Caravantrekker.nl

Caravan

R. Bunt vraagt op 6 november 2008:

Onlangs heb ik een Passat CC gekocht met een 2.0 tsi 200 pk benzinemotor. Ik vindt van deze auto geen trekgegevens. Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij deze te sturen?
M.vr.gr. R. Bunt

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Ed antwoordt op 6 november 2008:

Als je als onderwerp "caravan"kiest is het wellicht handig al je ook verteld welk type caravan je wilt trekken.


Jan antwoordt op 6 november 2008:

Is er wel een trekhaak onder te plaatsen?


R. Bunt antwoordt op 6 november 2008:

Je hebt gelijk,het is een Burstner Ventana 500 TS en ja,er is een trekhaak (afneembaar) voor te krijgen. Gr


Berry antwoordt op 6 november 2008:

De 1.8 (1.8 TSI (118 kW/160 pk) staat er wel bij en komt op 4,5 sterren uit.

Theoretisch zou de 2.0 met 40Pk meer en nog beter uit moeten komen.

Trouwens een gewldige auto, veel plezier ermee gewenst!

Groet

Berry


Bert antwoordt op 6 november 2008:

We zullen de ontbrekende CC types toevoegen. Opsturen kan, daarvoor gelieve u in het menu onder Advies te kijken voor het aanvragen van een uitgebreide Trekkrachtrapportage.


gert antwoordt op 7 november 2008:

Berry een kinderhand is gauw gevuld.
de laatste jaren komen de vw er in duitsland bij verschillende sites er slecht tot zeer slecht uit.


Rob antwoordt op 7 november 2008:

Beste R Bunt: Je hebt de Passat CC al? Zo ja bevalt de auto?


MvO antwoordt op 7 november 2008:

Gert, waaruit???


gert antwoordt op 8 november 2008:

nou als je na auto www.autointernationaal.nl gaat staat er boven aan een drama voor de vw passat en als je dan verder in de lijst kijkt kom je de eerste vw dus nog niet de passat maar de polo of de toureg tegen ergens tussen de 28 tot de 32 e plaats.
dus dan is de score toch in mijn ogen tussen slecht en zeer slecht.

gert


gert antwoordt op 8 november 2008:

Oh sorry de passat staat op 28.
de citroen en nog een waren alleen slechter als de vw.

gert


R. Bunt antwoordt op 8 november 2008:

@ Rob
Nee,de auto wordt week 1 afgeleverd,dus ik ben erg benieuwd naar z`n prestaties als het gaat om trekken en het schakelen ( 6 tras automaat ) We rijden nu nog volvo s 80 T6,dus het wordt toch qua trekken iets inleveren. (hopelijk ook iets minder tanken) Gr


bert.s antwoordt op 8 november 2008:

hoi r .bunt

Valt niet mee hé wachten op je nieuwe auto.
Ik denk dat je een fijne trekauto hebt gekocht.
Zelf rijd ik in een seat altea xl 1.8 tsi.
Een dijk van een motor.
De 2.0 tsi zal ongetwijfeld nog beter trekken.

Veel succes met wachten.

groet bert.s


Rob antwoordt op 8 november 2008:

R, Bunt bedankt voor de info, had graag een rijders ervaring gehoord.


Peter antwoordt op 8 november 2008:

@ bert, er word niet gevraagd wat jij rijd. Lees en antwoord al naar gelang de vraagstelling


Jan antwoordt op 8 november 2008:

Een Passat CC vergelijken met een Altea? Appels en peren.


gert antwoordt op 8 november 2008:

is de seat dan net zo slecht als de passat jan?
of is het rotte peren met appels.

gert


Jan antwoordt op 8 november 2008:

Als Gert niet zo jaloers zou reageren, zou zijn zou hij weten dat een Passat met 2.ltr moter gevraagd werd. Geen Altea met 1.8 moter. Appels met peren dus.


gert antwoordt op 8 november 2008:

klopt jan ik heb een 2.2 liter direct


gert antwoordt op 8 november 2008:

Sorry voor de 2 keer.
oh ja jan en de vw passat kwam z\o slecht uit die tests dus de vergelijking was toch niet zo slecht van mij.
en dan jan de passat was de beste op let op de 23e plaats in autointernationaal.nl

gr. Gert


bert.s antwoordt op 8 november 2008:

wat ik bedoel dat de 1.8 tsi ook een vw motor is, met iets minder cylender inhoud.
en nee een altea is geen passat dat weet ik ook wel....er word ook niet om een 2.2 direct gevraagd.
En ja een seat zal wel net zo slecht zijn als een passat.

r.bunt ga lekker van je auto genieten straks en trek je van de negatievelingen op dit forum niets aan.

groet bert sijbring


Ramon Bunt antwoordt op 9 november 2008:

@ Bert
Bedankt voor de trekkrachtgegevens,ik zal ze goed bestuderen. Na de zomervakantie zal ik een verslagje schrijven. M.vr.gr. Rijk Bunt


renaat antwoordt op 9 november 2008:

ik heb "autointernationaal" ook eens bekeken

Naar mijn gevoel is dit een website waar je niets mee kunt aanvangen;

ALLE europeese auto's zijn slecht Ford, VW, Merc, BMW, Peugeot, Citroën, Renault, Alfa, Opel, Skoda, Seat...ik zal maar stoppen zeker.

De Japanners zijn goed, maar dat weten we al JAREN

Ik ben de mening toegedaan dat de veel verkochte modellen, zeg maar Opel, VW, Ford door de vele ontevreden cq. gefrustreerde bezitters via een website de dieperik worden ingeschreven en dat dit GEEN JUIST beeld is van de betrouwbaarheid van een merk of model.
Dus de meningen en de beoordelingen zijn subjectief.

Twee voorbeelden:

Subaru Forester scoort goed, maar de verspreiding in nl/ be is ongeveer onbestaande. De steekproef is te klein in vergelijking met een VW Golf.

Ook nog: de Toyota Prius, zelfde bedenking, en daar bovenop: een Prius-koper is een geëngageerd, milieubewust autorijder dus: GEEN KWAAD woord over ZIJN Prius.

Akkoord dat de betrouwbaarheid van onze Europeese auto's < dan de Japanners.
Akkoord dat het onderhoud van de Europeanen duurder is > dan een Japanner.

Dat ALLE Europeese Merken slecht / onbetrouwbaar zijn....dat is ER OVER!!!




gert antwoordt op 9 november 2008:

Nou sorrij renaat waar jij op gekeken hebt weet ik niet maar bepaalde soorten zijn slecht?
kijk als je toevalig ook zo auto hebt moet je niet alles afkraken.
BMW en FORD en OPEL doen het toch erg goed op die site.
zeg ook niet dat het oud is want het is van september 2008.
ik heb al eerder na voren gebracht dat het slecht ging en toen volgens mij dat het zo was na een artikel in de duitse autobild of een ander duits auto blad.
er staat volgens mij ook bij dat het benzine slurpers zijn en dat is ook zo voor die modellen die ik genoemd heb.
voor een andere auto dus die 307 een schrale troost dat hij lager stond zijn opvolger de 308 staat er nog niet bij.
en dan ik vind de vw passat cc ook een mooie auto maar een prijs van +50000 euro dan koop ik toch liver een auto van een ander duits merk BMW dus.
want de VOLKSwagen is al lang geen auto voor het normale volk meer.


peter antwoordt op 9 november 2008:

en BMW is een auto voor pooiers en drugsdealers.
Mercedes voor koppelbazen en Opel voor modale huisvaders.

Zo kunnen we wel doorgaan. laat iedereen rijden wat hij/zij mooi vind.


bert.s antwoordt op 9 november 2008:

nou ramont heeft de trekkrachtgegevens gevonden......dus deze topic kan wel weer worden gesloten.

groet bert.s


Peter antwoordt op 9 november 2008:

en dat moet Bert S beslissen.............................??????


bert.s antwoordt op 9 november 2008:

ja peter


J&J antwoordt op 19 november 2008:

Hebben we het hier over "Ik koop dit,of Ik koop dat"
Of hebben we het hier over auto's waar Ik van mijn werkgever in mag rijden.
Overgens wel met een bij telling, waar ik mijn Zafira niet van kan rijden.
Men praat zo gemakkelijk over auto"s van 30 a 40 mile.
Er zijn dagen dat ik ze niet in mijn achterzak heb, en jawel vandaag was het weer zo'n dag.
Dus heren: pronken mag, maar doe dat nou eens niet met andermans veren.

m vr groet

J&J


RobD antwoordt op 19 november 2008:

Quote: Dus heren: pronken mag, maar doe dat nou eens niet met andermans veren.

Volgens mij, en nederlands lezen is niet zo moeilijk als het lijkt, als je maar LEEST, staat er toch duidelijk: Onlangs heb ik een Passat CC GEKOCHT. Dus eerlijk gezegd snap ik niet waar deze zin op moet slaan.

Dan nog, stel het was een companycar, de bijtaling zal betaald moeten worden. Rato nieuwwaarde. Zal meestal wel met de functie en bijbehorend inkomen samenhangen. Waarom zijn vele zo jaloers en kunnen het niet verkroppen dat een ander net iets beter, vaak vertaald naar duurder, rijd? Lijkt mij een kl....e leven, de hele dag door.


Andreas antwoordt op 19 november 2008:

Helemaal mee eens RobD en dan wil ik er nog aan toevoegen dat in een company car veelal een stukje salaris verdisconteerd zit en dat -samen met de bijtelling- maakt een "auto-van-de-zaak" lang niet zo voordelig als menigeen denkt. Niettemin geef ik eerlijk toe dat ik jarenlang met plezier van deze "regeling" gebruik heb gemaakt. Zorgenvrij rijden is ook wat waard.


RobD antwoordt op 19 november 2008:

Andreas, toch eens overwegen om op km vergoeding te gaan rijden. Zelf ook jaren gedaan, comanycar, maar rijd tegenwoordig op Belgies kenteken tegen km vergoeding. Scheelt in aanschaf, wegenbelasting en verzekering en maakt het interessant.


antwoordt op 19 november 2008:

Da's leuk voor directeur/eigenaar.
Een werkgever is goedkoper uit door het verstrekken van een 'companycar' doordat er o.a. minder sociale lasten worden afgedragen. Een salaris wordt (jaarlijks) “geïndexeerd”, een companycar' blijft 3 of 4 jaar een goed calculeerbare kostenpost. Na deze periode hoeft er nauwelijks hard onderhandeld te worden over een nieuwe goed calculeerbare kostenpost. Handig toch?


Andreas antwoordt op 19 november 2008:

@RobD:Uiteraard weet ik dat een km-vergoeding een prima regeling is, maar de meeste werkgevers willen dat niet en geven je liever een lease auto. Op Belgisch kenteken rijden: véél beter natuurlijk maar in mijn tijd (8 jr.geleden afgesloten) was dit fiscaal alleen mogelijk indien je woonachtig was in de grensstreek; ik niet dus. Overigens dwalen we wèl af v.d. topic en dat zullen Bert en Menno niet waarderen, denk ik, al blijven het leuke discussies.


Benno antwoordt op 20 november 2008:

Of het nou lease is of kilometervergoeding, één ding blijft overeind: hoe dikker de bak hoe meer de "baas" betaald.
Parallel daaraan is zijn eisenpakket.
Wie betaald bepaald.
Niet jaloers worden als je met jouw Astraatje gepasseerd wordt door de dikke Audi.
Terwijl jij ontspannen op weg bent naar je volgende adresje zit hij misschien te hyperventileren achter zijn hi-tech stuurtje.
Zelf heb ik meer dan een miljoen kilometers gereden met prachtige auto's "van de zaak" maar iedere keer dat ik een ouder echtpaar passeerde (in voor- of najaar) met een bescheiden auto en ditto caravan op weg naar hun paradijs werd ik week.


RobD antwoordt op 20 november 2008:

@ Roel, gedeeltelijk heb je gelijk, maar een leasebak of km vergoeding kan ook gerelateerd worden aan een stuk salaris.
Zoals Andreas zei, het inleveren van een stukje salaris kan een grotere auto inhouden. En zoals we weten, veel is aftrekbaar van de belastingen, zo ook voor werknemer.


John antwoordt op 20 november 2008:

"" Of het nou lease is of kilometervergoeding, één ding blijft overeind: hoe dikker de bak hoe meer de "baas" betaald.
Parallel daaraan is zijn eisenpakket.
Wie betaald bepaald. ""

Nou weet ik niet hoe oud Benno is, maar in de relatie werkgever en werknemer is de laatste paar jaar veel veranderd. Werkgevers moeten hen uiterste best doen om werknemers in dienst te houden.
Gerelateerd hieraan is ook de voorziening van een voertuig.
Wie betaald bepaald is bij vele al achterhaald.
Het voordeel van km vergoeding is nog altijd dat de rijder bepaald wat hij rijd en niet de werkgever. Zodoende komt er vaak een grotere auto om alsnog die caravan mee te trekken.
Werkgevers gaan aan dit punt vaak voorbij ook al is de auto voor prive gebruik toegekend.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

Donatie

Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!

Over gewichten

Er zijn altijd veel discussies over het gewicht van de caravan. Maar welke gewichten zijn belangrijk en hoe bepaal je wettelijk het (maximaal) gewicht? Is dat met of zonder kogeldruk?

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2025 Caravantrekker