Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Blog Tests Reviews Advies Vragen Menu

Pure tech 110 motor.

Gerrie vraagt op 30 January 2016 om 20:26:

Menno, ik mis van de citroen c3 en ds de pure tech 110 pk 3 cilinder met een koppel van 205. Volgens mij gebruikt Peugeot deze motor ook in o.a de 208. Klopt dit of vind ik deze motor bij nog een ander merk.

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Menno (Caravantrekker) antwoordt op 30 January 2016 om 22:13:

Ik hoop dat Bert dat weet


Bert antwoordt op 30 January 2016 om 23:05:

Haha, ik ga op zoek naar de tech. gegevens..


Gerrie antwoordt op 17 February 2016 om 19:00:

Bert, de berekening nog niet gevonden van de Pure tech 110 in de citroen c3 of peugeot 208.


Gerrie antwoordt op 22 March 2016 om 20:07:

Bert, helaas nog steeds geen antwoord mogen ontvangen. Zijn deze gegevens moeilijk te achterhalen of ben ik gewoon ongeduldig. Ik begrijp dat je afhankelijk bent derden maar werken deze dan niet mee ?


Bert antwoordt op 23 March 2016 om 18:23:

Ik heb ze vandaag binnen gekregen. Die van de 2008, maar ook de andere gelijkaardige modellen van PSA zullen zonder meer vergelijkbaar daarmee zijn.

Nu nog even toevoegen aan de database...


Gerrie antwoordt op 23 March 2016 om 19:56:

Dank je Bert, ik ben best nieuwsgierig omdat mij deze motor in de c 3 of 208 best een aardig caravantrekkertje lijkt met zijn relatief hoge koppel van 205.


Bert antwoordt op 23 March 2016 om 21:37:

De 2008 serie is inmiddels up to date. Wat mij toch wel verontrust is de erg lage toegestane trekmassa indien je de auto maximaal belast. Kortom het toegestaan treingewicht is echt veel lager dan de optelsom van toegestaan trekgewicht + leeggewicht + laadvermogen van de auto.

Prestaties van de 81 danwel 96 kW versies van de 1.2 turbo zijn best goed met een caravan van bijvoorbeeld 1100 kg (beladen).


Bert antwoordt op 23 March 2016 om 21:38:

51 kg kogeldruk is ook wel het minimum bij een caravan van 1100 kg. Ik zou 65 als uitgangspunt nemen....


Gerrie antwoordt op 24 March 2016 om 17:31:

Dank je Bert, ik zit eventueel aan een jonger touring te denken vor onze puck. Ik wil in iedergaval de mogelijkheid hebben. De swift die voor de puck staat is inmiddels weer twee jaar, voor ons het moment voor vervanging. Als liefhebber van suzuki i.v.m de probleemloosheid, wil ik de nieuwe baleno volgende maand gaan zien. Gezien het lage gewicht twijfel ik aan het max trekgewicht en ben mij aan het orienteren op alternatieven. De swift mag1000 kg trekken maar zal dan kracht te kort komen. De kleine tourings hebben vaak een max van 900 of 1000 kg. Wij willen eingelijk niet inleveren op trekgewicht alhoewel 900 kg nog zou kunnen. Andere auto'waar ik naar kijk zijn de corsa en auto's uit de vag groep. Gezien de probleemloosheid van suzuki twijfel ik ook over de vag groep. Moeilijk maar ook wel leuk. T.z.t zal ik nog wel vragen om de gegevens van de nieuwe baleno. Voor nu nogmaals bedankt.


Willeme1 antwoordt op 05 November 2019 om 13:45:

De drie cilinders zijn totaal ongeschikt omdat het variabele oliepomp smeersysteem bij deze motoren ivm emissie dusdanig zijn dat er pas bij twee bar de ventielen van de sproeiers voor de zuigerkoeling openen.
Dit is gedaan om bij lage oliedrukmeter toch voor voldoende smering van de hoofd/drijfstang te verzorgen
Pas bij 2000/2500 pm zullen deze openen en de zuigerbodem gaan koelen.
Door de lange overbrengingen in de versnellingsbak zal er met de caravan erachter vaak worden gereden zonder zuigerkoeling en te lage oliedrukken wat zich vertaald naar de bekende euvels van deze motor te weten nokkenas slijtage en inwendige vervuiling door dichtslippende oliegaatjes bij de olieschraapveren in de zuiger



Reageer

Naam:

Email:

Reageer wel met een zinvolle en inhoudelijke bijdrage!



Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken (met een B-rijbewijs).

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Laatste Blogs

Nieuwe caravans....

De modellen voor 2020 zijn gepresenteerd op de caravan-salon in Düsseldorf. Revolutionair nieuws is er niet maar het blijft leuk om op een beurs weg te dromen bij mooie nieuwe kampeerspullen voor de komende vakantie.

Trekkrachtrapport

Het oordeel over een combinatie in één conclusie samenvatten is lastig. Het vraagt een veel genuanceerder advies. Vandaar dat het vernieuwde trekkrachtrapport uit zo'n 30 pagina's met informatie bestaat.

Parkeren

Stoppen langs de (snel)weg kan een probleem zijn. Veel grote plaatsen worden bezet door vrachtwagens die hun verplichte rust nemen. Waar kunnen wij dan nog pauzeren?

© 2004-2019 Caravantrekker