De ervaring van Posthumus met een Opel Vectra Stationwagon 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Knaus Country 395 van 900 kg geplaatst op 27-10-2024:
Wil geen bult op.
We hebben deze auto al een paar jaar. We rijden altijd zwaar beladen, de caravan is altijd overbeladen rond de 1100kg, de auto is ook altijd vol. Met de 1e versnellingsbak had hij moeite met een klim van 4%. Hij zakte dan terug en soms moest ik zelfs terug naar de 2e versnelling. Op een gegeven moment ging de versnellingsbak kapot (schijnt een kwaal te zijn). Er is toen een gereviseerde versnellingsbak achter gekomen met een lagere gearing waardoor de toerentallen behoorlijk hoger lagen. Nu trekt hij de bult beter op maar loopt de temperatuur snel te hoog op.
De ervaring van Arjen B. met een Opel Vectra Stationwagon 3.2 V6 aut. (211 pk/155, Kw bouwperiode: 2003 - 2005) en een Hobby De Luxe Easy 540 van 1600 kg geplaatst op 11-07-2020:
In lijn met het advies dat door caravantrekker.nl werd gegeven is dit een prima combinatie, die echter wel enige ervaring verlangt. Qua vermogen is dit natuurlijk een perfecte trekauto en een automaat is bij wegrijden op een helling ideaal. Ook het accellereren op een steile helling tussen haarspeldbochten doet hij prima.
Aandachtspunten zijn de neiging tot slingeren bij onjuiste belading en achter vrachtwagens die veel turbulentie veroorzaken zoals autotransporters. Ook bij het afdalen van steile autobahnhellingen moet je je snelheid en afstand aanpassen voor het geval je onverwacht hard moet remmen. Verder een probleemloze combinatie en in combinatie met het sportonderstel geen problemen met doorslaande vering. Verbruik in de bergen ongeveer 1 op 7, nauwelijks meer dan met de losse auto :-)
De ervaring van Iris IJzerman met een Opel Vectra 1.8 16v [w.r.] (122 pk/90, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Burstner Flipper 390 van 1000 kg geplaatst op 14-08-2017:
De vakantie staat weer voor de boeg. Dit jaar (2017) gaan we met onze Fendt 390 van 1000 kg beladen naar Spanje. (De caravan in de berekening kwam het dichts bij onze Fendt 390 Joker uit 1983)
Inmiddels al drie keer met de Opel Vectra C weggeweest waarvan een keer naar de Ardennen.
De combinatie rijdt het lekkerst als ik rond de 95 km/uur rij. Het toerental ligt dan rond de 3000 en dat is toch wel een must vind ik. Onder de 3000 toeren is er op een vlakke weg geen probleem maar bij flinke tegen wind of bij een lichte helling is er onder de 3000 toeren niet veel kracht.
Snel terug schakelen is dus in de bergen een must. De auto is erg stil van zichzelf dus met de herrie valt het wel mee. De versnellingen zijn erg lang dus ook in de 2 kan je bij luik de helling op en toch makkelijk 80 a 90 km/u rijden.
Prettige stabiele auto en natuurlijk niet de sterkste maar vroeger deden we het met veel minder.
Verbruik is gunstig te noemen, heb de 1 op 9 met deze combinatie gehaald.
De ervaring van Ad met een Opel Vectra Stationwagon 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Hobby De Luxe Easy 450 UB van 1230 kg geplaatst op 18-08-2014:
Net terug van vakantie uit Oostenrijk. T ging super. De Hobby 450 UB was beladen tegen de 1400 kg aan. Dit is ook het max wat de auto trekken mag. Dan nog met drie kinderen op de achterbank waren we lekker zwaar. Bijna hele weg rond de 110 km/h gereden. Op de hellingen in Duitsland wel terugschakelen en onderaan wat extra vaart maken. In de bergen zelf ging het ook goed. Wat extra pk's zo wel mogen. Lekker toeren laten draaien. Slingeren deed de combi geheel niet. Lag als een blok op de weg. Het verbruik lag zo rond de 1:8 Maar benzine verkopen ze gelukkig overal.
De ervaring van Niels met een Opel Vectra GTS 1.9 CDTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Knaus Sudwind 550 FSK van 1500 kg geplaatst op 13-06-2014:
Opel vectra gts 1.9diesel, 120pk, getuned naar 150pk en 320 nm in combinatie met een knaus sudwind 550 volgeladen op 1500kg, twee kinderen en twee volwassenen.
Krachtige combinatie, nooit te kort aan vermogen. Vlak stabiel tem 110. In de ardennen op de autostrade-beklimmingen kom je makkelijk boven aan 90-100km/u als je tijdig schakelt naar de vierde versnelling. Een beklimming even terug gegaan naar de derde versnelling om te versnellen, om dan terug boven te komen aan 90.
Goede combinatie maar de auto hangt bij deze belading wat te laag om langs en door dorpen te rijden via de RN.
De ervaring van J.D. van der Niet met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Sterckeman Evolution Comfort 460 LJ van 1300 kg geplaatst op 30-12-2013:
Gereisd naar o.a. Narbonne, Toulon (fr.) en Viareggio (it.)
Belading 1300 kg, twee fietsen op de dissel, kogeldruk 75 kg: fijne en stabiele combinatie bij snelheden tussen 90 en 110 km/uur. Behalve bij veel tegenwind en/of hellingen is het goed rijden in 5e versnelling op cruise control. Gemiddeld verbruik 9,5 liter/100 km.
De ervaring van Jordi met een Opel Vectra 2.2 Direkt [6MT] (155 pk/114, Kw bouwperiode: juli 2005 - juni 2009) en een Burstner Ventana 430 van 1205 kg geplaatst op 05-09-2013:
Mijn type caravan staat niet in de lijst. Het gaat om een Burstner Holiday 4225 uit1996 met een maxgewicht van 1200kg.
De Vectra beviel uitstekend. Vanwege het grote gemak van de station lag er redelijk veel in de wagen zelf.
Zijn er mee in 16uur naar Spanje gereden en ondanks onze vele lading ging het, ook in de bergen, met een snelheid van 110-120kmh erg prettig en comfortabel vooruit. Voornamelijk in 4e en 5e versnelling gereden en met inhalen of flinke berg terug naar ze 3.
Verbruik wel erg hoog, maar kwam ook mede door hoge gemiddelde snelheid.
Stabiliteit is uitstekend, mede doordat de Vectra rijklaar al 1503kg weegt! Wel is de vering vrij week waardoor de wagen behoorlijk achterover hangt met een kogeldruk van rond de 80kg (max is 85kg). Gelukkig ondanks de automatische hoogtestelling van de xenon verlichting wel continue een uitstekend lichtbeeld.
De ervaring van erik van bladel met een Opel Vectra GTS 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een TEC Tour 445 van 1130 kg geplaatst op 01-07-2013:
met tec noorwegen doorkruist. door bergen en dalen geen problemen ondervonden . flinke windvlagen gehad op eilanden en bruggen . maar als je gewoon je snelheid aanpast ook geen probleem.
De ervaring van Mark met een Opel Vectra 3.2 V6 (211 pk/155, Kw bouwperiode: 2003 - 2005) en een Hobby De Luxe Easy 440 SB van 1250 kg geplaatst op 03-05-2013:
Een geweldige combinatie! We zijn met deze combi naar Spanje gereden. Dat is nou het fijne van een 6 pitter, altijd power in elke versnelling. Voor een 6 cilinder rijd hij met deze combi bijzonder zuinig. 450 tot 500 km uit een tank (combi van vlakke wegen en bergen) is geen probleem. In de bergen (Belgie, Frankrijk en Spanje) heb ik de versnelling wel eens in zijn 3 gezet om te voelen wat je aan power hebt als je de motor wat hoger in toeren zet. In 1 woord, WOUW!!! Dan voel je pas hoeveel power/overcapaciteit je hebt :-)
De ervaring van F. Lassche met een Opel Vectra 1.8 16v [w.r.] (122 pk/90, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Elddis Avante Club 362 van 1125 kg geplaatst op 06-02-2013:
Deze berekening heb ik ook enkele jaren geleden uitgevoerd. Inmiddels heb ik vele duizenden kilometers rijervaring en weet dat de berekening vrijwel geheel de werkelijkheid benaderd.
De ervaring van Nibbeling met een Opel Vectra Stationwagon 3.0 V6 CDTI aut. (177 pk/130, Kw bouwperiode: 2003 - 2005) en een Beyerland Vitesse 400 FB Lx van 950 kg geplaatst op 25-01-2013:
Bijzonder comfortabele combinatie onder alle omstandigheden: zowel grote afstanden snelweg als steile kronkelweggetjes in de bergen. Voelt veilig, ook vanwege steeds ruime reserve aan vermogen. In Noorwegen mee geweest en in Slovenië en alles daartussen. De combinatie accelereert vlot en, ook belangrijk, remt als een blok. Zonder caravan 7.2. ltr/100 km; met 9.0 ltr/km (90 km/u).
De ervaring van Ronald met een Opel Vectra 2.5 V6 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1997 - 2000) en een Hobby Exclusive 460 van 1335 kg geplaatst op 24-01-2013:
Opel Vectra 2.5 V6 1996 i.c.m. Hobby 460 UFE 2003. Auto trekt goed maar zoals al eerder aangegeven kan de temperatuur oplopen. Enige probleem waar ik tegenaan gelopen ben is de automaatbak. Deze werd duidelijk te heet en ging daardoor slippen. Bij het automatisch overschakelen naar een hogere versnelling ging het toerental naar maximaal en "greep" de versnelling niet aan. Gas loslaten en opnieuw langzaam aan opbouwen.
De ervaring van Gerrit Ekkel met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Fendt Tendenza 465 SFB van 1440 kg geplaatst op 16-01-2013:
De ervaring met de Fendt Tendenza caravan tijdens reizen in 2012 naar Griekenland en Spanje/Portugal zijn buitengewoon goed. Geen enkel moment heb ik de indruk gehad dat de auto niet was opgewassen tegen de toch wel enigszins gewichtige Fendt, zowel op de vlakke weg als op lange heuvels en in de bergen. Bij koel weer maar eveneens bij langerdurende hoge temperaturen. De auto heeft een automaat, echter bij het rijden met de caravan gebruik ik de zelfschakelmodus: het toerental is beter te beïnvloeden en ligt bij een snelheid van ca 95 km/u op 2200 rpm. De motor laat zich daarbij vrijwel niet horen, wat zorgt voor ontspannen rijden. Overal kan ik wanneer dat nodig is snel en goed inhalen en zelfs tot boven de 125 km/u doortrekken. De combinatie blijft in alle (weers)omstandigheden stabiel. Overigens heb ik geen fietsen (meer) op de caravan, wat de wegligging ten goede komt. Om de fietsen toch mee te kunnen nemen overweeg ik de aanschaf van een volkswagen touran. Het verbruik bij het rijden single is ongeveer 1:16 gemiddeld en met caravan 1:10, voorwaar goede waarden gelet op de grootte van auto- en caravancombinatie. De hoogte van de motortemperatuur houd ik altijd in de gaten; bij het rijden met hoge buitentemperaturen (+ 30⌂ C) komt de motortemp. vrijwel nimmer boven de 95⌂ C en wanneer we moeten klimmen dan zet ik - uit voorzorg - de airco uit. Belangrijk is tevens een juiste bandenspanning van autobanden zowel als die van de caravan. Tip: op een plakker aan de binnenkant van de zonneklep heb ik de lengte-/breedte- en hoogtematen van de combinatie staan voor het geval je onverwacht voor smalle doorgangen komt te staan en razendsnel een beslissing moet nemen of je met de combinatie kunt passeren. Kortom een geweldige en vertrouwenwekkende combinatie waarmee we comfortabel vele kilometers hebben afgelegd.
De ervaring van Romain Roose met een Opel Vectra 2.2 Dti [w.r.] (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Chateau Calista 450 HMF van 1200 kg geplaatst op 15-01-2013:
Ik heb bij mijn Vectra 22Dti van bij de aankoop in het voorjaar van 2003 dezelfde problemen ondervonden. Geregeld sloeg het systeem "in veiligheid" met perkt vermogen tot gevolg. Dit gebeurde voornamelijk bij het trekken van de caravan maar soms ook zonder caravan en zonder enige aanwijzing van overbelasting... Ook na garage interventies bleef het probleem zich voordoen, tot op vandaag... Blijkbaar een fout in de software van bij aanvang. Opel heeft nooit enige inspanning gedaan om het probleem van de baan te helpen (een garagecontrole niet te na gesproken) of enige compensatie voorgesteld. Zij hebben m.a.w. zoals ik uit de reacties hier ook kan opmaken, een minderwaardig product afgeleverd aan honderden kopers en zijn er dan ook nog mee weggekomen! Straks schaf ik mij een nieuwe trekauto aan. U begrijpt dat het geen Opel meer zal zijn.
De ervaring van w.Huismans met een Opel Vectra GTS 2.2 Direkt aut. (155 pk/114, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Knaus Sport 450 QU van 1250 kg geplaatst op 23-11-2012:
Ik rij dus inderdaad bovengenoemde auto. en met caravan knaus 450 FQ 2004. Naar volle tevredenheid al is het verbruik met de caravan vrij fors +/- 1:8. solo rijdt hij vrij zuinig gemiddeld 1 : 18 bij by 80 km uur 1:12/14 bij 120. stabiliteit is prima (mits caravan goed beladen is)
De ervaring van Hen3 met een Opel Vectra Stationwagon 2.2 Dti aut. (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2004) en een Kip Vision 41 T Special van 1130 kg geplaatst op 28-08-2012:
We zijn deze zomer met deze combinatie naar Italie op vakantie geweest. Een heerlijke vakantie in Levico Terme aan de voet van de Dolemieten! De reis was met deze combinatie ook zeer ontspannen. De Brennerpas, de Fernpas en de "bergjes in Duitsland" waren een "appeltje, eitje" voor de Vectra en dus voor herhaling vatbaar!!!
De ervaring van H.H. Boland met een Opel Vectra 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Dethleffs Lifestyle 450 DB van 1300 kg geplaatst op 14-07-2012:
Rij nu voor 5 e jaar Vectra 18 16v als trekauto voor een Dethleffs 510 TK beladen tot zeker 1350 kg Binnen Benelux geen problemen verleden jaar na Koblenz bij vals plat erg veel moeten schakelen tussen 3 en 4.
Conclusie onder 10 procent helling prima trekauto zorg voor de nodige ervaring, goede bandenspanning en gewicht verdeling, mag vlotte kogeldruk hebben( heb Vectra wel extra geveerd) Benzine verbruik vlakke weg 1 op 8,5 en bij hellingen al gauw 1 op 7 desondanks een stevige boddy van auto met degelijke caravan geeft ons veel rij en vakantie plezier, rij toch zeker 10.000 km per jaar met deze combinatie.
De ervaring van Dolfus met een Opel Vectra 1.8 16v [c.r.] (122 pk/90, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Sterckeman Novastar 440 van 1180 kg geplaatst op 09-07-2012:
Gedrag op vlakke wegen bij100-110km/h. zeer stabiele wegligging.
Op 5% hellingen dramatisch, max 72 km in 3e versnelling met een hoop herrie natuurlijk.
gemiddeld verbruik 1:7
De ervaring van henk met een Opel Vectra 1.6 16v (101 pk/74, Kw bouwperiode: 1995 - 2002) en een Beyerland Sprinter 390 DV Sport van 1065 kg geplaatst op 14-08-2011:
Sinds 3 jaar rijd ik met deze combinatie en eerlijk gezegd valt het me niet tegen. In het begin heb ik te weinig geschakeld waardoor de snelheid terug viel. Ook bij harde wind moet je wel behoorlijk schakelen. Heb geen ervaring in het buitenland (bergen), maar lijkt me wel te doen, als je maar schakeld.
De ervaring van K.Venekamp met een Opel Vectra 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1176 kg geplaatst op 20-07-2011:
Trok voorheen met deze Vectra een Chateau 390 Calista tzd max toegestaan gewicht 1200 kg. Ging uitstekend ook in de Alpen richting Castelane deels stukjes route Napoleon. Nu met een nieuwe Hobby 400SF ( niet in de alpen geweest) die is wat gestroomlijnder dan gaat het zelfs nog soepeler en ook een gemiddeld verbruik van 1 op 8,5 en rij op de tolweg ongeveer 95/100 km per uur
De ervaring van Henk met een Opel Vectra GTS 1.9 CDTi (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Avento Avance Esclusivo 465 TF van 1460 kg geplaatst op 16-07-2011:
In mijn vorige reactie schreef ik dat wegrijden op hellingen aandacht vraagt. Bij 102.000 km heeft de koppeling het begeven. Ik heb in 25 jaar meer dan 50.000km met diverse auto's met een caravan gereden en nooit eerder problemen met een koppeling gehad. Ik heb inmiddels op internet terug kunnen vinden dat koppelingen met een 2-massavliegwiel, zoals in de huidige generatie auto's gemonteerd, kennelijk sneller problemen opleveren.
De ervaring van Hans met een Opel Vectra 2.2 DGi aut. (155 pk/114, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Adria Altea 461 van 1137 kg geplaatst op 14-06-2011:
De Opel in combinatie met de Adria is zeer goed, altijd genoeg vermogen over.
Alleen de automaat schakeld regelmatig over als de auto op cruisecontrol staat bij +/- 100 km.
Verder is de Opel een perfecte trekauto.
De ervaring van Broersma T met een Opel Vectra Stationwagon 3.2 V6 (211 pk/155, Kw bouwperiode: 2003 - 2005) en een Kip Grey-line 47 TDB van 1385 kg geplaatst op 30-03-2011:
Prima trekcombinatie
De ervaring van Dolfus met een Opel Vectra 1.8 16v [c.r.] (122 pk/90, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Predom N-126et van 750 kg geplaatst op 21-02-2011:
De auto heeft niet de minste moeite met de caravan.
Het normale benzine verbruik is 1:11,5 met caravan 1:7,5
bij gemiddeld 100 km/u
De ervaring van Hans Koestal met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Fendt Tendenza 465 SFB van 1420 kg geplaatst op 15-10-2010:
Ik heb dit jaar de opel vectra 1.9 CDTI laten ziptunen, niet dat het nodig was met de caravan die ik trok een LMC 480RD max 1300kg. Maar nu ik 180pk en een koppel heb van 380 Nm is dit wel duidelijk een verschil.
De auto rijd rustiger gemakkelijker en op de duitse autobahn bij steigen van de bekende heuvels die daar in zitten gaat hij rustig door in de 5e versnelling.
Ik verheug me dan ook om volgend jaar met de nieuwe aanschaf Fendt Tendenza 465 op stap te gaan.
Bovendien is de auto ook nog zuiniger om gegaan met de brandstof (diesel) de combinatie reed altijd 9.9ltr per 100km nu is dit 8.9 ltr per 100km geworden.
De ervaring van Steven Koestal met een Opel Vectra Stationwagon 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Knaus Sport 500 van 1295 kg geplaatst op 29-08-2010:
Topper!!! Wij rijden de auto met de easytronnic bak, dus automaat en trekken een Vimara 500. Dat is een soort Knaus Sport 500. Beladen dan 1300 kg. En de auto natuurlijk oo beladen. Wanneer we plakgas omhoog gaan of 120-130 op de autoroute rijden mogen we geen gunstig brandstofverbruik verwachten, maar toch nog 1 op 6,5. Maar reden we normaal, 95 of iets rustiger bergop dan halen we de keurige 1 op 9,5. Trekkracht is er echt voldoende. Ook vanuit stilstand totaal geen problemen ondervonden wanneer we bergop moesten.
De ervaring van jan gesthuisen met een Opel Vectra 2.2 Dti (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1405 kg geplaatst op 15-08-2010:
dit jaar naar zuid-frankrijk geweest met de opel vectra 2.2 uit 2004,en een hobby 495.
caravan mag beladen 1500kg wegen.
mijn gewicht was wat zwaarder tegen 1700kg.
auto heeft het heel goed gedaan,ook in de bergen,moest wel terug naar de 4e versnelling.prima trekker.
het verbruik met caravan met 100km per uur was 1 op 12 goed dus.
fijne auto.
mvg jan
De ervaring van Gerrit Ekkel met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een Hobby De Luxe Easy 460 UFe van 1309 kg geplaatst op 14-08-2010:
De auto is een jaar in ons bezit. Wij hebben de caravan daarmee vier keer gebruikt, eigenlijk alleen in Nederland. Op de vlakke weg maar ook tegen hellingen trekt de auto voortreffelijk: je merkt niet dat de caravan er achter hangt. De functie "zelf schakelen" is aan te bevelen, omdat in de automaatstand het toerental bij 100 km terugvalt naar ongeveer 1800. Dat doet de auto overigens zonder morren, maar lijkt me niettemin niet goed.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met dezelfde combinatie, waarbij de (automatische) versnellingsbak is voorzien van een oliekoeler. Graag een reactie.
De ervaring van Frank met een Opel Vectra 2.5 V6 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1997 - 2000) en een Beyerland Sprinter 390 DV Sport van 1065 kg geplaatst op 31-07-2010:
Ik ben een stevige doorrijder en de 170 pk V6 vectra station icm een 430 beyerland vitesse max 1200 kg. voldeed super.
Door de automaat reed ik op de steilste campinghellingen fluitend omhoog,ook vanuit stilstand.(20 proc. geen probleem).
Het enige nadeel van deze vectra in( automaat versie i i g) betreft het koelsysteem en is naar mijn inziens dan ook ondermaats,toegevend dat ik wel een loden rechtervoet heb en dan vooral bergopwaards.
Bij luik-luxemb. (wel 26 graden ) meerdere malen kachel aangehad,wilde ik stevig (110-120)omhoog kunnen blijven rijden.De koeling incl. kachel is dan ineens heel oke (zakt van 105 naar 95 gr.)
Verder is het een hele aangename en vooral stabiele caravantrekker(sport versie).
Heb je een caravan en zoek je voor weinig een trekbeer die ook dagelijks heerlijk rijdt dan is dit een echte aanrader.
De ervaring van Jaap van Dorsten met een Opel Vectra 2.2 Dti (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Hobby Excellent 495 UL van 1400 kg geplaatst op 13-06-2010:
Wij zijn dit jaar naar Zuid-Frankrijk gereden met de hierboven genoemde Opel Vectra 2.2.Dti, het ging super en ik rijd deze auto al vanaf 2002 met heel veel caravan reizen steeds naar Frankrijk en ik moet zeggen het is een geweldige goede trekker. Het verbruik is 1op 12 nu wat wil je nog meer, wel rijd ik vaak in de vierde versnelling maar soms ook wel in de vijfde, prima!!!
Solo verbruik 1op 15, 16 en lange ritten, rustig rijden 1op 19 a 20. Dat doet een diesel!!!!
De ervaring van Leo Baerts met een Opel Vectra GTS 2.8 V6 aut. (250 pk/184, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Knaus Sport 500 FU van 1500 kg geplaatst op 02-06-2010:
Goede caravantrekker. In de bergen heeft hij ook geen probleem. Wel loopt de temperatuur meter iets hoger op als normaal
De ervaring van Fred Plateijn met een Opel Vectra 3.0 V6 CDTI (177 pk/130, Kw bouwperiode: 2003 - 2005) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1380 kg geplaatst op 29-05-2010:
super trek auto. ik heb er 3 jaar half europa mee doorkruist of je er een bakfiets achter hebt hangen.lekker soepel en echt als eerste boven met cruisecontrol in luik met 100 km p/u naar boven
De ervaring van Jaap met een Opel Vectra Stationwagon 2.0 T (175 pk/129, Kw bouwperiode: 2003 - 2009) en een Dethleffs Lifestyle 510 van 1300 kg geplaatst op 25-04-2010:
Mijn opel vectra is van 2004, ik heb een turbo versie vanwege zijn hoge koppel en trekkracht.Deze wagen doet het perfect met mijn dethleffs camper lifestyle 540.
Presteert goed zowel op vlakke weg als met flinke stijgingen. Het nadeel is wel de VOORWIEL aandrijving, dit geeft regelmatig problemen op natte ondergrond en gras. Op nat gras slippen de wielen door, hierdoor is het lastig wegrijden. Het verbruik solo 1:11, het verbruik met caravan 1:8 / 1:9.
De ervaring van Henk met een Opel Vectra GTS 1.9 CDTi (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Avento Avance 465 TF van 1410 kg geplaatst op 08-04-2010:
4 jaar met de vectra GTS en een Avento 465 1460 kg naar Frankrijk geweest: Vogezen /Normandie/ Bretagne.
Prima reisauto en prima trekker. Stabiele combinatie. Voldoende trekkracht in de bergen. Wegrijden op hellingen, vraagt aandacht en de lage trekhaak levert bij sommige drempels problemen op, doordat steunwiel van de caravan de grond raakt.
De ervaring van Aad van Putten met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een TEC Travel King 510 TDF van 1400 kg geplaatst op 24-02-2010:
Ik heb 3 jaar met een Opel Vectra stw CDTI met 120 pk samen met een TEC Travel King van 1450kg op de auto snelwegen, lokale wegen en in de bergen gereden. er is altijd voldoende trekkracht aanwezig en de stabiliteit is geweldig op autowegen in Frankrijk 120 km/h gereden geen enkel probleem. in de bergen fantastische trekker en goede stabiliteit. Ook het verbruik is keurig, solo 1:15 en met de carravan 1:10/11 bijna altijd met Cruise control gereden. Jammer dat deze auto niet meer wordt geproduceerd maar beslist gebruikt een aanrader
De ervaring van Raymond met een Opel Vectra 2.0 Dti 16v (101 pk/74, Kw bouwperiode: 1997 - 2002) en een Wilk S3-395 LK van 1175 kg geplaatst op 20-02-2010:
Achter de Vectra een Wilk 401 HKT max 1200 kg. Doordat de Vectra 2.0 DTI een powerbox heeft heb ik de beschikking over 133pk en een koppel van 285 nM. Dit merk je goed bij het acceleren en het trekken in de bergen. Gebruik van de Vectra alleen is gemiddeld 1:16 met de caravan 1:10.
De ervaring van Arno met een Opel Vectra GTS 1.9 CDTi (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Hobby De Luxe Easy 400 SB van 1325 kg geplaatst op 23-12-2009:
De ervaringen met deze combinatie zijn prima. In de lijsten staat het leeggewicht van deze caravan niet altijd juist vermeld, maar door zelf te wegen is het (beladen) gewicht van ca. 1325 wel correct. De GTS is wat laag (de hoogte van de trekhaakkogel is iets hoger dan bij mijn vorige GTS; caravan ligt iets rechter achter de auto); er zitten volgens zeggen verschillen in de sedan trekhaak en de GTS-trekhaak, dus let goed op !
Met auto-imperial en bijv. fiets erop lijkt de combinatie iets stabieler te rijden als zonder. Verbuik is gemiddeld 1 op 10 bij redelijk stevig doorrijden. Oppassen dat je met deze combinatie niet te hard gaat rijden!
De ervaring van a.h.snoek met een Opel Vectra 1.8 16v (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2000 - 2002) en een Dethleffs Camper 510 DB van 1350 kg geplaatst op 02-10-2009:
Dit is mogelijk met heel goed op de temperatuur te letten.
bagage zo veel mogelijk in de auto te plaatsen.wij waren met twee personen.dealer had verklaard goed te doen.
Mijn mening iets te weinig power.
De ervaring van van den Bos met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Dethleffs Camper 510 TK van 1350 kg geplaatst op 26-08-2009:
Wat een heerlijke trekauto is die Opel vectra stw CDTI met 120 pk Samen met de Dethleffs, je moest af en toe in de achteruitkijkspeigel kijken of de caravan er nog aan zat! De trekkracht is echt super te noemen. Nu was het met een caravan van 1350 kg ook hebben we een caravan gehad van 1500 kg daar moets deze auto ook om lachen. Je kunt gewoon in de 5e versnelling rijden en bij hele steile stukken moet je heel soms naar 4 maar dat ik ook alleen maar om het tempo erin te houden.
Heb ik Frankrijk eigenlijk alleen maar 120 km/u gereden en ook dan is er nog ruimschoots power over. Moet jezelf inhouden om niet 130 km/u te gaan rijden. Hele stabiele auto die geen krip geeft. Ook de auto is beladen 2 volwassenen en 2 kinderen en een grote zware hond in de achterbak. Zelfs als je de auto een kogeldruk geeft van 90kg (ik heb begrepen dat max 75kg) zakt de auto bijna niet in. Heel stabiel onderweg.
Het verbruik zit rond de 1:8 met 120 km/u. Ook het klimwerk gaat deze auto aan met veel plezier en heeft toch behoorlijk moeten klimmen in de ardech. Een aanrader ik vind het jammer dat deze auto er binnenkort uitmoet van de leasemij en dat ze niet meer gemaakt worden, maar mocht u een gebruikte auto zoeken voor uw caravantrekken is dit de aanrader!
De ervaring van K Kuijvenhoven met een Opel Vectra 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Hobby Excellent Easy 400 SB van 1100 kg geplaatst op 20-08-2009:
Een fijne combinatie aanvaardbaar verbruik 1 op 8,5 bij een snelheid van 90 km/h
De ervaring van Ruud met een Opel Vectra Stationwagon 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Knaus Sport 500 FU van 1375 kg geplaatst op 14-08-2009:
Deze auto is te zwak voor een flinke caravan. We zijn naar zuidfrankrijk geweest met onze Knaus 500FU. Op vlakke weg kun je prima 110/120 rijden echter je kunt merken dat dit echt maximale kracht kost. Bergop, moet je flink terugschakelen om bij te kunnen blijven. Mijn vorige Vectra 2.2 benzine trok deze caravan met veel gemak. Dit is echt op het randje. Gemiddeld gebruik tijdens de hele vakantie: 1 op 6
De volgende auto wordt een diesel.
De ervaring van Eric met een Opel Vectra Stationwagon 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Hobby Exclusive 495 van 1375 kg geplaatst op 14-08-2009:
Net terug van vakantie naar Kroatie. Voor de duidelijkheid betreft het hier een Hobby Exclusive 495UFe van 2004 en een Vectra SW 1.8 16V van 2007. Ondanks het feit dat er maar 2,5 oranje sterren worden gegeven in het trekkersrapport ben ik meer als tevreden over de combinatie. Het verbruik van de Vectra is normaal 1:14 en met de volledig beladen caravan heb ik 1:9 gehaald. Ik kon goed meekomen in het verkeer, af en toe wel terug naar de 4 of soms de 3, maar dat mocht de pret niet drukken. Zelfs een heuveltje van 12% gehad bij Leibnitz en dat was in de 1 omhoog, echter zonder problemen. Nogmaals , ik ben tevreden over de combinatie.
De ervaring van Van Holderbeke Kurt met een Opel Vectra 2.2 Dti (126 pk/93, Kw bouwperiode: 2000 - 2002) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 01-08-2009:
Ik sta ook voor de aanschaf van een trekkerscaravan. Nu lees ik hier een gebruikerservaring van iemand die problemen kreeg met de turbo van de Vectra met vermogensverlies tot gevolg.
Ik heb voordien heel veel een aanhangwagen getrokken met surfspullen en in Frankrijk had ik het zelfde probleem voor. Gele controle lampje gaat branden en vermogensverlies, naar de kant, en na enkele minuten gewoon terug gestart en verder gereden, onderweg geen problemen meer gehad. Ik ben nadien wel bij de dealer langsgeweest en deze heeft contact gehad met de fabriek in België. De vraag werd naar de dealer gesteld of ik veel aanhangwagen en/of carvan trok. Dus daar was men blijkbaar wel reeds op de hoogte van het probleem. Men diende uiteindelijk de sturing van de turbo te herprogrammeren en preventief werd onder garantie (ik spreek van drie jaar terug) een andere turbo geplaatst. Ik geef dit maar even er info mee.
De ervaring van Peter met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Eriba Living pulse 505 van 1480 kg geplaatst op 30-07-2009:
Opel Vectra break 1.9 cdti 150PK met een Hymer Sporting 505 (MTM 1500kg en rijklaar gewicht incl. dakairco 1300 kg). Wagen heeft voldoende trekkracht.(zelfs overschot) Op autosnelweg perfect in 5de versn. te rijden tegen 90a95 km/h. Zelfs de zware hellingen zoals de Aichelberg in Duitsland kan men perfect de combinatie op snelheid houden van 90 a 95 km/h. Gemid. verbruik met combinatie volgens boordcomputer 8.5L.
De ervaring van Peter met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Hobby Excellent 540 UL van 1441 kg geplaatst op 10-05-2009:
Net met onze nieuwe Hobby 540UL Excellent van 1500 kg een proef week op reis geweest in Nl en Duitsland, Kortom een erg fijne combinatie. Vermogen voldoende voor veilig en comfortabel en snel rijden. Verbruik zal ongeveer 1:10 zijn met snelheden op snelweg van 90-95.
De ervaring van Wout met een Opel Vectra GTS 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Hobby Prestige 495 UFe van 1407 kg geplaatst op 08-04-2009:
De vectra gts 1.8 2007 staat er niet bij, maar toch even vermelden dat deze vectra een uitstekende trekker is. heb een hobby prestige 495 ufe. Oostenrijk en zuid frankrijk geweest, helling van 14 % gehad, en daar ook stil gestaan. geen probleem. duidelijk verschil met de vectra 1.8 van 2003.
De ervaring van Aad met een Opel Vectra 2.2 Dti (126 pk/93, Kw bouwperiode: 2000 - 2002) en een Chateau Calista 450 Chalet van 1260 kg geplaatst op 15-01-2009:
Zelf 5jaar met de Vectra 2.2dti gereden icm. een Chateau 450 Calista Chalet. Buiten het feit dat ik veel problemen met de auto op zich heb gehad is het een fantastische caravan trekker. Italie, Frankrijk, Spanje. helling 12 of 14%. alles zonder problemen met ook nog eens een gemiddeld gebruik van 1/10,5. Soms moest ik met doortrekken oppassen dat ik niet richting de 120km ging op m'n teller. Ik bid dat ik met mijn nieuwe VW Passat 14TSI 122PK minimaal dezelfde trekkracht en rij ervaring zal krijgen met de caravan.
De ervaring van J.belder met een Opel Vectra 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Fendt Platin 510 TF van 1500 kg geplaatst op 01-01-2009:
ik rij al drie jaar met deze combinatie , die volgens kenteken 1400 kg mag trekken en heb er goede ervaring mee.ik rij ca 8000 km per jaar met deze combinatie en ga dan ook met een gerust hard op vakantie.ook het benzine verbruik valt mij mee gemiddeld 1 op 8 ondanks een kruissnelheid van 95 km per uur.
De ervaring van Molenaar met een Opel Vectra 1.8 16v [w.r.] (122 pk/90, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Hobby De Luxe Easy 400 SB van 1325 kg geplaatst op 31-12-2008:
Met deze combi (Vectra GTS & Hobby) zijn we drie jaar op vakantie geweest in Italie, Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk. De Vectra heeft met name door de 'lange' 1e versnelling wat moeite met het in de bergen wegrijden. De koppeling heeft het dan ook zwaar. Eenmaal rijdend is het zaak de motor op toeren te houden (>3000tpm); op de snelweg bij flinke tegenwind en/of bergop (5%) is het al snel terugschakelen naar de derde versnelling. Hoog benzineverbruik gem. 1 op 8.
Inmiddels een Vectra met dieselmotor (150 pk) en dat is een wereld van verschil.
De ervaring van Sander met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Burstner Ventana 455 van 1350 kg geplaatst op 03-12-2008:
Wij zijn met deze combinatie naar Italie (gardameer)geweest en kunnen niet anders zeggen dat de opel het perfect gedaan heeft.De auto geeft nergens om op de brennerautobahn trekkracht genoeg en lekker in zijn 4 op de cruise met een gangetje van 95-100 en je hoeft niet terug te schakelen (op 1 keer na dan!)
De ervaring van Marijn met een Opel Vectra 2.0 Dti 16v (101 pk/74, Kw bouwperiode: 1997 - 2002) en een Kip Grey Line 44 EKL Travel van 1330 kg geplaatst op 26-10-2008:
er hangt een Kip Navigator achter de auto, deze staat er echter niet bij in de keuzelijst.
de auto trekt wel goed, echter heeft de moter een behoorlijk turbogat. pas bij 1800 toeren komt de turbo er bij en dit is vanuit stilstand, zeker op een helling, vervelend tot lastig. de wegligging van de auto met caravan is uitstekend!!
De ervaring van franz blom met een Opel Vectra 1.6 16v (101 pk/74, Kw bouwperiode: 1995 - 2002) en een Caravelair Elodorado Luxe 420 van 1120 kg geplaatst op 21-10-2008:
we rijden al 3x jaar met de b.g caravan en Opel richting Italy en kan niet ontkennen zoals boven dat ik veel moet schakelen, uitleg klopt als een bus, Maar heel vervelend op de terug reis dit jaar maar wel gelukkig in NL heb ik de versnellingsbak kapot gereden....dus misschien komt dit wel door caravan trekken. Opel is ook niet zo jong meer maar ja Opel van '99 met 160000km. Doe je voordeel ermee.
De ervaring van H. Palte met een Opel Vectra 2.2 Dti (126 pk/93, Kw bouwperiode: 2000 - 2002) en een Burstner Ventana 410 van 1100 kg geplaatst op 25-08-2008:
Mijn ervaring met een Opel Vectra 2.2. DTI en een Burstner Ventana is ronduit zeer, zeer slecht te noemen. Als "gewone" personenauto voldoet de Vectra uitstekend. Zodra echter de caravan getrokken moet worden is het een drama. Steeds opnieuw gaat een geel controlelampje branden en de auto verliest zijn trekkracht. Hierdoor kunnen zeer gevaarlijke situaties ontstaan. Bezoek aan dealers levert niets op. De ene dealer zegt dat de turbo vervangen dient te worden, kosten 1500 euro, terwijl een andere dealer zegt dat dit onzin is. Een derde dealer geeft ronduit toe dat hij het niet weet en dat deze klacht vaker voorkomt. Opel nederland laat je in de kou staan. Ben op zoek naar een andere auto. Nooit meer een Opel.
De ervaring van Christian met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een Chateau Cantara CT 450 FHU van 1380 kg geplaatst op 12-08-2008:
Zeer comfortabele auto, ook met caravan.
De ervaring van H.Gulickx met een Opel Vectra 2.2 [w.r.] (147 pk/108, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Kip Star Line 44 van 1425 kg geplaatst op 26-07-2008:
Goede ervaringen met deze combinatie. Caravan volgt de auto prima. Ligt als een blok achter de auto. Op de franse tolwegen geen enkel probleem bij een snelheid van plus-minus 100 km per uur. Wel een minpuntje; bij hellingen op de A 75 (E11) in frankrijk moet je terugschakelen naar zijn tweede versnelling .
De ervaring van Achten Ghislain met een Opel Vectra 2.2 Dti [w.r.] (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Caravelair Antares Luxe 425 van 970 kg geplaatst op 10-07-2008:
Hallo,
T.a.v. de fam Vervoort,R Staps en H Leideritz.
Problemen met onvoldoende trekkracht OpeL Vectra 22 Dti.
Ik heb ook deze ervaring gehad bij sterke regenval en vraag naar groot vermogen van de motor.
Het probleem is dat de verhouding tussen de ingespoten diesel en de aangevoerde verbrandingslucht geleverd door de turbo in overeenstemming moet zijn met de ingevoerde verhouding van de fabrikant van de motor.
Als bij vochtige omstandigheden en een al oudere luchtfilter kan het voorkomen dat de verhoudingen verstoort zijn en de motor op beperkte trekkracht valt.
Dus als je op vakantie vertrekt vervang dan gewoon je luchtfilter.
Dit is mij aangeraden in een duitse opelgarage na een defect op de autobaan.
Groetjes,
De ervaring van P.J. de Waal met een Opel Vectra Stationwagon 2.2 Direkt (155 pk/114, Kw bouwperiode: 2003 - 2005) en een Kip Star Line 41 van 1125 kg geplaatst op 29-05-2008:
Voor mij de perfecte combinatie: een auto met genoeg power en een niet al te zware caravan. Genoeg reserves dus. De Vectra III 2.2 station trekt mijn Kip Starline 41TTZ met 2 vingers in de neus.... de caravan ligt als een blok achter de auto. Deze combinatie is een garantie voor een relaxte rit. Zelfs na bijna 10 uur sturen stap je nog fris uit de auto.
De ervaring van sander met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Knaus Sport 500 FDK van 1390 kg geplaatst op 04-05-2008:
Ik heb deze auto nu 8 weken en hiervoor had ik een vectra 1.8 16v sedan die had er meer moeite mee.
Dit is een zeer stabiele combinatie, heeft meer dan vermogen genoeg om de steilste bergen op te komen.
En de trekkrachtberekening klopt ook zeker ik vind dat de auto zelfs nog makkelijker rijd als voor gerekend.
De ervaring van Ronald van Oene met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een Knaus Sudwind 500 FSD van 1465 kg geplaatst op 24-04-2008:
Perfect rijden met deze combinatie.
Naar Zuid Frankrijk geweest en tegen hellingen op wel even terug schakelen maar dan trekt die Vectra als een lier tegen de berg op. Het rijd echt fantastisch en ik kan weinig tegenvallen benoemen. Ligt echt als een blok op de weg dat geeft een zeker en betrouwbaar gevoel. Koppelingsplaten worden bij filerijden wel erg heet en gaan stinken maar dat zal meer aan mijn rijgedrag liggen.
De ervaring van Wormsbecher met een Opel Vectra 2.5 V6 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1997 - 2000) en een Hobby Exclusive 540 WLU van 1500 kg geplaatst op 03-03-2008:
Mijn ervaring met de Hobby 550 TKM met max laadvermogen 1500 kg en daarvoor een Opel Vectra 2.5 V6 (station) is met 2x naar Frankrijk zeer goed bevallen ook op de bergwegen binnendoor heeft de wagen geen problemen ondervonden om de caravan te trekken .Er was voldoende vermogen. Op de snelweg de langere hellingen moest ik terug schakelen naar de 3e versnelling temp van de motor is nooit hoog geweest. Prima trekauto zolang jeje maar aan de regektjes houdt 100 km in Frankrijk geen probleem
De ervaring van Gerard met een Opel Vectra GTS 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een HomeCar Racer 45 FHU van 1210 kg geplaatst op 23-11-2007:
Onlangs een vakantiereis gemaakt in de Pyreneeën. Totaal gereden ca. 6000 probleemloze km. De combinatie voldoet uitstekend.
De ervaring van B. Onnink met een Opel Vectra Stationwagon 2.2 Dti (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2004) en een Burstner Ventana 480 van 1350 kg geplaatst op 15-10-2007:
Deze auto is een prima trekker en heeft altijd voldoende kracht om de combinatie in beweging te krijgen. Wel opletten bij het gebruik van de 5e versnelling, de turbo is nogal gevoellig en valt dan uit.
De ervaring van Paul met een Opel Vectra GTS 1.9 CDTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Beyerland Vitesse 400 FB Lx van 1130 kg geplaatst op 16-09-2007:
Met deze combinatie naar Spanje gereden via het centraal massief (Clermont-Ferrand) en ben er zeer tevreden van ,de wegligging is perfect en kan er gemakkelijk 110 km mee rijden . Enige opmerking is wel het verbruik dat zelfs bij lagere snelheid boven de 10 l gaat , maar comfort moet betaald worden !
De ervaring van Paul met een Opel Vectra GTS 1.9 CDTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Beyerland Vitesse 400 FB Lx van 1130 kg geplaatst op 16-09-2007:
Met deze combinatie naar Spanje gereden via het centraal massief (Clermont-Ferrand) en ben er zeer tevreden van ,de wegligging is perfect en kan er gemakkelijk 110 km mee rijden . Enige opmerking is wel het verbruik dat zelfs bij lagere snelheid boven de 10 l gaat ? maar comfort moet betaald worden !
De ervaring van M. Doornink met een Opel Vectra Stationwagon 2.2 Direkt (155 pk/114, Kw bouwperiode: 2003 - 2005) en een Hobby Excellent Easy 495 UK van 1329 kg geplaatst op 08-08-2007:
Vorig jaar naar Italië, dit jaar Frankrijk. Vorige auto was een Zafira 1.8, reed ook goed. Maar over deze combinatie ben ik zeer tevreden. Ruime reserves om in te halen, en klimt als een diesel. Caravan ligt als een baksteen achter de auto. Af en toe moest ik om kijken of hij er wel achter lag ;-)
De ervaring van simon met een Opel Vectra 2.0 Dti 16v (101 pk/74, Kw bouwperiode: 1997 - 2002) en een Biod Scout van 1150 kg geplaatst op 11-07-2007:
merk bijna niet dat er iets achter zit! Geweldige wegligging en ongevoelig voor passerende autoos
De ervaring van Fred met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een TEC Travel King 510 TKM van 1300 kg geplaatst op 24-06-2007:
We zijn met deze combintie naar de franse alpen gereden. Uiteindelijk resultaat is zeer positief. De auto heeft nog eea over en kan gemakkelijk met het overige verkeer meekomen. Natuurlijk hadden we iets meer willen hebben, maar er is ergens een grens. En de grens die we nu hebben beoordelen we als zeer positief.
De ervaring van Fam. Tervoort met een Opel Vectra 2.2 Dti [w.r.] (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Knaus Azur 450 FU van 1297 kg geplaatst op 14-06-2007:
Ook onze Opel Vectra 2.2dti met Knaus Sudwind 450FU geeft problemen met turbo/motormanagement. Nadat vorig jaar vlak voor de vakantie de turbo was vervangen, hebben we geen problemen gehad naar Toscane en terug. De 5e versnelling is goed te gebruiken en geen enkel probleem met motormanagement. Echter dit voorjaar wederom soortgelijke klachten, maar dealer kan geen probleem/storingen vinden. Niet echt een betrouwbare combinatie.
De ervaring van W. Tjepkema met een Opel Vectra 1.9 CDTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Fendt Saphir 450 QB van 1220 kg geplaatst op 06-06-2007:
Goede ervaring met deze combinatie. Caravan ligt zeer rustig achter auto en hellingen in bijv. de Ardennen zijn goed te nemen. Gebruik van 6e versnelling zal niet vaak voorkomen, echter in de 5 voldoet prima
De ervaring van K.R. Visser met een Opel Vectra Stationwagon 2.2 Direkt (155 pk/114, Kw bouwperiode: 2003 - 2005) en een Sprite Europa 490 van 1300 kg geplaatst op 25-05-2007:
Na een Honda Accord 1.8LS nu een Opel Vectra 2.2 direct Stationwagen aangeschaft. De rij-eigenschappen zijn uitstekend. De ervaringen in Nederland zijn,wat trekkracht betreft, ook uitstekend te noemen. Alleen bij extreem harde wind moest ik in de 4e versnelling rijden. Anders rijdt ik normaal in de 5e versnelling (ca. 85 à 90 km/u) en kom ik bij rustig weer zelfs op een verbruik van ca. 1 liter op 10 kilometer, wat ik met de Honda Accord lang niet kon halen. Al met al een prima combinatie die ik in het najaar beter uit kan testen tijdens een trip door Frankrijk.
De ervaring van johan met een Opel Vectra GTS 1.8 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Hobby Excellent 400 SF van 1097 kg geplaatst op 12-05-2007:
ik ben zeer tevreden over de combinatie ,de 140 pk en170 nm van deze motorkomen goed tot zijn recht.
we gaan dit weer naar de bodensee via kassel sauerlandroute geen probleem met stijgingen 10% of meer.
De ervaring van PETER met een Opel Vectra GTS 2.2 Dti [w.r.] (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Burstner Belcanto 460 van 1280 kg geplaatst op 17-04-2007:
Voldoende trekkracht. Ook op hellingen. Perfect te vertrekken op hellingen. Komt direct op koppel bij lage toerental.
De ervaring van R.Staps met een Opel Vectra 2.2 Dti [w.r.] (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Burstner Ventana 465 van 1350 kg geplaatst op 17-03-2007:
Ik heb exact dezelfde ervaring gehad met mijn 2.2. diesel
Al direct na aanschaf verloor ik vermogen (bij gebruik van caravan) wanneer ik minder dan 2500 t/pmin in de 4e versnelling reed. Mijn garage kon geen oorzaak vinden. Als ik in de 3e versn. bleef rijden (>3000 t/pmin) waren er geen problemen en trok de auto verder uitstekend. Op en neer naar Toscane was geen probleem. Echter in 2006 net voor de vakantie trad het probleem ook solo op en na 2 x garagebezoek ging op een avond bij het starten van de auto de hele straat in de witte rook.(turbo opgeblazen!) Auto moest worden weggesleept en nu bleek dat vanaf het eerste moment de turbo niet in orde was geweest, want na vervanging ben ik
met de caravan weer naar Italie geweest en kon ik gewoon in de 5e!! rijden (op vlakke weg) Het was een stuk ontspannener, dan wanneer je steeds op je toerenteller moet
zitten letten.
De ervaring van R. jonker met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Adria Adora 462 PU van 1146 kg geplaatst op 15-03-2007:
Het rijden met de combinatie Vectra/Adria is een waar genot. Dit komt uiteraard door het enorme vermogen en koppel van de auto. Wel moet je soms eventjes optijd schakelen om genoeg toeren te houden, bijvoorbeeld bergop.
Uiteraard kan je de zesde versnelling niet gebruiken. Als ik rustig toer met de combinatie (kruissnelheid 100 km/hr, in z'n vijf) worden wij nauwelijks ingehaald. Echt een combinatie die ik iedereen aan kan raden.
De ervaring van h.leideritz met een Opel Vectra 2.2 Dti [w.r.] (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1276 kg geplaatst op 14-03-2007:
ik heb nare ervaringen met mijn Vectra 2.2 dti. Vele malen heeft de computer, bij aangekoppelde aanhanger/caravan de "turbo laten uitvallen" bij een snelheid van meer dan 95 km/u met signaal"motormanagementprobleem; neem contact op met garage". Na het resetten (motor uit en aan) kon reis worden vervolgd.De diverse computerchecks, zowel bij Nederlandse als bij Duitse garages, gaven geen uitsluitsel. Zou de caravanaansluiting hieraan debet kunnen zijn. Wie heeft ook een dergelijke ervaring en oplossing?
De ervaring van frank met een Opel Vectra GTS 3.2 V6 (211 pk/155, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Hobby De Luxe 400 KB van 1141 kg geplaatst op 16-02-2007:
de perfekte combinatie veel kilometers mee gereden nergens geen last van gehad. gemiddeld verbruik 1 0p 7,5 rij zelf altijd in buitenland rond de 100 km dan valt het verbruik mee .
De ervaring van S Derksen met een Opel Vectra GTS 3.2 V6 (211 pk/155, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 21-01-2007:
Zeer fijne auto voor trekken caravan 1600 kg Fendt 540 TK genoeg koppel trekvermogen. Met snelheid van 100km nog een acceptabel verbruik mits de belading en bandenspanning goed is!. Soms in klim bij automaat handschakkel ervaring mee naar Luxemburg en Denemarken geweest
De ervaring van hve met een Opel Vectra 2.2 DGi aut. (155 pk/114, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1500 kg geplaatst op 20-01-2007:
met fietsenrek achterop, caravan gevoelig voor zijwind en slecht wegdek, dit is merkbaar in de auto.
De ervaring van H.Jelier met een Opel Vectra GTS 2.2 Dti [w.r.] (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Kip Grey Line 47 TDB van 1155 kg geplaatst op 27-12-2006:
Fijne combinatie. Deze combinatie kan bijna alle situaties goed aan. Afgelopen jaar rondje Frankrijk gedaan en zowel autoroute, binnenwegen (met bergen)bereden. In de bergen voldoende trekkracht, alleen vanuit stilstand dient er alert met de koppeling gereageerd te worden.
De ervaring van J.Westerhuis met een Opel Vectra 1.9 CDTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 23-12-2006:
Het rijden met bovengenoemde combinatie is inderdaad goed. Stabiliteit is goed en de trekkracht is meer dan voldoende.
De ervaring van Hans met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2004 - 2009) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1425 kg geplaatst op 13-11-2006:
Wij hebben precies de ervaringen die naar voren komen in de getoonde trekkrachtrapport !, leuk om te lezen dat het overeen komt...
De ervaring van H. Koestal met een Opel Vectra 2.2 Dti (126 pk/93, Kw bouwperiode: 2000 - 2002) en een LMC Dominant 490 van 1322 kg geplaatst op 01-11-2006:
De Opel Vectra met 2.2DTI en de LMC Dominant caravan, is een heerlijke combinatie om te rijden. De auto trekt de caravan in alle omstandigheden prima en de rijeigenschappen zijn ook prima een max snelheid van 120km (rustige franse tolweg) is prima te doen.
Met een kruissnelheid van 100km schiet je heerlijk op.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Opel Vectra.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Iona Mcauley met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Sterling Europa 540 van n.b. kg geplaatst op 01-11-2006:
I use my 56 plate Vectra 1.9cdti Sri 150 for towing 6 berth sterling Europa and can't fault it for power. Stability can feel a little wobbly but I think I loaded the car and caravan wrong the 1st few trips. Now I feel more confident and can comfortably drive in 6th gear on most journeys on flat roads. I love the power of these older cars
De ervaring van Richard High met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Bailey Pageant Burgundy van 1425 kg geplaatst op 01-11-2006:
I have a 08 Vauxhall Vectra 1.9 cdti Sri 150 hatchback towing on motorway I am average about 30mpg and when towing my Bailey Burgundy S5 but I can't use 6th gear so I would use 5th gear as top gear when towing my caravan.
De ervaring van Dale Ridgway met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Bailey Ranger 550 van 1278 kg geplaatst op 01-11-2006:
2008 150 cdti . Same as other people say , 6th gear not used too much. But going up hills the vectra is great. Just ordered some MAD rear coil springs as vehicle sit abit low when is loaded with being SRI
De ervaring van John met een Opel Vectra 2.0 Dti 16v (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 1997-2002) en een Avondale Dart 510-5 van 1180 kg geplaatst op 01-11-2006:
I have no problems not even in the Scottish Highlands. Smooth and fast on the roads and motorways on the way there. No problems on the narrow roads with passing places. On the steeper hills first gear will cope with no problem. Fuel consumption is good, this year 2013 we covered 1550 miles averaging around 36/38 mpg. I never had to stop on any of the steeper hills so can not comment regarding very steep hill starts. My Vectra is a manual geared vehicle with 69000 miles on the clock.
De ervaring van Roy met een Opel Vectra 3.0 V6 CDTI (177 pk/130 Kw, bouwperiode: 2003-2005) en een Eriba Nova GL/SL 465 van 1350 kg geplaatst op 01-11-2006:
Bought the car 8months old, caravan new in 2006. Car has averaged 42.3mpg for 60,000 miles (this includes 12,000 miles towing) so the economy is good.
Wide, long, low centre-of-gravity car is very stable when towing using the standard hitch with no additional stabilisers. Caravan tows rock-steady in all circumstances. Power is more than adequate and 6th gear + cruise control makes motorway towing easy.
Obviously the traction on wet or snowy grass is not very good, but the motor-mover is used in these circumstances. Ride quality in the car is excellent when towing, no detectable movement caused by the caravan. I would replace this (very reliable) car with a similar one if possible.
De ervaring van les met een Opel Vectra 1.9 CDTi (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Cristall Sprint 390 D van 1179 kg geplaatst op 01-11-2006:
towing cristall with vectra no problems did feel like i was towing
De ervaring van Jimmy met een Opel Vectra 1.9 CDTi (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Coachman Amara 450/2 van 1330 kg geplaatst op 01-11-2006:
Done about 20 trips with my 2006 1.9 120bhp vectra estate and have found no problems
De ervaring van Janne Virtanen met een Opel Vectra Stationwagon 2.2 16v aut. (147 pk/108 Kw, bouwperiode: 2000-2002) en een Solifer Artic 520 van 1200 kg geplaatst op 01-11-2006:
We just arrived a 1900km holiday trip in Lapland (north Finland). Opel is towing gradients of 11% uphill good: with speed 65km/h without teasing the car. "D" position is applicable but AT allows the biggest gear on flat road. It's useful to select "3" position when driving roads often uphills.
When accelerating, the torque coverter slip lock is activated after 60km/h if lightly torque in powerline. It's useful to lift up the accelerator pedal a little at 65km/h and allow the AT to lock turbine. This saves energy and avoids heating of transmission oil.
Fuel consumption was average 12...13 liters/100 km.
De ervaring van les walker met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Bailey Pegasus 514 van 1450 kg geplaatst op 01-11-2006:
i tow a pegasus 514 with my vectra 54 plate 150 bhp as previous comments forget 6th gear when towing,but apart from this what a lovely towcar.i used to tow with a discovery,but economy wise ihad to change to a more economical towcar.i borrowed a 120 bhp.vectra for a weekend.slightly underpowerd but convinced me a 150 bhp would do the job.i am glad fuel economy is much better @ iam very pleased with setup.LES.
De ervaring van geoff met een Opel Vectra 1.8 16v [c.r.] (122 pk/90 Kw, bouwperiode: 2002-2005) en een Avondale Dart 556-6 van 1195 kg geplaatst op 01-11-2006:
the vectra 1.8 petrol can easily tow on motorways in 5th gear at 60mph and also as the power for overtaking and handles well the only downside is when pulling off from standstill especially in wet conditions and hill starts as you tend to need to slip the clutch as you get wheel spin , otherwise plenty of power and nice handling combination
De ervaring van Steve Bramhall met een Opel Vectra 1.8 16v (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Swift Charisma 535 van 1322 kg geplaatst op 01-11-2006:
Towing my Swift Charisma is OK but you have to make good use of the gears. Will accelerate reasonably well to over take again with a drop down to 4th gear. Performance overall is good but fuel consumption when towing is poor 20mpg on a good day.
De ervaring van glyn davenport met een Opel Vectra 1.9 CDTi (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Lunar Quasar 546 van 1430 kg geplaatst op 01-11-2006:
i thought my 2 ltr 150bhp mondeo was good bt this is just brill
De ervaring van Nick Frost met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Bailey Ranger 500 van 1261 kg geplaatst op 01-11-2006:
Car pulls very well in 5th on motorways 6th not really useable, brilliant economy when towing. Only complaint is the cluch gets very hot and smelly in slow traffic and when reversing the caravan onto a pitch.
De ervaring van John met een Opel Vectra 1.8 16v (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Fleetwood Colchester 520 van 1180 kg geplaatst op 01-11-2006:
You need to be a little careful with this set up as the MTPLW is 50kg higher than the vehicles towing weight. However, if you are not loading it up too much you should be ok. I don't bother with an awning, use plastic crockery, and that saves a lot of weight.
In terms of towing, its not as good as a diesel, but not terrible either. Vauxhall manufacturer guidelines recommend petrols tow between 2500-3000 rpm, and towing ability is ok within this band. It may mean sitting in 4th at 50mph when going up slight gradients, but hey, its a petrol and it handles the revs ok. I have rarely used 5th gear im afraid, but to be honest it drives comfortably in 4th at 55. If power is urgently needed, this car does pull well if you take it up to 6000rpm, but you wouldn't want to do this routinely. One tip: i find that economy is better when cruise control is switched on as much as possible, as it can control acceleration better than i can- in economy terms. I get roughly 25 mpg, not great, but not disastrous either.
If your towing long distances with this set up, your better with the diesel models, otherwise this set up is OK.
De ervaring van david balls cock met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 01-11-2006:
swear buy the good old vectra cdti sri chipped up now 190 bhp , pulls a 1590kg van front end of nearly with that much power.
De ervaring van JOHN H met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Bailey Pageant Auvergne van 1385 kg geplaatst op 01-11-2006:
I have a vectra estate sri 150bhp i has a tuning box fitted it gives 206bhp.This car is awesome pulls like a train goes up hills like they are not there.Forget 4x4s try one of these you wont be disappointed.
De ervaring van Andy Wilson met een Opel Vectra Stationwagon 2.0 Dti 16v (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 1999-2000) en een Elddis Odyssey 524L van 1475 kg geplaatst op 01-11-2006:
Further to previous notes, with over 1000 miles towed with this combination.
This car should be very easy on the clutch. It will pull away at tickover, even on a slight incline, then when clutch fully engaged pull strongly away. This is very useful when manouvering on site.
Average speed achived on long motorway journey was 56mph. Average fuel consumption was 30.3mpg in good conditions. Lowest was 28.1mpg after crossing the Pennines (A66 Scotch Corner to Penrith) and incurring heavy headwinds.
Only need to change down on steeper motorway inclines, but if there is no danger of holding up other traffic I usually allow the speed to drop until the reduced drag balances the load of climbing the hill. Speed seldom drops below 50mph in this way on UK Motorways.
Overall I am (pleasantly) surprised at how well this car deals with towing it's own weight. The soft-blown turbo with it's modest peak power output belies the capabilities where it counts, between 1500 and 2500rpm.
De ervaring van Baz Upward met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Elddis Avante 534 van 1350 kg geplaatst op 01-11-2006:
Had the Vectra a year, bought it specifically to tow our Eldis. No great issues, tows fine. Yep 6th gear struggles but in 5th no problems. Good economy, no overheating problems. Slight problem pushing van back up hill on to pitch - needs a bit of revving. Other than that a good tow car.
De ervaring van Andy Wilson met een Opel Vectra Stationwagon 2.0 Dti 16v (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 1999-2000) en een Elddis Avante 524 van 1420 kg geplaatst op 01-11-2006:
I was happy to contemplate towing 1:1 with this car as the torque is very strong from low revs, even though peak output is modest. The car has done 220k miles (350K kilometers).
It is very drivable around town / minor roads with good flexibility through the gears. On the motorway is easily achieves 60 mph (96 k/h) and can hold top gear on gentle inclines.
It seems to perform slightly better than the statistics suggest on this web-site.
De ervaring van Richard Phillips met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Abbey GTS Vogue 420 van 1427 kg geplaatst op 01-11-2006:
We own a 2006 Abbey GTS Vogue 420, and tow with a 2008 Vectra 150bhp SRi. Of the 3 journeys we've made so far, hav'nt encountered any probs. I do however try to keep the weight at least 75kgs below MTPLM. Great car 'thou.
De ervaring van jamie met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Fleetwood Sonata Nocturne van 1375 kg geplaatst op 01-11-2006:
my vectra exclusive 1.9 150 auto diesel tows my fleetwood sonata nocturne a dream and returns excellent mpg 10/10
De ervaring van James met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Geist Aktiv 495 van 1375 kg geplaatst op 01-11-2006:
We bought the Geist as our first caravan 2 years ago and bought the Vectra SRi to match and the only issue I have had is that reversing up even a slight incline does make the clutch very hot. Apart from that the car has been brilliant with plenty of smooth power and it will cruise all day and at 60 withthe van on the back and average 32 mpg. I especially like the excellent seats, which are just about the best in any car I have owned, very important for the longer journies.
De ervaring van Chris met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Elddis Avante 524 van 1312 kg geplaatst op 01-11-2006:
2006 Vectra 1.9 CDTI 16v (150) with tuning box providing 180 bhp pulls the Elddis Avante with ease. Can use 6th gear more since addition of tuning box. Fuel economy good at 32mpg average towing. Car really excells running up steep motorway inclines and leaves 4x4 towcars behind!
De ervaring van Richard P met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Swift Challenger 520 van 1391 kg geplaatst op 01-11-2006:
We've had to change our caravan to a Swift Challenger 520se. (1418kgs). Coming home from Devon on the A38 she towed the 'van at 60mph uphill !! It really is an awesome towcar and I cannot praise it enough
De ervaring van andy sheldon met een Opel Vectra 1.9 CDTi (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Adria Altea 542 DK van 1270 kg geplaatst op 01-11-2006:
Used to tow with a Peugot 406 2litre turbo and the Vectra is miles better. Both are diesel powered and the economy for the Vectra is around 25 - 30mpg during towing. I have had no real issues and would buy this combination again.
De ervaring van william hill met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Swift Charisma 570 van 1452 kg geplaatst op 01-11-2006:
i tow a swift charisma 570 i feel like the suspension is tolow as it makes my van look nose heavie been told must up grade my springs its a shame as car handeling is superp a lot better than my old 4x4
De ervaring van Richard 'P' met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Swift Charisma 565 van 1275 kg geplaatst op 01-11-2006:
I tow a 2003 Swift Charisma 565 (139kgs max), unable to find on list! Just bought a 2008 150ps SRi, from a Vectra 2.0dti. No comparison, this tows the caravan very well and I'm really impressed. When 'light engine' it's a flying machine too!!!
De ervaring van Richard 'P' met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Swift Charisma 565 van 1275 kg geplaatst op 01-11-2006:
I tow a 2003 Swift Charisma 565 (1339kgs) with a 1.9 CDTi 150ps, SRi, and she pulls this caravan without effort, I'm really impressed, economical too.Previously had 2.0DTi. No comparison !!!
De ervaring van james met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Abbey GTS Vogue 416 van 1413 kg geplaatst op 01-11-2006:
only just purchased our caravan so not done much towing. on motorway the car felt a little light and didnt feel too confident, but the car had plenty of pulling power although 6th gear was never used.
De ervaring van Richard Phillips met een Opel Vectra 2.0 Dti [w.r.] (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Swift Charisma 565 van 1325 kg geplaatst op 01-11-2006:
We recently changed from a folding camper to a Swift 565 Charisma 2003. MTPLM 1339kgs. Car tows well. More 'bulk' after folding camper, but steady. Alko hitch lock fitted. pulls well on A roads and motorway(s). I do keep an eye on the nose weight thou'
De ervaring van shaun booth met een Opel Vectra 1.9 CDTi (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Abbey Aventura 318 van 1404 kg geplaatst op 01-11-2006:
towed the same caravan with citroen c5 turbo diesel estate.the vectra was far better ,more acceleration ,more power and a much smoother ride all together.im very pleased with it
De ervaring van L Mogano met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Swift Charisma 570 van 1452 kg geplaatst op 01-11-2006:
I have a 56 plate Vectra estate 1.9 cdti (120) with 113000 on the clock and tow a 2005 Charisma 570. The car pulls the van with ease and feels very stable. The only gripe I have is the 1st gear could do with a little more torque for pullling off, the need to slip the clutch a little is often called for. Overall though what a lovely partnership.
De ervaring van jim v met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Abbey Aventura 316 van 1489 kg geplaatst op 01-11-2006:
i used to tow my abbey adventura with a toyota avensis 1.8 t3s, swapped to the vectra and found it to be an excellent towing vehicle like someone said earlier no problem passing a 4x4 with or without the van
De ervaring van A.Hutcheon met een Opel Vectra GTS 3.0 V6 CDTI (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Coachman VIP 545/4 van 1635 kg geplaatst op 01-11-2006:
I know this is above the recommended balance for the UK, but this outfit is not for the newcomers anyway. it handles well, with fantastic acceleration, passing lorries and slower cars on hill is certainly not a problem. You have to keep an eye on the speed as there is so much power. 21 to the gallon towing. and around 27 mpg as an all round figure. A good tow even when getting low on fuel. but I don't overload the van anyway.
De ervaring van Stephen met een Opel Vectra GTS 2.2 Dti aut. (125 pk/92 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Coachman Amara 520/4 van 1500 kg geplaatst op 01-11-2006:
My 2.2 auto vectra towed my caravan very well i managed to get 29.3mph,unfortunately the match given here is not quite accurate as the caravan max is 1477kg not 1500kg which does then take it down to 89%. all in all an extremely good tower
De ervaring van John Atterton met een Opel Vectra 2.0 Dti (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Lunar Lexon SE van 1437 kg geplaatst op 01-11-2006:
Confirm the findings that the Lexon SE is probably at the limit for comfortable handling by the Vectra 2Dti. Have not experienced any problems towing at a fairly constant 50 mph. The Vectra tows well whether negotiating. motorways or steep hills in North Yorkshire. Grantham Caravans who supplied the new Lunar last year advised the match would be OK and so far it has.
De ervaring van Stewart King met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Coachman Amara 535/4 van 1480 kg geplaatst op 01-11-2006:
This car is brilliant for towing. The 150bhp makes it so easy considering the Amara 535 is close to the limit. I do not understand the people moaning over the cruising 6 Gear. The answer is you don't use it ! Still getting 33mpg so I'm well pleased. Go for the estate, loads more space and the car looks better.
De ervaring van David Hunter met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Coachman Amara 450/2 van 1340 kg geplaatst op 01-11-2006:
Excellent ! I previously towed with a 2.5L petrol Omega and was surprised and delighted to find the Vectra was a better tow car. Around 33mpg towing on the level in 5th and 50mpg on the level solo in 6th. Glad most of the motoring press don't seem to like them - it keeps the price right!!
De ervaring van John Hoskin met een Opel Vectra 2.5 V6 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1997-2000) en een Ace Award Brightstar van 1370 kg geplaatst op 01-11-2006:
Excellent tow car, normal run gives 29 MPG, with van you can achieve 25 MPG. Outfit very stable and most motorway hills allow you to stay in 5th gear. Side wind and passing lorries seem to have minimal effect on stability, with normal stabiliser fitted.
De ervaring van Craig Douglas met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Bailey Pageant Auvergne van 1385 kg geplaatst op 01-11-2006:
This car is the best tow car I have had .Previous car was a 3.0 v6 shogun sport.The vectra put it to shame.Towed from Windermere to Padstow on one tank .Cruise control at 60mph all the way.Packed to the gills wife 3 kids 5 bikes roofbox the all shootin match.If you want a Tow Car buy this car
De ervaring van Neil Pearson met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Swift Charisma 570 van 1452 kg geplaatst op 01-11-2006:
The Vectra Estate with factory fit retractable tow bar and self levelling suspension is a great match with the Swift 570, almost effortless towing and very stable, even at the higher speeds allowed in France.
De ervaring van stan met een Opel Vectra GTS 3.0 V6 CDTI (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Bailey Pageant Limousin van 1578 kg geplaatst op 01-11-2006:
Fantastic car just keeps pulling, lots of grunt, great on hills average 21mpg towing if you keep to 60mph very hard to as so much power, don't know what i can replace it with that will be better.
De ervaring van Jimmy Jones met een Opel Vectra 1.8 16v (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Compass Corona 362 van 1150 kg geplaatst op 01-11-2006:
My 1.8 Vectra Exclusive towed well when I went up to North Wales from West Wales using "A" Class roads. I have also been to the Brecon Beacons and it performed well. Due to the type of roads didn't get to use 5th gear much but when I did it towed fine
De ervaring van Dean met een Opel Vectra 2.2 Dti (125 pk/92 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Sterling Europa 390 van 1193 kg geplaatst op 01-11-2006:
Tows great. Does anyone else have a noisy back end on their Vectra whether towing or not? Ir's been checked over by three different garages and none of them have found what the problem is. Any suggestions?
De ervaring van Russ Webb met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Elddis Odyssey 505 van 1475 kg geplaatst op 01-11-2006:
The Vectra and the Elddis are an excellent match together. With its 150 bhp the Vectra was able to tow with ease on inclines and handles very well on uneven, twisty roads which is ideal if your going to the Lake District or heading to Scotland.
De ervaring van GAVIN met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2005-2008) en een Sterling Europa 540 van 1452 kg geplaatst op 01-11-2006:
I have an 08 19cd sri (150bhp) vectra, i tow a Sterling Europa 540. The vectra is brilliant, plenty of power against this 23ft van. On the flat i can get into 6th gear all be it there is not a lot of acceleration, all the same it does cut down on fuel use. Up hill no problem at all, even on the steep inclines this car has enough power. Fuel economy without is excellent and with still very respectable. I try to go away once a month in season and for a 2 week break in the summer and wouldn't say that fuel is top of my thoughts. I also added a roof box and coupled with the large boot space makes packing up no problem. My only concern with the SRI is that it has sports suspension so it sits lower than your normal vectra. Looking along the line of my car to van it does sit down past the horizontal at the hitching point, but only just. The up side is that the suspension is stiffer so it doesn't travel down much on uneven surfaces. These 2 are a perfect match and in real life they work well together. Fully packed the vectra performs well.
De ervaring van Monty met een Opel Vectra 2.0 Dti (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Swift Toscane 490 van 1200 kg geplaatst op 01-11-2006:
I have no problem towing this weight , very stable rarely drop below 60 , on long motorway inclines can drop to 50 .All in all i am more than happy with this combination .
De ervaring van Bruce Kain met een Opel Vectra 1.8 16v (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Bailey Pageant Burgundy van 1425 kg geplaatst op 01-11-2006:
The Vectra 1.8 SRI 140bhp towing a Bailey Burgundy 1425KG OMG !! Short trip to Wales my pulse never dropped below 100 ! This is a dangerous combination, the Vectra is rated at 140 ponies but i think 40 died during this trip, pull a Burgundy ? this car wouldn't pull me out of bed ! 5th gear, Whats that ? During the trip i told my wife we had to lose some weight so we ended up jettisoning the 15 tins of beans we had taken, oh oh, it made no difference, if you're looking for a scary ride try this combo, bettered only by the Pepsi Max at blackpool.
De ervaring van Cara Van Puller met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Caravan van 1000 kg geplaatst op 01-11-2006:
Excellent, can't tell it'sthere, better than Passat
De ervaring van ceebee met een Opel Vectra 2.0 Dti (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Bailey Pageant S6 Monarch van 1239 kg geplaatst op 01-11-2006:
Nice combination. On steep climbs (7%) in 30mph limit it needs 3rd gear at the top but if you can get speed up before you hit a slope you can stay in 5th most of the time.
Engine temperature doesn't rise above that when driving solo so engine doesn't seem to labour. With noseweight of just over 75Kg stability was fine.
De ervaring van Bernie met een Opel Vectra GTS 1.9 CDTi aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Bailey Ranger 510/4 van 1223 kg geplaatst op 01-11-2006:
This Vectra is a very good towcar, on motorways cruises easily at 60mph as long as the caravan nose weight is kept below 75kg. it is perfectly stable. The only downside is fuel consumption drops to about 30mpg. But all in all a very good car for the caravaner.(I have done about 2000 miles towing with this car.
De ervaring van Graham Forrest met een Opel Vectra 1.8 16v (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Bailey Ranger 510/4 van 1223 kg geplaatst op 01-11-2006:
My 1.8 Vectra Exclusive has not performed very well, really poor when faced with long climbs, have to make real use of gears, fine / stable on flat.
De ervaring van Ceebee met een Opel Vectra 2.0 Dti (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Bailey Ranger 380 van 1058 kg geplaatst op 01-11-2006:
Fantastic combo, You forget the van's there , which is the biggest problem with the outfit when you find yourself doing 70+ on the motorway !
Unfortunately this size of van ids disappearing , my new one is over 1200Kg loaded but towcar says it will tow so ,,,.....
De ervaring van Mr R Blakeley met een Opel Vectra 1.9 CDTi (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Bailey Ranger 460/2 van 1131 kg geplaatst op 01-11-2006:
Its pants and has a crap nose weight
De ervaring van karl butler met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Adria Adora 532 UP van 1375 kg geplaatst op 01-11-2006:
I drive a 150bhp SRI version and have enjoyed effortless towing, cant rate it enough........even stocked to the gills with kids and luggage !! As reviewed by others, the only down side is the 6th gear towing, but hey drop into 5th and away you go....its no big issue !
De ervaring van Andrew met een Opel Vectra 2.2 Direkt [6MT] (155 pk/114 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Bailey Ranger 500/5 van 1194 kg geplaatst op 01-11-2006:
Hopeless on hill starts, slight incline clutch starts to slip. Great disapointment!!!!!!!
De ervaring van Stan Bakewell met een Opel Vectra Stationwagon 3.0 V6 CDTI (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Coachman Amara 520/4 van 1490 kg geplaatst op 01-11-2006:
Just purchased this car,taken caravan out once on a short trip,found that this is fantastic plenty power on start off and just loves hills, just keeps pulling.cant wait to take it on motorway to see how she goes.I was getting around 28mpg with the caravan on doing normal roads and hills, I think this will increase on motorway driving will let you know.
De ervaring van Petri met een Opel Vectra 2.2 Direkt [6MT] (155 pk/114 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Polar 590 van 1600 kg geplaatst op 01-11-2006:
Horrible combination max speed 60 km/h. Caravan takes the lead. Takes 18l/100km gasoline. My Old Omega 2.0 pulls that caravan very nice and take 13l/100 km
De ervaring van gavin johnstone met een Opel Vectra 1.8 16v (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Bailey Ranger 500/5 van 1244 kg geplaatst op 01-11-2006:
The Vectra tows the bailey ok but looses power when confronted with climbing mediocre gradients which gets rather frustrating when you have change down to 3rd or 2nd gear to obtain more pull. Stability is fine however, hill starts can be a little tricky.
De ervaring van Joshua Kawalek met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Compass Corona 475 van 1249 kg geplaatst op 01-11-2006:
The car is an awesome towcar. Drove from Derby to Padstow (300miles)with ease had to drop down to 5th on some of the more serious hills on the A30. The car returned 34.9MPG. There is no need for 4X4's as everyone towing with a 4X4 I overtook (mostly on hills)
De ervaring van j d williams met een Opel Vectra GTS 2.2 Dti aut. (125 pk/92 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Abbey Vogue 520 van 1400 kg geplaatst op 01-11-2006:
My Vectra towed my caravan very well i got 27.5mpg it has a Kenlowe auto gearbox oil cooler fitted as well as the original cooler which keeps the gearbox much cooler when towing, which you need as the original one is not sufficent in my view, i hope this information helps anybody out there.
De ervaring van I M met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Bailey Pageant Auvergne van 1385 kg geplaatst op 01-11-2006:
I tow with an 06 Vectra Sri 150. Performance is more than enough if you use the gears right. This model on the 06 plate's unladen weight (1455KG) is lower than the earlier SRI CDTI 150 models(1525KG). Towing at approx. 62 mph is ideal for allowing the engine to pull quite happily in 6th on flat and small inclines. Fuel consumption is excellent returning about 32 / gal and I would recommend the car to anyone who wants a good affordable family towcar.low car tax and excellent fuel economy, towing and solo.no need for the 4x4.!
De ervaring van Dave Sangwine met een Opel Vectra Stationwagon 3.0 V6 CDTI (177 pk/130 Kw, bouwperiode: 2003-2005) en een Swift Challenger 530 van 1545 kg geplaatst op 01-11-2006:
The 3 litre diesel Vectra pulls the caravan really well. There is no performance drop when coming up motorway inclines and it'll pull away on a hill start, no problem. Because the Vectra is front-wheel drive, starting an incline on wet grass is a non-starter, however. But all in all, I'm very satisfied.
De ervaring van Chris Bennett met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Bailey Pageant S6 Champagne van 1362 kg geplaatst op 01-11-2006:
Towing the Bailey Pagent Champagne with my Vectra 1.9 cdti is a breeze,fuel economy is good too,it pulls well on the flat in 6th gear,using the gearbox properly there is no problem towing anywhere.Would recommend the Vectra as a tug any day with this combination.
De ervaring van Anthony Stanley met een Opel Vectra 1.8 16v (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Bailey Ranger 510/4 van 1223 kg geplaatst op 01-11-2006:
My 1.8 Vectra easily pulls my Bailey Ranger on most roads but on inclines I have to drop down to third but still pulls OK and on hill starts have not experienced any problems moving off.
De ervaring van Andrew Musgrave met een Opel Vectra 2.2 DGi aut. (155 pk/114 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Eriba Touring Troll 540 GT van 1120 kg geplaatst op 01-11-2006:
On municipal weighbridge caravan weighed 1100kg loaded and car 1475kg empty with half tank of fuel. Outfit is very stable when towing. Good performance, easy to maintain 110 kph, easy to keep up with traffic. No need to fit extension mirrors due to relative widths.
De ervaring van Andy Watts met een Opel Vectra 2.2 Dti aut. (125 pk/92 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Coachman Amara 520/4 van 1490 kg geplaatst op 01-11-2006:
BEST Tow car I have ever had ( excluding 4x4)
Good solid handling and stable tow.
Auto box copes admirably and does a lot in 5th gear- providing you are sensible with your right foot.(use cruise)
De ervaring van Andrew Lovatt met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Bailey Pageant S6 Monarch van 1239 kg geplaatst op 01-11-2006:
I tow a 2007 Bailey Pageant Monarch (MTPLM 1239Kg) with an 06 Vectra Sri 150. Performance is more than enough even up long, steep highland hills if you use tghe gears right. Towing at approx. 62 mph on the clock (which seems to be a genuine 60 mph) is ideal for allowing the engine to pull quite happily in 6th on flat and small inclines. Fuel consumption is excellent and I would recommend the car to anyone who wants seriously capable towcar.
De ervaring van Sibbee met een Opel Vectra 1.8 16v (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 1995-2000) en een Caravan van 1150 kg geplaatst op 01-11-2006:
We have towed this Avondale/Mayfly 1999 with our 2000 Vectra B for 7 years without any problems. We have travelled as far as the south of France and average approx 28-30mpgwhile towing.
De ervaring van Shaun Carr met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Abbey Aventura 330 van 1423 kg geplaatst op 01-11-2006:
I tow a 2004 Abbey Aventura 330 with my Vectra CDTi SRi 150 bhp and have encountered no problems. Car pulls very well, no issues with over heating. Good economy even though my car has a tuning chip giving around 185 bhp. Great combination!!
De ervaring van peachy66 met een Opel Vectra 1.8 16v (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 1995-2000) en een Caravan van 1000 kg geplaatst op 01-11-2006:
towing caravan ok but struggle on inclines had engine management system re-mapped £200 pushed car to 140bhp towing is no longer a problem
De ervaring van watson Beveridge met een Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Sterling Eccles SE Moonstone van 1545 kg geplaatst op 01-11-2006:
The vectra /moonstone is a perfect match .Even with the Vectra fully laden it pulls with little effort.Touring the north of Scotland this summer I averaged 39 MPG.
De ervaring van Adam Bond met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Lunar Quasar 524 van 1220 kg geplaatst op 01-11-2006:
Towing with 2006 Vectra Hatchback Exlusiv. 1.9cdti 150bhp version coupled to a 2006 Lunar 524. I find this outfit to tow very well, I load very little in the van when towing, prefering to put the weight in the car instead. These cars are fairly high geared especially the 6th gear so it never really gets used, but in all other gears it pulls very well and is still quite frugal on diesel. I would probably have liked the vectra's weight to have been a little more with this van, but with sensible loading it always feels stable with little effect if any from passing vehicles etc. No problems whatsoever when towing.
De ervaring van John saunders met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Sterling Eccles Amethyst van 1436 kg geplaatst op 01-11-2006:
My 2006 Vauxhall Vectra Elite 150 psi diesel pulls the Sterling fine but it is not happy with 6th gear, biggest issue is when in very slow traffic the clutch starts to get hot and when the traffic starts to move again we get what appears to be clutch slip before the car settles down. but apart from this we are vey happy with the performance.
De ervaring van mr l dunn met een Opel Vectra 2.2 DGi (155 pk/114 Kw, bouwperiode: 2004-2005) en een Fleetwood Sonata Rhapsody van 1375 kg geplaatst op 01-11-2006:
hi i find my vectra perfect for towing my fleetwood sonata
1400kg i also carry a generator food and 2small dogs
plus me and my wife in my car (estate) 2.2dti i average
27mpg diesel i do about 10 rallies a year now we are retired and belong to the retired caravanners club
De ervaring van Dave met een Opel Vectra 2.0 Dti [w.r.] (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Sprite Alpine 2 van 1159 kg geplaatst op 01-11-2006:
Use of gear box more frequent when towing. Perfectly capable for this size of caravan.
De ervaring van David Titchmarsh met een Opel Vectra 2.2 Dti (125 pk/92 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Caravan van 1200 kg geplaatst op 01-11-2006:
I have had my 82 model Fleetwood Sonata Serenade for 3 years and have found it a dream to tow with my 2.2Dti Vauxhall Vectra. Having just returned from 3 weeks touring the North and West coast of Scotland on single track and extremely hilly roads, I am even more impressed with my cars perpormance. In excess of 30mpg over the 3 weeks is excellent I think. My max speed is always 60mph where safe to do so.
De ervaring van Ted Grantham met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Bailey Senator Arizona van 1456 kg geplaatst op 01-11-2006:
Just had my first year towing Bailey Senator Arizona with Vectra SRI 150 BHP Diesel. It struggled on the motorway in 6th gear and engine overheated on steep hills. Changing it for a bigger and better tow car. The car is great - but not for towing my caravan!
De ervaring van Eddy Adam met een Opel Vectra 2.0 Dti 16v (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 1997-2002) en een Abbey GTS Vogue 215 van 1279 kg geplaatst op 01-11-2006:
Good smooth motorway driving assuming you can keep at 60mph in 5th gear, any changes in incline affects speed quickly. Good overtaking when you drop to third gear. Fuel economy on long journeys is approx 36 miles per gallon. Good pulling power in first gear when pulling out at junctions. Do not overload caravan, put heavy weight items in car boot if possible.
De ervaring van R Mason met een Opel Vectra GTS 2.2 Dti [w.r.] (125 pk/92 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Bailey Pageant Moselle van 1287 kg geplaatst op 01-11-2006:
Vauxhall Vectra C 2.2 dti elegance, fantastic towcar plenty of low down grunt for when you need it. Very stable on B, A class roads and a dream on motor way. Normal buffeting from HGV and slight decrease in power on steep inclines but use the gearbox correctly and you won't notice it at all. Solo 44+ mpg towing 32+ mpg well pleased very comfortable, wlfe could not get comfortable in previous mondeo seats but not a word out of her in the vectra, good load space easy to get your load in and out.
De ervaring van Pete Steers met een Opel Vectra 1.9 CDTi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Standaard Caravan van 1400 kg geplaatst op 01-11-2006:
I have been towing for a number of years and tried different cars, however, I now have the Vauxhall Vectra SRI 150 BHP diesel - Kerb weight 1555 kg, towing 1400kg of Caravan MTLPM, she performs superbly, loads of guts uphill and on the straights no comparison with other cars such as the Ford Mondeos 138 BHP. The car has achieved overall whilst towing 32 MPG. As well as the performance whilst towing the whole outfit looks brilliant and makes heads turn. So don't bother with the 4+4s this outfit eats them all and very safely to boot.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.