Caravantrekker.nl

Bert vraagt op 6 maart 2006:

Bij de A4 ligt de motor in lengterichting, vandaar dat men de alom geprezen DSG transmissie niet kan toepassen en VW wel. De Audi heeft dus een traditionele automaat met koppelomvormer die het koppel vergroot tijdens de slipfase. Bij het wegrijden dus. Daardoor de (nogal theoretische) hoge percentages. De DSG-bak is niet zo'n automaat. Het is eigenlijk gewoon een handbak die automatisch e.e.a. voor je regelt als je dat wilt (gerobotiseerd). Hij heeft dus geen koppelomvormer, maar normale koppelingen. Meervoud? Ja. Hij heeft er twee. Als je bijv. rijdt in de 2e ligt de 3e versnelling al helemaal klaar met 'ingetrapte' koppeling. Het schakelen gaat dan ook ongehoord snel.

Naar laatste bijdrage

Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Genuanceerd advies

Het oordeel over een combinatie in één conclusie samenvatten is lastig. Het vraagt een veel genuanceerder advies. Vandaar dat het vernieuwde Trekrapport een E-book is met zo'n 30 pagina's vol met informatie.

Over gewichten

Er zijn altijd veel discussies over het gewicht van de caravan. Maar welke gewichten zijn belangrijk en hoe bepaal je wettelijk het (maximaal) gewicht? Is dat met of zonder kogeldruk?

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2025 Caravantrekker