Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Saab 9-3

Sorteer op:


Saab 9-3 sport sedan 2.0 t [5MT] met een HomeCar

De ervaring van Evert Korf met een Saab 9-3 sport sedan 2.0 t [5MT] (175 pk/129, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een HomeCar van 1000 kg geplaatst op 07-08-2023:

Bovenstaand rapport klopt, echter om het maximale koppel van de motor te benutten is naar mijn ervaring de vijfde versnelling niet goed bruikbaar tussen de 80-90 km/u.
In de vierde versnelling gaat het natuurlijk prima, echter het brandstof verbruik zal denk ik in die situatie wat hoger zijn. (1 op 7,5)
Modernere auto's hebben een mechanisch aangedreven turbo die rond de 1500 rpm. al het maximale koppel leveren. Ondertussen ben ik bekend geraakt met het woord 'turbogat', waarmee bedoeld wordt dat de turbo, die door de uitlaatgassen aangedreven wordt, in het lage toerental nog onvoldoende druk kan opbouwen om tot het maximale koppel te komen. Bij 2250 motortoeren gaat hij echt lekker trekken, maar dan rijdt de auto ondertussen 110 km/uur in de vijfde versnelling. Met de caravan te snel dus. Dan maar terug naar vier met een lagere snelheid. Veiligheid voorop.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 Cabriolet 1.9 TiD met een Biod

De ervaring van Kees Haverkamp met een Saab 9-3 Cabriolet 1.9 TiD (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2007 - december 2011) en een Biod Scout van 1130 kg geplaatst op 31-05-2018:

De combinatie Saab 9.3 Cabrio TiD met Biod Scout is fantastisch. Zelfs in 6e versnelling bij 90 km nog voldoende trekkracht, al rijd ik dan toch vaak in 5, zeker als je beneden de 85 km zakt. Verbruik ongeveer 8.6 liter per 100 km, beter dan 1 op 11.5. Niet mee de bergen in geweest, maar moet ook heel goed zijn. Een droomcombinatie!

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD [6MT] met een Beyerland

De ervaring van Asreuvers met een Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD [6MT] (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2004) en een Beyerland Vitesse 460 van 1300 kg geplaatst op 15-08-2016:

Trekt goed maar bij 90 km peruur moet ik terugschakelen verbruik stijgt van1:16 naar 1:8

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v met een Fendt

De ervaring van Hans met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2005 - december 2011) en een Fendt Bianco 390 FH van 1270 kg geplaatst op 13-01-2015:

Erg prettig en ontspannen rijden met deze combinatie.We reizen al 35 jaar met een caravan, maar heb nog nooit zo ontspannen met een combinatie gereden als met deze combinatie.Persoonlijk rijd ik nooit in de zesde versnelling omdat ik dit bij 100 Km per uur een te laag toerental vind. Maar het is wel mogelijk.Qua verbruik rijd ik gemiddeld 1 op 10 met deze combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 Cabriolet 1.8 t met een Kip

De ervaring van Henk van Veldhuizen met een Saab 9-3 Cabriolet 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2003 - 2011) en een Kip Star Line 47 van 1370 kg geplaatst op 02-11-2013:

Wij gaan inmiddels met de 2e Saab cabrio al 12 jaar met eerst een Kip Shuttle 41 EKL en de laatste jaren met een Kip Starline 47 TEB kris kras door Europa, van Noorwegen tot aan Athene en van Boedapest tot aan Porto. Hele fijne combinatie! Bergop geen enkel probleem. Verbruik bij ca 110 km 1:7.....

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.8 t aut. met een Fendt

De ervaring van Patrick Winkel met een Saab 9-3 sport sedan 1.8 t aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2002 - december 2011) en een Fendt Saphir 450 SQB van 1300 kg geplaatst op 24-08-2013:

Dit jaar wederom nagenoeg dezelfde route gereden ( Cote d'Azur). Veel op de handversnelling gereden berg op (4 vers en soms 3) op ca. 3000 toeren. Kruissnelheid 104 km/h. Dit ging beter dan vorig jaar zie vorige recensie. Verbruik 1 op 7

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.8 t met een Eriba

De ervaring van Jaap met een Saab 9-3 sport sedan 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2002 - december 2011) en een Eriba Touring Puck 225 van 750 kg geplaatst op 24-08-2013:

Met combinatie van en 9-3 Sedan 1.8t en een Eriba Pan Familia uit 1973 (beladen +/- 700kg) een grote rondreis gemaakt door Oost Europa (7200 km) met vijf personen. Auto en caravan dus voluit beladen, en toch geen centje pijn (ook niet op 15%-heuvels in de bergen op 2000m hoogte!). Verbruik was ook zeer redelijk, met solo-auto op de snelweg is het verbruik gemiddeld genomen 1:13-1:13,5. Met volle belading en vol beladen caravan 1:12 op de Duitse Autobahn, 1:10 in de stad en in de bergen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 Cabriolet 1.8 t met een Hobby

De ervaring van Donné Janssen met een Saab 9-3 Cabriolet 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2003 - 2011) en een Hobby De Luxe 380 TB van 1152 kg geplaatst op 07-05-2013:

Mijn ervaring is dat dit een uitstekend stabiele en bijzonder flexibele combinatie is; met een gemiddeld verbruik van 1 op 9 bij een snelheid van 100 km/h in de 5e versnelling heeft deze auto totaal geen moeite met acceleren en het inhalen van het (vracht)verkeer met genoemde caravan op een verantwoorde wijze. Een aanrader!

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport estate 1.8 t met een Avento

De ervaring van Kees Haverkamp met een Saab 9-3 sport estate 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2005 - december 2011) en een Avento Turistique 465 TEB van 1325 kg geplaatst op 28-02-2013:

Achter deze zelfde Saab hangt nu een Avento Touristique 465TEB, bouwjaar 2011. Weegt 100 kg minder dan de Excellence, mede daardoor duidelijk betere wegligging. Verbruik ca 1 op 7.8. Op de rollenbank (Autoweek) bleek het vermogen 206 pk en het koppel 326, dus beiden ca 5% hoger dan de opgave. Een nog prettiger combinatie dan eerst, en de Hirsch tunig is perfect!

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.8 t aut. met een Fendt

De ervaring van Patrick Winkel met een Saab 9-3 sport sedan 1.8 t aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2002 - december 2011) en een Fendt Saphir 450 SQB van 1300 kg geplaatst op 19-09-2012:

Gemengde gevoelens over de automaat, nadat ik eerder dezelfde auto als handgeschakeld had. Hoewel de auto met pk's is opgewaardeerd tot 195 pk. Viel de rit naar de Cote Azur erg tegen. Met handversnelling gereden en met cruise control. Gem. snelheid 100 km met ca. 2500 toeren ( 4 vers) zakt in z'n 5 terug naar 2000 toeren ( met cr. ct) om daarna weer te schakelen naar bijna 4000 t.
Niet echt prettig rijden. Verbruik 1 op 7 a 8, zonder caravan 1 op 13. Stabiliteit is prima

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport estate 2.8 Turbo Aero met een Kabe

De ervaring van Andries van de Steeg met een Saab 9-3 sport estate 2.8 Turbo Aero (250 pk/184, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Kabe Ametist van 1430 kg geplaatst op 12-07-2012:

Goede ervaring met deze Zweedse combinatie. Goede stabiliteit, zelfs met 2 fietsen achterop de KABE. Voldoende trekkracht over, zelfs op steile hellingen. Verbruik niet veel meer dan in de stad: 1 op 7 tot 8. Een goede kogeldruk (80kg) + een evenwichtige belading draagt bij tot een stabiel weggedrag zodat het zuigeffect van inhalende vrachtwagens minimaal is. Trillingen worden wel erg in het interieur van de Saab merkbaar, maar die waren zonder caravan ook al merkbaar. Al met al, ben ik uiterst tevreden over de combinatie!

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.8 t met een Caravan

De ervaring van Remco met een Saab 9-3 sport sedan 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2002 - december 2011) en een Caravan leeg: 1000 kg van 1275 kg geplaatst op 20-02-2012:

Deze auto gekocht als vervanger voor een Skoda Octavia 1.9 TDI. Totaal onvergelijkbaar. Saab is bijzonder stabiel, heeft een goede wegligging en is erg stil. Auto is voorzien van een Stage 1 tuning en heeft zodoende 210 pk en 330 Nm.
Caravan is een Eriba Nova 460 van geladen 1350 kg. Verbruik 11l/100km bij 100 km/u. Kracht over, vertrouwekkende combinate, trekrapport spreekt voor zich.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD met een Chateau

De ervaring van Gijsbert van Iterson met een Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Chateau Caratt 350 ATF van 900 kg geplaatst op 29-12-2011:

Wij rijden met een Chateau 330 achter de Saab.
Ondanks een vol beladen dak met surf materiaal, verneem je niet dat er iets achter de auto hangt.
We rijden graag via Milau, fijne rustige route, is uitstekend te doen met de Saab, Luik is een lachertje.
Afgelopen zomer Route Napoleon gereden, wel een paar maal de airco uit moeten doen om de motortemperatuur te sparen.
Gemiddeld genomen, nog niet eerder zo'n fijne trekker gehad.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 Cabriolet 2.0 T aut. met een Dethleffs

De ervaring van Marcel Bruinsma met een Saab 9-3 Cabriolet 2.0 T aut. (211 pk/155, Kw bouwperiode: 2003 - 2011) en een Dethleffs Camper 440 DB van 1175 kg geplaatst op 13-11-2011:

combinatie is behoorlijk stabiel, wel/geen fietsen achterop caravan levert mits goed beladen geen verschil op. Rijdend op cruise-control met 95 km /u (GPS) is verbruik in NL 11L/100km (zonder carvan 7L/100km). Automaat schakelt geregeld op naar hoogste versnelling. Hellingen tot 7 a 8% zijn geen enkel probleem, verbruik loopt op naar 12,5L/100km, automaat schakelt terug naar 3e versnelling. Genoeglijke ervaring om met caravan toch met de kap open te cruisen. MGB

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport estate 1.9 TTiD 16v met een Kip

De ervaring van boersma met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TTiD 16v (180 pk/132, Kw bouwperiode: december 2007 - december 2011) en een Kip Grey-line 47 TCB van 1405 kg geplaatst op 02-11-2011:

Deze Saab en deze Kip hebben samen nu al zeker 40.000 km ervaring in binnen- en buitenland, in bergritten en op snelwegen, op.... Ik ben uterst tevreden over comfort, trekkracht, reservekracht, wegligging en gebruiksgemak. Voortdurend een veilig gevoel,m ook bij 100 km op de Duitse of Franse autowegen. Ik hoop/wens dat Saab en Kip beiden snel weer deze of ternminste soortgelijke auto's en caravans bouwen. Bij vervanging zoek ik dat zeker.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.8 t met een Fendt

De ervaring van Patrick Winkel met een Saab 9-3 sport sedan 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2002 - december 2011) en een Fendt Saphir 450 SQB van 1300 kg geplaatst op 25-08-2011:

Met Fendt 450 SQB naar Zuid Frankrijk, gem verbruik 13l op 100 km bij 100km/h. Geen enkel probleem met hellingen en bergen, prima te doen. Op snelweg continu in de 4 versnelling met cruise controll bij klimmen even overnemen. kan vergelijking wat mij betreft met Renault Laguna TDI prima aan( behalve verbruik)

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 Cabriolet 1.8 t aut. met een Knaus

De ervaring van C Van Hecke met een Saab 9-3 Cabriolet 1.8 t aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2003 - 2011) en een Knaus Sport 420 QD van 1200 kg geplaatst op 30-07-2011:

al twee jaar vanuit Belgïe naar Spanje gereden via Reims, Lyon. prachtige combinatie. gemakkelijk 110km/Hr. ik hield me steeds aan de 2010 RPM. kwam zo aan gemiddeld van 95 Km/Hr. verbruik 1:7 normaal 1:10 zonder caravan. nooit uit de vijfde vesnelling geweest. bij inhalen LKW nooit slingereffect zelfs met fietsen achteraan. wel kogeldruk naar 80Kg gebracht en tent + stokken in koffer. watertank 5 liter gevuld. SUPER

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 Cabriolet 2.0 t aut. met een Burstner

De ervaring van Ron den Houting met een Saab 9-3 Cabriolet 2.0 t aut. (175 pk/129, Kw bouwperiode: 2003 - 2011) en een Burstner Belcanto 460 TS van 1500 kg geplaatst op 16-09-2010:

met de open Saab over de gotthard heen naar italie en terug over de grote st-bernard, in een woord subliem.
Brandstof verbruik redelijk royaal 1: 7 normaal zonder caravan 1:10 a 11.
Maar wat een klasse zoals dat heerlijk naar boven tuft. En op de vlakke / glooiende weg rustig aan 100 / 110 kan, zelf ga ik niet boven de 100, dan loopt de combinatie op rolletjes.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 Cabriolet 1.8 t aut. met een Hobby

De ervaring van R. van Gool met een Saab 9-3 Cabriolet 1.8 t aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2003 - 2011) en een Hobby Excellent 560 KMFe van 1600 kg geplaatst op 04-09-2010:

Saab Cabrio 1.9 TiD 110 Kw/150PK (leeggewicht 1625 kg) met Hobby 560 KMFE prestige (max. 1600 kg). Stabiliteit en trekvermogen ruim voldoende (vergelijkbaar met Mondeo 2.0 TDDI station. Verbruik normaal op snelweg 1:15, met caravan rond 1:9,5 bij een gemiddelde snelheid van rond 100 km/p/u. Gereden naar Zuid-Frankrijk/Ardeche en Ardennen. Perfecte Cabrio!

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 2.0 t met een Fendt

De ervaring van ton bertram met een Saab 9-3 2.0 t (154 pk/113, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1380 kg geplaatst op 12-08-2010:

Wij hebben een Saab 9-3 2.0 lpt 5drs en een Fendt FTB 470. De Saab is sterk genoeg, maar het wegrijden, zeker op een helling is voor de koppeling best zwaar, als het eenmaal rijdt prima. Stabiliteit houdt bij zo'n 110 km/u op. 5e versnelling komt nauwelijks te pas en mede daardoor is het verbruik wel erg hoog 1 op 7 (normaal 1 op 11). Ook is tractie op helling al snel een probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 2.0 t met een Hobby

De ervaring van J.Nauta met een Saab 9-3 2.0 t (154 pk/113, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Hobby De Luxe Easy 460 UFe van 1309 kg geplaatst op 31-01-2010:

Wij rijden al jaren met een saab en een Hobby 460
geen centje pijn normaal is het verbruik 1 : 10 maar met onze Hobby gaat dat om hoog 1 : 8 . De snelheid blijf altijd tegen de 90 km / u.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport estate 1.8 t aut. met een TEC

De ervaring van J. Nijkamp met een Saab 9-3 sport estate 1.8 t aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2005 - december 2011) en een TEC Travel King 470 TE van 1350 kg geplaatst op 24-10-2009:

Net terug van vakantie. Ik beschik pas over de Saab. Prima combinatie. De hellingen bij Luik zijn makkelijk te doen. Ook de heuvels bij Koblenz zijn geen probleem. Dit jaar (2011) ook met de combinatie in Zwitserland geweest. De weg naar de autotrein Kandersteg-Goppenstein werd zonder moeite genomen. Een prima combinatie dus.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.8 t aut. met een Burstner

De ervaring van Jack de Voogd met een Saab 9-3 sport sedan 1.8 t aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2002 - december 2011) en een Burstner Premio 485 TK van 1180 kg geplaatst op 30-08-2009:

perfecte rit naar en terug Italie (cecine) achter de rug
Auto op cruise control met 105 km per uur en onder normale omstandigheden altijd in 5de versnelling.
Bergop terug naar 4de en heel soms naar 3de versnelling maar altijd 105 km p uur.
verbruik ligt dan op ca 1 op 7 a 8 normaal op 1 op 13
Voor mij weer een goede ervaring met onze Saab

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v met een Hobby

De ervaring van John met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v (150 pk/110, Kw bouwperiode: november 2004 - december 2011) en een Hobby Exclusive 560 WLU van 1375 kg geplaatst op 31-03-2009:

mijn ervaring met de saab 9.3 1,9Tid sport sedan 110 kw is zeer positief, qua wegligging, trekkracht en acceleratie ondervind ik totaal geen problemen, het brandstofverbruik ligt wel aanzienlijk hoger, bij normaal gebruik haal ik gemiddeld 1 op 17, met caravan verlaagt dit naar 1 op 12 gemiddeld.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport estate 1.8 t met een Avento

De ervaring van Kees Haverkamp met een Saab 9-3 sport estate 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2005 - december 2011) en een Avento AvaAxion 465 TF van 1435 kg geplaatst op 15-11-2008:

Het betreft hier een Saab 9-3 Sport-Estate, 1.8t, maar met Hirsch tuning, waardoor het koppel nu maximaal 310Nm is, en het vermogen maximaal 143 Kw.
Caravan is een Avento Excellence 465TLD, bouwjaar 2003.
Goede combinatie; er kan veelvuldig in 5 gereden worden, al vindt de motor het met al lichte tegenwind het
vaak veel prettiger om in 4 te rijden. Mooie stille motor.
In verhouding nog niet al te veel gereden, meest in Nederland, dan bij ca 85 km verbruik circa 1 op 8.5, in Duitsland (100 km plaquette), meestal ongeveer 95 km, circa 1 op 8, maar als het vermogen echt wordt aangesproken - het is een feest op hellingen op ter rijden; gigantische trekkracht - wordt het verbruik wel veel hoger!
Dit was de eerst reactie, nu, sedert het aanbrengen van een mover, is het benzineverbruik helaas behoorlijk gestegen!. Kennelijk is de stroomlijn onder de caravan daardoor zo verpest, dat de weerstand wel heel veel groter is geworden. Het verbruik is circa een op 7.5!

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 2.0 t met een Wilk

De ervaring van Dingemans met een Saab 9-3 2.0 t (154 pk/113, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Wilk S4-490 van 1350 kg geplaatst op 13-09-2008:

Wij bezitten een Wilk S4 490, die tot 1500kg beladen kan worden, i.c.m. 9-3 2.0T uit 2000. Bij evenwichtige belading is 130 km/u in Frankrijk goed te doen. Slecht beladen gaat het zooitje schudden. Bergen zijn totaal geen probleem. Uit de blubber trekken is geen doen, dan heb je een trekker nodig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.8 t met een TEC

De ervaring van Bennie Overgoor met een Saab 9-3 sport sedan 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2002 - december 2011) en een TEC Tour 450 DB van 1200 kg geplaatst op 29-08-2008:

Dit jaar voor het eerst met de caravan ( TEC 410 MD beladen ca 1275 kg )naar Oostenrijk geweest.
Had op de heen weg na ca 250 km problemen met een storing in de motor volgens het controlelampje, op advies van dealer (auto zat nog in de garantie) door gereden en motor gereset bij dealer in Innbruck, kosten 0 euro.
De vijfde versnelling bijna constant kunnen gebruiken, een gemiddeld verbruik bij autobaan gebruik en een snelheid van rond de 90 km/uur van 1 op 8.42
Fijne ervaring met deze auto.

In 2009 met dezelfde combinatie naar Italie geweest, via Zwitserland gereden wederom gaat het lampje van de motorstoring branden als de motor andere prestaties moet leveren dan normaal.Niets op uit gedaan en na enkele dagen was het lampje uit.
Toch weer een genot om met deze auto te rijden, nagenoeg constant in de 5de versnelling kunnen rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.8 t met een Biod

De ervaring van Remco de Haan met een Saab 9-3 sport sedan 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2002 - december 2011) en een Biod Nomade van 1180 kg geplaatst op 14-08-2008:

Dit jaar voor het eerst met deze combi (Biod Nomade (1200kg) achter Saab 9-3 1.8T) naar Toscane geweest. Gemiddeld verbruik 10,8L/100km op LPG bij +/- 100km/uur. Geen noemenswaardige problemen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v aut. met een Adria

De ervaring van E. Dijkstra met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: november 2004 - december 2011) en een Adria Classica 513 UP van 1463 kg geplaatst op 17-05-2008:

Met deze combinatie naar Belgie gereden vanuit Leeuwarden. Wel veel vlakke wegen, soms wat lange hellingen, geen problemen gehad. De automaat is alert en schakelt vlot terug naar de 3e versnelling indien nodig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 2.2 TiD met een Delta

De ervaring van J.Strooker met een Saab 9-3 2.2 TiD (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1998 - 2002) en een Delta Summerliner 4700 EB van 1280 kg geplaatst op 02-04-2008:

Zeer veel plezier van deze combinatie.Geeft geen probleem met rijden op bergachtig terrein of gewone binnen/buitenwegen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 2.0 t met een Hobby

De ervaring van hans marsman met een Saab 9-3 2.0 t (154 pk/113, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Hobby De Luxe 540 UF van 1480 kg geplaatst op 21-02-2008:

De auto heeft veel koppel en kan de combinatie goed aan. Tot 100 km/u is hij stabiel. Daarboven voelt hij wat onzeker. Heb zelfs in de Ardeche gereden. 2 keer naar Spanje.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 2.0 t met een Adria

De ervaring van Schreuder met een Saab 9-3 2.0 t (154 pk/113, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Adria Altea 432 PH van 1125 kg geplaatst op 19-01-2008:

Ik heb een Saab 9.3 coupe 2.0 LPT en een Adria 432 PX campinglife leeg 830 kg en te beladen tot 1300 kg.Wij gaan met 5 pers op vacantie en rijden veel in de bergen dit is makkelijk te doen in de 4 de versnelling maar dan wel met een snelheid van rond de 90 km/h. Kom je hier onder dan terug naar de derde versnelling anders moet de motor te hard werken. Ik rijd meestal op de cruise-controle en dan de hele 1600 km geen centje pijn. Ik ben zeer tevreden over de combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD met een Avento

De ervaring van H. Heringa met een Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Avento Gran Turismo 470 TCB van 1485 kg geplaatst op 05-12-2007:

De combinatie Saab 2.2 TiD (125Pk) met de Avento Gran Tourismo 470 TCB totaal gewicht 1450 kg. rijdt prima. Geen enkel probleem met 100 km. op Duitse Autobahn. (Tempo 100 via Tuv Vaasen) enevenmin op hellingen van zelfs >13% in de Alpen.Minder goed ben ik te spreken over de gebruikszekerheid van de Saab. In de afgelopen drie jaar zeer veel storingen en ik heb bijna alle Saab dealers in Italie bezocht. Tom Tom is daarbij onmisbaar. Nog droeviger is het gesteld met het oplossen van e.e.a. Het heeft dit jaar bijvoorbeeld meer dan 5 week geduurd voor Saab dealer het benodigde onderdeel in zijn bezit kreeg. "Saab Italie", wie dat ook maar zijn, is een puinhoop. Gelukig is er dan altijd nog onze onvolprezen ANWB. Met een vervangend vervoer Passat zonder problemen thuis. De Saab kwam 4 week later. Saab: betrouwbaarheid en service> droevig!

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport estate 1.8 t met een SMV

De ervaring van P. van Ingen met een Saab 9-3 sport estate 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2005 - december 2011) en een SMV 450 van 950 kg geplaatst op 27-07-2007:

Prima combinatie, trekkracht meer dan voldoende, zeker voor de SMV caravan. Ook in bergachtig terrein, Franse Alpen, Italie, Piemonte geen enkel probleem op de hellingen. Op de snelweg is 110 km/hr geen probleem, maar 100 km/hr rijdt rustiger en het verbruik blijft dan binnen de perken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 8v met een Fendt

De ervaring van Monderman met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 8v (120 pk/88, Kw bouwperiode: september 2005 - december 2011) en een Fendt Saphir 450 Q van 1190 kg geplaatst op 20-07-2007:

Vlak voor de vakantie met trots mijn nieuwe getunede 140 Pk sterke Saab 9-3 opgehaald (1-6-2007).
Natuurlijk waren de verwachtingen hoog gespannen na alle lovende verhalen van iedereen over deze motor met tuning van Saab.
Groot was dan ook de teleurstelling bij het berijden van de bergen in Frankrijk en de klim bij Luik. Je kunt mee komen maar moet de motor flink op toeren jagen. De bak verhoudingen liggen steeds verkeerd tov de snelheid. Dus mag je ergens 50km dan zul je in de tweede versnelling moeten rijden want vanuit de derde komt de auto niet meer vooruit.
Zeker na jaren gereden te hebben in de oude 2.2 Tid een groote teleurstelling.
Mijn advies: Indien financieel haalbaar koop de 150 PK uitvoering, of kijk om naar een andere motor (Opel, Fiat en Alfa gebruiken hetzelfde blok JTD)

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v aut. met een Kip

De ervaring van J.Schouten met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: november 2004 - december 2011) en een Kip Grey-line 47 TDB van 1385 kg geplaatst op 26-06-2007:

In 2006 naar en door Portugal getrokken en geen problemen ondervonden.
In 2007 naar en door Griekenland gereisd ook door bergachtig gebied en totaal geen problemen gehad. Kortom een voortreffelijke combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD met een Fendt

De ervaring van L. Monderman met een Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een Fendt Saphir 450 Q van 1240 kg geplaatst op 24-02-2007:

Hiervoor reedt ik met een VW passat (1.9 110 Pk) en vond de combinatie dan beter presteren. Ondanks dat de saab 128 pk heeft komt de combinatie goed, maar toch minder goed dan de passat op gang.
Met name zakt de saab erg door zijn achterveren wat het rijcomfort niet ten goede komt. Ook staat het minder mooi (de lijn caravan dissel auto is geknikt in plaats van een rechte lijn).
Zals ook dor dhr. eeckman reeds is aangegeven is een iets grotere kogeldruk goed voor de stabieliteit bij de Saab. Met name te weinig leidt tot erg vaag gevoel in de kont van de auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.8 t met een Fendt

De ervaring van Henry met een Saab 9-3 sport sedan 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2002 - december 2011) en een Fendt Diamant 510 TG van 1500 kg geplaatst op 04-01-2007:

Zijn nu drie jaar op stap geweest met Fendt 510 Diamant en Saab 93 1.8T. Nooit problemen, loopt goed de heuvel bij Luik op, snelheid nog altijd 65 tot 70 km. Gebruik bijna altijd de 5e versnelling. Verbruik met caravan 1:8 tot 1:9.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD met een HomeCar

De ervaring van werner eeckman met een Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2002 - 2004) en een HomeCar Rally 52 FHU Trophy van 1600 kg geplaatst op 04-01-2007:

deze combinatie rijdt zeer goed. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik beter wat meer gewicht dan de vooropgestelde 75kg op de dissel zet dan wat minder... 85kg disselbelasting doet mijn caravan erg stabiel volgen, zelfs tegen hogere snelheden. Bandenspanning op 4.5 bar

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 Cabriolet 2.0 t aut. met een Caravan

De ervaring van M. Benistant met een Saab 9-3 Cabriolet 2.0 t aut. (175 pk/129, Kw bouwperiode: 2003 - 2011) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 19-12-2006:

3jaa rijd ikmet mijn zwaar beladen saab cabrio over de route national naar Benidorm 2150km. de 25km lange stijging van het plaatje Millau naar boven is geen enkel probleem .(80km is makkelijk haalbaar)
een geweldige combinatie die niet aleen perfect werkt maar ook heel mooi is . tijdens de 4e terugreis is mijn turbo bij 80000km opgeblazen ik weet niet of het de oorzaak is van de caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 2.0 t met een Eriba

De ervaring van paul met een Saab 9-3 2.0 t (154 pk/113, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Eriba Touring Triton 410 GT van 970 kg geplaatst op 02-12-2006:

Sinds 2 jaar een Saab 9.3 2.0l ltp met automaat en een Eriba Triton BS (410).
Op de snelweg en cruisecontrol een fantastiesche combinatie, ook binnen door is geen enkele heling een belemmering. Wel moet je op de snelheid letten anders ga je ver boven de snelheidslimiet.
Bij het op trekken in het gras of op gravel gewoon geen gas de automaat doet het werk.

Bekijk berekening

Wijzigen


Saab 9-3 sport sedan 1.8 t met een Chateau

De ervaring van maarten met een Saab 9-3 sport sedan 1.8 t (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2002 - december 2011) en een Chateau Calista 450 UF van 1245 kg geplaatst op 02-11-2006:

Combi gaat fantastisch. Komt nooit kracht te kort. de kleine tank en hoge verbruik (1 op 5 bij 120 km) zorgen wel voor frequente stops

In 2006 zijn we met koelingproblemen stilgevallen in Frankrijk. DE Saab organisatie was niet bij machte binnen drie dagen een dealer bereid te vinden te kijken naar de oorzaak laatstaan repareren.
Dit jaar net voor Parijs weer stil gevallen. nu met storing in electrischcircuit.
Echt een zweeds kwaliteitsproduct dus.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Saab 9-3.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Saab 9-3 Cabriolet 1.8 t met een Eriba

De ervaring van AJ met een Saab 9-3 Cabriolet 1.8 t (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2003-2011) en een Eriba Familia 320 van n.b. kg geplaatst op 02-11-2006:

I tow an Eriba familia 320 with a Saab aero sportwagon 2008. No problem the car is more than capable. Biggest problem is remember ING it's on the back. Have set a alarm that goes off on dash if I pass 60 mph


Saab 9-3 2.0 T aut. met een Coachman

De ervaring van Mike Mitchell met een Saab 9-3 2.0 T aut. (205 pk/151 Kw, bouwperiode: 1999-2000) en een Coachman Pastiche 520/4 van 1590 kg geplaatst op 02-11-2006:

I have towed a Coachman 520/4 with a year X Reg Saab 93 auto for the last 12 years without any problems at all. Both the car and the caravan have been serviced regularly according to the book. The car has now covered 207,000 miles without any major repairs. Towing with the auto gearbox is a dream. The Coachman is a well balanced unit with no vices when being towed.I would fully recommend this outfit


Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD [6MT] met een Ace

De ervaring van tony perkins met een Saab 9-3 sport sedan 2.2 TiD [6MT] (125 pk/92 Kw, bouwperiode: 2003-2004) en een Ace Award Northstar van 1418 kg geplaatst op 02-11-2006:

I pull along a ace northstar 2006 with my saab 93 2.2 tid and very nice it is too, plenty of umph and seems to go in a nice straight line very impressed, thought it may have been a bit much for the cars power but no only had one issue parking caravan on a slope with wheel slip that's it


Saab 9-3 sport sedan 2.0 t aut. met een Hobby

De ervaring van Saabatical met een Saab 9-3 sport sedan 2.0 t aut. (175 pk/129 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Hobby Prestige 540 UL van 1464 kg geplaatst op 02-11-2006:

The car is small and relatively light in comparison to the van. Considering most people on the sites parking big 4x4's next to even smaller vans, I was afraid the Saab would be impractical. Besides some sense of instability downhill (at no power from the car) the combination is actually very good. It tows fantastically! Low-pressure turbos do an incredible job!
Straight roads and uphill can easily be done at 60-65mph (cruise control prevents me from exceeding this), downhill I'm more comfortable with max 55mph...
Reversing on a slight slope was no problem (whereas a VW Touran with much smaller van was showing white smoke doing the same routine)


Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v met een Compass

De ervaring van I Messham met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Compass Corona 524 van 1420 kg geplaatst op 02-11-2006:

I have been towing with my Saab 9-3 1.9TiD sport estate (150bhp) for 3 years now, and it is an excellent tow car. It handles normal towing with ease and there is plenty of power to get up hills, even the 17% incline that we have to negotiate near where we live. As other reviewers have stated, there can be a problem with clutch burn when trying to reverse on a slope, but this is common on many makes of car these days. Motorway towing is a pleasure with this car and once up to 60mph the cruise control maintains the speed in sixth gear no problem at all.


Saab 9-3 Cabriolet 2.0 t aut. met een Bailey

De ervaring van Dennis Murcott met een Saab 9-3 Cabriolet 2.0 t aut. (175 pk/129 Kw, bouwperiode: 2003-2011) en een Bailey Unicorn Seville van 1433 kg geplaatst op 02-11-2006:

Our Saab covertable is the 1.9TiD model (not listed in towcars data) reg'd in 2008. We have towed in the UK and to Belgium. With an auto gearbox and on cruise control set at 60mph it easily towed the caravan. The car suspension is soft and moves a little in high cross winds but the caravan still towed straight and true. We have towed just as well with the roof down. This is a safe combination but is at the 85% towing limit.


Saab 9-3 sport estate 1.9 TTiD 16v aut. met een Swift

De ervaring van Jim McMeekin met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TTiD 16v aut. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2007-2011) en een Swift Conqueror 530 van 1590 kg geplaatst op 02-11-2006:

I have towed a SWIFT CONQUERER 530 with ease through the Cheviot hills of Northumberland, England. The car has lots of power, with no signs of snaking etc. I achieved an average of 33mpg, which is quite impressive considering the terrain and limited opportunity to achieve 6th gear. On motorway 60mph is achieved easily and 6th gear maintained at 1750 rpm.


Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v aut. met een Abbey

De ervaring van Tim Barker met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Abbey Aventura 319 van 1348 kg geplaatst op 02-11-2006:

I bought my Saab about 2 months ago now with some trepidation. I changed to Freelander's about 6 years ago and had had trouble free towing since. I'd towed with a number of saloons and hatches of both diesel and petrol variants prior to that and never really found one that I really felt confident with; the Mondeo towing at around 85% was the best of the bunch. So as I say it was with some trepidation when I changed to the Saab. I have just returned from a 300 mile trip towing my current caravan and I can honestly say it was very good indeed.

The 500 mile round trip fuel economy was 36mpg including the towing. Anyone who knows the A361 North Devon link road will know what a challenge it is for any car towing; the Saab handled it with total confidence. On the motorway with cruise it was a delight. I totally recommend the car.


Saab 9-3 2.2 TiD met een Dethleffs

De ervaring van 4x4 Basher met een Saab 9-3 2.2 TiD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 1998-2002) en een Dethleffs Rally Nomad DD 550 van 1500 kg geplaatst op 02-11-2006:

Tows like a dream, nearly 180,000 miles on the clock and still tows all day at 62mph, keeping revs at just over 2000 means you very rarely have to drop into 4th except on steep hills on motorways.
Only problem on motorways are the 4x4 brigade who sit in the middle lane at 45-50 mph towing a caravan that my wifes seat Ibiza could legaly tow no problem. If you have a big twin wheel unit That weighed 2000 kg then fair play you need a 4x4 but when you put a 12' van on the back of a shogun or discovery you look stupid and still get in the way. halfwits like you that get the rest of us a bad name,Its no wonder Clarkson , May & Hammond hate all of us and at every oppertunity burn or destroy perfectly usable caravans so morons like you don't get your chubby little fingers on them, and before you lot start whining on about towing limits Saab 9-3 legal limit 1600 kg , dethleffs rally nomad 550L max weight 1500 kg


Saab 9-3 sport estate 1.9 TTiD 16v aut. met een Knaus

De ervaring van Luca Tripodi met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TTiD 16v aut. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2007-2011) en een Knaus Sudwind 450 KU van 1400 kg geplaatst op 02-11-2006:

We have done several travels with this configuration. Absolutely no problem also in high hills. We have done the S. Bernardino pass in Switzerland very easily, and on highways we can run in 6th at 1700 rpm at aroung 90 Km/h. Fuel consuption around 9,5 L*100KM


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v met een Avondale

De ervaring van Pete Anslow met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Avondale Eagle van 1360 kg geplaatst op 02-11-2006:

I pull my Avondale Eagle L with a SAAB 93 Vector Sport 1.9TiD (150). An excellent combination with plenty of power and good economy. I get c32 mpg towing and have managed over 800 miles on a tankful running solo - that's about 63 mpg.
I agree that the sport suspension is on the low side, but have had no problems with it. If I do have a problem spring assisters are a cheap and easy to fit option.


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v met een Lunar

De ervaring van Andrew Johnson met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Lunar Quasar 525 van 1380 kg geplaatst op 02-11-2006:

I pull a 2009 Lunar Quasar 525 with a SAAB 93 Vector Sport 1.9TiD (150) and find it a good match and a reliable towcar, power is no problem and fuel consumption is always around the 30mpg mark. The only area for caution is the fact that it is a sport model and therefore the back end is quite low due to the sports suspension and I have grounded the electrics occasionally going over some speed humps, but would still recommend the car.


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v aut. met een Abbey

De ervaring van John met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Abbey Vogue 460 van 1295 kg geplaatst op 02-11-2006:

Can only say the same as above very stable cruises at 60mph with plenty of power for inclines. Did wonder about overheating auto box but as yet had no problems 6th gears is too high as you can only get there at 65mph


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v aut. met een Abbey

De ervaring van John met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Abbey Vogue 460 van 1295 kg geplaatst op 02-11-2006:

Can only say the same as above very stable cruises at 60MPH with plenty of power for inclines. Did wonder about overheating auto box but as yet had no problems


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v met een Sprite

De ervaring van chris cunliffe met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Sprite Major 5 van 1300 kg geplaatst op 02-11-2006:

I tow a new sprite major 5 with my saab 1.9 TiD (150). It is a superb combination with lots of power for good acceleration. Fuel consumprion is usually over 30mpg unless ther is a very strong head wind. Have towed it down to the South of France using a lot of motorways and had no problem with stability even above 60mph. Would thoroughly recommend this car if you have a reasonable weight caravan, but make sure you get the 150 diesel and not the petrol.


Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v met een Bailey

De ervaring van M Siddons met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Bailey Pageant Bordeaux van 1321 kg geplaatst op 02-11-2006:

A caravanner for 30 years, the SAAB 93 1.9T diesel estate (150bhp) is the best tow car I've driven to date. After 3 years I'm now looking to change. I hope my next choice (whatever the brand) will prove to be just as good.


Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v met een Sterling

De ervaring van Phil B met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Sterling Eccles SE Moonstone van 1545 kg geplaatst op 02-11-2006:

The Saab is powerful and able to tow this van well, in fact better than the discovery that we have. However, its control of the van in windy conditions and downhill when power is off is less predictable. I was very concerned at its inability to reverse the van up small inclines when you are required to turn a bend (ie parking). Clutch burn is apparent.


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 8v met een Lunar

De ervaring van Andrew Q Johnson met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 8v (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Lunar Zenith 5 van 1205 kg geplaatst op 02-11-2006:

I bought the zenith in june this year and have towed with it almost every weekend and also for our two week holiday in August. The Saab pulls the van no problem in fact there are times when motorway driving you forgat that the van is on! Using 6th gear is no problem on level or slight gradients. Fuel consumption is around the 32mpg mark . The only drawback is due to the car being a sport model it is low at the back when towing so care is need when going over speed bumps.


Saab 9-3 2.0 T aut. met een Coachman

De ervaring van Mike Mitchell met een Saab 9-3 2.0 T aut. (205 pk/151 Kw, bouwperiode: 1999-2000) en een Coachman Pastiche 520/4 van 1575 kg geplaatst op 02-11-2006:

Can't fault this outfit. The car performs perfectly under all conditions- motorways, A roads,B roads Welsh Mountains and Yorkshire Dales. Just set the cruise control on the motorway and you will arrive at your destination as fresh as the moment you set off.


Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 8v met een Caravan

De ervaring van dave blissett met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 8v (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Caravan van 1250 kg geplaatst op 02-11-2006:

i have drove for the last year with this combo and have found it stable but on long motorway hills the speed drops off quickly even when you change gear.
if i could chose again i would look for the 16v diesel (150) brake as i had one before and it was a great towcar


Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v met een Bailey

De ervaring van Steve Shickell met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Bailey Senator Arizona van 1514 kg geplaatst op 02-11-2006:

Compared to my old VW Passat, and Peugeot 407, the Saab is a top performer.
With a short rear overhang, and 17" Low Profile Tyres, there is no movement and the drive is very stable and solid. Performance is also very good, although 6th Gear is little used as 5 gives the best performance. Add this to the most comfortable seats, and brilliant visibility, I would highly recomend this to anyone.
I just need to get a tow bar fitted to my Wifes 9-3 Aero TTID to see how this tows, with another turbo and another 30BHP.
The Bailey Senator California is the Van we have, but it wasn't listed.


Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v met een Bailey

De ervaring van Geoff Heaney met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Bailey Pageant Provence van 1405 kg geplaatst op 02-11-2006:

After nearly a year of towing with the Saab I am very happy with its power and stability with a caravan whose max laden weight is 87% of the car's kerbside weight.


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v met een Abbey

De ervaring van Adam met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Abbey GTS 418 van 1442 kg geplaatst op 02-11-2006:

I pull an abbey 418 with my 56 plate saab 93 and am over the moon with the outfits performance. The vehicle has ample power both on motor ways and hill starts. A more than adequate match and very good tow.


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v met een Bailey

De ervaring van Jason Harris met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Senator Indiana van 1464 kg geplaatst op 02-11-2006:

Power is not a problem. The issue is the towbar is low due to the ride height of the car off the ground. Van was not over loaded, and we use the BP light bottles, but I still managed to damage the electrics due to the car grounding.


Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v aut. met een Swift

De ervaring van ghall met een Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 16v aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Swift Challenger 560 van 1489 kg geplaatst op 02-11-2006:

no problems braking, steering, maintains speed, plenty of power, motorway driving is a dream dont feel any movement whatsoever.


Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v aut. met een Bailey

De ervaring van Mike met een Saab 9-3 sport estate 1.9 TiD 16v aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Bailey Ranger 510/4 van 1223 kg geplaatst op 02-11-2006:

Excellent tow car and van criuse in 6th gear on motorways and enough pull to accerate

Great


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Genuanceerd advies

RDW auto

Wet- en regelgeving

Voorbeeld Trekrapport

Over gewichten

 

©2024 Caravantrekker