Caravantrekker.nl

Edwin Molenaar vraagt op 18 maart 2009:

Ik denk dat iedereen zich goed moet realiseren dat een navigatie een hulpmiddel is en blijft. "vaar"er niet blind op. Dus een redelijk voorbereiding blijft noodzakelijk. Hoe goed en hoe goedkoop/duur de navigatie ook is. Ik heb zelf een koeriersbedrijf en rijden dagelijks met 11 auto,s/bussen/vrachtwagens en kom zo dus regelmatig voor verrassingen te staan hoe up-to-date je navigatie ook is. Hoe vaak je "ineens" niet voor een bord staat dat je er niet in mag enmeer van dat soort dingen zou ik niet te veel verwachten vanbeperkingen mbt hoogtes/%/afwijkingen.
gebruik de navigatie als hulpmiddel en daarnaast zelf je gezond verstand gebruiken. Dus niet op commando "hier links"
succes

Naar laatste bijdrage

Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

Genuanceerd advies

Het oordeel over een combinatie in één conclusie samenvatten is lastig. Het vraagt een veel genuanceerder advies. Vandaar dat het vernieuwde Trekrapport een E-book is met zo'n 30 pagina's vol met informatie.

Over gewichten

Er zijn altijd veel discussies over het gewicht van de caravan. Maar welke gewichten zijn belangrijk en hoe bepaal je wettelijk het (maximaal) gewicht? Is dat met of zonder kogeldruk?

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2025 Caravantrekker