Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Blogs Tests Reviews Advies Vragen Menu

Verkeersregels

Leo vraagt op 07 July 2014 om 14:12:

Wanneer ik met de caravan over de brenner autobahn rijdt kom ik het verkeersbord tegen wat door is afgebeeld onder de rubriek". Regelgeving en vervolgens verkeersregels." Ik doel dan op de tweede foto waar de caravan op staat afgebeeld met daarbij in zicht gebracht een verbodsbord voor inhalen van personen auto's met daaronder in zwart de afbeelding van vrachtauto , bus en auto met aanhanger. Betekent dit wordt nu dat ik met de caravan niets mag inhalen maar betekent dat ook dat de personen auto niets mag inhalen??? , of alleen het zelfde soort, dus vrachtauto, vrachauto's en bussen , bussen ?? Ik ken het bord niet en zou graag van een uitleg op prijs stellen.
Alvast erg bedankt voor uw reactie
Leo

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Menno (Caravantrekker) antwoordt op 07 July 2014 om 14:21:

Dit bord:


Met de caravan mag je niet inhalen en wel met een solo personenauto.

Op de Italiaanse kant van de Brenner geldt een heel lang inhaalverbod voor caravans.


Janka antwoordt op 07 July 2014 om 14:35:

En omdat de toegestane maximum snelheid voor vrachtverkeer daar laag is gaan veel caravanners zich ergeren en besluiten dan toch maar in te halen...


Vino. antwoordt op 07 July 2014 om 16:57:

Beste Leo,

Dit is gewoon een verbod's bord.Indien je een caravan of aanhanger achter je auto hebt, mag je gewoon niets inhalen! De risico's op ongelukken, en toch inhalen, zijn erg groot!Ik ga zelf 2x per jaar met caravan over de Brenner.Indien je inhaald, zit je al vlug op 120km per, uur indien je niet oplet!De bekeuringen zijn ook niet mals, zoals ik vernomen heb.Direct betalen.De borden staan er niet voor niets.In het verleden zijn er talrijke ongelukken met caravanners gebeurd, door te hoge snelheid.En wat maak nu een uurtje langer rijden uit, om op de plaats van bestemming te komen?

Met vriendelijke groet.

P.s. Het verbod teld tot ongeveer Verona.


Leo antwoordt op 07 July 2014 om 18:49:

Hallo vino,

Dank je voor je reactie. Duidelijk.
Leo


Oude Willem antwoordt op 07 July 2014 om 20:32:

Nou als je dalend inhaalt moet je altijd je hoofd gebruiken anders ga je altijd te hard. Niet alleen op de Brennerpas.

En als inhaalt op de Brennerpas krijg je niet altijd een bekeuring kan ik uit ervaring melden, afgelopen jaar alleen een wijzend vingertje van meneer agent naar mijn neef die achter me reed.

Trouwens, Het inhaalverbod is niet alleen door ongelukken met caravans, maar ook door ongelukken met vrachtwagens en bussen in het verleden.


RobD antwoordt op 08 July 2014 om 08:16:

Oef.
Hoe vaak is Leo al over de Brenner gegaan met c/van zonder te weten wat het bord inhoud?? Nooit eerder de moeite genomen om eens te kijken naar verkeersborden en de uitleg in een boek of op het net? Toch theorie gehad met uitleg van verkeersborden en onderborden, neem ik aan.
Is dit zo'n voorbeeld waarom andere zeggen: "die caravanners rijden maar wat aan"?


Quirien antwoordt op 08 July 2014 om 10:27:

Niet alleen Leo en niet alleen specifiek de Brenner waar kennis ontbreekt.

Ik hoop dat iedereen alvorens hij/zij op reis gaan de afwijkende borden en verkeerssituaties regels van de landen waardoor gereisd wordt en men verblijft even door neemt.

Maar hoeveel zullen dat daadwerkelijk doen??


leo antwoordt op 08 July 2014 om 11:37:

Even een reactie op de laatste 2 berichtjes:

Kan zo maar eens even zijn dat je een bord niet actueel hebt, vooral als het er een is die ik nog niet eerder tegen was gekomen. Nou dat was dus deze afgelopen jaar nadat ik na jaren weer over de brenner kwam. ik vermoedde natuurlijk eea wel maar twijfelde toen er vanuit oostenrijk op de rechterbaan alle vrachtautos's stil stonden en links doorgereden werd en mij ook caravans passeerden maar er ook in de , ik denk wel 3 km lange stilstaande rij bleven staan. hetzelfde beeld zag ik ook aan de andere kant terug naar oostenrijk. vandaar toen even mijn twijel. Dit jaar wederom over de Brenner en wilde het dus weten. En..nee, op internet kon ik nergens een link vinden die me uitleg gaf over het bord MET onderbord.Vandaar ff de vraag.


Quirien antwoordt op 08 July 2014 om 12:15:

Niets mis mee Leo, je durft tenminste te vragen.

Als ik iets moest uitleggen/toelichten had ik liever dat men het 2x vroeg dan net deed alsof men het gesnapt had.


RobD antwoordt op 08 July 2014 om 19:56:

"En..nee, op internet kon ik nergens een link vinden die me uitleg gaf over het bord MET onderbord"

Ieder verkeersbord kan voorzien zijn van een onderbord, naar gelang de situatie het vereist. Zoeken op dit (of een) bord met dit specifiek onderbord zal dan ook geen resultaat opleveren, zoals je meld. Het zijn 2 separate borden die voor een situatie gebruikt worden, en zo een verkeersregel worden.


Bert antwoordt op 08 July 2014 om 22:48:

Klopt. Er zijn geen domme vragen, hooguit vragen waarop door sommigen door hun specifieke kennis neerbuigend op wordt geantwoord.

Menno's antwoord was al genoeg...

Overigens dit bord komt ook heel vaak voor in Duitsland.


Alfred antwoordt op 09 July 2014 om 13:23:

De enige domme vraag is een niet gestelde vraag!
Er zijn overigens wel domme antwoorden.


Dekker antwoordt op 13 June 2019 om 12:43:

Beetje late reactie op dit topic misschien.
Maar ik ben dit jaar de dinsdag na Pinksteren over de brenner gereden richting Italië.
Ik schat dat er bijna 50km in totaal aan langzaam en stilstaande vrachtwagens reden/stonden.
Daar ga je dus niet tussen staan.
Ook richting Italië erg veel vrachtverkeer, maar niet zoveel als ander om.



Reageer

Naam:

Email:

Reageer wel met een zinvolle en inhoudelijke bijdrage!



Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken (met een B-rijbewijs).

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Laatste Blogs

Nieuwe caravans....

De modellen voor 2020 zijn gepresenteerd op de caravan-salon in Düsseldorf. Revolutionair nieuws is er niet maar het blijft leuk om op een beurs weg te dromen bij mooie nieuwe kampeerspullen voor de komende vakantie.

Trekkrachtrapport

Het oordeel over een combinatie in één conclusie samenvatten is lastig. Het vraagt een veel genuanceerder advies. Vandaar dat het vernieuwde trekkrachtrapport uit zo'n 30 pagina's met informatie bestaat.

Parkeren

Stoppen langs de (snel)weg kan een probleem zijn. Veel grote plaatsen worden bezet door vrachtwagens die hun verplichte rust nemen. Waar kunnen wij dan nog pauzeren?

© 2004-2019 Caravantrekker