Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Hyundai i30

Sorteer op:


Hyundai i30 1.5 T-GDi 48V met een Hobby

De ervaring van Bas Hendriks met een Hyundai i30 1.5 T-GDi 48V (160 pk/118, Kw bouwperiode: juli 2020 - heden) en een Hobby van 1530 kg geplaatst op 15-06-2024:

Sinds 2023 een Hyundai i30 Wagon met een 1.5mhev en een Hobby 500kmfe, 2003.


De caravan mag niet maximaal beladen zijn ivm trekgewicht van de auto (caravan 1500kg VS 1410kg trekgewicht)

Voor de lange afstanden een dakkoffer op de auto om de auto zwaarder te maken en niet al het gewicht achterin de kofferbak te hebben.

De auto heeft hulpveren en kan het gewicht goed handelen.


2024 naar Italië gereden met matige wind. De auto heeft absoluut meer dan voldoende vermogen en de electro motor ondersteunt perfect bij het optrekken.

Op de snelweg prima in de 6 versnelling, cruise 95 km/u .

Absolute aanrader , heel erg tevreden.




Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 1.6 GDI met een Caravan

De ervaring van Jan met een Hyundai i30 - 1.6 GDI (135 pk/99, Kw bouwperiode: maart 2012 - 2016) en een Caravan van 800 kg geplaatst op 01-02-2024:

Combinatie met een lichte Dethleff Newline van 670 kg.
Als ik de recensies lees is iedereen later lauter positief. Ik heb echter andere ervaringen.
Combinatie is op zich qua stabiliteit prima.
Alleen in de bergen of inhalen schiet de auto zwaar te kort. Sommige relatief stijle stukken snelweg zelfs terugschakelen naar de 3e versnelling.
Beetje vlot optrekken bij een kruising is er niet bij, net of de auto er in smoort. Soms gewoon gevaarlijk.
Ben absoluut niet tevreden....

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 1.0 T-GDi Eco met een Hobby

De ervaring van Bas Hendriks met een Hyundai i30 1.0 T-GDi Eco (120 pk/88, Kw bouwperiode: oktober 2016 - 2020) en een Hobby De Luxe Easy 400 van 1128 kg geplaatst op 29-06-2022:

Enige twijfel had ik voor de tijd wel. Een 3 cilinder 1.0 met Turbo 120pk, zou die de hobby fatsoenlijk kunnen verplaatsen.

Ja dat gaat prima. Tot op heden een goeie ervaring mee gehad en ligt er erg stabiel achter.

Auto zwaarder beladen maakt het rijden nog prettiger aangezien de hobby net 100/150kg onder het auto gewicht zit.

Voldoende vermogen en 95/100 is prima te doen en tot de 70 is hij best vlot. Uiteraard wordt de 6e versnelling niet gebruikt, maar dat leek mij logisch.

Over een week naar Frankrijk en dan ook ervaring in de bergen op doen.

Later meer


Update:

05-07-2023

Inmiddels ruim 7000 km gereden na de eerste ervaring. Het gaat de 1.0 erg goed af, heeft het wel zwaar bij veel wind 6+ wat rijden toch wel onprettig maakt.
Los daarvan kan je prima met het verkeer meekomen en ook in de bergen is het goed.

Het is natuurlijk wel zo dat geen “vermogen” over hebt met een 3cil. 1.0

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 Wagon - 1.6 GDI met een Caravelair

De ervaring van Arie Bot met een Hyundai i30 Wagon - 1.6 GDI (135 pk/99, Kw bouwperiode: mei 2012 - 2017) en een Caravelair Antares Luxe 390 van 900 kg geplaatst op 02-02-2020:

In de vakantie hebben we 1 fiets(20 kg) achter en 1 fiets voor op de caravan. De asdruk bedraagt 900 kg en de koppelingsdruk 70 kg.
De combinatie van de i 30 en de caravan voelt tot 100 km/u zeer stabiel aan. Ook bij uitschieters van 110 km/u blijft de combinatie stabiel aanvoelen. Op de vlakke weg kan heel goed in de vijfde versnelling worden gereden. In de bergen van zwitserland en Noorwegen doet de combinatie het ook heel goed, mits er op tijd wordt geschakeld. Het gemiddelde benzineverbruik over een vakantie ligt ro d 1 : 9.
Al met al zeer tevreden over de combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 1.6 GDI met een Eifelland

De ervaring van willy met een Hyundai i30 - 1.6 GDI (135 pk/99, Kw bouwperiode: maart 2012 - 2016) en een Eifelland Holiday 460 TL van 1300 kg geplaatst op 05-06-2019:

inmiddels al diverse keren in nederland op vakantie geweest, de auto en caravan rijden lekker 100 km per uur geen probleem in zijn 5 bij inhalen even terugschakelen naar 4 en geen probleem na het lezen van de reviews was ik eerst aan het twijfelen maar in de praktijk geen probleem met de combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDi met een Caravan

De ervaring van Albert Kilsdonk met een Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2016 - 2020) en een Caravan (bij passend) van 550 kg geplaatst op 30-08-2018:

We rijden graag met een lichtgewicht caravan en daarom in 2014 de Carado gekocht. Toch had onze Kia C'eed Wagon 1.6 wat moeite met het trekken op steile bergwegen boven de 12% (klopt ook met wat Caravantrekker hierover zei). De nieuwe Hyundai Wagon met 1.4 turbo motor gekocht in 2017 en die zou het volgens Caravantrekker prettig moeten doen, zeker ook in de bergen. De praktijktest kwam in de vakantie in juni 2018 van 4 weken naar Duitsland-Oostenrijk-Italië. Met heel veel bergen en steile weggetjes in het hart van Toscane/Chianti en San Marino!

Volgens caravantrekker.nl zou dus het een prettige combinatie zijn. En dat is in de praktijk ook gebleken! Op vlakke autowegen kon je gewoon in zijn 6 rijden, en met de 6 zelfs nog gewoon inhalen (dus extra vaart maken). Op heuvelachtiger autowegen is het handiger in zijn 5 te rijden, maar dan kun je hem gewoon op cruise control zetten. Tot 6% stijging houdt de 5 alles, inclusief inhalen vrachtauto’s. Enkel boven 6% is de 4 nodig, maar die trok dan ook alles. Je kon dus heerlijk doorkachelen met 100 km/u en de vrachtauto’s passeren. En deed je dat dan was je ze zo voorbij. Geen knipperlichten van ongeduldige Duitsers in je rug meer.

Op de echte bergwegen boven de 10-12% (ritten naar campings in San Marino en Chianti) trok de 3e versnelling alles, daar waar je met de oude Kia/i30 nog net in zijn 1 of krap 2 omhoog kon komen. De 4e was trouwens niet eens te testen op die wegen, omdat je constant bochten aan het draaien was en dan toch weer moest terugschakelen. In het verleden boekten we dat soort hoog gelegen campings nooit, en checkte ik vooraf eerst alle wegen. Nu kan het dus eindelijk zonder zorgen.

Simpel gezegd, je reed bijna alsof er geen caravan achter hing. Heel relaxed dus. Ik mag 100 rijden in Duitsland (Carado komt in aanmerking voor 100 km vignet), moest nog oppassen bij het inhalen dat ik niet onverhoeds over de 120 ging.... Bij de oude KIA/i30 tankte ik altijd de (in Italië veel) duurdere super plus benzine, omdat dat nog een merkbaar verschil gaf in prestatie door het hogere octaan gehalte. Bij de nieuwe Hyundai i30 Wagon 1.4 maakte dat nauwelijks verschil meer. Gewoon weer de goedkopere Euro95 getankt.

Enige aandachtspuntje was de turbo van de Hyundai, omdat die pas na een seconde of wat aanslaat. Bij optrekken in zijn 1 met caravan dus extra gas geven. Maar op zeker moment heb je die slag wel te pakken.

De i30 voldeed dus uitstekend. Over tanken gesproken: het gemiddelde verbruik met caravan was 10,4 liter op 100 km (gemeten met de caravan er achter, dus niet gemiddelde van hele vakantie). En dat is verbluffend zuinig, mede ook omdat je in zijn 5 en deels 6 kon rijden) Dat was zo’n beetje 1:7, 1:8 met de oude auto, waar je nooit in zijn 6 mee kon rijden, en deels zelfs naar zijn 3 terug moest op steilere autowegen. De prestaties in de praktijk sloten dus naadloos aan op de technische gegevens van Caravantrekker.nl.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDi Eco met een Caravan

De ervaring van Erik met een Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDi Eco (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2016 - 2020) en een Caravan (bij passend) van 820 kg geplaatst op 27-08-2018:

Onze caravan is een Adria Aviva Lite 390 PS van 820 kg leeg

beladen tot circa 1.000 kg. De Hyundai I30 Wagon trekt de caravan heel soepel met zijn 140 PK en 242 nm koppel. Bij het optrekken heb je op een vlakke weg bijna niet het idee dat een caravan achter zit. Op een heuvel met wat grind heeft de auto het wel wat moeilijker met wegtrekken maar dit komt waarschijnlijk ook door de ondergrond.

Op de snelweg is het een fijne combinatie om mee te rijden. Wij reden met twee fietsen achterop en een kogeldruk van 75 kg. Opzich ging dit prima maar om toch nog wat zekerder onderweg te zijn nu één fiets voor en één fiets achter. Doordat de caravan maar 2,07 cm breed is kunnen we er met onze Milenco spiegels omheen kijken. Al met al dik tevreden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 Wagon - 1.6 CRDi met een Weinsberg

De ervaring van P.C. van den Bosch met een Hyundai i30 Wagon - 1.6 CRDi (128 pk/94, Kw bouwperiode: mei 2012 - 2017) en een Weinsberg CaraOne 500 XD van 1310 kg geplaatst op 20-07-2017:

De I 30 wagon ( bouwjr.2013 ) heeft een hele goede wegligging en de dieseluitvoering kan 1500 kg trekken. Daarachter een Weinsberg Caraone 500XD rijdt prima. Die caravan is in feite een lichtgewicht Knaus en de onze heeft door extra optiepaketten een max gewicht van 1400 kilo. Maar is wel met dissel 7,24 mtr lang. Toch is de rijwindgevoeligheid geen probleem, de I 30 geeft geen krimp en corrigeert naadloos. Veel middenklasse auto's trekken dit niet, zeker de Franse meestal niet. Wel aan te raden om zware zaken achter in de auto te leggen om aan de 75% norm te komen die de ANWB adviseert. Geldt eigenlijk voor iedere auto / caravan combi. Noot 1 : De benzine I 30 trekt 100 kilo minder. Noot 2 : De nieuwe I 30 versie 2017 schijnt nog beter te zijn volgens de tests.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 1.6 CRDi met een Caravelair

De ervaring van Haan met een Hyundai i30 1.6 CRDi (136 pk/100, Kw bouwperiode: juni 2016 - 2016) en een Caravelair Antares Luxe 372 van 1000 kg geplaatst op 25-02-2017:

Hele goede combinatie, snel en heel veel trekkracht.
Caravan zeer stabiel achter de auto ook met hoge snelheden, geen last van zuigwind met inhalen.
Geen problemen in de bergen.
Verbruik 1: 11
Geen brede combinatie 2.10 m breed en daardoor geen ver uitstekende caravanspiegels

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 Wagon - 1.6 GDI met een Knaus

De ervaring van erwin van Koetsveld met een Hyundai i30 Wagon - 1.6 GDI (135 pk/99, Kw bouwperiode: mei 2012 - 2017) en een Knaus Sudwind 450 EL van 1250 kg geplaatst op 09-09-2016:

Wat een plezier kan men hebben met een auto en caravan... Dit jaar voor het eerst op vakantie met deze combinatie... We zijn naar Frankrijk (loire) geweest en de auto heeft de reis heerlijk gereden... kracht over in de 6e versnelling. Kogeldruk 65, wat gewicht in de caravan 1200 kg en de rest in de auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 1.6 CRDi met een Kip

De ervaring van G kok met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi (128 pk/94, Kw bouwperiode: maart 2012 - 2016) en een Kip Star Line 47 van 1370 kg geplaatst op 03-02-2016:

Uitstekende combinatie rijdt rustig op autosnelwegen. Ik rijd zelf rond gemiddeld rond de 95 km/uur. Onvoorstelbaar wat deze auto in de bergen laat ziet. Als trekker in deze klasse kwam de auto met caravan (max 1400 kg) als 2e uit de test

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 2.0 aut. met een Burstner

De ervaring van GPJ V d Hulst met een Hyundai i30 - 2.0 aut. (143 pk/105, Kw bouwperiode: juni 2007 - maart 2012) en een Burstner Averso 450 TS van 1280 kg geplaatst op 22-09-2015:

het is een goede trekker wij hebben op geen enkele heuvel een probleem gehad we zijn tot ver in Frankrijk geweest omgeving Gap

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 Wagon - 1.6 CRDi met een Adria

De ervaring van Ge van Olst met een Hyundai i30 Wagon - 1.6 CRDi (128 pk/94, Kw bouwperiode: mei 2012 - 2017) en een Adria Altea 432 PX van 1200 kg geplaatst op 08-07-2015:

rij met 130 station diesel. met hulpveren.(hele goede investeriing voor het hele jaar. Caravan Altea 432 PX. De combinatie brengt me waar ik wil. Rijdt super ontspannen en stabiel. Bergen in Oostenrijk en Itali, zelfs vanuit nat gras de oprit op. diesel verbruik men 1 op 10/5. Rij niet harder dan 90 km/u. solo verbruik 1 op 18,5

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 Wagon - 1.6 CRDi met een Chateau

De ervaring van JohanB met een Hyundai i30 Wagon - 1.6 CRDi (128 pk/94, Kw bouwperiode: mei 2012 - 2017) en een Chateau Calista 450 Espace van 1260 kg geplaatst op 14-08-2014:

Verschillende lange reizen gemaakt met Chateau Espace
(beladen 1300kg) en Hyundai wagon i30 1.6crdi door heel Europa. Laatste reis naar Zuid-Italie retour 5000 km.
Gemiddeld verbruik met carvan 1:11,2 (met tegenwind
kracht 3 1;10,5) Hele comfortabele combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp [6MT] met een Eriba

De ervaring van verbeek met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp [6MT] (116 pk/85, Kw bouwperiode: september 2009 - maart 2012) en een Eriba Nova GL 390 van 1350 kg geplaatst op 13-08-2014:

Voor de 2e maal op pad geweest met mijn Hyundai met caravan. Vol beladen met 4 personen en Eriba caravan van 1350 kg komt deze combinatie prima mee met het verkeer. Op Franse autosnelweg zijn snelheden tot 110 km op de teller prima mogelijk (zelfs in 5e versnelling) Bij steilere hellingen terug naar 3e versnelling en met 80 tot 90 km/uur kom je prima boven. Verbruik solo 1:17 tot 1:19, met caravan tussen 1:10 en 1:11.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 Wagon - 1.6 GDI met een Dethleffs

De ervaring van J.van den Berg met een Hyundai i30 Wagon - 1.6 GDI (135 pk/99, Kw bouwperiode: mei 2012 - 2017) en een Dethleffs New Line 470 V van 1200 kg geplaatst op 15-10-2013:

Prima combinatie met een Dethleffs New Line 470V verhoogd gewicht van max . 1350 kg.
Ervaring: Auto voldoende zwaar beladen, de caravan tot 1250 kg en een kogeldruk 60 kg.
Stabiliteit uitstekend, op de vlakke weg 6e versnelling bruikbaar. Bij glooiend wegdek 5e versnelling. Komt goed weg op een helling van 12%.
Gebruik solo 1:17 en met caravan 1:11
Auto blijft heel stil en comfortabel rijden

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 Wagon - 1.6 CRDi met een Eifelland

De ervaring van Paul met een Hyundai i30 Wagon - 1.6 CRDi (128 pk/94, Kw bouwperiode: mei 2012 - 2017) en een Eifelland Holiday 350 van 900 kg geplaatst op 12-08-2013:

Erg stabiele combinatie, veel 100km/h gereden (niet berg af) Verbruik is met caravan en skibox op het dak erg hoog zelfs met de lichte caravan, 1:9.3 (1050km) zonder caravan is dit gemiddeld 1:19,5
6e versnelling is haalbaar maar de 5 is beter bruikbaar
verzwaarde hulpveren(HD) is een must en dan nog ligt de wagen veel te laag.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 Wagon - 1.6 CRDi met een Fendt

De ervaring van Philip met een Hyundai i30 Wagon - 1.6 CRDi (128 pk/94, Kw bouwperiode: mei 2012 - 2017) en een Fendt Bianco 465 SFB van 1430 kg geplaatst op 27-05-2013:

Sinds dit jaar in bezit van deze combinatie. Super. Er is voldoende koppel om op de cruise control 100 km/h te rijden. Ik zorg er wel altijd voor dat de caravan goed geladen is (trouwens is dit altijd gewenst). De combinatie is dan erg stabiel te noemen. Met een koffer op het dak van de auto en een windkracht 5 op kop toch nog 100 km/h in de 6de versneling. Beter is de 5de te gebruiken, wordt ie wat zuiniger. Over een reis van 550 km heb ik een gemiddelde verbruik van 9,6 l. op 100 km gehad. Niet verkeerd in vergelijking met mijn vorig auto. Voor diegene een I30 te kopen is het wat mij betreft een aanrader. Veel plezier allemaal en veilige kms.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 CW - 1.6 CRDi hp met een Knaus

De ervaring van RoWe met een Hyundai i30 CW - 1.6 CRDi hp (116 pk/85, Kw bouwperiode: september 2010 - mei 2012) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1375 kg geplaatst op 22-09-2012:

Zeer goede combinatie!

Vorig jaar met een 2008 Knaus Sdwind 500 FDK achter de I30 weg geweest. Hoewel de combinatie goed reed en ruim voldoende prestaties leverde was 1450kg en 7.34m wel een beetje (te) fors.

Dit jaar met een 2012 Sdwind 450 FU beladen tot 1375kg van 6,66m een perfecte combinatie. Zeer stabiel, makkelijk met 90-95km/u cruisen en toch nog een verbruik van 1:11 a 1:12 halen. Een verademing na een Volvo S60 2.4 met een verbruik van 1:6 op benzine.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 CW - 1.6 met een Caravelair

De ervaring van John Nagel met een Hyundai i30 CW - 1.6 (126 pk/93, Kw bouwperiode: januari 2011 - mei 2012) en een Caravelair Antares Luxe 400 van 1000 kg geplaatst op 01-10-2011:

Heb de auto sinds 24 augustus en heb overeenkomstig het advies van Hyundai eerst 2000km gereden zonder Caravan. Daarna de eerste trip van Maastricht naar Luxemburg (La Rochette) via Maastricht-Vis-Verviers richting St. Vith. Hier provinciale wegen via Diekirch naar La Rochette. De helling bij Verviers beklommen in 3e versnelling (plm. 75 km) per uur. Omdat de auto nog nieuw was heb ik mij beperkt tot max. 4000 tpm en minimaal 2200 voor (terug)schakelen. Op de heenweg heb ik de 5e versnelling nauwelijks kunnen gebruiken. Ik heb overigens een Caravelair Brazilia de Lux. Leegewicht 785kg en max.1000kg. uit 2001. De combinatie was tijdens deze reis plm. 7 8% onder het max. toegestane laadgewicht.Op de terugweg ben ik in Bastogne (E25) weer op de autoweg gekomen en vandaar terug naar Maastricht. Op deze terugweg regelmatig langduriger gebruik kunnen maken van 4 en 5 versnelling. De 6e versnelling kan men vergeten en is niet meer als een "overdrive". Weersomstandigheden waren zowel op heen/terugreis goed. Zwakke wind en zonnig. Verbruik heenweg met 8.2 km. per ltr, terugweg
8.9 ltr. Gemiddeld normaal verbruik auto plm. 12 km. per ltr. Ik reis met caravan sinds 1986, zo'n 3000km per jaar en beperk mijn snelheid tot max. 95 km. per uur. Dat is met deze combinatie denk ik niet mogelijk vanwege een nog hoger bezineverbruik dan hierboven aangegeven. De meest economische reissnelheid lijkt mij zo'n 85 tot 90 km.u. Omdat dit een relatief korte eerste reis met Caravan was weet ik niet off deze ervaring representatief zijn voor uw gegevens. Ik moest even wennen omdat ik van een Skoda Fabia 2.0l terug ben gegaan naar een 1.6 l motor en dat is natuurlijk merkbaar. Ik heb op deze eerste ervaring tijdens de heen reis veel moeten schakelen om een constante snelheid te handhaven. Ik geloof wel dat ik t.z.t. mijn verbruik wel op 1:9 kan krijgen wanneer ik iets meer ervaring heb met de combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp met een Fendt

De ervaring van Jan Gerritsen met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp (116 pk/85, Kw bouwperiode: juni 2007 - september 2009) en een Fendt Saphir 450 QB van 1300 kg geplaatst op 15-08-2011:

Een stabiele combinatie met meer dan voldoende trekkracht. Nu twee jaar ervaring mee opgedaan: 1x over de Alpen naar Itali en 1x naar de Harz in Duitsland. Ben elke keer verbaasd over de trekkracht van de 1.6 CRDI motor. Een uitstekende trekauto die vlot meegaat met het verkeer. 100km/uur is geen enkel probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 1.6 met een Chateau

De ervaring van LUDO RUTTEN met een Hyundai i30 - 1.6 (122 pk/90, Kw bouwperiode: juni 2007 - januari 2011) en een Chateau Caratt 350 ATF van 900 kg geplaatst op 24-07-2011:

goede rij eigenschappen op snelweg als op n wegen verbruik 1 liter op 9.25km ben er zeer tevreden over

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 2.0 CRDi met een Chateau

De ervaring van wim ollefers met een Hyundai i30 - 2.0 CRDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: juni 2007 - maart 2012) en een Chateau Calypso 450 FHD van 1145 kg geplaatst op 15-07-2011:

Sinds maart 2011 een Hyundai i30 2.0 CRDi i-Catcher Navi uit maart 2008. Zijn 2,5mnd. naar Frankrijk geweest en hebben 5000km. afgelegd waarvan 3150km. met caravan, Swift Toscane (beladen gewicht 1200kg.) verbruik gem. 1op11,3.
gebruikservaring, prima zowel met als zonder caravan. In de bergen uitstekend. nog nooit zo'n fijne trekauto gehad. Reed hiervoor Hyundai Santa-Fe 2L benz. 2003, daarvoor Galloper 4W drive. Enige nadeel is de verwisselbare trekhaak en heel laag geplaatste stekkerdoos. Eindconclusie; Ik ben zeer blij met deze auto. W.Ollefers

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp met een TEC

De ervaring van Bert Wolbert met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp (116 pk/85, Kw bouwperiode: juni 2007 - september 2009) en een TEC Tour 445 van 1130 kg geplaatst op 27-02-2011:

in n woord GEWELDIG

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp [6MT] met een Hobby

De ervaring van Jansen J.F. met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp [6MT] (116 pk/85, Kw bouwperiode: september 2009 - maart 2012) en een Hobby Excellent Easy 400 SB van 1100 kg geplaatst op 04-01-2011:

Zeer volledig uitgeruste auto waarmee het veilig en prettig rijden is zowel solo als met de Hobby 400. In 2010 ruim 25000 km afgelegd en met de caraven in het voorjaar naar de Ardennen en naar het Aostadal in Italie gereden. Auto houdt zich onder alle omstandigheden erg goed zowel wat betreft trekkracht (ook in de bergen), snelheid , wegligging , zitcomfort. Ook het schakelen in 5-versnell.bak uitvoering is een groot genot, nauwelijks tot niet terugschakelen. Verbruik solo 1:18, met caravan gem. 1: 12. Een aanrader de I30 en zeker voor deze aanschafprijs.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp [6MT] met een TEC

De ervaring van rijswijk met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp [6MT] (116 pk/85, Kw bouwperiode: september 2009 - maart 2012) en een TEC Tour 400 DB van 901 kg geplaatst op 14-12-2009:

Zoals hier boven vermeld in praktijk een goede trekkersauto met dieselmotor.Heb hiervoor met 1600cc benzine gereden,dat viel tegen.Nog aan suv gedacht,te groot en te duur.Diesel werd bij dealer afgeraden i.v.m. houderschaps belasting.Toch gekocht,geen spijt van.Verbruik is gemiddeld 1:20 solo met een koppel van 255nm.Met gebruik van caravan een Tec db400 tussen 1:10-1:14 bij 95km per uur.Rijdt nu ook 2maal jaars naar spanje via Milau.met gemiddeld toerental van 2000 Toch een kleine motor met groot vermogen.Interkoeler/turbo/roetfilter/co2 125gr.Motor maakt praktisch geen geluid ook bij caravan trekken.Weinig zijwind gevoeligheid.Heb op terugweg in Frankrijk storm windkracht 8 schuin voor gehad,geen problemen.Kort gezegd een fijne auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp met een HomeCar

De ervaring van R van Kal met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp (116 pk/85, Kw bouwperiode: juni 2007 - september 2009) en een HomeCar Racer 45 Spirit van 1230 kg geplaatst op 05-10-2008:

Ben als eerste ervaring met de auto naar de Eifel en omgeving in Duitsland geweest. Ik heb goede ervaringen met de auto en caravan, prima trekker. Wanneer je wat ekstra gewicht naar de auto verplaats is de stabiliteit prima. Ook in de valse platten van Luik etc blijft het goed rijden. Heb 1 keer terug moeten schakelen naar 3e versnelling, verder ongeveer 100km/uur gereden. Heb hiervoor een Hyundai sonata 2.4 benzine gehad maar de I30 doet er beslist niet voor onder. verbruik zat ongeveer op 1/9.5

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Hyundai i30.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Hyundai i30 - 1.6 CRDi met een Lunar

De ervaring van D evons met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi (128 pk/94 Kw, bouwperiode: 2012-2016) en een Lunar Stellar van 1195 kg geplaatst op 05-10-2008:

Great little towcar,sits stabally on the road at all times,plenty of power for all occasions.29.8"miles per gallon when towing.no noticeable hight drop when loading caravan.389


Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp [6MT] met een Bailey

De ervaring van Mr. P. Parkin met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp [6MT] (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2009-2012) en een Bailey Pageant Auvergne van 1385 kg geplaatst op 05-10-2008:

I have been away twice now in my van, towed by my i30 and I have to say it does do the job. Good power through the gears, but daren\'t go past 50mph. You feel the van on every bump and corner and it does look very low on the back arches. The i30 will pull it and it will stop it, but a journey not for the faint hearted.


Hyundai i30 - 1.6 CRDi met een Caravan

De ervaring van Dan met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi (90 pk/66 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Caravan van 1150 kg geplaatst op 05-10-2008:

The Hyundai is a fantastic little tow vehicle. We generally sit on 95-100km/h on open roads with our square old Cabana Caravan. It runs well in top gear at about 2700rpm and has to be dropped down on motorway type inclines to fourth, but powers along at about 90km/h with 3000 rpm indicated.
We took it over Australias Great Dividing Range to Canberra and it chugged up the mountain in second at about 45km/h and 3000 rpm. We average about 10L per 100km. We have a weight distribution device to put weight onto the front wheels as well as electric brakes, Id never suggest anyone tow a van without both when using an i30.
With a small box trailer on, it doesnt really notice its there. It takes off, overtakes and brakes pretty much as normal. I dont bother with the weight distribution device when towing the trailer, but it has hydrolic brakes. Fuel economy is slightly up with the trailer from around 5L per 100km, to 6L per 100km.


Hyundai i30 - 1.6 CRDi aut. met een Lunar

De ervaring van clive woolley met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi aut. (128 pk/94 Kw, bouwperiode: 2012-2016) en een Lunar Chateau 470 van 1230 kg geplaatst op 05-10-2008:

Excellent tow car pulls away very lively and still cruises in 6gear on motorway with van in tow,hills no problem,35mpg towing.


Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp aut. met een Sprite

De ervaring van Glen met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp aut. (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2007-2012) en een Sprite Musketeer TD van 1252 kg geplaatst op 05-10-2008:

I am towing a sprite coastline esprit 475 (2011) which is basically a special ed of the musketeer TD. The van tows lovely with the I30. I was a bit aprehensive at first as the Hyundai rear is quite low, but when hitched the suspension barely moves. There is plenty of power, virtually no swing or bounce and gradients both ways are no problem. I was surprised at how good it actually pulls with ease and the Hyundai is a good performer for a mid-range hatchback. If you chipped the engine this would bring you another 30-40 bhp which is useful but i dont think essential. Although I am towing at a weight ratio of 91% which is over the 85% recommended.I didnt experience any difficulty and never felt the car was under powered for the weight.


Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp [6MT] met een Adria

De ervaring van G Sneath met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp [6MT] (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2009-2012) en een Adria Altea 432 PX van 1143 kg geplaatst op 05-10-2008:

Towed my Adria 432px though France to Spain for a total of 2900 miles.i30 tows very well considering its size.The powerful little engine was pulling at 60 to 65mph quite comfortably mostly in fifth gear although sixth gear was applicable on a level road or on a decline.
One scary moment when the car caravan fishtailed on a steep decline.left hand bend with an adverse camber and a gusting side wind,however cadence braking soon brought it back under control.
On the whole a gutsy little towcar I would recomend.but would not recomend a caravan over the 85 percent recomended kerb weight.Towing economy not great but bear in mind it is only a 1600 engine. about 22 mpg towing averidge


Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp met een Lunar

De ervaring van chris met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Lunar Stellar van 1085 kg geplaatst op 05-10-2008:

Hyundai i30 1.6 crdi hatch 2009 5 speed caravan nose weight 60Kg towing Luna Stellar 1085Kg loaded. back end of car lower by 2 to 3 inches, apart from this tows very well. 40mpg at 60mph all on motorway


Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp met een Bailey

De ervaring van Terrytraveller met een Hyundai i30 - 1.6 CRDi hp (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Bailey Pegasus 462 van 1326 kg geplaatst op 05-10-2008:

Hyundai i30 Estate 1.6 CRDi reg 2009, caravan nose weight 75Kg, with one passenger and driver, the car rides level. Although when loaded and at 95% of car weight, legal speeds and above are easily achievable, stability is very good, hardly any deviation if large trucks are passing outfit, although caravan is fitted with ATC, I dont think this has played a part with stability control, I am told you are aware if ATC becomes active. Fuel used while towing over a 300 mile all motorway trip was 31.5 mpg, when driven solo for economy then 64 mpg is easily achievable, otherwise 55 mpg is the norm for fast motorway, A & B road driving conditions.


Hyundai i30 - 2.0 CRDi met een Ace

De ervaring van David Haigh met een Hyundai i30 - 2.0 CRDi (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2007-2012) en een Ace Jubilee Diplomat van 1000 kg geplaatst op 05-10-2008:

The i30 2.0 crdi with 400 miles from new returned 30.5 mpg pulls 6th gear on m-ways and good A roads below 50mph you need 5th gear no problem with power the overtake and braking is very good ride is fine with the 215/45-17 tyres


Hyundai i30 - 2.0 met een Ace

De ervaring van David Haigh met een Hyundai i30 - 2.0 (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2007-2012) en een Ace Jubilee Diplomat van 1193 kg geplaatst op 05-10-2008:

The i30 tows the ace diplomat very well 6th gear can maintain 55mph on motorway on A roads you will need to drop to 5th but take into account this car has only done 400miles and is running in it returned 30.5mpg on a mixed trip using A roads and m-ways, suspension seem ok this car has 17 inch tyres which normally don,t soak bump very well but the ride is finewith the caravan attached.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Donatie

Hoe meer PK's, hoe beter?

RDW auto

Gastenboek

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker