Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Opel Vivaro

Sorteer op:


Opel Vivaro 1.9 CDTi 8v [Powerbox] met een Fendt

De ervaring van Frans Dircks met een Opel Vivaro 1.9 CDTi 8v [Powerbox] (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Fendt Bianco 515 SG Selection van 1601 kg geplaatst op 13-03-2022:

We hebben de Opel nieuw gekocht en laten chippen, onze nieuwe caravan hebben we laten aanpassen aan onze wensen hier zit ook anti slinger op en verzwaard chassis tot 2000 kg nog nooit geen rara bewegingen meegemaakt de auto trekt prima op alle wegen en hellingen zelfs in Noorwegen en Zwitserland geen probleem.
Op snelwegen gemakkelijk inhalen van vracht verkeer mogelijk af en toe iets meer vermogen zou wenselijk zijn, maar zelfs op behoorlijke helingen nooit stilgevallen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 1.9 CDTi 8v met een Caravan

De ervaring van Renaat Cassauwers met een Opel Vivaro 1.9 CDTi 8v (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 28-04-2018:

Goededag; Ik heb een Burstner Holiday uit 1995 en vermits die er niet bij staat heb ik een iets zwaarder model,Burstner gekozen. De Vivaro is wel dezelfde van die Ik heb.
Mijn ervaring met mij combinatie die dus iets lichter is dan diegene die werd beschreven (Burstner Holiday weegt maar 900 kg geladen) is dat ik de 90 km per uur alleen kan houden in de 5de versnelling en niet zoals beschreven in de 6de versnelling. Wanneer tegenwind en een helling moet ik zelfs naar de 4de versnelling want dan haal ik het niet in de 5de. Mijn combinatie is dus niet ideal ofwel is er iets niet in orden met mijn Vivaro. Dit ga ik de volgende week op 7 Mei weten want dan gaat die binnen voor een grote onderhoudsbeurt.
Grtz
Renaat

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.5 CDTi met een Hobby

De ervaring van Peter met een Opel Vivaro 2.5 CDTi (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Hobby Prestige 560 UKF van 1578 kg geplaatst op 28-04-2016:

Opel Vivaro L 2 2.5 TDCI BJ 2011 Met Hobby van 1600 kilo.
Zonder caravan 1 op 11.5 met caravan Door centraal massief in frankrijk 1 op 9.5.
De kogeldruk in de berekening van caravantrekker klopt niet, dit moet 80 kilo zijn.
Prima kombinatie , af en toe 110 km p. Uur zonder slingeren.
Rijdt in heuvelachtig gebied het beste in 5, versnelling 2000 toeren is dan 86 echte kilometers.
Ik rij al 15 jaar met een bus zonder extra spiegels, maar heb wel een camera achter op de caravan.
Prima bus voor het trekken van een caravan ,met de mogelijkheid veel bagage mee te nemen en toch comfortabel te rijden.
Voor de opel had ik een renault 2.5 liter, maar deze werd moe na 260.000 km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.5 CDTi 16v met een TEC

De ervaring van Schroor met een Opel Vivaro 2.5 CDTi 16v (135 pk/99, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een TEC Travel King 510 TDF van 1400 kg geplaatst op 28-08-2015:

Net terug van een trip naar Normandië deel peage en deel via de RN. Vivaro is zeer stabiel voor de caravan wat goed te merken met het inhalen van vrachtauto's en bij zijwind. Auto heeft kracht genoeg. Meeste autobaan hellingen op de route in zijn 5 of bij 5,5% of meer dan in zijn 4. Het is een genot om met deze combinatie te rijden. Gemiddelde verbruik 1 op 8 heb wel flink doorgereden

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.5 CDTi Tecshift met een Dethleffs

De ervaring van willem met een Opel Vivaro 2.5 CDTi Tecshift (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Dethleffs Beduin Emotion 595-2 S van 1824 kg geplaatst op 17-06-2014:

Wij rijden met de verlengde uitvoering en een dethleff beduin 595 2,5 mtr breed geladen 1650 (zie ik er niet tussen staan.) Maar ik boven de 90km veel problemen met slingeren. Voor zover wij weten redelijk goed geladen. maar erg weinig kogel druk en slingeren als een malle. Balen

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.0 CDTi met een Hobby

De ervaring van Bakker met een Opel Vivaro 2.0 CDTi (114 pk/84, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Hobby De Luxe 560 KMFe van 1600 kg geplaatst op 22-05-2014:

Heb deze combinatie vorig jaar naar Kroatie gereden. Zeer goed te doen. Nu moet ik wel zeggen dat ik hele hele jaar met een grote aanhanger rondrij.(25000km p/j) en een BE rijbewijs heb. De combi is lang maar goed te besturen. ook de bergen waren goed te doen. Omdat de caravan 2,5mtr breed is is het wel goed opletten bij tolpoorten en andere smalle wegen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.5 CDTi Tecshift met een Fendt

De ervaring van Martin met een Opel Vivaro 2.5 CDTi Tecshift (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Fendt Diamant 510 TFB van 1518 kg geplaatst op 02-04-2013:

Onze vakantie begint bij het wegrijden met onze Opel vivaro 2.5 cdti tecshift met aan de haak onze Fendt diamant 510 TFB. Want kan het nog makkelijker: automaat; cruisecontrol; genoeg power; 2 e-bikes koelkast voortent en de rest gewoon achter in de bus, de caravan weegt niet meer dan 1500 kg, terwijl de auto 2000 mag trekken. caravan ligt als een "huis"op de weg.
De auto gebruikt wel wat veel, 11l / 100 km tegen 7l /100km zonder caravan.maar om comfortabel te reizen zou ik niets beters weten.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.0 CDTi met een Hobby

De ervaring van bernaards met een Opel Vivaro 2.0 CDTi (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Hobby Exclusive 560 KMFe van 1442 kg geplaatst op 03-11-2012:

Dit jaar naar oostenrijk geweest.

Bus is een verlengde uitvoering dubbel cabine,laadruimte is goed vol i.v.m zware rekken ijzer(servicemonteur)caravan zo leeg mogelijk gehouden,het is maar 90pk maar desondanks rijd ie op de vlakke weg gewoonweg goed,lichte hellingen gaan goed mits je vantevoren fff terugschakelt naar 4e versnelling en dan volgas blijft geven.echte heuvels idd. naar de 3e en max 60 kmph naar boven dit is logische de totale combinatie is natuurlijk wel ruim 3600 kg of meer en dat met 90pk dan mag je nog niet klagen.de 6e versnelling moet je niet willen gebruiken is te veel van het goede.Maar de combinatie op zich rijd geweldig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 1.9 CDTi 8v met een Trigano

De ervaring van Paul met een Opel Vivaro 1.9 CDTi 8v (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Trigano Rubis 420 van 950 kg geplaatst op 13-07-2012:

jammer dat het programma de oudere modellen van Rapido niet toelaat ik heb nu een trigano Rubis daarvoor aangepast. Combinatie bestaat dus uuit opel vivaro 1.9 cdti met een Rapido 42CP van 1996
leeg gewicht caravan 800kg mtm caravan 950. We zijn met deze combinatie naar Pommern aan de Mosel geweest en hebben zowel bergaf als bergop redelijke percentages genomen (sommige hellingen van 20 %) nergens problemen bergaf veelvuldig geremd op de moter om heetlopen van remmen te voorkomen. het is een zeer stabiele combinatie die zowel binnendoor als op de autosnelweg zeer mooi rijdt. Het grote voordeel is dat je geen caravanspiegels nodig hebt de caravan is aan beide zijden precies 3 cm breder als de vivaro.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.5 CDTi met een Fendt

De ervaring van gerry van veldhoven met een Opel Vivaro 2.5 CDTi (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Fendt Diamant 560 TG van 1730 kg geplaatst op 24-12-2010:

Het rijden met deze combinatie vind ik super vooral het vasthouden op bergpassen van de motor van de vivaro is super en het rijden met een bus voor deze groote van caravan is een aanrader vanwege het prima overzicht barandstof verbruik zonder is 1 op 11 met caravan 1 op 8

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.5 CDTi met een Hobby

De ervaring van Richard met een Opel Vivaro 2.5 CDTi (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Hobby Exclusive 495 van 1426 kg geplaatst op 15-08-2010:

Wij zijn voor het eerst met deze bus en caravan met vakantie geweest naar kroatie.Bus was afgeladen vol met onderandere boot,koelkast enz.De combinatie ging lachend de bergen van duitsland,oostenrijk en slovenie/kroatie door.Moest met grote klimmen wel terug naar z'n 5e versnelling.Maar op de weg moest er vaak worden ingehouden anders ging het makelijk te hard. Het verbruik viel ons ook erg mee,tot wel 700km met caravan en bijna 1050km zonder caravan.De caravan ligt mooi achter de bus waar je bijna niks van voelt,omdat de bus zwaarder was. Kortom een heerlijke reis combi.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.5 CDTi Tecshift met een Hobby

De ervaring van edwin met een Opel Vivaro 2.5 CDTi Tecshift (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Hobby La Vita Veneto 495 UL van 1579 kg geplaatst op 13-08-2010:

wij rijden niet met de Techshift maar de handgeschakelde versie maar die zag ik niet in de lijst staan. Maar inmiddels 60.000 km met deze auto gereden en reeds 4x met de caravan naar Scandinavie geweest (noorwegen) en 2 x Frankrijk (ardeche)
Auto is een heerlijke reiswagen doet het opperbest. Op de snelwegen de snelheid in de gaten houden want de auto "loopt"zo naar de 120 toe. we rijden nu met een hobby 495 en daarvoor met een hobby 560 (250cm breed). Beide caravans liggen zeer stabiel achter de bus en geven geen krimp. ook de bergen in met deze combinatie is geen probleem. Wat mij betreft tot nu toe een aanrader

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.5 CDTi 16v met een Eifelland

De ervaring van Visser met een Opel Vivaro 2.5 CDTi 16v (135 pk/99, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Eifelland Holiday 460 HQ van 1295 kg geplaatst op 09-07-2010:

Ik ben met een grote Hobby (1500kg) naar Oostenrijk geweest, en hij doet het met 2 vingers in de neus, je rijdt eerder te hard dan te zacht, Berg op kan uiteraard niet in zijn 6.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.0 CDTi met een Knaus

De ervaring van Andres met een Opel Vivaro 2.0 CDTi (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Knaus Sudwind 550 FSK van 1500 kg geplaatst op 02-08-2009:

We zijn naar de ardeche getrokken voor de tweede maal. Deels via de nationale routes deels autoroute richting lyon. Enkel de breedte van de caravan is soms wat moeilijker op de nationale routes. Snelheden makkelijk 90 en met momenten zelf makkelijk 110, (nu sedert 2009 wel nog enkel 90km/h volgens de nieuwe wetten in frankrijk) Echt wel een stabiele combinatie zelfs bij het voorbij rijden van vrachtwagens en zijwind nog een goeie wegligging. Bij lastige hellingen wel regelmatig moeten terug schakelen tot 3de met dan maximum snelheden tot 60km/h (en dan terug voorbij gereden door de vrachtwagens :-)

Wij hadden de laadruimte volgeladen met tuinstoelen en 4 racefietsen. Waren 4 volwassen en 1 kind aanwezig en de caravan tot 1480kg geladen.

Wij hebben twee achterdeuren om de laadruimte te openen. Wel ging er enkel 1 kant open als de caravan aangekoppeld is, de andere happert aan trekhaak.

Gemiddeld verbruik solo met 80 liter bijna 1000km
Gemiddeld verbruik met caravan 80 liter +- 650km

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.0 CDTi met een Dethleffs

De ervaring van bloemie met een Opel Vivaro 2.0 CDTi (114 pk/84, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Dethleffs Lifestyle 510 van 1300 kg geplaatst op 15-02-2009:

1x het genoegen mogen hebben met deze caravan te mogen rijden en met een 2.0cdti 114 pk geen enkel probleem.
zelfs met alle service spullen in de auto waardoor je een totaal gewicht heb van circa 2400 kg van alleen de auto rijd ht nog steeds prima en stabiel.

1 groot minpunt van deze renault laguna diesel is dat de max koppel bij circa 3000 rpm wegvalt en je schakelen moet ,dit is bij een vw transporter beter de koppelkromming ligt beter van een tdi

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.5 CDTi 16v met een Knaus

De ervaring van Maup met een Opel Vivaro 2.5 CDTi 16v (135 pk/99, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Knaus Sudwind 450 KU van 1300 kg geplaatst op 02-11-2008:

Heb zelf net een Vivaro 2.5 CDTI ( 146 PK ) aangeschaft.
Ik rij samen met een Knaus Eurostar 450. en de combinatie rijdt geweldig. Je voelt de caravan niet en inhalen is totaal geen probleem. Je moet alleen uitkijken dat je niet te hard rijdt wat je zit zo op de 130 en nog veel gas over. In de bergen nog niet uigeprobeerd maar vrienden van ons ( Vivaro 2.5 CDTi 136 pk ) zijn naar Kroatie geweest en hebben alle bergpassen moeiteloos genomen. Dus echt een aanrader

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.0 CDTi met een TEC

De ervaring van marco met een Opel Vivaro 2.0 CDTi (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een TEC Travel King 440 van 1160 kg geplaatst op 13-05-2008:

Dit jaar voor het eerst met deze combinatie (vivaro met tec 440TDF) naar het gardameer gereden.
Op de vlakke weg is het goed mogelijk van alle versnellingen gebruik te maken, echter als de Vivaro een heuvel op ziet doemen moet er snel terug geschakeld worden.
Mochten er bergen gesignaleerd worden dan word het nog minder aantrekkelijk, Brennerpas op, volgas in de derde versnelling maximaal 55-60 kilometer per uur ( dat hebben we met onze vorige auto's nog niet meegemaakt ( fiat marea weekend 125 tds,kia pregio 2700 d, kia pregio 2400 tdci) deze waren heel wat vlotter boven.
De caravan wordt door ons nauwelijks beladen, wel zorgen we voor de juiste kogeldruk. De kampeerspullen en dergelijke gaan altijd in de auto.
Wel is de combinatie lekker stabiel en wat dat betreft een prima keus. Ook viel het verbruik ons mee 1 liter op 9 a 9,5 kilometer.
Een tegenvaller was wel dat we met aangekoppelde caravan de achterklep niet kunnen openen. Wellicht heeft men met een andere caravan daar geen probleem mee.In geval van een vivaro met achterdeuren zal het ook geen probleem opleveren denk ik.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Vivaro 2.0 CDTi met een Dethleffs

De ervaring van s.renken met een Opel Vivaro 2.0 CDTi (114 pk/84, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Dethleffs Camper 510 TK van 1350 kg geplaatst op 08-11-2007:

het rijden met deze combinatie is een waar genot .Zeer ontspannend te rijden met cruise control.Combinatie zeer stabiel door gewichtsverhouding auto/caravan,lange wielbasis auto,korte overhang achteren lange dissel van de caravan.
Nog geen ervaring in het echte bergwerk.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Opel Vivaro.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Opel Vivaro 2.0 CDTi met een Lunar

De ervaring van Steve Smith met een Opel Vivaro 2.0 CDTi (114 pk/84 Kw, bouwperiode: 2006-2015) en een Lunar Lexon 540 van n.b. kg geplaatst op 08-11-2007:

Tows perfectly well. I expected inclines on motorway to be lacking inpower however strong torque and e
Well spaced gear ratios it did very well indeed. Van copes well with the nose weight, much better than a car.The out fit is very stable too given the long wheelbase. Van punches a big hole in the air too so towing mpg not dramatic different compared to car.
We live ours since kids, dog in crate and all the camping equipment we could ever wish to take means the caravan stays in weight spec too.


Opel Vivaro 2.0 CDTi met een Bailey

De ervaring van Gary met een Opel Vivaro 2.0 CDTi (114 pk/84 Kw, bouwperiode: 2006-2015) en een Bailey Ranger 470 van 1172 kg geplaatst op 08-11-2007:

Excellent performance from this outfit. A pleasure to tow and feels very safe for a novice caravanner


Opel Vivaro 2.0 CDTi met een Swift

De ervaring van Doug Finlay met een Opel Vivaro 2.0 CDTi (114 pk/84 Kw, bouwperiode: 2006-2015) en een Swift Charisma 550 van 1470 kg geplaatst op 08-11-2007:

First time towing in 25yrs so not much to go by but my 2012 115bhp is very impressive initially. Previously had a motorhome that would leave caravans in its wake on the motorway and country roads but hated the high winds due to slab sides. Van alone is very sure footed in comparison & didn't notice the 30 mph winds last time out towing. I will however get it torque chipped to further improve oomph for towing as do notice sitting on m/way at 60 in 6th you can't really overtake the blue rinse brigade unless you drop a gear or pull out, slow fast traffic then pull in a mile down the road. Otherwise very happy & to think this van is now a 12yr old design, cest magnifique! New engine & gearbox were the major changes since manufacture to improve original setup. Towing 2010 Swift Island Iona 1292kg for agility...


Opel Vivaro 2.0 CDTi met een Bailey

De ervaring van Mike Richards met een Opel Vivaro 2.0 CDTi (114 pk/84 Kw, bouwperiode: 2006-2015) en een Bailey Senator Vermont van 1280 kg geplaatst op 08-11-2007:

Just got back from our first trip towing with our newly acquired '08 Vivaro. Absolutely fantastic performance!! Had been used to towing with a Daihatsu Fourtrak and thought I may have been disappointed with the capability of the smaller 2.0l diesel engine Vivaro. Nothing could be further from the truth. It was awesome. Ate up the motorway and made mincemeat of the 12% and 16% gradients around St David's. I loved my Fourtrak but the Vivaro is far superior for caravan towing.


Opel Vivaro 2.0 CDTi met een Bailey

De ervaring van johngreenwood met een Opel Vivaro 2.0 CDTi (114 pk/84 Kw, bouwperiode: 2006-2015) en een Bailey Senator Wyoming van 1635 kg geplaatst op 08-11-2007:

tows like a dream.cruises along on the motorway in 6th gear.perfect towing vehicle with good fuel consumption figures


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Gastenboek

Over gewichten

Hoe meer PK's, hoe beter?

RDW auto

Genuanceerd advies

 

©2024 Caravantrekker