De ervaring van Marcel Jongman met een Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Burstner Averso 395 TS van 1260 kg geplaatst op 24-12-2014:
Ondanks de twijfelachtige beoordeling is dit een prettige combinatie. Wel alle zware spullen in de auto gelegd en de kogeldruk iets boven de voorgeschreven 52 kg uit laten komen. Met deze combinatie kun je goed met het verkeer meekomen. Ook in de Alpen geen problemen gehad. Twee vakanties de zuid helling van de San Bernadino pas gereden en dat gaf geen problemen. De auto wordt er wel dorstig van: normaal 1:16, met caravan 1:10. Maar die dorstigheid trad ook op met onze vorige caravan Kip Kompakt.
De ervaring van c wesseling met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Lunar Stellar van 1225 kg geplaatst op 08-05-2014:
4 jaar geleden nwe matrix en lunar stellar gekocht de laatste serie matrix en iets anders geveerd combinatie een beetje onrustig boven de 90 km bv bij inhalen vracht auto s hulp vering laten platsen combinatie zeer stabiel ben nu wer zeer tevreden met met de laatste matrix
De ervaring van c wesseling met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Elddis Avante 362 van 1187 kg geplaatst op 13-02-2011:
ik rij al jaren matrix eerst met een hylander 380 provence en nu met een lunar stellar ik vind de matrix een goede trekker en ben er de route napolion mee over gegaan dit zonder problemen je moet geenhaast hebben en rustig aan doen de laaste jaren gaan wij nog allen naar italie en rijden via de fern en deresia passen dit alles zonder probleemen op de snelweg rij ik altijd zo rond de 90 kilometer per uur dit gaat prima en het bnzine verbruik van de matrix is ongeveer rond de 1op 8 allen bij steigen gaat hij naar de 1op 6.5 a1op 7.
De ervaring van willigenburg met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een Eriba Touring Triton 410 van 1000 kg geplaatst op 29-08-2010:
matrix 16i LS 2009 heb ik nu,2de hans gekocht met 28.000 op de teller,wij zijn er nu 2 keer mee naar frankrijk geweest, zo`n 3500 km 2x dus met Eriba triton,1000kg,wat ik wel wil zeggen neem de beste benzine 98 hij is zuiniger en trekt beter 1 op 9.7 kijk niet op een euro,je heb vacantie dus de moter ook verwennen,ik heb nu de chiptuning laten doen 15 pk meer zeggen ze, begin mei gaan wij weer , de resultaten lees dan wel.groetjes
De ervaring van hans lindeboom met een Hyundai Matrix 1.8i (122 pk/90, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Beyerland Vitesse 400 D van 1070 kg geplaatst op 01-01-2010:
Ben op zich tevreden met de combinatie Matrix 1.8 en Beyerland Vitesse 400D. Reed o.a. de route Napoleon. Maar het is inderdaad zo dat het niet echt overhoudt.
De ervaring van Verhoeven met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Beyerland Sprinter 390 D van 1080 kg geplaatst op 22-09-2009:
In vervolg op mijn bericht van 19/02 heb ik deze Matrix bj 2008 met automaat flink aan de tand gevoeld. Via de Duitse autobahn naar zuid frankrijk gereden. Op de normale weg is een kruissnelheid van 95km per uur eenvoudig haalbaar waarbij het toerental boven de 3000 dient te liggen . Hellingen tot 7% kunnen op de duitse en franse snelwegen zonder overdrive genomen worden waarbij ik het toerental van 4000 heb aangehouden. De motor presteert dan erg goed en rijdt aangenaam. Men dient bij het afdalen wel wat vaart te maken tot circa 90km per uur om de volgende helling probleemloos te kunnen nemen. Nadeel is wel dat de motor zich flink laat horen, maar dat went na enige tijd. Wegtrekken op een helling vanuit stilstand is voor de automaat geen enkel probleem. Gereden met een totaal caravangewicht van 900kg . Overbrugde afstand 3060 km . Verbruik :
1 : 7.76
Remt goed af op motor bij lange afdalingen, zelden bijgeremd. Geen olieverbruik en prima bedrijfstemperatuur, buitentemperatuur was 32*.
Algemeen : goede trekker mede dankzij de automaat.
De ervaring van Ron Kortland met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een Dethleffs New Line 420 van 1140 kg geplaatst op 22-07-2009:
Ik rij sinds 2003 met deze matrix et een Dethleffs familie 420.
Deze caravan mag totaal 1300kg wegen. Met 4 volwassenen in de auto ga ik vaak richting Frankrijk en het meeste over de route nationaal. Dit kan de Matrix goed aan . Lange hellingen op tijd terugschakelen evt naar 3e versneling. Doortrekken naar 100 KM/H is dan geen enkel probleem. De motor kan dit goed aan. Op vlakke wegen is rijden in zijn 5 goed te doen. Maar gaat het over in vals plat dan is het beter als je terug gaat naar zijn 4. Vorig jaar in een dorp een kort hellinkje gehad van 15 % was rijdend geen probleem. Mijn vriend ook met een Matrix met een Bijerland moest daar stoppen. Met wat vereende krachten kon hij daar toch nog wegkomen.
Brandstofverbruik solo 1op 12 met caravan variërend van 1op7 (wind) tot 1 op 10 waarbij ik moet opmerken dat hij beduidend zuiniger loopt met Total ecxellium.
Verder is het een combinatie die snaarstrak op de weg ligt.
Ik heb nog nooit een moment gehad dat de combinatie slingerde of zo.
De ervaring van H.Verhoeven met een Hyundai Matrix 1.6i aut. (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Beyerland Sprinter 350 van 850 kg geplaatst op 19-02-2009:
Vandaag 19/02/09 na 20 jaar zonder caravan , weer een
Beyerland 390D achter onze Hyundai Matrix 1.6i Automaat gehangen. Dit alles met natte sneeuw op de weg. Ik moet zeggen dat ook deze Beyerland als een blok op de weg ligt ; geen neiging tot slingeren [kogeldruk zelf geschat op circa 40kg. ] Ook geen onrustig weggedrag bij het tegemoetkomend, passerend vrachtverkeer. Destijds een Vitesse en Sprinter 400DD
gereden. Deze Hyundai [ 1 jaar ] heeft geen enkele moeite om goed op gang te komen en in het verkeer mee te *hobbelen*. Het voordeel van deze automaat is dat de overdrive uitgeschakeld kan worden, en dat merk je.. Auto blijft prettig rijden zo rond de 3300 rpm en een snelheid van 85km per uur. Zelfs bij lichte hellingen 2% valt de snelheid niet terug. Bij flink doortrekken om op snelheid te komen laat de motor zich wat meer horen, maar is niet storend. Hellingen van 5% of meer gaan we in Frankrijk doen tijdens vacantie. Minpunt is het verbruik:
1:8 met caravan standaard beladen.
1:12,5 zonder caravan.
Voorlopige conclusie; Goede trekkers combinatie.
De ervaring van Hans Dijk met een Hyundai Matrix 1.6i aut. (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Burstner Averso 390 TS van 1070 kg geplaatst op 30-09-2008:
Onze Hyundai Matrix automaat 1.6 trekt onze Burstner Averso 390 TS met veel gemak door Nederland. Dit komt met name door de automatsche bak en de schakelaar die daarop zit om de overdrive uit te schakelen. Wij rijden met gemak tussen de 80 en 90 kilometer met tussen de 3000 en 3500 toeren. Ook heuvelszijn geen enkel bezwaar, In de bergn hebben we geen ervaring doch gezien de bevindingen zijn we daar niet bang voor. Een aanrader om met een automaat een caravan te trekken. Aleen het benzine verbruik is behoorlijk minder dan 1 op 10, namelijk rond de 1 op 8 a 9.
De ervaring van H.Nederhoed met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een Knaus Sport 420 QD van 1250 kg geplaatst op 07-08-2008:
Zeer goede trekker.Matrix GLS 1.6 met Knaus QD rijdt het beste in zijn vijfde versnelling bij een toerental van
2700 en een snelheid van 90 km.
De ervaring van Ben Knol met een Hyundai Matrix 1.8i (122 pk/90, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een Beyerland Sprinter 390 DV Sport van 1115 kg geplaatst op 23-02-2008:
Ik heb nu al drie jaar de Matrix i.c.m. Beijerland 390d.
Ben op zich wel tevereden, houd niet echt over.
Voldoende
De ervaring van J.Donders met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Knaus Sport 420 QD van 1250 kg geplaatst op 27-10-2007:
auto vorig jaar gekocht en daarvoor altijd Mitshubitsi gereden .
Ik heb een Knaus Sport 420 QD met eigen gewicht van 950 kg .
Auto kan het op de vlakke weg goed aan maar zodra de bergen er aan komen merk je dat de auto het knap zwaar heeft , door niet goed opletten bij een helling van 12% + tegen gekomen te zijn , vond hij niet leuk en brengt hem niet naar boven .
Rokende koppeling maar uiteindelijk kunnen draaien.
Uiteraard gaat het verbruik in de bergen behoorlijk omhoog tot 1 op 8.5.
De ervaring van A.Keuvelaar met een Hyundai Matrix 1.8i (122 pk/90, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Avento Avance Esclusivo 420 van 1220 kg geplaatst op 27-09-2007:
Combinatie is op de vlakke weg ideaal (niet te zware wind tegen), rijdt bij 3000 toeren gladjes in de 5e versnelling, en zonder te schakelen kan snelheid verhoogd worden.
Op hellingen wordt het wat onrustiger, zaak is om dan de toerenteller goed in de gaten te houden, bij 4% ruim van te voren zorgen dat de teller in de 4e versnelling op ruim 4000 toeren staat, combinatie loopt dan feilloos naar boven. Even te laat of afgeleid, dan trekt de auto niet door en kom je verplicht in de 3e versnelling terecht die bij ruim 4000 toeren nog 80 Kmu haalt. Rij comfort is in de heuvels beslist niet ontspannend.
De ervaring van E Sieuwerts met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Caravelair Antares Luxe 400 van 720 kg geplaatst op 07-02-2007:
Vorig jaar de auto gekocht en daarvoor een fiat marea gereden,deze auto is prima om er mee te rijden met de caravan .
We zijn afgelopen jaar in frankrijk geweest en dat was in normandie dat ging perfekt hij gebruikt gemiddeld 1op 8 en kan zeer goed in het verkeer meekomen.
Ik rij zelf meestal goed door en hou hem rond de 100 km per uur in z'n vijfde versnelling en dat gaat goed.
Bij zeer stijle klimmingen dan moet er geschakelt worden ,we zitten met vijf personen in deze auto en twee fietsen achterop de kont van de caravan.
De ervaring van Ben Wamelink met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een Kip Kompakt 37 EK van 1000 kg geplaatst op 05-02-2007:
De matrix kan prima overweg met de Kip-kompakt, met als extra gemakkelijk. De Kip is evenbreed als de Matrix, dus als de Matrix door een straatje kan, lukt dat ook met de Kip, alleen met de hoogte van de Kip moet je rekening houden. Ook Zuid-Duitsland en Oostenrijk geen enkel probleem. Al met al een fijne combinatie om mee te rijden en te reizen!
De ervaring van M. Jongman met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Kip Kompakt 37 EK van 995 kg geplaatst op 22-11-2006:
Dit is een prima combinatie. Met deze combinatie zijnwij in Zweden, Litouwen, Polen Oostenrijk Zwitserland en Frankrijk geweest, en natuurlijk in Nederland. Op de vlakke weg kan de combinatie prima meekomen met het normale verkeer en zelfs meer dan dat. Het verbruik loopt, doordat een vlotte rijstijl mogelijk is vlot op tot 1 op 9. In de bergen moet de auto hard werken, maar dat levert geen problemen op
De ervaring van Aad Jurjaanz met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een Beyerland Vitesse 400 D van 1000 kg geplaatst op 04-11-2006:
Gedurende twee vakanties naar Zuid-Duitsland heeft De Matrix 1.6 zich met een beladen caravan totaal 1000 kg prima gehouden: Op een vlak wegdek kon met gemak boven de 100 en in de 5e versn. worden doorgereden. Heuvelopwaarts af en toe in de 4 en soms de 3 is heel normaal te noemen. (echt steil in de 2e) Het benzineverbruik tijdens deze ritten was ongeveer 1/8. In belang van de koppeling is het raadzaam mn ' vals plat ' in de 4e en niet in de 5e versnelling te rijden. Door het hoge aantal toeren dan weliswaar iets meer lawaai maar ook meer trekkracht. (trekgewicht auto 1300 kg)
De ervaring van japio met een Hyundai Matrix 1.8i (122 pk/90, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een Adria Adora 432 PS SlimLine van 1196 kg geplaatst op 01-11-2006:
Ben zeer tevreden over de combinatie Matrix1.8/Adria.Adora432PS
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Hyundai Matrix.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Paula Ash met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76 Kw, bouwperiode: 2001-2005) en een Bagagewagen (achter MPV of SUV) van 750 kg geplaatst op 01-11-2006:
I tow a Pennine Fiesta Miro 580kg, Fully laden 750kg with my Matrix. Done some steep hills in Wales and Lakes. No probs. Remember to change down in time!
De ervaring van Victor Thomas met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76 Kw, bouwperiode: 2005-2010) en een Avondale Dart 510-5 van 1180 kg geplaatst op 01-11-2006:
We have just towed our Avondale Dart 510 with our Matrix and were very pleased with the journey it was a little sluggish if you didn't change gear quick enough but you soon get the hang of that, other than that she performed perfectly
De ervaring van Don Price met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76 Kw, bouwperiode: 2005-2010) en een Elddis Avante Club 362 van 1129 kg geplaatst op 01-11-2006:
Has anyone towed either a Eldiss Avante 362 or a Corona 362 with a 1.6 GSI Hundai Matrix, we are considering buying one as our current van needs replacing, any advice welcome. thank you D.P.
De ervaring van David met een Hyundai Matrix 1.6i aut. (103 pk/76 Kw, bouwperiode: 2004-2010) en een Swift Challenger 470 van 1292 kg geplaatst op 01-11-2006:
Towing on the flat was fine, but a slight incline proved very hard. I would not recommend anybody using this vehicle, to pull the Swift Challenger 470. I used the caravan once, and had to sell it due to not enough power over the different terrains. I lost a lot of money listening to the Caravan dealer!
De ervaring van david fowler met een Hyundai Matrix 1.6i (103 pk/76 Kw, bouwperiode: 2005-2010) en een Adria Altea 432 PH van 1141 kg geplaatst op 01-11-2006:
towing with the matrix and the adria 400b which is roughly lighter @950kg max load then the weight of the altea, overall good towing, but need to change gear early for hills, very please with my current outfill
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.