Caravantrekker.nl

Verschil in trekkersscore

Hans de Wit vraagt op 4 september 2017:

Ik heb twee keer een review geschreven en nu zie ik dat er twee verschillende trekkersscore worden gegeven.
Zie hieronder.
De ervaring van Hans de Wit met een Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi (81 Kw/110 pk bouwperiode: januari 2017 - heden) en een Hobby De Luxe 455 UF van 1350 kg geplaatst op 31-05-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82%

De ervaring van Hans de Wit met een Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi (81 Kw/110 pk bouwperiode: januari 2017 - heden) en een Hobby De Luxe 455 UF van 1350 kg geplaatst op 04-09-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 87%

Waar zit het verschil in?

Groet,

Hans de Wit

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Jeroen antwoordt op 4 september 2017:

Misschien in de belading caravan/auto wat aangepast qua gewicht?


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 4 september 2017:

Er is afgelopen jaar wel het nodige veranderd aan de software onder andere dat we nu uitgaan van het rijklaargewicht zoals dat op het kenteken staat met 150 kg belading en vroeger gingen we uit van het leeggewicht met 250 kg belading.

Als je doorklikt naar de berekening is die exact hetzelfde. Ik denk dus dat bij de oorspronkelijke invoer je uitgegaan bent van een iets andere belading in de auto.


Frank antwoordt op 4 september 2017:

Het is best lastig voor menigeen om de gewichten goed in te vullen. Eigenlijk moet je een keer gewogen hebben op een weegbrug. Dan pas heb je een echte basis. Vervolgens gewoon poppetjes en bagage tellen.
Velen zullen ook opkijken van het gewicht van hun vakantieklare caravan.


Hans antwoordt op 4 september 2017:

Zou een veel zwaarder gewicht van de caravan dan opgegeven door de fabrikant vallen onder de noemer sjoemelsoftware? Ik lees in reacties eigenlijk altijd dat er niets van de gewichten klopt. Altijd veel zwaarder dan in de catalogus. Misschien iets voor de EU ?

Hans


Louis antwoordt op 5 september 2017:

Hans, jij zegt het .
Het valt "toevallig" altijd wat tegen .(net als de EU zelf haha)
Dan volgt het argument dat een caravan na verloop van tijd toch enigszins vocht opneemt wat een aantal procenten kan schelen.
Zal natuurlijk wel...dus weeg je hem voor je folder gewoon pas als hij een paar maanden buiten heeft gestaan.
Of in de klimaatkamer, is toch niet zo moeilijk te bedenken in een tijd waar ineens niets meer schijnt te kunnen werken zonder sensortje ?
Plakken ze in die caravan maar eens een paar sensoren, en schaffen een fatsoenlijk weegschaaltje aan (mét sensoren haha)


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Genuanceerd advies

Het oordeel over een combinatie in één conclusie samenvatten is lastig. Het vraagt een veel genuanceerder advies. Vandaar dat het vernieuwde Trekrapport een E-book is met zo'n 30 pagina's vol met informatie.

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld voor mijn eigen combinatie.

Caravan (te?) zwaar

Bij het uitzoeken van een nieuwe caravan kijken we natuurlijk naar het gewicht. Maar als we dan echt gaan rekenen doen we dat toch vooral met centen in plaats van met kilo’s.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker