De ervaring van gesan met een Peugeot 306 Break 1.6i (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1997 - 2001) en een Bagagewagen (achter normale personen auto) van 750 kg geplaatst op 16-07-2009:
Naar Italie met de peugeot 306 1.6 break en een tot 743 kg beladen vouwwagen (voor vertrek voor de zekerheid even gewogen). Combinatie voldoet perfect, cruissnelheden op de snelweg (met 100km ontheffing voor duitsand) rond de 100-105 km/u in 5e versnelling. Ook op lange hellingen zoals in de Eiffel en voor de Gotthard hoeft de snelheid niet onder de 100 km/u te zakken. Dan wel even terug naar 4. Wat wel opvalt is dat de combinatie onder de 2500 toeren zo ongeveer dood valt, Wel op de toeenteller blijven kijken dus en met voldoende toeren wegrijden uit stilstand.
(overigens is dit probleem ook aanwezig zonder vouwwagen, wellicht iets met mijn auto??). Verbruik over ruim 1000km was 1 op 12, viel me enigszins tegen angezien ik op zo'n snelwegrit zonder vouwwagen (met 130 km/u) op 1 op 16 uitkom (helaas in woonwerkverkeer ook slechts 1 op 13) Combinatie hangt ondanks lage kogeldruk van 37kg erg door. Ook zonder vouwwagen schiet de achtervering van deze auto tekort, heeft echt hulpveren of sterkere veren nodig (iemand tips? ) We overwegen volgend jaar met een caravan van beladen 900kg te gaan.
De ervaring van Gieta met een Peugeot 306 Break 1.6i (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1997 - 2001) en een Sterckeman Starlett 420 CP van 970 kg geplaatst op 20-04-2009:
naar ardech met sterckeman starlett 420 C
Met onze auto konden wij net onze caravan sterckeman 420 starlet trekken. Wij zijn 1 keer in 2008 naar de ardech geweest. Alles ging net goed. Het is wel te doen.
Wij moesten wel steeds op 80 blijven rijden. Op sommige stukken haalden we net 90. Maar dan begon de caravan een beetje te slingeren. Dus op 90 rijden is niet verstandig.
De ervaring van Hans met een Peugeot 306 1.6i (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1994 - 2001) en een TEC Travel King 420 DB van 1000 kg geplaatst op 20-03-2007:
Ondanks dat de score niet overhoudt, heb ik zonder problemen diverse als "afgeraden voor caravans" passenbereden. Autobahn in 5 (90 kmh) en natuurlijk terug naar 4 en soms 3 blijft de snelheid altijd boven de 75 kmh.
Op de passen niet bang zijn toeren te draaien (4000 - 6000)
De ervaring van d.h.coehoorn met een Peugeot 306 1.9 XRd (68 pk/50, Kw bouwperiode: 1997 - 2001) en een Adria Altea 390 PS van 1000 kg geplaatst op 21-02-2007:
Na een rit van ongeveer 200 km krijgt de 306 een kick en gaat er tegen aan. In Nederland is de 80 haalbaar. Over de grens is een snelheid van 95 km goed te doen zonder stabilisator. Klimmen kan praktisch overal in de 3e probeer wel de toeren zo soeple mogelijk te houden.
Slingerneigingen tot ongeveer 85, daarna ligt de combinatie stil en een snelheid van 100 plus is haalbaar en goed vol te houden. Echter met 1 windvlaag dwars ontstaat slingering, die voor een onervaren rijder niet valt te stoppen. Ook bij lagere snelheden is de combinatie met twee fietsen achter op de caravan flink gevoelig.
Rijervaring met dezelfde auto in 8 jaar ( nu 3 ton op de teller) en met een Biod ( perfecte combi) en daarna de Adria 390DS ( gewicht 1000 kilo inclusief alles) overwegend gunstig. Het min of meer geringere rijcomfort in vergelijking tot de Biod wordt gecompenseerd door de grotere leefruimte in de Adria.
Routes; Pyreneen, Route Napoleon, Normandie etc.
Gebruik gemiddeld 6 tot 8 liter per 100 km
De ervaring van h deenen met een Peugeot 306 Break 1.6i (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1997 - 2001) en een Caravan van 1100 kg geplaatst op 01-01-2007:
De Peugeot 306 is een prettige auto en heeft mijn carvavan (adria altea 430, 796kg) 4 jaar probleemloos
naar Italië getrokken, zowel via de Gotthardtunnel aslook de gewaagde Simplonpas. Ofschoon de combinatie op het randje is, ben ik nooit enig probleem tegengekomen. Wel heb ik versterkte achterveren laten plaatsen, om het 'doorhangen' te voorkomen.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Peugeot 306.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van PAUL met een Peugeot 306 2.0 HDI (90 pk/66 Kw, bouwperiode: 1999-2001) en een Caravan van 1000 kg geplaatst op 01-01-2007:
I have a Peugeot 306 estate 2.0hdi towing a Pennine Pathfinder 600 Folding Camper.Empty weight 850kg,fully laden 1000kg.Have travelled many miles and have found the car to be fantastic, being totally reliable so far. With the van being only 1.40 metres high i have no drag and no wobble (use alko stabilizer) at any speeds up to 60mph, even when being passed by lorries etc.Driving at a steady 55-60mph it's returning approx 43 to the gallon and rarely do i need to come out of 5th gear when on the motorway
De ervaring van charlie met een Peugeot 306 2.0 HDI (90 pk/66 Kw, bouwperiode: 1999-2001) en een Elddis Avante Club 362 van 1129 kg geplaatst op 01-01-2007:
I have a 306hdi estate towing an 1987 elddis hurricane gtx (860kg/1060kg). I'v been out on couple of trips of up to 100 miles into North Wales. This includes some quite steep and sustained hill climding on the A55. The car a van combination perform adequately. I have experienced wobble at speeds over 55mph, going down gentle inclines when I let the car and cavan run away with me a little too much. This is not good I know, but the addition of an anti-snakeing bar screwed up tight and dropping the car down to 4th as I start on the decline. I try to watch the speed yet at the same time keep the gas on so that I'm pulling the van rather than the van pushing me.
De ervaring van MARK met een Peugeot 306 2.0 HDI (90 pk/66 Kw, bouwperiode: 1999-2001) en een Delta Aero 3900 van 930 kg geplaatst op 01-01-2007:
Have actually got a Swift Silhouette Classic and has an empty weight of 760kg and a fully laden weight of 950kg. I've only been out twice so far. The fist time was a motorway run of about 50miles, I found this a bit of struggle due to very windy head on conditions and managed about 60mph flat out. The second time was a shorter run with more favourable conditions and was impressed/surprised as to how different the cars performance was. Top gear is ok on flat roads
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.