De ervaring van Hans R met een Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D aut. 5drs. (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2017 - 2020) en een Eriba Touring Troll 540 van 1225 kg geplaatst op 20-09-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:
Zeer prettige combinatie.
Ook op hogere snelheid zeer stabiel.
Geen caravanspiegels nodig.
Verbruik met rustig rijden onder de een op tien.
De ervaring van Fred Woerden met een Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 2002 - juni 2004) en een Fendt Diamant 590 TF van 1800 kg geplaatst op 12-01-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:
De korte vversie voorzien van automaat is buitengewoon fantastich.
Het enige wat je merkt aan zijn rijgedrag is een iets minder snelle acceleratie en een langere remweg. Verder is het kinderspel voor deze permanent vierwielaangedreven auto. Super comfortabel, meer dan krachtig genoeg door de bergen, op of af, maakt niets uit.
Je moet je blijven herinneren dat je met een grote caravan rijdt want je neigt het te vergeten en rijdt snel te hard voor de caravan.
Echt een aanrader. En verder is de auto de perfecte combinatie tussen een werkpaard en een super comfortabele reisauto. Jammer dat ze zo duur zijn om te rijden...
De ervaring van hans met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (140 Kw/190 pk bouwperiode: september 2011 - juli 2015) en een Hobby Prestige 620 CL van 1811 kg geplaatst op 12-07-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:
deze combinatie rijdt zeer stabiel en heeft een uitstekende wegligging. met 100 km goedkeuring heb ik reeds duizenden kilometers afgelegd op de duitse autobahnen. De trekkracht is ongekend. Op rustige trajecten rijdt het met de cruise control aan als een zonnetje.
De ervaring van R. J. met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 2002 - juni 2004) en een Bagagewagen (achter MPV of SUV) van 650 kg geplaatst op 26-04-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
Ik kan de uitslag van de test alleen maar bevestigen. Rij geregeld met een autotrailer maar ook deze kar beladen tot 2 - 2,5 ton is prima mee te rijden.
De vouwwagen is daarbij dus kinderspel, merk je letterlijk niks van. Het verbruik ligt een fractie hoger dan met de LC solo. Dit wordt waarschijnlijk mede veroorzaakt doordat de vouwwagen 'in de schaduw' van de LC loopt. 5e versn. + cruisecontrol op 90km/h en relaxed sturen. Helling of niet, maakt allemaal niet uit.
Voor het zicht heb ik breedtelichtjes aan de vouwwagen gemaakt. Dat rijd in het donker wel zo lekker. Als je dan in de spiegel kijkt, weet je ten minste zeker dat de vouwwagen er nog is..
O, een tip: Schilder de voorste blanke breedtelichtglaasjes van binnen wit. Dat scheelt met schittering in de spiegels en zie je ook beter het overige achterop komende verkeer.
De ervaring van E.Meeus met een Toyota LandCruiser 100 4.2 24v TD aut. (150 Kw/204 pk bouwperiode: januari 2004 - december 2007) en een Hobby Prestige 650 WFU van 1860 kg geplaatst op 19-04-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
rij nu al even met deze combinatie, één woord Topklasse, cruise control op 100 km en laat maar gaan, verbruik zonder caravan rond de 9.5 l, met rond de 12.5 l , veel berg op 13 l, netjes gezien het gewicht
De ervaring van JH Brouwer met een Toyota LandCruiser 90 3.4 V6 (131 Kw/178 pk bouwperiode: augustus 1999 - december 2002) en een TEC Weltbummler 640 van 1690 kg geplaatst op 06-06-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
Wij bezitten deze combinatie sinds 2005, Veel buitenlandse verre reizen gemaakt oa. een aantal malen Griekenland. Combinatie moet met gevoel en verstand worden gereden. Nooit in de problemen geweest tijdens het rijden. Snelheid wotdt bewust beperkt to 95 km/u. Zuiging van grote inhalende vrachtwagencombinaties voelbaar. Trekkracht in de Alpen en andere berggebieden super. Verbruik combinatie met cruisecontrol in normale ritten 1 op 7. Echtgenote (ook rijbewijs BE) vindt het zelf rijden veel inspanning en zal alleen rijden in noodsituaties en in eenvoudige snelwegsituaties. In deze combinatie kan niet iedereen zomaar achter het stuur kruipen.
De ervaring van gerrit tak met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (127 Kw/173 pk bouwperiode: oktober 2006 - januari 2010) en een Tabbert Vivaldi 685 MD van 2000 kg geplaatst op 27-01-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
-Erg goed span deze combi Landcruiser 3.0 D4D/173Hp met TabbertVivaldi685MD/2500kg as/tandem.
-Beter als de ervaringen met Laro/Disco/5D/2002/autom
-Heerlijk weer een soepele 6handbak met hoog-laag.Een automaat in combinatie met stevige aanhanger kan mijn inziens alleen met amerikaanse overbemeten techniek.
-Stabiliteit is voldoende,maar draaien meestal veilig in cruise-controll,anders gaan we al snel te hard,wordt boven 100 kwispelig.
-Inmiddels 50000km ervaring over alle passen en enge dalen in EU [ span is 13,5x2.5m/4500kg ].Je moet wel wat ervaring hebben denk ik,wij draaiden ca.300.000 vanaf 1972.
-Brandstof Solo ca.1:10 Combi ca.1:6/7
-vlg CaravanTrekkerberekening wat minder Acceleratie,maar wij laten plagende [rookpluim,tandje bij] vrachtwagenchauffeurs altijd snel mokkend achter !!!-
-En door terrein ook al een weelde...wij maken echt geen camping-gekoesterd-grasveldjes aan puin met diepe slipsporen..!!! Dus ook niet te veel sturen dan !!! Bulldozeren noemen we dat,niet doen hoor.!
De ervaring van H.G. Schipper met een Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 2002 - juni 2004) en een Kabe Ametist van 1530 kg geplaatst op 17-11-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
Solo gebruik 1-10 In 2009 6500 k.m. gereden alles bijgehouden verbruik met caravan Kabe Amnetis
1 op 7.6 reis Macedonie ANWB
De ervaring van Frans Liekens met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (127 Kw/173 pk bouwperiode: oktober 2006 - januari 2010) en een Fendt Diamant 700 TGD van 2140 kg geplaatst op 28-10-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
met een caravan fendt vip diamant van 2300kg zeer goede resultaten.verbruik solo 9.2 l per 100km.met de caravan 13.6 l per 100km.op de effe weg rij ik altijd tussen de 95 en 100 per h.in de hoogste aut.versn.ling
De ervaring van FA Smulders met een Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 2002 - juni 2004) en een Fendt Topas 550 TG van 1560 kg geplaatst op 21-10-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
De combinatie van de toyota landcruiser 3.0 aut.(4AT) en een caravan Fendt caravan 550 TG is uitstekend. Mijn snelheid met deze combinatie is op de franse tolwegen zo rond de 95 km.per uur.En met de cruise control is het goed rijden.Het verbruik ligt ongeveer op 1 op 8. De toyota is een ideale trekauto.De bagage zoals tent end.ligt altijd in de auto.Zonder caravan is het verbruik gemiddeld 1 op 10, 1 op 11. Ik heb deze auto bewust aangeschaft omdat mijn vrouw en ik na onze pesioenering veel met de caravan op stap zijn.
De ervaring van Leistra met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (127 Kw/173 pk bouwperiode: oktober 2006 - januari 2010) en een Fendt Bianco 470 TFB van 1398 kg geplaatst op 08-06-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
Mijn ervaring met deze combinatie is super
alles gestest in Noorwegen
De ervaring van liekens met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (122 Kw/166 pk bouwperiode: juni 2004 - oktober 2006) en een Caravan van 2250 kg geplaatst op 25-03-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
had vroeger een 560 enkel as van 1850 kg en ik moet zeggen dat de nieuwe Fendt 700TFD beter mee bold,minder slingerd,en minder stompen op de trekhaak.solo verbruik 9Lit. met caravan 13 liter
De ervaring van Lambert van den Reek met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (127 Kw/173 pk bouwperiode: oktober 2006 - januari 2010) en een Fendt Topas 550 TG van 1608 kg geplaatst op 02-04-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
Tijdens het bergtrainingsweekend (aanrader) kennis gemaakt met de trekkracht en andere mogelijkheden van de Landcruiser. Geweldig gewoon.
Net terug van vakantie in Noorwegen, geweldige trekkracht, net of er geen behoorlijke caravan achter hangt.Op natte terreinen dankzij permanente 4wd geen problemen. Ook in de bergen gaat het zeer vlot omhoog. Onlangs nog in de Gran Paradiso geen enkel probleem om de combinatie naar een camping op ruim 1800 meter te rijden. De combinatie is ook erg wendbaar. Brandstofverbruik met caravan 1 liter op 8 a 9 km. Nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf van deze auto ook zonder caravan een feest om in te rijden.
De ervaring van Ph.W. Wierda met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (127 Kw/173 pk bouwperiode: oktober 2006 - januari 2010) en een Fendt Platin 510 TF van 1518 kg geplaatst op 28-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
Een beer van een auto met permanent 4WD, trekt zich niets van de caravan aan. Bij Luik omhoog met 90 km.h. in drie en als eerste boven. Drassige ondergrond met caravan is geen enkel probleem.
In de Franse Alpen klimmen van 500 m. hoogte naar 1400 m. geen enkel probleem, noch met de koeling. Verbruik is tijdens klimmen 1:3 en tijdens dalen 1:80!
In Frankrijk op de Autoroute rijd ik altijd met een snelheid van 105 km.h. en dan is het verbuik ongeveer 1:7. In Nederland bij 90 km.h. op de snelheidsmeter (= ± 83 km.h.) verbruik 1:8,5 in vijf.
De ervaring van Thomas Kuiken met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (127 Kw/173 pk bouwperiode: oktober 2006 - januari 2010) en een Caravan van 1425 kg geplaatst op 19-01-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
Onze ervaring is dat de solifer 610I zeer goed achter de auto licht.
Zeer wijnig luchtweerstan 0,34
Snel mee te rijden.
Hellingen hoe groot dan ook geen probleem.
Zeer tevreden met deze combinatie
De ervaring van siger mulder met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (127 Kw/173 pk bouwperiode: oktober 2006 - januari 2010) en een Fendt Diamant 590 TF van 1700 kg geplaatst op 31-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
mijn ervaring met deze kombinatie is zeer goed,ook het brandstof gebruik is in verhouding laag,bij een snelheid van gemiddeld 100km is het verbruik 12liter op 100 km. zonder caravan is dit 9liter op 100km'.in de bergen doet hij het zeer goed geen berg te hoog of stijl hij vliegt er tegen op.ook de fendt merk je niet achter de auto hij is zeer volgzaam ik ben dan uiters tevreden met deze combinatie.
De ervaring van Marc met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (122 Kw/166 pk bouwperiode: juni 2004 - oktober 2006) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1425 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
125 Pk 3.0 uit 1995. Dus geen D4D, staat niet in de keuzelijst. Auto is beresterk en de combinatie ligt op de weg als op rails, ben zeer te spreken over de uitstekende stabiliteit, zelfs bij sterke zijwind. Kan prima met het verkeer meekomen.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Toyota LandCruiser.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van william plant met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (127 Kw/173 pk bouwperiode: 2010-2011) en een Coachman VIP 565/4 van 1645 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
I tow a coachman 565/4 with a2010 landcruiser lc4
and find the outfit just perfect!
De ervaring van Tonio met een Toyota LandCruiser V8 4.5 D-4D aut. (210 Kw/286 pk bouwperiode: 2008-2016) en een Swift Conqueror 645 van 1804 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
Purchased the Swift as a replacement for a 21 year old Buccaneer which we owned from new and was well used as we worked as wardens for the Caravan Club for the whole period ,spending upto 10 months each year working on sites then towing to Spain for the winter.Always towed with Isuzu Troopers (3 off) which always coped very well but were discontinued by GM. The Swift is a much heavier unit but poses no problems at all to the Toyota. Drawback of course is heavy fuel consumption and VED.
De ervaring van Phil Mitchell met een Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: 2002-2004) en een Bailey Pegasus 534 van 1466 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
Great combination. plenty of power with the smooth 5spd auto box most relaxed to drive tow car I have owned.only downside is economy very low 20's towing and not too much better solo. that being said it returns the same in the uk and europe regardless of terrain. All in all a good tow vehicle with 100% reliability.
De ervaring van M Prinsloo met een Toyota LandCruiser 4.0 V6 VVT-i aut. (183 Kw/249 pk bouwperiode: 2003-2004) en een Caravan van 1750 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
Great combination with peace of mind towing.
De ervaring van NEIL PLANT met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (122 Kw/166 pk bouwperiode: 2004-2006) en een Coachman VIP 545/4 van 1620 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
OWNED 2 COLORADO,S NOW ON A LC3 ALL FLAWLESS .TOWED MY COACHMAN VIP 545/4
ALL ROND SCOTLAND ,AND TOW EVERY WEEKEND . BEST OUTFIT I HAVE EVER OWNED
(BEEN TOWING CARAVANS FOR 35 YEARS)
De ervaring van gary met een Toyota LandCruiser 90 3.4 V6 aut. (131 Kw/178 pk bouwperiode: 1999-2002) en een Bailey Senator Carolina van 1696 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
in my view an excellent towing vehicle, cant fault anything about the capabilities of this car, towing my caravan is a dream and not a nightmare, has no problems towing on any gradient....
De ervaring van M Taylor met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (122 Kw/166 pk bouwperiode: 2004-2006) en een Abbey Spectrum 418 van 1553 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
Unbeatable is the only word that springs to mind. Have towed my van all over France to the Spanish border, all over the Scottish Highlands, and huge areas of the UK, and its been faultless. Has never missed a beat in its 60k miles, and you hardly know the van is on the back. I have such faith in the car i can't see me changing it. MPG when towing ranges from 19 to 23 depending on how i drive it. Now planing trip through Germany, Austria to Croatia without any hesitations on the cars ability.
De ervaring van Ashley cox met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D (127 Kw/173 pk bouwperiode: 2006-2010) en een Swift Conqueror 645 van 1732 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
Toyota hilux 3 litre d4d double cab. If you are looking for a practicle versitile 100% reliable pulling tool look no further. I pull a 1800kg 6.3m twin axle caravan down through France. Low box is a god send if you are in traffic especially on a hill drop her in and just let her tick over. If you are looking for a down side it would be the total length at 12.5m you are driving a coach but this does not stop us going to Cornwall.
De ervaring van Tim met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (127 Kw/173 pk bouwperiode: 2006-2010) en een Bailey Senator S5 Oklahoma van 1447 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
This is my second year of towing with this outfit. The landcruiser is OK solo but wonderful as a towcar. We feel almost no buffeting as lorries go by - my previous mondeo estate was very good but this is just so easy to drive. 30mpg average solo, 24 towing.
De ervaring van Steven Matthew Rushforth met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (127 Kw/173 pk bouwperiode: 2006-2010) en een Hobby De Luxe 500 KMFe van 1400 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
The Landcruiser is a superb towcar when matched with this particular caravan (and many others I'm sure), leaving all others standing. Having owned Landrovers and subsequently breaking down, it is great to drive to Southern France and have every confidence in the car's performance. Economy isn't too bad either-we travel with a roof box, 5 bikes and all the extras needed for a 5 week holiday in the sun. We love it!
De ervaring van Ian Hutchinson met een Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: 2002-2004) en een Swift Challenger 540 van 1500 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
This outfit works really well. Towing is effortless and relaxed. The car is very reliable. However, the penalty is that it's rather thirsty - high 20's solo, low 20's while towing. Can't have everything!
De ervaring van Alan Cardwell met een Toyota LandCruiser 3.0 D-4D aut. (122 Kw/166 pk bouwperiode: 2004-2006) en een Sterling Elite Explorer van 1732 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
I have towed my Sterling Elite Trekker (same chassis different layout as Explorer) for the last 2 years with my 3.0lt Landcruiser LC4, with absolutely no problems. It pulls easily from standing starts, even on hills, easily. Fast motorway driving is effortless, you would hardly know it is there (have to watch speeding). Very stable at high motorway speeds. Only on really long steep hills do you know that you are towing, so I wonder how others feel. Best towcar used yet.
De ervaring van Neil Fidler met een Toyota LandCruiser 100 4.2 24v TD aut. (150 Kw/204 pk bouwperiode: 2002-2004) en een Sterling Europa 600 TA van 1534 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
Great towing car, no problems, really made for the job but not great to drive solo.
De ervaring van cruiserdude met een Toyota LandCruiser 100 4.7 V8 aut. (175 Kw/238 pk bouwperiode: 2002-2006) en een Elddis Avante 636 van 1657 kg geplaatst op 09-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
An excellent towcar. I hace towed several heavy vans with this motor. Towed excellent every time.
Selecteer eerst een auto voor een trekkrachtberekening.
Bekijk het overzicht van alle Plug-in Hybride en Elektrische trekauto's en maak een berekening met je caravan.