Caravantrekker.nl

Beyerland

WIL vraagt op 11 september 2008:

wie kan mij vertellen wanneer de BEYERLAND weer gemaakt gaat worden

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Caravantrekker (Menno) antwoordt op 11 september 2008:

Kip gaat de productie van de Beyerland Sprinter weer opzetten. In Hoogeveen zijn ze druk bezig met het opstarten van de productie daarvan (en de Chateau Celista) en de HomeStar. Wanneer? Ik verwacht dat ze dat tijdens de Jaarbeurs wel bekend zullen maken.


Jan antwoordt op 12 september 2008:

Heb de BEYERLAND sprinter altijd een fijne lichte caravan gevonden. Mooi compromis van goede kwaliteit (zeker de laatste jaren) voor een redelijke prijs. Ik ben zeer benieuwd of ze dat bij de Hoogeveensekippenklup ook weten te bereiken, want de onlangs uitgebrachte Homestar is toch weer een flink stukje duurder dan voorheen.


wim antwoordt op 12 september 2008:

Wij hebben verleden week de beyerland wenge gekocht in harskamp. Dit is nu onze 4e beyerland. nooit problemen gehad met de vitesse caravans. Het scheelt wel veel met de prijs op beurs in 2007. De leverancier vertelde mij, dat ze veel onderdelen en mallen voor de fronten e.d hadden opgekocht bij de curator. Ik hoop dat wij nog veel plezier van de wenge zullen hebben.


Geert antwoordt op 13 september 2008:

Die Homestar was trouwens zware oplichterij !
In dusselsorf stonden 2 2008 !! Home cars die bij nederlandse dealers waren weggekocht, maar dan met nieuwe stickers en een Chateau bekleding !

2008 Homecars met alleen een nieuwe naamstickeren een bekledingwissel ! Mag dat zomaar ?


Rob antwoordt op 13 september 2008:

waarom niet??


Jan antwoordt op 13 september 2008:

Overigens, de caravans van de Hoogeveense kippenklup zijn altijd al relatief zwaar en duur geweest ten opzichte van de produkten van de voormalige Tirusmerken, zoals Beyerland. Het lijkt er op dat vooral de financiers de lachende derde willen worden.
Ik wed dat als er "made in China" op hun caravans zou staan dat de prijzen met de helft omlaag kunnen en de kwaliteit minstens zo goed kan zijn.


Andreas antwoordt op 13 september 2008:

@Jan: blijf maar dromen van het goedkope 'made in China' sprookje. Een deel v.d. extra kosten, bijv. zeevracht: een 20'container kost al meer dan € 2300,- (en daar past ie niet eens in). Daar komst bij: invoerrechten, het tarief weet ik niet (meer) maar kan 8 tot 12 % bedragen. Over het totaal wordt de BTW berekend. Dan de marge voor importeur en dealer.. Reken maar dat het totale plaatje in het gunstigste geval nèt onder de marktprijs zal uitkomen. Dat lagere Chinese arbeidsloon komt echt niet ten goede aan ons de consumenten.


Rob antwoordt op 13 september 2008:

Andreas

Vergelijk Italiaans natuursteen eens met Chinees.
Na transport, invoerrechten, Btw, en de hele boel scheelt het nog 60%.

Maar chinezen gaan voor kwantiteit en geen kwaliteit.


Andreas antwoordt op 13 september 2008:

@Rob: een beetje appels en peren vergelijken. Het Italiaanse marmer is wereldberoemd en inmiddels schaars en duur geworden. Maar er is nog duurder keihard leisteen: Noors of Afrikaans, en dat is nog duurder. Hoe het Chinese steen daar mee vergeleken kan worden? Ik ken de soort niet. En je laatste zin zegt genoeg: kwantiteit boven kwaliteit. Ik kies toch voor het laatste.


Jan antwoordt op 14 september 2008:

Wie staat er niet versteld van wat er tegenwoordig in de volksrepubliek en omliggende landen wordt gemaakt. Niet alleen eindprodukten, maar vooral ook onderdelen en het in elkaar zetten daarvan. Over de transportkosten hoeven we ons allang niet meer druk te maken, het is veelal een schijntje vergeleken bij de berekende prijzen, althans bij ons in west-europa, anders kon er ook geen aziatische auto met winst bij ons verkocht worden. Trouwens over de echte transportkosten en winstmarges wordt nog steeds erg geheimzinnig gedaan.
Hollandse (met Nederlands zaad) bloemen en bloemkolen worden ook in afrika, spanje, polen, rusland en joost mag weten waar nog meer geteeld.


Joost Kolen antwoordt op 14 september 2008:

Gelukkig wordt er gewerkt aan de schaarsheid van Beyerland. Ik vind het een hele fijne vrij lichte en degelijke caravan. Beyerland begint een beetje een wereldburger te worden, eerst Engels daarna Belgisch en nu een Nederlander. Ik ben weer benieuwd naar de nieuwe types, ik durf er best een aan te schaffen.


bertjan antwoordt op 14 september 2008:

De beyerlands moeten voor modeljaar 2010 weer op de markt komen


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Over gewichten

Er zijn altijd veel discussies over het gewicht van de caravan. Maar welke gewichten zijn belangrijk en hoe bepaal je wettelijk het (maximaal) gewicht? Is dat met of zonder kogeldruk?

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld van mijn vorige combinatie waarmee ik 15 jaar heb rondgereden.

Donatie

Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2025 Caravantrekker