De ervaring van Mark van Erven met een Volvo C70 T5 aut. (220 pk/162, Kw bouwperiode: maart 2006 - december 2013) en een Kip van 1330 kg geplaatst op 06-06-2023:
Zeer prettige combinatie.
De C70 t5 automaat trekt de Kip caravan 47 tdb met gemak en de caravan hangt erg stabiel achter de auto. Snel invoegen is geen enkele probleem: de auto sleurt eraan of er niets aan hangt.
Bij de camping in Schotland een helling van 15% moeten doenen en buiten wat wielslip geen probleem voor deze krachtpatser.
Ook op lange hellingen geen enkele terugval; maar voor koeling motor en bak is handmatig terugschakelen aan te bevelen.
Enige minpuntje is gebruik, maar een t5 is nooit een zuinigheidswonder en kracht kost nu eenmaal wat.
De ervaring van Marco met een Volvo C70 2.0D (136 pk/100, Kw bouwperiode: augustus 2007 - december 2013) en een TEC Weltbummler 510 van 1390 kg geplaatst op 08-05-2022:
Met een tec 510 tdf achter de Volvo vanaf het Gardameer via de Fernpass naar Nederland gereden.
De auto uitgerust met spatbord spiegels, beladen met 3personen en wat bagage in de kofferbak.
Hetgeen de auto al vanaf de aanschaf doen, licht heen en weer bewegen met de "kont", en waartegen al een veerpoot brug laten monteren en banden met wat steviger wangen, komt met de caravan er achter dubbel zo hard terug !!!
Wat mij betreft een NO als caravan trekker.
Met al onze voorgaande auto's dit nooit gehad.
De ervaring van Cor Blok met een Volvo C70 2.4i (170 pk/125, Kw bouwperiode: maart 2006 - december 2013) en een Kabe Smaragd XL van 1515 kg geplaatst op 24-10-2021:
Zonet zijn wij terug van een reis van 6400 km. door Frankrijk en Spanje met de KABE Smaragd xl en de Volvo C70 2.4i met sequentiële automaat.
Ik moet eerlijk zeggen dat we genoten hebben met deze fijn rijdende combinatie. Hiervoor reisde we met een Knaus sudwind 450 fu, met naderhand bleek, altijd een te zwaar gewicht van 1450 kg. terwijl 1300 kg. was toegestaan. Het ging altijd goed ook omdat ik een 65 tot 75 kg. kogeldruk toepaste.
Nu dus met de KABE. Misschien dat het komt door de staal geveerde BPW as en de hogere kogeldruk van 80-85 kg. maar deze combinatie reed zeer strak bij een snelheid van 83 tot 90 km. Geen geslinger of andersoortige ellende. De C70 2.4i is geen auto voor de stoplicht sprintjes, maar red het prima met de 1580 wegende KABE. Het benzine verbruik is gemiddeld 1:8,5 en das niet weinig. Anderzijds ik spreek mensen met modernere benzine auto’s en die hebben hetzelfde brandstofverbruik. Een van de fijnste dingen blijft toch open rijden met deze Zweedse combinatie, de carrosserie geeft geen krimp, mede door een Veerpootbrug en ook de trekhaak zorgt voor carrosserie stijfheid en dat maakt open rijden in de vakantie tot een groot genoegen.
De ervaring van Eduard de Bock met een Volvo C70 T5 aut. (220 pk/162, Kw bouwperiode: maart 2006 - december 2013) en een Knaus van 1270 kg geplaatst op 29-10-2020:
Op trajecten Frankrijk, routes naar Zuiden en Italie, Lago Maggiore heeft deze combinatie een hoog comfort laten zien door gunstige verhouding auto/caravan, caravan met zorg beladen en een sterke en stabiele trekauto. 370Nms, 250pks, automaat, cruise control, heerlijk voor goede ervaringen met combinatie.
De ervaring van Bert Otter met een Volvo C70 D5 aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: juni 2006 - december 2013) en een Burstner Ventana 455 van 1350 kg geplaatst op 03-11-2018:
Dit jaar (zomer 2018) voor het eerst met de C70 op stap geweest. Na enkele jaren belastingvoordeel te hebben gehad van een Mitsubishi Outlander PHEV, nu het genot van een Volvo. In etappes zijn we uiteindelijk in Toscane uitgekomen. Via de Brennerpas en de Fernpas via Oostenrijk naar Italië. Over de Duitse autobahn heerlijk op de cruise control en continue in de 5 (automaat) met een snelheid van rond of iets boven de 100 KM/h. In verband met de hoge temperatuur deze zomer en voor de levensduur van de auto is het echt aan te raden om op de Brenner en Fernpas handmatig te schakelen met de automaat en hoger in de toeren te blijven rijden. Dit ook om de koeling op gang te houden. Af en toe zie je dan ook de temperatuur van het water oplopen. Binnenkort laat ik de automaat spoelen, je merkt namelijk vrij veel slip in de bak, waardoor ook meer hitte zal ontstaan. Kijken wat dit volgend jaar voor voordeel heeft..
Verder een fantastische trekauto waar je af en toe vreemd (of jaloers) wordt aangekeken, vooral met open dak. Inmiddels ook een lichte tuning aan laten brengen (Digicar) voor nog wat meer koppel en souplesse. Veel fun en een redelijk verbruik (1 op 11) met deze D5. PS met de Outlander PHEV haalde ik 1 op 6 met de caravan...
De ervaring van pfmkooijman@gmail.com met een Volvo C70 2.4 (140 pk/103, Kw bouwperiode: maart 2006 - december 2013) en een Fendt Saphir 490 TKM van 1390 kg geplaatst op 16-03-2014:
Stabiliteit laat te wensen over.Benzine verbruik 1:5- 1:7 en problemen met het weg rijden van een natte camping
De ervaring van Richard Singendonk met een Volvo C70 D5 (180 pk/132, Kw bouwperiode: juli 2007 - december 2013) en een Knaus Sport 500 van 1295 kg geplaatst op 04-04-2013:
De Volvo C70 D5 is een uiterst prettige trekauto in combinatie met mijn Knaus uit 1998, 1300kg, maar meestal wel tot zo'n 1350 kg (netjes!) beladen.Geen fietsen. De C70 heeft voldoende reserves op alle vlakken. Mijn kruissnelheid is meestal zo'n kleine 100 km/uur. Altijd stabiel, nooit slingeren, altijd ruimte over om in te halen of een helling te nemen. Brennerpas geen probleem (in z'n 4 niet eens vol gas). Bergverkeer, ook Pyreneën, Alpen, Dolomiten, geen probleem. Een enkele keer in Italië (hartje zomer, 35 graden, lange en stijlke hellingen of véél bergwerk) een waarschuwing in het display om (vanwege warmte) gas terug te nemen en iets rustiger te rijden. Dat helpt dan ook direct. Kortom, een aanrader!!
De ervaring van A. de Reus met een Volvo C70 D5 aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: juni 2006 - december 2013) en een Fendt Saphir 540 TK van 1520 kg geplaatst op 25-08-2012:
Uitstekende ervaring. Zeer sterke motor van de Volvo trekt onder alle omstandigheden buitengewoon goed. Stabiliteit Fendt met AKO stabilisator zeer goed, inclusief fiets achter en fiets voor en tot 1520 kg beladen met kogeldruk van ca. 65 kg. Gevaar dreigt ongemerkt veel te snel te gaan rijden.
De ervaring van George van den Eijkel met een Volvo C70 T5 aut. (220 pk/162, Kw bouwperiode: maart 2006 - december 2013) en een Kip Celebration 44 van 1285 kg geplaatst op 01-08-2012:
Meerdere reizen gemaakt met deze combinatie, zowel autosnelweg als bergpassen tot 14% gereden, meer dan voldoende trekkracht, zeer stabiel, altijd 2 fietsen voor op de caravan aanwezig, nadeel het brandstofverbruik minimaal 12 l/100 km
De ervaring van Uijttenboogaat met een Volvo C70 2.4i (170 pk/125, Kw bouwperiode: maart 2006 - december 2013) en een Kip Celebration 47 TDB van 1400 kg geplaatst op 30-10-2011:
De combinatie rijdt stabiel en prettig. Ik rijdt op de cruisecontrol op de snelweg 100kmh/uur. het verbruik is dan 14 liter /100 km. bij 80 10 ltr. Solo bij snelwegrit is het verbruik 9 ltr/100km. Open rijden tot 100 kmh/uur is een genot.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Volvo C70.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van jack met een Volvo C70 D5 aut. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2006-2013) en een Lunar Clubman SB van 1450 kg geplaatst op 30-10-2011:
We travelled to Lake Garda in Italy and the Volvo had more than enough power to cope with any of the h0ills on our route. With a return of 29.5 miles per gallon I was more than satisfied.
De ervaring van John Ingram met een Volvo C70 D5 aut. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2006-2013) en een Coachman VIP 520/4 van 1590 kg geplaatst op 30-10-2011:
I like the combination of Volvo C70 & Coachman 520/4, although this towing report indicates we are running @ 90% instead of the 85% recommended, there are only two of us and with a single gas cylinder, the bunk beds stripped out and other weight saving measures we cope well and the ratio is actually nearer to 85%.
The car tows the van very well with ample power (180 BHP TD5) and more than enough torque to keep us travelling at legal max speed where safe, and certainly quicker than a lot of heavier units with lower engine power output.
The Coachman 520/4 suits the two of us well, it has a good size lounge area, we sleep on the front seats as single beds, the beds are made up in about 2 minutes flat, the kitchen layout is very well thought out, we use the central 2 seat dining area for eating and additional food preparation, there is also a good size worktop between the central dining area and the front lounge, the rear bathroom is a good size with a very usable separate shower, although we normally use on-site facilities if they are clean.
In France 2008 no towing problems were encountered even on fairly steep hills, the auto box works a treat, with very smooth and virtually unnoticeable gear changes.
This year (2009) we are going to Mojacar, Spain which is approximately 1500 miles each way, 2010 we are planning to venture to Morocco with any luck.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.