Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Vraag en antwoorden

Onderwerp: Award Daystar 380
Van: S
Datum: 12 May 2017 om 23:20

Kende het merk nog niet, maar hier zitten vast veel ervaringsdeskundigen.

Hoe gedraagt een Award Daystar 380 zich op de weg? En hoe is de kwaliteit te noemen?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een Kip Kompakt kk 400, maar kwam deze tegen en die lijkt me ook aardig gestroomlijnd wat zeker een plus is.

Naar laatste bijdrage

Forum reacties:

Van: Menno (Caravantrekker)
Datum: 13 May 2017 om 00:04

Let bij een Award vooral op lekkage. Laat een vochtmeting doen voor aankoop.
Stroomlijn zal niet slecht zijn maar omdat het frontaal oppervlak veel groter is dan van een Kip kompakt zal de Kip minder luchtweerstand hebben.


Van: Steven
Datum: 13 May 2017 om 20:59

Hij is inderdaad wel breder, hoger en zwaarder dan een KK400 of EK 37, maar mits het een deugdelijk en stabiel chassis betreft wil ik hem nog wel overwegen. De prijs is niet hoog, vergelijkbaar met een oudere kip.

Heet iemand een suggestie welke caravan in de calculator het beste overeen komt met de Award?

Het zijn vooral de rijeigenschappen die me zullen beinvloeden, maar als je vergelijkt met een Kip Kompakt zet je de lat wel erg hoog natuurlijk.


Van: Menno (Caravantrekker)
Datum: 13 May 2017 om 22:21

Ik heb de Award Daystar toegevoegd. Kies daarvoor eerst bij de merken 'Een standaard Caravan' (staat onderaan) en ouder bouwjaar. De Award wordt dan genoemd.


Van: Stef
Datum: 14 May 2017 om 00:23

Met war voor een auto ga je hem trekken ?

Mvg
Stef


Van: Steven
Datum: 14 May 2017 om 09:33

Een Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM-2 170 pk TCT, met verzwaard remsysteem.

Bedankt Menno!


Van: PieteR
Datum: 14 May 2017 om 21:09

Daar krijg je echt geen kip mee van de kant af!

Maar ff serieus: De stroomlijn van de Kip lijkt heel wat, maar zou pas echt goed zijn als de schuinte van de voorkant zou overlopen in een ronde overgang van de zijwand naar het dak, zoals bijvoorbeeld bij BIOD of de oude Avento's en dan vooral als die rondte een straal heeft van minstens 25 cm.

Bij een Kompakte Kip zit de winst dus voornamelijk in de mindere frontbreedte.
Van 1 Awardrijder weet ik, dat hij het een prettige reiscaravan vond.


Van: Steven
Datum: 20 May 2017 om 09:24

Door de schuin oplopende voorkant van de kip, heeft de rijwind een geheel andere impact op de krachten aan de trekhaak, en dat beinvloed natuurlijk het rijgedrag. En ja, de kip is smaller en lager, daar doelde ik dus vooral op met de betere stroomlijn.

De Award is wel mooi afgerond natuurlijk, maar hoger, breder en zwaarder.

Hoe dan ook, ik moet mijn eega ook nog warm krijgen ivm op vakantie gaan met de caravan. Vandaag gaan we de Award eens in den lijve bekijken, hoewel ikzelf nog steeds meer voel voor een Kip of een Rapido/Trigano van max 750 kg en minder dan 2m hoog


Van: Steven
Datum: 21 May 2017 om 21:14

De vrouw ziet het caravan gebeuren ondertussen helemaal zitten.

Dit jaar wordt het nog de voorzien B&B overnachtigingen in Schotland, maar de jacht op een hefdakcaravan kan beginnen!


Van: Jasper
Datum: 23 May 2017 om 20:55

Over de Award Daystar is niet veel negatiefs te zeggen. Het was de meest geavanceerde (en opgetuigde) cv uit de stal van het Engelse ABI. De fabriek van de Beijerland. Het is een gewoon een goede middenklasser, die prima op de weg ligt en gemakkelijk volgt.
Wij hadden de laatste 22 jaar een vergelijkbare Beijerland 380-2, die zo'n 200 kg lichter is. Dat zegt toch genoeg?
Als de Engelse sfeer je aanspreekt moet je alleen nog zorgen voor een goede verhouding tussen het gewicht van de trekauto en de caravan.
De stroomlijn doet er eigenlijk niet eens zo toe. Bedenk dat het benzineverbruik nauwelijks interessant is als je iets minder ver rijdt. En hard rijden hoeft ook niet.
Ik zou ook niet zo makkelijk gaan voor een hefdakcaravan. Het comfort van het niet steeds in en uit te klappen en onderweg even koffie drinken zonder krom te lopen is ook wat waard.


Van: Steven
Datum: 26 May 2017 om 14:57

De Daystar in kwestie beviel ons erg, maar had sowieso niet de vereiste documenten om inschrijving in België mogelijk te maken.

Een caravan van 750kg of minder heeft dat probleem niet omdat je dan het kenteken van de wagen kan gebruiken.


Beantwoord deze vraag
Wel graag met een zinvolle en inhoudelijke bijdrage!


Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

Missende auto?
Staat je auto of caravan niet in de lijst? Klik en stuur een email en we zullen (proberen) hem toe te voegen.

De reis een last?
Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier. Volg een caravancursus Op Maat.
Al v.a. € 169,-


 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen