Mjo vraagt op 29 januari 2008:
Weet iemand of de linker achterdeur bij een MCW nog open kan als er een caravan of paardentrailer is aangekoppeld of zit dan de handrem of de as van het neuswiel in de weg?
Bert antwoordt op 29 januari 2008:
Een vaker voorkomend 'probleem' bij auto's met een enkele of dubbele draaideur. Ik denk overigens dat de rechter deur wel open kan. Ook geschaard wegzetten wil wel eens helpen. Niet onoverkomelijk dat probleempje dus?
Paardentrailer? Denk je niet alleen aan het toegestaan trekgewicht maar ook aan het toegestaan treingewicht? Zie http://www.caravantrekker.nl/trekautotest/autotest.php?typeauto=29&merk_x=Dacia&serie=Logan
m de goeij antwoordt op 10 september 2010:
Eerst het is MCV in plaats van MCW!
Ten tweede, wij hebben ook een Logan MCV(fase2)en inderdaad het linker deurtje komt tegen de beugel van het neuswiel aan.Het deurtje kan voor een deel wel open.Wijd genoeg om even wat achter uit de auto te halen. Wel op passen voor beschadigen van de auto- lak.Het rechter deurtje kan in zijn geheel open.( NB we hebben een caravelair antares.)
m de goeij antwoordt op 24 november 2011:
Wij hebben nu een andere caravan! de Antares de luxe van Caravelair werd ingeruild voor een Hobby 400SF.
Met de Hobby achter de Logan MCV (phase2)kunnen nu wel Beide deurtjes open!
Logan MCV op LPG trekt de Hobby overigens prima!!!
Robin antwoordt op 30 november 2011:
@ m de goeij;
Da's best een forse caravan voor die auto.
En ik vind het een interessante volgende auto, dus vandaar;
Hoe goed is prima, en dan vooral ben ik benieuwd naar jouw ervaringen, welke wegen, verbruik, snelheden, hellingen, stabiliteit etc.
Heb je al een 'vers' review of plaats je er binnenkort één?
m de goeij antwoordt op 23 maart 2012:
Hallo Robin
Een late review , maar beter laat dan nooit!
We gaan met de Logan MCV en de Hobby al meerdere malen naar Tsjechie. We rijden dan over auto snelwegen als ook vaak binnendoor over leukere kleine weggetjes. De Dacia trekt de caravan goed, op vlakke snelweg in de 5 de versnelling,bij meer wind of heuvelachtig in de 4 . Op steile lange hellingen soms terug naar de derde versnelling ,maar de gang blijft er goed in .We kunnen vaak even zelfs omhoog kruipende vrachtwagens/als t daar mag!/ nog even inhalen.
stabiliteit blijft goed 95 tot 100 km op de vlakke snelweg,helling afwaarts 80 tot 90 km!
Het verbruik neemt wel stevig toe met de caravan erachter,maar we rijden op LPG dus vallen de brandstofkosten ook wel mee!
De beide klapdeurtjes acherin de Dacia MCV kunnen trouwens open met aangekoppelde Hobby! Hulpveren zijn niet nodig!
Kortom de Dacia Logam MCV 1.6 16 V op LPG is geen uitblinkend race monster met de caravan er achter,maar voldoet voor ons prima!!Je kunt goed met het verkeer meekomen en de maximum toegestane snelheid in Duitsland met tempo 100 stikker is goed te halen en stabiliteit is goed Bergaf je snelheid aanpassen ,maar dat moet voor de veiligheid bij iedere combinatie.
De Hobby 400 sf vinden we een luxe mooie en sfeervolle caravan die makkelijk ook nog zonder mover te verplaatsen
is We hebben omdat we altijd rondtrekken geen voortent maar een zakluifel,dat is dan wel zo makkelijk.
Ik hoop dat jij ondanks de later reactie hier nog iets aan hebt en anders doen anderen er nu misschien hun voordeel mee!
let wel op de maximum toegestane treinmassa bij franse auto,s dus ook bij deze combi!
Wij zijn met zijn tweetjes ,zonder kids en wel 3 kleine hondjes en alleen lichtere bagage in de auto!
Heb je kinders achterin en ook veel bagage in de auto,dan word het een ander verhaal en mag er alleen een lichtere caravan om het maximum toegestane treingewicht niet te overschrijden!
kijk ook op deze site hierover!!
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!