Caravantrekker.nl

Leveler

Louis vraagt op 25 december 2007:

Stel dat een caravan met een rubbergeveerde torsieas een heel seizoen met een soort krik waterpas is gezet , dus onder de as en het chassis in plaats van "opgestopt" onder een van de wielen .
( Dus een wiel praktisch vol belast ook al zijn er hulppoten geplaatst , en een geheel of gedeeltelijk onbelast wiel )
Dan krijg je toch vanzelf een ongelijk veereffect wanneer er weer eens met de caravan wordt gereden ?
Heeft iemand hier al eens z'n rubbers door moeten laten vernieuwen o.i.d. , of vallen de gevolgen wel mee ?
Bij stalling wordt tenslotte ook aangeraden de torsie zo mogelijk te ontlasten .

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Bert antwoordt op 25 december 2007:

Het rubber zal zich wel weer zetten na een tijdje normaal belast (en gereden) te hebben, vermoed ik. Als de caravan niet meer zo nieuw is, kun je er altijd een keer naar laten kijken door een specialist. Triorep bijvoorbeeld.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld van mijn vorige combinatie waarmee ik 15 jaar heb rondgereden.

Donatie

Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2025 Caravantrekker