De ervaring van Gert-jan Roetink met een Volvo S40 1.8 (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Beyerland Sprinter 450 FB Sport van 1200 kg geplaatst op 12-06-2019:
Nog niet veel ervaring met deze combinatie alleen nog maar vlak en niet meer dan 45 km. Rijden gaat redelijk maar houd niet over. Hier voor een golf + 2 liter gehad zat meer power in maar kan ook niet anders met twee liter.
We gaan het over twee weken avonturen.
De ervaring van Cees Pols met een Volvo S40 2.0D (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Hobby Excellent 490 SFf van 1438 kg geplaatst op 21-06-2015:
De ervaring bij het rijden met een Hobby SFe is geweldig, de auto heeft totaal geen last van de aanhanger. Binnenkort weer de bergen van Zwitserland proberen. Hiervoor met een Adria van 1100 kg, opletten met de snelheid uit ervaring weet ik dat dit geld gaat kosten. Alleen al om de auto blijven wij langer door rijden i.p.v. inruilen voor een andere Volvo bv een V 40 D4, wie heeft ervaring met dit type auto?
De ervaring van Chris met een Volvo S40 2.4 (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Hobby De Luxe 420 KB van 1300 kg geplaatst op 10-07-2013:
Een heerlijk stabiele en sterke combinatie.
Hebben alpen passen gereden en ben onder de indruk van de Volvo.
(Type Volvo is S40 2.4I de 170 pk versie, staat niet in de lijst)
Vorige auto ( Galant) was heel veel minder stabiel en sterk.
De ervaring van Theo Linnekamp met een Volvo S40 2.0D (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Adria Adora 462 PU van 1276 kg geplaatst op 27-04-2012:
Sinds kort hebben wij deze S40. De adria 390 ps 1100kg hebben we al geruime tijd. Het enige probleem dat we nu hebben is dat we vergeten dat we met een caravan rijden. Wat is deze auto sterk.
De ervaring van Johan D. met een Volvo S40 D5 aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Boottrailer 2000 kg van 2000 kg geplaatst op 06-08-2011:
Ik ben met de bovenstaande combi naar het gardameer gereden. Ondanks het zware gewicht van de trailer is het prima gegaan. Een snelheid van 100 km p/u was geen probleem. Ik heb de trailer laten keuren voor een tempo 100 keuring en de trailer is nog maar een jaar oud. Mijn ervaring is ook dat een boottrailer veel stabiler achter de auto ligt dan een caravan.
De ervaring van feike visser met een Volvo S40 2.0D (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Dethleffs Camper 460 DB van 1292 kg geplaatst op 15-04-2010:
Kan bovenstaand van de heer Van Schooneveld beamen,
wij hebben met een zelfde combinatie alle begaanbare alpenpassen in Zwitserland gereden met de volvo s40 en een dethleffs caravaan 470bb een fluitje van een cent.
Kortom een prima caravaan trekker.
De ervaring van H.W.Dille met een Volvo S40 2.0D (136 pk/100, Kw bouwperiode: januari 2008 - oktober 2010) en een Wilk S5-530 UE van 1500 kg geplaatst op 10-12-2009:
Ik rij nu 2 jaar met deze combinatie,dit bevalt mij zeer goed
ook bij windkracht 8 hiermee gereden maar met een snelheid van 90 km /uur, dit gaat uitstekend.vind de wegligging uitstekend van deze Wilk.
nadeel is dat de Volvo s40 voorwielaandrijving is,dus snel doorslipt !! banden gebruik hoger. dieselgebruik 6,1ltr zonder caravan, 8,8 ltr met caravan
De ervaring van roland met een Volvo S40 2.4i (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Knaus Sport 420 QD van 1250 kg geplaatst op 28-03-2009:
Ik kan mijn s40 2.4. 140pk niet terugvinden in de tabel. De 140 pk 2.4. heeft een beter koppel als de 170 pk en is een geweldige combi met de knaus 420 QD (1300 kg) Met alle gemak naar zuid frankrijk. Je hebt het "gevoel"als de auto met de caravan speelt. Niets dan lof voor de 2.4 5-cylinder van Volvo.
De ervaring van j.Morsink met een Volvo S40 2.4i aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Dethleffs Beduin 510 V van 1350 kg geplaatst op 16-12-2007:
Zeer goedeervaringen. Heb voortent n stroomkabels in auto voor gewichtsverdeling. Tevens een vouwfiets in auto. Geen fietsrek op caravan en 1 grote gasfles. Zijn nu 2 maalnaar Spanje geweest via Tolweg en Route National. Dor Pyreneen (route N20) gaat prima. Goed et het verkeer mee te komen en geen rijdende hicane voor vrachtauto's. Ook bij (lange)afdaligen, zoals op de A75 geen enkele slingerbeweging. Al ruim 25 caravanervaring met diverse combinaties.
De ervaring van J Wigger met een Volvo S40 2.4 aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Burstner Averso 460 TS van 1180 kg geplaatst op 10-10-2007:
Een goede combinatie, werkelijk een genot om mee te rijden. Inhalen is geen enkel probleem, iets meer gas en je bent er voorbij. Rijden op cruisecontrol is erg rustgevend. In de bergen helemaal geen problemen, hij sleurt de sleurhut met gemak naar boven. Wel even op handbediening zetten, kun je meer toeren houden. Bergaf ook op handbediening i.v.m. afremmen op de motor. In één woord geweldig.
De ervaring van toon smekens met een Volvo S40 1.8 (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Burstner Flipper 400 van 1100 kg geplaatst op 18-06-2007:
Ik vind trekkracht minimaal, iederklein dieseltje rijdt ons zo voorbij bij hellingen.
De ervaring van Hekert met een Volvo S40 2.4i (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Kip Grey Line 44 EKL Travel van 1010 kg geplaatst op 08-01-2007:
De Volvo S40 2.4i (170pk) '04 en een Kip Greyline special 44TTZ '99 is een prima combinatie. De auto kan goed mee komen met het verkeer. Wel slaan de voorwielen snel door bij optrekken op nat wegdek (ESP aan!). In de bergen heb ik nog geen ervaringen opgedaan maar ik verwacht hier geen problemen. De auto heeft voldoende reserves. Het is een fijne stabiele reisauto!
De ervaring van Van Schooneveld, AHW met een Volvo S40 2.0D (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1425 kg geplaatst op 31-10-2006:
Geweldig !! wat een strakke combinatie, vermogen van onderuit in overvloed, trekkracht door de versnellingen heen: geweldig!! Invoegen of inhalen: blijft een feest om te zien dat je auto's welke solo rijden gewoon kan bijhouden en sommige zelfs weet te passeren tijdens klimmen (Zwitserland oa). Brandstof verbruik, met cruisecontrole, blijft hangen rond 1:10 op de duitse autobaan met ca. 105 km. (echte volgens GPS) en met klimmen etc. 1:9. Ook dit is een nette prestatie.
Stabiliteit: een voorbeeld auto voor dit segment.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Volvo S40.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Steve met een Volvo S40 1.8 (125 pk/92 Kw, bouwperiode: 2004-2010) en een Caravan van 1050 kg geplaatst op 31-10-2006:
I seriously wouldn’t bother it say it matches but very disappointing even on a very gradual incline on a motorway it lags. Should have gone on my gut instinct and gone for a 2.0 Version looking at the S60 now.
De ervaring van mr livingston met een Volvo S40 1.6 (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 2005-2012) en een Adria Altea Tay van 1053 kg geplaatst op 31-10-2006:
i have this outfit and the 1.6 volvo pulls the adria 432 px no problem and has plenty of torque just a little heavy on fuel though but a great towing reliable car
De ervaring van Robert Fulton met een Volvo S40 2.0D (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2008-2010) en een Sprite Alpine 4 van 1195 kg geplaatst op 31-10-2006:
Having previous experience of a much less suited rig out of car and caravan, towing with the volvo 2.0d s40 has been delightful. The engine delivers more than adequate power at low revs to enable both the car and caravan to effortlessly reach cruising speed. The volvo feels a chunky and solid car especially when attached to the caravan due to an abscence of buffetting within the car when towing. I recognise that my current car / caravan match is better suited to that of my previous outfit and that this would contribute to a reduction in buffetting....though having clocked up several thousand miles towing with the volvo, I believe the car to be well suited for this purpose. However, with hindsight I can see how the v50 estate version of my s40 would be better suited to caravaning due to its larger boot. A word of caution however to any prospective purchasers who may be about to pay that 'little extra' to what is basically a Ford Focus with a volvo body attach. I have been experiencing ongoing issues with my car...the current one being the amount of smoke discharged when accelerating.....(which the dealer and Volvo customer care believe to be normal). Should they have told me this before buying or had a photo of this within their glossy brochure...I know I would not be writing this review about a Volvo simply because I wouldn't have bought such a pollutant.
Regards
Robert Fulton
De ervaring van Spence met een Volvo S40 2.0D (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Bailey Pageant S6 Vendee van 1415 kg geplaatst op 31-10-2006:
I have had a volvo S40 2.0D SE since April 2007 and decided to purchase a new Bailey Pageant Vendee in July 2008. According to the Directgov website it is recommended that you do not tow more than 85% of the kerbweight of your vehicle, but it is not illegal to tow up to to the manufacturers towing weight limit. Even though the Vendee is 97% of the kerbweight of my S40, I find the S40 handles towing the Vendee relatively easy. As the S40 is a smallish car, when it come to hills, accelerating and braking you can feel the weight, unlike a 4x4, but there is nothing of any concern. All in all, not a bad match.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.