De ervaring van Jan@ met een Nissan Murano - 3.5 V6 cvt aut. (234 pk/172, Kw bouwperiode: 2005 - 2015) en een TEC Travel King 470 TE van 1350 kg geplaatst op 23-08-2012:
Zeer stabiele combinatie.Gewend aan ""gewone"" automaten enige sepsis t.a.v. de CVT. In de praktijk een heel prettige automaat. Zelf schakelen hoeft niet/heeft geen zin want de cvt kiest zelf de meest optimale stand. Wel kan je hellingopwaarts beter de cruise uitzetten en met voetbediening gedoseerd omhoog rijden(=rustiger).Met ca 80km per uur blijft het toerental dan beperkt tot ca 2200 tpm.Je hoeft hellingen van 5% in de Ardennen ook niet op te stuiven Het toerental(met caravan)is niet boven de 3000 geweest(ook niet bij "Luik") en was meestal ca 1700 tpm op de vlakke weg.Alleen bergafwaarts heb je de 5 lagere standen nodig om op de motor te remmen. (nauwelijks nodig gehad op de autoroutehellingen)
Verbruik: solo 1 op 9,0 (gemeten over ruim 2500 km, wisselende omstandigheden/snelheden.
Met caravan 1 op 6,3 gemeten over ruim 3100 km grootdeels Frankrijk( ri Taragona visaversa); snelheid ca 100 km per uur
Tja, niet anders verwacht van een V6, 3.5 liter van meer dan 1800kg met caravan van ca 1350kg.
Echter het comfort en bedieningsgemak en niet te vergeten de 6 cylinder-roffel vergoeden veel.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Nissan Murano.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Martin Green met een Nissan Murano - 3.5 V6 cvt aut. (234 pk/172 Kw, bouwperiode: 2005-2015) en een Bessacarr Cameo 495 van 1500 kg geplaatst op 23-08-2012:
Could not believe how good this car behaved when matched with the heavy Bessacarr 495 CL.Turn off the climate control and air con to gain improved fuel economy. Luxury vehicle with most mod cons. Still love it after 6 years of ownership.
De ervaring van Andrew Whittaker met een Nissan Murano - 3.5 V6 cvt aut. (234 pk/172 Kw, bouwperiode: 2005-2015) en een Bailey Senator Oklahoma van 1422 kg geplaatst op 23-08-2012:
The Murano is effortless to drive solo and with a van on the back. Very stable on all types of road, lots of room inside. Does drink petrol but we only do 3k - 4k a year and love driving it. We tow around the Peak District and no problems with hills! Would recommend the Murano as something a bit different - they are good value to buy used - but be aware of fuel consumption.
De ervaring van Andrew Parkes met een Nissan Murano - 3.5 V6 cvt aut. (234 pk/172 Kw, bouwperiode: 2005-2015) en een Sterling Europa 565 van 1459 kg geplaatst op 23-08-2012:
the murano has plenty of power, and is a very comfortable ride, the gearbox is a CVT, which makes it easy to tow, but can be a little noisey when pulling, you can put it into manual mode which means you can hold a gear better or drop it down when overtaking or going up or down hill. fuel consumption is a little heavy when coming along, but keep it in top and it is reasonable for a 3.5 v6 petrol, if going a long disance maybe go for a LPG conversion.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.