De ervaring van Peter Bracke met een Ford Ranger SuperCab 2.0 EcoBlue Wildtrak (214 pk/157, Kw bouwperiode: maart 2019 - heden) en een Fendt Tendenza 495 SF van 1420 kg geplaatst op 31-05-2022:
De Ranger Wildtrak 2L Bi-Turbo is voor ons de ultieme caravantrekker. Zowel op vlakke baan als bergop geen enkel probleem. Door zijn hoog vermogen (214 PK) en zijn mega groot koppel (500 Nm) is het zalig om hiermee een caravan te trekken.
Handige feature van de wagen is de TSC (Trailer Sway Control) waardoor de wagen elke slingerbeweging van de caravan ommerkt en onmiddellijk corrigeert door op de wielen onfhandleijk van elkaar te gaan bijremmen. Dit is echter geen garantie om sneller te gaan rijden, maar het is wel geruststellend om het te hebben.
De ervaring van Verheyden Dirk met een Ford Ranger DoubleCab Wildtrak 3.2 TDCi aut. (200 pk/147, Kw bouwperiode: april 2012 - 2019) en een Sprite Cruzer 492 SR van 1550 kg geplaatst op 08-10-2020:
Ik had een MAZDA CX 5 voor deze ford. ik heb wel een sprite caravan met een verhoogd laadvermogen tot 1800 kg. de mazda mocht 2200 kg trekken, dus geen probleem ondanks de juiste lading en de juiste kogeldruk 95 kg begon de caravan te slingeren bij 85 km/h. wat bleek dat de wagen naar gewicht nagenoeg maar 100 kg meer woog dan de geladen caravan. nu heb ik een Ford Ranger enige tijd met een 3.2 aut . die heeft een trekkracht van 3500 kg en weegt op zichzelf al 2500 kg. dus met deze geen enkel probleem, toch eentje je rijdt zonder het echt te weten soms veel sneller dan de toegelaten snelheid. ik heb deze wagen voor ik hem aankocht getest met mijn caravan sprite cruzer sr492 met een snelheid tot 130 km/h. geen enkel probleem. ja af en toe wordt je de slechte wegen in België gewaar. Maar verder prima voertuig . Geen enkele hybride is betaalbaar voor die paar keer dat de caravan achter de wagen hangt voor vakantie.
De ervaring van Alex met een Ford Ranger DoubleCab Wildtrak 3.2 TDCi aut. (200 pk/147, Kw bouwperiode: april 2012 - 2019) en een Boottrailer 3000 kg van 3000 kg geplaatst op 06-02-2017:
Ik rij al een paar jaar met de 3.2 Automaat Ranger met een boot erachter van 2750kg. deze rijdt super, cruise control door Frankrijk heen op 95km/u en verbruik is zelfs minder dan als ik 130km/u rij zonder trailer. de auto trekt makkelijk op van stil staande plekken, bv tol. soms in de bergen schakelt hij terug naar 4e.
De ervaring van Ron met een Ford Ranger SuperCab 2.2 TDCi 4WD (163 pk/120, Kw bouwperiode: april 2012 - 2019) en een Delta Euroliner 3900 TZV van 1050 kg geplaatst op 11-07-2014:
Heerlijk met zo'n combinatie te rijden. Dit is het beste wat ik ooit gehad heb. Gemiddeld gebruik 10 liter op 100 km bijna geen verschil met of zonder caravan.
De ervaring van Ron met een Ford Ranger SuperCab 2.2 TDCi 4WD (163 pk/120, Kw bouwperiode: april 2012 - 2019) en een Delta Euroliner 3900 TZV van 1050 kg geplaatst op 11-07-2014:
Heerlijk met zo'n combinatie te rijden. Dit is het beste wat ik ooit gehad heb. Gemiddeld gebruik 10 liter op 100 km bijna geen verschil met of zonder caravan.
De ervaring van Houben Arjan met een Ford Ranger SuperCab 2.5 TDCi 4WD (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2007 - 2012) en een Chateau Cantara 490 van 1500 kg geplaatst op 08-07-2014:
Hallo,
Wij rijden eigenlijk met een dubbele cabine, maar die stond niet in de lijst. De caravan betreft eigenlijk ook een cantara 490 van 1998 (1500kg). We zijn vorig jaar ermee op vakantie geweest naar het zuiden van Frankrijk en waren zeer tevreden over de prestaties van de wagen met de caravan. Gemiddeld verbruik met caravan ligt rond de 12l/100km. Zonder caravan is dat ongeveer 8.5l/100km. Ook in de bergen doet de wagen het zoals verwacht heel goed.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Ford Ranger.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Richard Hardy met een Ford Ranger Regular 2.5 D 4WD (78 pk/57 Kw, bouwperiode: 2000-2007) en een Bailey Senator Oklahoma van n.b. kg geplaatst op 08-07-2014:
I have a 2007 Ford ranger 4wd 2.5 diesel I load my pickup to give it more weight. I have a 2004 senator Oklahoma. While I have found myself changing down on inclines,I’m a steady driver keeping to 55-60 I haven’t found it to much of a problem. I came from sea houses Northumberland to Essex on the A1 in high winds 50mph interesting. The vehicle managed ok with no snaking however I had to concentrate the whole time especially with large lorries passing. The key to staying safe is keep the speed down and drive steady.
De ervaring van GbiROU met een Ford Ranger SuperCab 2.2 TDCi 4WD (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2012-2019) en een Weinsberg CaraTwo 450 FU van n.b. kg geplaatst op 08-07-2014:
This is how it seems to me after ~ 4 years of pulling the caravan and the second caravan:
A. PLUS
- a great advantage is ... perspective, being a higher car improve visibility in traffic and that helps quite a lot;
- another great advantage we felt in the existence of the low range, although we are not fans of offcamping in general we arrived in several locations (including campsites) where it would have been quite difficult without a low range option. Here I refer especially to quite steep ramps in unpaved terrain where I prefer to go at low speed so as not to rearrange the caravan furniture;
- also in terms of pluses, we must mention the load capacity of the car, there were few situations when the bad was not large enough for luggage, although I have a roller lid shutter not a canopy;
- probably some people think that it is difficult to remain stuck somewhere with such a team. Partly true, but it depends a lot on how adapted the tires are to the terrain and how much you are willing to "raise". I was lucky not to get stuck anywhere, probably due to both caution and AT tires that cope with to any challenge (common sense) to which you would subject the car with the caravan hanging from it.
B. MINUSES
- everyone says that if you have a big car you don't feel the caravan in the back, FALSE (from my point of view) my car has an own weight of ~ 2, 2 t, usually when towing the caravan hangs somewhere between 2.5 and 3 t. The caravans I towed had somewhere between 1t and 1.5t. I noticed first of all that it is very important that the caravan, during the movement, is in a horizontal position, not with the forearm raised. I had a first experience in this sense totally disappointing with a rented caravan very easy otherwise, it was wobbling quite pronounced (to my taste at least). I solved the problem by lowering the towing hook;
- also in this chapter it is worth discussing about the changes (in the sense of mass and center of gravity) that we bring to the caravan. I came from a town to other with the new caravan in the back, equipped as it left the factory, I could not help but notice the difference from the ~ 100 kg received later by mover, battery, solar panel, gas boiler, etc. .;
- in terms of disadvantages, I think it is worth mentioning that a truck, as a rule, has a larger turning radius than a regular car, although I can't say that this aspect gave me headaches. Also, although in terms of comfort it resembles cars (audio accessories, AC, armchairs, etc.) the driving style, it is more spartan and more adapted to the conditions of construction site or unpaved road;
C. CONCLUSIONS
- I like to say that if I could still afford to choose, I would not change this type of vehicle even if not necessarily the same brand, however, sometime I think what it would be like to find a compact campervan with high ground clearance and some low range gear so I can pull the caravan and have it for a weekend outing? :)
De ervaring van Andy met een Ford Ranger SuperCab 2.5 TDCi 4WD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2007-2012) en een Elddis Crusader Cyclone van 1820 kg geplaatst op 08-07-2014:
had this ranger since new (07 thunder) we did have a lunar twin axle which it pulled like a dream. and have now gone on to have a 2.1 tonne elddis (uprated plate) tows like a dream copes very well with hills and is very stable even in high winds. Would DEFFO have another !!
De ervaring van Gary Brunt met een Ford Ranger SuperCab 2.5 TDCi 4WD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2007-2012) en een Bailey Senator Wyoming van 1635 kg geplaatst op 08-07-2014:
quite happy to keep to the legal road speeds (80mph??)
the ranger tows really good, overtakes as needed and shocks other road users when they queue up next to you at the lights.
De ervaring van Ken Platt met een Ford Ranger SuperCab 2.5 TDCi 4WD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2007-2012) en een TEC Weltbummler 560 TF van 1390 kg geplaatst op 08-07-2014:
The Ford Ranger Wildtrax 3.0Ltr is absolutely fantastic for towing my TEC. Plenty of load space in back making for safer loading of caravan.
De ervaring van dave miller met een Ford Ranger DC 2.5 TD 4WD (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2000-2007) en een Elddis Odyssey 540 van 1560 kg geplaatst op 08-07-2014:
my 54 plate ranger pulls my odyssey with ease but with all p/ups is better with some load in back of truck
De ervaring van Brian Duncan met een Ford Ranger Regular 2.5 D 4WD (78 pk/57 Kw, bouwperiode: 2000-2007) en een Sterling Eccles Amethyst van 1436 kg geplaatst op 08-07-2014:
We have a Sterling caravan with Ford ranger pick up. Our car tows the outfit very well with no problems. I do not find it sluggish as suggested and it is great on hill starts etc.I think it is a perfect match
De ervaring van Wayne Evans met een Ford Ranger SuperCab 2.5 TDCi 4WD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2007-2012) en een Elddis Crusader Scirocco van 1820 kg geplaatst op 08-07-2014:
The Ford Ranger is a superb towing car.
It pulls a twin wheel Crusader Sirocco easily and safe.The weight ratio is a little high but load up the Ford and it copse very well on motorways.
De ervaring van Mark Nicklin met een Ford Ranger SuperCab 2.5 TDCi 4WD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2007-2012) en een Elddis Crusader Super Scirocco van 1839 kg geplaatst op 08-07-2014:
The Double Cab 2.5tcdi Ranger makes an excellent tow car, will happily cruise on the motorway especially with a twin axle. Hills are easily dealt with. Economy drops to low 20's MPG but when its pulling nearly 2 ton of van and accessories thats to be expected!
De ervaring van phil met een Ford Ranger SuperCab 2.5 TDCi 4WD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2007-2012) en een Bailey Pageant Moselle van 1337 kg geplaatst op 08-07-2014:
Cruises at 80mph and the wife can put in all the tins of beans we can eat !!!
De ervaring van Jim Kennedy met een Ford Ranger Regular 2.5 TD (84 pk/62 Kw, bouwperiode: 2002-2007) en een Coachman Laser 640/4 van 1880 kg geplaatst op 08-07-2014:
The Ranger pulls the Laser very well and you would not know it was there, the caravan sits well on the tow ball just the right height.
De ervaring van derik met een Ford Ranger DC 2.5 TD 4WD (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2000-2007) en een Lunar Quasar 615 van 1450 kg geplaatst op 08-07-2014:
I have the new ford ranger with the 150 bhp engine and the car tows any caravan with ease also the truck drives more like a mondeo and with the van on and loaded still gets over 30mpg when on its own driving it steady i can get 40mpg hope this helps.
cheers
derik
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.