De ervaring van Albert Vonkeman met een Renault Kadjar Tce 165 (163 pk/120, Kw bouwperiode: januari 2017 - 2018) en een Avento AvaGrande 445 TF van 1315 kg geplaatst op 16-08-2024:
De renault katjar met de avento 445tf Avagrande van Avento is een goede combi. In Frankrijk normale hellingen gereden niet meer dan 8 procent berg opwaards zonder problemen. Op de vlakke auto wegen makkelijk boven de honderd ook in de 6 versnelling. Ik heb geen verbruik van de katjar genoteerd. De avento vertoonde weinig slinger bewegingen en volgde probleemloos de auto.
De ervaring van René met een Renault Kadjar Tce 140 aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2018 - 2023) en een TEC Travel King 430 TE van 1180 kg geplaatst op 02-09-2022:
Dit jaar voor het eerst met de combinatie op pad naar Oostenrijk en Slovenië. De trekkracht is goed, caravangewicht is in beladen toestand zo’ n 1250 kg.
Ik heb de hele rit met automaat gereden maar dat betekent bij 94 km/ uur dat de automaat de 7e versnelling gebruikt en dan maakt ie zo’n 1900 toeren. Ik vraag mij af of dat wel goed is voor motor en bak? Wie heeft hier ervaring mee?
De ervaring van PF met een Renault Kadjar Tce 130 (131 pk/96, Kw bouwperiode: januari 2016 - 2018) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1287 kg geplaatst op 25-09-2021:
Naar Italië geweest de Kadjar beviel goed de Caravan volgeladen tot 1250 kilo . De zware spullen in de auto, 75 kilo kogeldruk met 90 km per uur in de vijfde versnelling gereden. Berg op,op tijd terug geschakeld. Het verbruik was gemiddeld 1 op 10. Wel heeft de kadjar verzwaarde achtervering wat de stabiliteit ten goede komt. Het rijden met de combinatie viel niet tegen. Het was de eerste keer dat ik met deze combi in de bergen ben geweest.
De ervaring van Paul met een Renault Kadjar Tce 140 (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2018 - 2023) en een Eriba Touring Pan van 750 kg geplaatst op 03-09-2020:
Pleasant driving, although the torque of a diesel should be better.
It is possible to drive at 80km/h in sixth gear. Of course, when it's hilly, the fifth or even the fourth is necessary.
Consumption is around 9L/100km on the road and 10L/100km on the highway (speed 110km/h)
De ervaring van Aad Jurjaanz met een Renault Kadjar Tce 140 (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2018 - 2023) en een Caravan van 1350 kg geplaatst op 03-09-2020:
Wij wilden graag een hoogzitter en kwamen uit bij de Renault Kadjar 1.3 met 140 pk. Max trekgewicht 1500 kg. De auto trekt de caravan, een Dethleffs Summertime 430 uit 2005, gewicht beladen zeker 1350 kg, met gemak, ook steile hellingen bij Luik (!), in Duitsland en Oostenrijk. Je kunt vlot optrekken en versnellen. Je merkt dat de moter het goed aankan en veel kracht onderin heeft. Het geschatte verbruik ca 1 op 9 á 10 Netjes. Altijd een CX5 willen hebben, de volgende wordt gewoon weer een Kadjar maar dan met automaat. Wel de 1.3 turbo met 4 cilinders uiteraard!
De ervaring van Bert met een Renault Kadjar Tce 160 (159 pk/117, Kw bouwperiode: 2018 - 2023) en een Chateau Caratt 390 van 1080 kg geplaatst op 20-08-2020:
Voorheen altijd diesel gereden, maar vanwege veranderingen in de leaseregeling verplicht over moeten stappen op benzine. Ik heb de auto nu een paar maanden en ben voor het eerst op vakantie geweest naar de Dordogne. We gingen altijd naar Italië over de Fernpass en de Brenner dus dit keer is de combinatie wat minder op de proef gesteld. Toch kan ik al wel concluderen dat het met de trekkracht wel goed zit. De auto rijdt het fijnst in zijn 5 en alleen op de wat steilere stukken moet je terugschakelen naar zijn 4, maar met behoud van voldoende snelheid. Minpuntje is wel het verbruik. Op een volle tank is 400-450 km het maximum wat neerkomt op 1 op 8 a 9. De cruise control is traag. Maar wel een fijne auto en combinatie om mee te rijden.
Deze zomer met de combinatie naar Toscane geweest via de Gotthardtunnel. Zowel in de Alpen als de Apenijnen wederom geconstateerd dat de trekkracht prima is. Ik vind wel de koppeling een beetje 'vaag'. In Zwitserland zeker een uur in de file gestaan. Deels bergop. Van het veelvuldige optrekken ging de koppeling behoorlijk stinken.
Op een paar minpuntjes na nog steeds tevreden over de combinatie.
De ervaring van Piet met een Renault Kadjar Tce 140 aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2018 - 2023) en een HomeStar Racer Trophy 45 UHF van 1270 kg geplaatst op 01-10-2019:
Met deze nieuwe Renault kadjar combinatie naar
Zuid Frankrijk geweest. Het is prettig en comfortabel rijden. Trekt zeer goed, maakt weinig leven , caravan weegt1300kg. Meestal met automatische versnelling gereden. Enkele keer met klimmen handgeschakeld .Combinatie is stabiel , verbruik is ongeveer 1 op 9 . Dus redelijk met caravan .
De ervaring van Raymond met een Renault Kadjar Tce 130 (131 pk/96, Kw bouwperiode: januari 2016 - 2018) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1465 kg geplaatst op 14-05-2019:
Zoals beloofd de ervaring van mijn rit heen en weer naar Bad Breisig over de autobahn met een gechipte Kadjar EDC naar 160pk/245nm met een Hobby 495 UL met een ttm van 1500kg.
Auto had geen problemen met het trekken van de caravan. De combinatie was met 100km/h op de teller stabiel en makkelijk te berijden. Tijdens de wat langere hellingen schakelt de auto terug naar de 5e versnelling(heeft er 7) en houdt de snelheid probleemloos vast. Ook het optrekken op een helling van 50km/h naar 100km/h ging soepel. Bij het inhalen van vrachtauto's reed ik een aantal malen 110km/h zonder het gaspedaal volledig in te trappen. De klim van Luik naar Bastogne lijkt me ook nog een leuke uitdaging en mogelijk dat ik die binnenkort ook nog eens pak dan zal ik mijn topic zeker aanvullen.
Tot nu toe kan ik zeggen dat als de auto is gechipt de Kadjar kracht genoeg heeft voor deze caravan en dankzij de chip die geplaatst wordt tussen de originele stekkers is de tuning, van V-tune in Huizen, niet te detecteren door de dealer en komt de fabrieksgarantie niet in gevaar daar het verwijderen van de chip kinderspel is en je je auto weer standaard aan kan bieden bij de dealer.
De ervaring van Raymond met een Renault Kadjar Tce 130 (131 pk/96, Kw bouwperiode: januari 2016 - 2018) en een Caravan (bij passend) van 1350 kg geplaatst op 18-04-2019:
Ben overgestapt van een Scenic III, met een 1,5 DCI EDC van 110pk welke gechipt was naar 130 pk, naar een Kadjar 130 TCE EDC. De verkoper zei dat de Kadjar de caravan ttm 1350kg makkelijk zou kunnen trekken. Vol ongeduld gewacht tot ik de caravan op kon halen maar wat een koude douche auto was futloos zelfs al op de vlakke weg. Het invoegen op de autosnelweg met 100km/h lukte met moeite hetgeen met de Scenic geen probleem was. Gelijk V-tune in Huizen gebeld en een afspraak gemaakt om ook de Kadjar te laten chippen van 130pk (205nm) naar 160pk (245nm). Tot nu toe alleen zonder caravan gereden maar dat was al veel beter als zonder het chippen terwijl het maximale vermogen na 200km a 300km na inbouwen wordt bereikt.
Morgen vertrekken we met de caravan van Renkum naar Velden bij Venlo en ben benieuwd hoe de combinatie dan rijdt. Zal morgen mijn ervaring zeker aanpassen en binnenkort gaan we naar vrienden met een geweldige camping (Rheineck) in Bad Breisig bij Koblenz. Dan moet er ook geklommen worden ook dat zal ik laten weten hoet dat is vergaan.
Zoals beloofd een update na onze rit naar Noord Limburg. De auto trekt inderdaad aantoonbaar beter 100km/h geen probleem ook het doortrekken naar 110km/h gaat makkelijk alleen het verbruik heb ik nog niet kunnen meten maar als ik de boordcomputer mag geloven iets tussen de 1:7 en de 1:9. als we naar Duitsland zijn geweest zal ik een nieuwe update schrijven.
Afgelopen vrijdag is de Hobby 440 SF ingeruild voor een Hobby 495 UL. Dit topic zal dus niet meer worden vervolgd. Op vrijdag 3 mei 2019 wordt de andere caravan geleverd en een dag later zijn wij van plan om met de caravan weg te gaan en maak ik een nieuw topic aan met dezelfde auto maar een nieuwe caravan.
Ik hoop hiermee mensen te hebben geholpen.
De ervaring van Nils met een Renault Kadjar Tce 130 (131 pk/96, Kw bouwperiode: januari 2016 - 2018) en een Burstner Averso 465 TS van 1350 kg geplaatst op 30-08-2017:
De Kadjar is in de bergen niet bruikbaar met deze caravan. Zelfs de heuvels na Luik waren al te veel van het goede en moest ik terug naar z'n 2 en werd ik door vrachtwagens ingehaald...
Ook is het een probleem dat je de ESP niet kan uitschakelen. Daardoor kom je op een natte ondergrond nauwelijks van zn plaats. Met voldoende kogeldruk is de combinatie wel stabiel (met 4 man en hond in de auto). Dus met een zwaardere motor zou ik het overwegen, met de 130pk is een dergelijke combinatie echt een brug te ver!
De ervaring van N. Bennemeer met een Renault Kadjar dCi 130 (131 pk/96, Kw bouwperiode: mei 2015 - 2018) en een Adria Adora 512 UP van 1410 kg geplaatst op 17-08-2016:
Dit caravanseizoen voor het eerst met de Kadjar 1.6 dCi. In de meivakantie naar Zuid-Frankrijk geweest en in de zomervakantie een rondrit door Portugal en Spanje. Hiervoor reed ik met de Renault Koleos. Dat was een geweldige caravantrekker. De Kadjar doet het minstens zo goed. Het is een heel comfortabele reiswagen. Heel veel in de 6de versnelling gereden. De diesel doet zijn werk bijna geruisloos. Het verbruik over de hele zomervakantie (6000km) is 1:10,5. (solo 1:17). De Kadjar is heel goed bevallen. Qua stabiliteit ook prima, al is het wel wat minder dan bij de Koleos. maar die woog leeg ook 15okg meer. De stoelen zijn voortreffelijk. Je komt na een dag reizen heel ontspannen uit de auto. Kortom: een aanrader.
De ervaring van ic.jaakke met een Renault Kadjar 1.2 TCe (131 pk/96, Kw bouwperiode: mei 2015 - december 2015) en een Burstner Premio 395 TS van 1060 kg geplaatst op 04-11-2015:
mijn eerste 151 km met de caravan er achter zijn goed bevallen. Berekening klopt helemaal. verbruik op de 151 km is 15 liter Euro 95 bij een nette snelheid van 90 km per uur. Het normale verbruik heb ik nog geen kijk op, nog maar weinig Km gemaakt.
De ervaring van Patrick Bijnsdorp met een Renault Kadjar dCi 110 aut. (110 pk/81, Kw bouwperiode: mei 2015 - 2018) en een T@B 320 RS van 800 kg geplaatst op 14-10-2015:
Perfecte caravantrekker voor onze T@B 320. De auto is makkelijk in staat om in de hoogste versnelling te trekken, ook op lichte hellingen. Het toerental blijft netjes rond de 2000/min en de combinatie is zeer stabiel zelfs bij het passeren van vrachtwagens. Verbruik solo is 1/18 gemiddeld en 1/12 met caravan. Met caravan rijdt ik 90-100km/u.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Renault Kadjar.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van cooper met een Renault Kadjar dCi 130 (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2015-2018) en een Swift Challenger Sport 442 van 1235 kg geplaatst op 14-10-2015:
excellent tow car cannot fault it as good as any of my previous tow cars inc 3x-trails,mitsi asx,disco
astraestate alldiesels volvo240 and
Vauxhall frontera petrol,
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.