De ervaring van Vermeulen met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Hobby Excelsior 520 TMF van 1499 kg geplaatst op 02-10-2015:
Heerlijke combinatie.
Multivan 2,5 TDI met chip-tuning naar 204PK, geen enkel probleem om de Hobby te trekken.
Met gemak inhalen en doortrekken boven de 110 mogelijk.
Brenner is eenvoudig te nemen al moet je wel terug naar de handbediening om het schakelen zelf te regelen.
Overal heb je meer dan voldoende trekkracht en zul je als eerste boven komen.
Verbruik neemt toe, wat niet verwonderlijk is.
Van 1 op 9 ga je terug naar 1 op 7, maar je hebt wel een lux vervoer en alle comfort die je maar kunt bedenken waardoor je haast uitgerust op de plaats van bestemming komt.
De ervaring van Adam met een Volkswagen T4 Caravelle 2.5 TDI (151 pk/111, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Eriba Touring Troll 530 GT van 1130 kg geplaatst op 28-04-2013:
Zeer prettige combinatie. Heb T4 California 150 pk. Om de Eriba Troll 530 GT horizontaal te krijgen moest ik de T4 achter laten 'zakken'. Bleek eenvoudig te kunnen en was niet echt duur. De Eriba had een stabilizer nodig om volstrekt stabiel achter de wagen te liggen ('kwispelde' een beetje) Ik ben een rustige rijder, hoef met deze combinatie ook niet veel toeren te maken, verbruik in nederland met de caravan er achter zo'n 1:12,5 of zuiniger. Ofwel...... lekker ontspannen rijden zonder extra zijspiegels.
De ervaring van Eric v/ d Berg met een Volkswagen T5 Multivan 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Hobby De Luxe 560 KMFe van 1594 kg geplaatst op 20-07-2011:
Goede rijeigenschappen met een gunstig verbruik
De ervaring van René met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Hobby Excellent 500 KMFe van 1492 kg geplaatst op 10-01-2011:
Heb in 2010 meer als 4000 vakantie kilometers gereden,
en is een genot om mee te rijden ,op duitse autobaan A61 cruisecontrol op 105 je merk niet eens dat je er iets achter hebt hangen , ook binnendoor 18% met gemak.
Het verbruik op deze kilometers was 1:9
Het dagelijks verbruik is met vaak korte stukken is 1:8
Super combinatie met laad comfort.
De ervaring van Kruize met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Dethleffs Camper Lifestyle 560 SK van 1600 kg geplaatst op 09-08-2010:
Fantastische combinatie. Auto heeft geen enkel probleem met het trekken van de caravan. Het enige minpuntje is de automaat dat die gaat twijfelen in de 5 of 6.
Bij twijfel ga ik over naar handmatig.
De ervaring van Guy van den Nyden met een Volkswagen T5 Multivan 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1335 kg geplaatst op 27-04-2010:
Goede trekauto is wel gechipt naar 140 pk geen problemen op hellingen mijn snelheid s'nachts is 110km/h en loopt als een trein . Je moet wel gewicht in de koffer hebben . (baan vastheid )
De ervaring van A. Müller met een Volkswagen T4 Caravelle 2.5 TDI (151 pk/111, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een TEC Weltbummler 585 TKM van 1500 kg geplaatst op 06-11-2008:
De VW Caravelle met 150 pk met de TEC Weltbumler 585 TKM is een goede combinatie. Op de Duitse Autobahn kun je op alle hellingen goed naar boven ,wel terug naar de 4 e versnelling maar dat is geen probleem.
Ook op steile Alpenpassen(o.a.Julierpas) kun je prima naar boven, in heel scherpe haarspeldbochten moet je wel terug naar de 1 ste versnelling, ook omdat je zo'n lange combinatie hebt. Enige rij ervaring is wel aanbevolen. Tevens heb ik de VW en TEC bij de Tüv.laten keuren zodat ik in Duitsland 100 km. mag rijden op de autobahn, ik heb allen maar lof voor deze combinatie.
De ervaring van G.J. van Hoek met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Knaus Azur 500 FU van 1400 kg geplaatst op 17-10-2007:
Rijdt met multivan automaat 128 kw 174 pk mijn ervaringen zijn zeer goed op de franse autoroute via millau op de cruiscontrol in stand S blijft ingestelde snelheid vasthouden
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Volkswagen Multivan.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Ian Dowkes met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Bailey Unicorn III Cadiz van 1491 kg geplaatst op 17-10-2007:
Due to (almost) always taking a full suspension electric mountain bike with spare wheels and toolkit, total weight 56lbs, on trips we required more storage space than most caravaners.
To get more storage we replaced the BMW X5 30D with a SWB T5, for sure we lost some power (340bhp down to 173bhp) but the T5 has been a pleasure, only the severest motorway climbs require changing down to 5th from 6th gear.
Cruising at 60mph on motorways/dual carriageways is easy and an amazing 32mpg, which can be improves to 36 if max speed of 55mph maintained on motorways.
Storage as you might expect is amazing and stability is exemplary, at least as good as the X5. Only modification from the standard T5 was removal of the 16" steel wheels for 18" winter graded alloys
De ervaring van john slade met een Volkswagen T5 (Seikel) Multivan 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Abbey Spectrum 419 van 1558 kg geplaatst op 17-10-2007:
towed with this vehicle for 3 years never any trouble with hills or stability only down fall is lack of traction on wet surface.
De ervaring van OyvindSP met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Hobby Prestige 720 UKFe van 2000 kg geplaatst op 17-10-2007:
We have had this combo for two full summer-holidays, and we are extremely happy with it. Motorway-driving is fluent and smooth, it's easy to follow the traffic, and ther's lots of excess power to overtake if necessary. Compared to my earlier experienses, the train is very stable even in strong side-wind.
At camp-site, we haver never missed traction, as the engine deliveres from 800 revs, making it possible to adjust speed just by operating clutch and brake if necessary.
For us, this has really been a lift to our camp-life!
De ervaring van John Marshall met een Volkswagen T5 (Seikel) Multivan 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Bailey Pageant S6 Bordeaux van 1300 kg geplaatst op 17-10-2007:
Brilliant outfit - room for 7 in the car + camping gear for those not in the caravan - very stable and capable towcar, and with excellent lock for reversing into those awkward corners!
De ervaring van Peter Lorentzen met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een LMC Favorit 720 RBK van 1869 kg geplaatst op 17-10-2007:
First time with this set up. Drove from Denmark to Italy across Brenner pass. Absolutely brilliant performance from the T5 Multivan, lot's of power, smooth stability of both the car and caravan. After our trip I was even more happy with our car and caravan, due to this experience! I feel very lucky :-)
De ervaring van Vcelka Maja met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Knaus Sport 420 LD van 1240 kg geplaatst op 17-10-2007:
Mno a tady je ten Multivan. Vaha pres 3,5 (jen o 14 kg) jizdni vykony v podstate stejne.
De ervaring van Claus Poulsen met een Volkswagen T5 (Seikel) Multivan 2.5 TDI (174 pk/128 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Knaus Sudwind 550 FSK van 1415 kg geplaatst op 17-10-2007:
My experience with my Multivan 2.5 tdi and my Knaus 550 FSK is that there is enough power in all situations. I even run the 6th gear most time, and only when speed in below 80 km/h I must go lower. This only happens on very steep roads such as in the Kassels in mid Germany and in the Alps. The max speed is > 130 km/h (only tried this once), and there is still power reserve to go faster – if you have the curage. I never sell this car
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.