Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Landrover Range Rover Evoque

Sorteer op:


Landrover Range Rover Evoque eD4 2WD met een Caravan

De ervaring van R Sterling met een Landrover Range Rover Evoque eD4 2WD (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2011 - 2018) en een Caravan van 1500 kg geplaatst op 05-12-2017:

Afgelopen zomer naar Zwitserland geweest met een Knaus van 1500 kg achter de Evoque. Via Kandersteg (autotrein) naar Wallis. Stabiliteit van deze combinatie is gewoon perfect, niks geen last van zuiging van vrachtwagens. In de 6e versnelling (bij 80/90 km) heb je net te weinig toeren om fijn door te kunnen rijden. Ik heb wel het meest van de rit in de 5e versnelling gereden, omdat het erg druk op de weg was zodat je dan gemakkelijker/ sneller kon inhalen. En qua verbruik maakt het niet uit of je in de 5 of 6 rijdt. Als je boven de 100 km p/u komt dan moet je de snelheidsmeter in de gaten houden, want voor je het weet zit je op de 120! Het verbruik lag 1:9 gemiddeld maar ik rij wel stevig door. Zowel de heuvels op met 80km p/u en op rechte wegen zo rond de 100 km p/u. De berg 10 % op met die 1500 kg achter de auto is geen probleem. Eigenlijk heb je dan net teveel kracht op de voorwielen. Met een 4 WD zal het mooier gaan, maar alles bij elkaar een super auto!

Bekijk berekening

Wijzigen


Landrover Range Rover Evoque 2.0 TD4 aut. met een Hobby

De ervaring van HBJ van den Akker met een Landrover Range Rover Evoque 2.0 TD4 aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: augustus 2015 - 2018) en een Hobby Premium 495 UL van 1585 kg geplaatst op 02-07-2016:

Ik ben deze winter met de caravan naar Italie geweest, ik ben nog nooit van mijn leven zo verrast door een auto zelfs mijn audi a4 quatro kon deze prestatie niet evenaren en dat was ook een beste auto. Een betere combinatie dan deze nog nooit gehad, zo stabiel allemaal de auto heeft nog niet een keer geslingerd ook niet bij 110 kilometer per uur op een mooie rechte weg natuurlijk soms effe uit proberen haha. Je moet altijd alert blijven maar de waarschuwing in deze test over stabiliteit snap ik niet, vrachtwagens bussen je verneemt ze met een normale snelheid niet, ik moet nu beter opletten en kijken of ik er voor bij ben voorheen voelde ik gewoon dat ik niet meer aangezogen werd en dat ik dan kon invoegen het is echt een super auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Landrover Range Rover Evoque.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Landrover Range Rover Evoque 2.2 SD4 aut. met een Coachman

De ervaring van Ashley met een Landrover Range Rover Evoque 2.2 SD4 aut. (190 pk/140 Kw, bouwperiode: 2013-2015) en een Coachman Pastiche 560/4 van n.b. kg geplaatst op 02-07-2016:

Have been towing for over 20 years and also have a class 1 hgv licence, so would like to think I know what makes a good tow car!!
Have been towing with the Evoque for two years now and never once has it put its foot wrong! It's a great tow car with plenty of power being the Sd4 188 bhp model.
You get great stability with the active suspension, yes it's a slightly firmer ride on the 20" wheels however this contributes to the excellent pitch control.
It has a very high 150kg nose weight which really helps for a stable tow.
Even in strong cross winds it's a very stable outfit.
Mine is the 9 speed auto which does have a very low 1st gear and this helps pulling away on hill starts and with 4 wheel drive never get any wheel spin.
The steering wheels gear shift paddles are good as they just give you that bit more control over gear box especially on hills where you can change down a gear ready for climb.
Previously had a discovery 4 and this is easy as good!!
I average towing around 30 mpg and easily hit 40+ solo.
Only negative I would say is the boot is slightly on the small side, however as there is only two of us the rear seats can be lowered if needed.
In the 3 years I have had vehicle it has never let me down unlike the discovery 4 which was always going wrong!!! I have only ever paid for general servicing.
As the 2.2 engine is a ford/Peugeot unit this is probably why it's been good.
Unfortunately the news evoque's use land rovers own engines which are rubbish!!


Landrover Range Rover Evoque 2.0 TD4 aut. met een Bailey

De ervaring van Grant Sutton met een Landrover Range Rover Evoque 2.0 TD4 aut. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2015-2018) en een Bailey Unicorn Cartagena van n.b. kg geplaatst op 02-07-2016:

Tows brilliantly. Very smooth and stable on the road. Didn’t not struggle even up hills


Landrover Range Rover Evoque 2.2 SD4 aut. met een Elddis

De ervaring van Nigel Slater met een Landrover Range Rover Evoque 2.2 SD4 aut. (190 pk/140 Kw, bouwperiode: 2011-2013) en een Elddis Avante 534 van 1425 kg geplaatst op 02-07-2016:

My Range Rover evogue is a 2.2 automatic 2014 , 5 door . Great combination , tows very well and can easily achieve the maximum permitted , with plenty more power to pull strongly if needed. Good uphill pull away , with the option of fixing the gerarbox in a lower gear , great confidence on grass , muddy areas , with the four wheel drive.
I didnt buy the Land Rover removable towbar , but another make , My wife and I fitted it one evening , using the wiring unit supplied by a company from Telford ,Very quick and easy to remove , not as expensive as Land rover , and in my opinion more discreat . great capacity caravan , fixed bed .


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Hoe meer PK's, hoe beter?

Wet- en regelgeving

Caravan (te?) zwaar

Gastenboek

Genuanceerd advies

 

©2024 Caravantrekker