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (90 pk/66 Kw, bouwperiode: 2005-2007) en een T@B 320 Chic van 800 kg geplaatst op 07-11-2006:
absolutely no problems towing
De ervaring van j Fenwick met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Swift Challenger 550 van 1414 kg geplaatst op 07-11-2006:
Have recently bought C-max 2.0TDCI. Have been out twice with van. I was more than happy with the cars performance, however one has to be careful with loading.
De ervaring van Clive Dawson met een Ford Focus C-Max 1.8 TDCi (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2005-2007) en een Standaard Caravan van 1225 kg geplaatst op 07-11-2006:
We've had the car for over 2yrs (2006 model) and tow an Abbey Aventura 314. The car is fully ladened with two folding cycles, full awning and all the usual gear and it tows like a dream except on poor roads (near home)when the firm suspension can unsettle the caravan a little, but on the other hand on smoother roads it creates stable towing even on twisting and/or undulating roads. On main roads and motorways it can be difficult staying within the speed limit such is the pulling power of the engine and I am impressed with this car as a tow car - it is the first Ford I have ever owned in over forty years of driving. I am however, less impressed with Ford's attitude when a second power steering unit failed in less than 4000 miles and therefore it could very well be the only Ford I own.
De ervaring van Alan met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Caravan van 1025 kg geplaatst op 07-11-2006:
I got into caravanning after I had bought this car. Given the choice I would get rid of it in a heartbeat (That's because I hate the car, not its towing ability). I tow a 1994 Swift Rapide 440 GXL. Its MTPLM is only 1000kg so it tows quite well considering. The outfit comes along quite nicely on the level but show it any sort of gradient and you start to give the gearbox some stick! I wouldn't recommend this car as a first choice but if you already have one like I did, then you should do fine with it.
De ervaring van charlieboy2608 met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Bailey Ranger GT60 520/4 van 1321 kg geplaatst op 07-11-2006:
Almost perfect combination at 86%match-as the fact sheet reveals no problems anywhere!Do us sensible people really need a big 4x4 to tow???
De ervaring van Max met een Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Caravan leeg: 750 kg van 1000 kg geplaatst op 07-11-2006:
The test is really usefull and confirm my impression driving. The car C-Max 1.6 110CV TdCI with automatic gear (continuous variable transmission) has, with my Elnagh 480, good performance in all situation. This also climbing San Marino hill.
Consumption average @80/90 Km/h 9,1liters for 100km.
De ervaring van P. Harrison met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Sprite Alpine 4 van 1199 kg geplaatst op 07-11-2006:
Ford C-Max 2.0 TDCI pulls our Sprite Alpine 4 with ease, absolutely anywhere. Can get a little noisy. But no problems pulling anywhere.
De ervaring van tom syrett met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Avondale Dart 510-5 van 1180 kg geplaatst op 07-11-2006:
I totally disagree with the above comment i tow an avondale carlton miro 1180 this a dreadfull car for this outfit as an lgv driver i appreciate what towing entails. On anything other than level groung the car is dreadfull constantly down changing on slopes it is appaling Somebody commented that good at towing at 65mph on motorway strange as the speed limit is 60 mph Overall a poor car
De ervaring van Phil Foster met een Ford Focus C-Max 1.8 TDCi (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2005-2007) en een Bailey Ranger 510/4 van 1223 kg geplaatst op 07-11-2006:
We have a 2008 model towing a Bailey 510/4, we find keeping over 55mph on motorways ok, but below that and its a bit sluggish. We manage to get a respectable 38 to 42 mpg and that is when we go into the derbyshire hills, (that has got to be good). Overall a very good towing machine, Keep your fuel guzzling 4x4s.
De ervaring van Ron met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Coachman Amara 560/6 van 1567 kg geplaatst op 07-11-2006:
Ford Cmax towing a bailey senator vermont 1350kg
Exellent tow car,As good as they get
De ervaring van simon shirvell met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Bailey Pageant Bordeaux van 1321 kg geplaatst op 07-11-2006:
bailey gt60 540/6 1350kg with c-max tdci 2.0
Excellent tow-car strong aceleration,even up hills on motorways,not much 6th gear use though its geared to 2000 revs at 70 mph!-Recommended!
De ervaring van Robin met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Adria Adora Plus 532 UP van 1410 kg geplaatst op 07-11-2006:
I concur with all the others. Clutch problem can be overcome by not slipping it when manouvering. Just use a light touch to get the unit rolling then clutch fully up when/if you are doing 10mph. Mine quite happily pulled an Adria Adora plus 532UP (1400ishkg) up a slight incline on a motorway at tickover in 1st! Brilliant all round car.
De ervaring van Charlie met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Coachman Amara 530/4 van 1500 kg geplaatst op 07-11-2006:
I have towed with my C Max for the last three years, no problems, I use an Al Ko stabiliser and the van stays perfect, just stick to your correct speed.
De ervaring van tonyyewen met een Ford Focus C-Max 1.8 TDCi (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2005-2007) en een Avondale Argente 555-4S van 1400 kg geplaatst op 07-11-2006:
Igot my 1.8TDI INMAY 2008 it has been a good vehicle sofar Itow Avondale Quontock and it has been a good outfit but i to have suffered with the smell from the clutch when under stress .Ispoke to my dealer who told me it was the make up of the compound in the clutch plate and i had got to live withit ,other than that its a good all round unit it pulls well when loaded and handles well to o I to would give the cmax 8 out of 10
De ervaring van Andy met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1455 kg geplaatst op 07-11-2006:
This is an excellent towcar after having only towed with 4x4 s in the past I was very suprised how stable the car is (Al-Ko towball stabiliser) plenty of power for hills and overtaking and 6th gear is very useable.I find that when towing I average 33-35mpg and without caravan about 48 it is very easy to manoever especially as the caravan is quite long (21ft) cannot fault it .
De ervaring van Jeff met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Swift Challenger 460 van 1250 kg geplaatst op 07-11-2006:
Towing my Swift Classic Doublette (1300kg) , My C max does so with ease, even when fully loaded. Did a run this weekend to mid wales over the Brecon Beacons and experienced no problems. Got just under 40mpg too according to the trip computer! I was amazed.
Like other owners, I've experienced clutch problems when manouvering and have had to replace the clutch. I'd buy the same car again, except this time it would have to be an automatic.
De ervaring van Peter farmer met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Fleetwood Sonata Prelude van 1365 kg geplaatst op 07-11-2006:
Changing from a TD4 Freelander to the 2 litre TDCi C Max brought a surprising increase in performance, space and economy. And, averaging around 32mpg towing and 42mpg solo the match is excellent. 6th gear is very useable on the flat or with very slight inclines. the clutch get get a bit hot when a lot of manoevring is necessary though, but this is a very minor grumble!
De ervaring van andy met een Ford Focus C-Max 1.8 TDCi (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2005-2007) en een Standaard Caravan van 1225 kg geplaatst op 07-11-2006:
Bought a 57 plate Mk2 'Style' C Max with the 1753cc TDCi engine. I have just returned from Cornwall on a 310mile each way towing trip plus solo mileage clocking up 1035miles in two weeks. I tow a 2001 Bailey Ranger 470/4.Car ran fine, but only likes fifth on the flat,slightest incline and it down to fourth but pulls well. Averaged 24mpg going down trip but 34mpg on return. Car has now covered 5k so may have slackened off on return journey. Only issue was the amount of black smoke that appears between gear changes both solo and towing, but car not using any oil etc... averages around 44mpg running solo. Also clutch seems ultra sensative with clutch smelling whilst postioning caravan on site even though I was very careful. Been told it is to do with the clutch being of Dual Mass type as opposed to the traditional type?
Overall I have towed with a lot of cars, the best by far being a Mondeo 2.0 TDCi (130) and I would give the C Max 8 out of 10.
De ervaring van m james met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Standaard Caravan van 1500 kg geplaatst op 07-11-2006:
I tow a baily ranger 550/6 with myself and wife as well as 2 children (aged 11 and 14). I find the car tows unbelieveably,it never struggles no matter how steep the hill and I average about 35MPG when towing.
De ervaring van Chris Renfree met een Ford Focus C-Max 1.8 16v (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Swift Challenger 460 van 1134 kg geplaatst op 07-11-2006:
Great Little Towcar!! Our Caravan is a Swift Rapide 490GXL MIRO 1060KG. Stable with Strong brakes the C-Max tows better than i ever expected,on long up hill drags it needs 4th Gear but its quite happy at 65Mph on the motorway and seems un troubled by HGVs and cross winds. Overall a very good car,thats well suited for caravan towing.
De ervaring van Les Wilson met een Ford Focus C-Max 1.8 TDCi (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2005-2007) en een Compass Corona 544 van 1482 kg geplaatst op 07-11-2006:
I supose I am not the person to ask about Ford cars as I have had two 'Friday' cars in a past lifetime and thus not totally convinced with Ford.
However, The Ford C-Max TDi was the best all round value for money taking into account the amount of cash I had to spend.
I purchased the 1.8 TDi as this has the older cast iron engine block and a well proven engine and gearbox. It meant that it would be working hard at 98% every time we had the caravan on tow, but we thought we had to take the chance.
WoW' what a choice. I have never driven a workhorse like it. My last three new cars have all been European, Pergeot, followed by Citreon and my last new car was a Renault....sorry, but no comparison. All Fords are now German built and much more reliable, with a real thirst for pulling well and working hard.
We have only had the car for one year as yet, but up to now it has towed our 1500kg Compass caravan right through the Highlands of Scotland to Ullapool. (We followed a Volvo with a lighter van on than ours and had to wait for him on almost every hill when he was in first gear and we only once had to drop down to second on a sharp 90 degree right-hander on a very sharp incline. We have also towed down to Gt. Yarmouth, and The Isle of Whight, all from our home in Wakefield, Yorks and not one grumble so far. M.P.G. is almost as manufacturers when solo, though naturally a good deal lower when we are towing as we are on top weight all the time. Good Luck if you are thinking of owning one of these great cars.
De ervaring van C.Pattinson met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Bailey Ranger 550/6 van 1258 kg geplaatst op 07-11-2006:
The 2.0 TDCI pulls my bailey ranger 550/6 with 2 adults and 3 children and all the essentials(clothes,food,awning and the like) with ease. We travelled from the Scottish border to France this year and averaged 30 mpg and had no problems at all, even with torrential rain and quite high winds on the way home.
De ervaring van jim carlow met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Swift Challenger 530 van 1474 kg geplaatst op 07-11-2006:
I find the 2.0 cdi brilliant. It is powerfull and very comfortable to drive on a long run. I often take it down to france and have no problems. Only thing is clutch can get a bit hot when manouvering.
De ervaring van b.jaques met een Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Lunar Lexon EB van 1370 kg geplaatst op 07-11-2006:
Kerb weight on the Ghia is 1524KG. which gives 91%. Traveling over to southern Spain, the car is absolutly perfect. As you suggest up and over the mountains you have to remember that you have the caravan on tow. It does not struggle at all. At 25 upto 32mpg towing,and upto 58mpg solo the motor is brilliant. Who needs a big car or 4 x 4, when my little C Max is so good,not only powerful but very stable in cross winds and when being overtaken.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.