Caravantrekker.nl

Type Caravan

Rob vraagt op 22 augustus 2010:

Goededndag,

Ik heb een Caravan gekocht tweede hands, type Caravelair 395, met handelsnaam A4004G, en heeft 7 ramen. bouwjaar 1992.

Nu wil ik deze verzekeren, maar de verzekering vraagt. er moet nog meer achter de 395 staan, bamba, antaris.

maar heb alleen caravelair 395 van de dealer. heb zelf een bamba ek de luxe. en deze ingeruild, daar staat als handelsnaam B3300 = Bamba 330, dan moet volgens mij bij de andere caravan 395 = A4004G de a voor antaris of iets dergelijks staan, kan iemand daar mee helpen wat voor caravan dit is.

bijvoorbaad dank.

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Karel Eimers antwoordt op 22 augustus 2010:

Rob, deze vraag heb je al een keer gesteld het forum weet het niet wat opzich heel bijzonder is. Zoek een andere verzekeringsmaatschappij die niet zo moeilijk doen.
.gr. Karel


Rob antwoordt op 22 augustus 2010:

Ok Karel, als dit forum het ook niet weet, zoek ik een andere weg, of een andere verzekeringsmaatschappij, maar deze verz. maatschap vragen naar meer gegevens van de caravan, en van deze caravelair 395 moet mee gegevens zijn, vandaar deze vraag.

gr rob


@Eric antwoordt op 22 augustus 2010:

Als je je verzekeringsmij het kenteken doorgeeft moeten zij daar genoeg mee kunnen doen.

Geef anders je caravankenteken eens in op:

https://ovi.rdw.nl/

Je krijgt dan vanzelf de handelsbenaming.


antwoordt op 22 augustus 2010:

Rob, waarschijnlijk was het handiger geweest om in de vorige topic door te gaan.
Volgens mijn gegevens bestond er in 1992/(model)1993 geen (nederlandse) Antaris.
De types die voorkwamen waren: Brasilia, Palma, maar deze hebben geen 395 en ook geen 7 ramen.

De enige met 7 ramen en een aanduiding 395 is een Bamba 395T (luxe). Deze hadden in 1992 en 1993 allemaal een 1000 kg as.
De één met rubbervering zonder schokdempers en de luxe met staaltorsie en schokdempers.

Kan het gaan om een separaat uit het buitenland ingevoerde wagen?

De caravan heeft een eigen kenteken. Als je dat inklopt bij RDW, wat komen er dan voor gegevens te voorschijn?

Overigens ben ik wel enigszins verbaasd dat de dealer jou niet de juiste gegevens kan verstrekken.

In 1990/1991 (overjarig model ?)bestond er ook nog een Brasilia 395T met 7 ramen en een rubbergeveerde as (standaard zonder dempers) en deze had een as van 900 kg De Bamba had in die jaren een as van 870 of 900 kg en de luxe een 950 kg as.

Dus zoals ik al eerder aangaf: kijk welk type as (staal- of rubbergeveerd) er onder zit en of hij 870, 900, 950 of 1000 kg is, dan ben je al een stuk verder, want van staaltorsies zijn er maar enkele.

Of je wilt of niet, je zult toch op de knieen moeten voor je caravan 😉

(Het type plaatje van de as zit meestal in het midden van de as aan de zijkant. Oude kleren aan en er onder kruipen, want anders komen we echt niet verder.

Succes

vrgr
JT®


Rob antwoordt op 22 augustus 2010:

Nu komen we een stuk verder

Kenteken gegevens:

Caravelair A4004G

lediggew: 643 kg
Laadverm: 257 kg
maximum 900 kg


antwoordt op 22 augustus 2010:

en de datum 1e toelating ?

en de datum 1e afgifte in NL?

Want dan kunnen we ook gelijk zien of het een achteraf (separaat)
geimporteerde wagen is

JT®


rob antwoordt op 22 augustus 2010:

14-05-1992 is eerste toelating en afgifte


antwoordt op 22 augustus 2010:

Het is een wagen van het modeljaar 1991.

Bamba 395T rubber zonder dempers 14950,- gld

of

Bamba de luxe 395T staal met dempers 16350,--gld

of

Brasilia 395T rubber zonder dempers 14800,- gld

De gewichten van deze wagens komen niet exact overeen maar liggen dicht bij elkaar

Je hoeft dus niet onder de caravan maar wel op de knieen om achter het wiel te kijken of er een staal of rubbertje onder zit.
Dan komen we weer een stap dichterbij

vrgr
JT®


PS 'k Ga nu met de kleinkinderen naar het vliegerfestijn op de hei, ben (hopelijk) vanavond hier weer terug .


antwoordt op 23 augustus 2010:

@ R de Vries / Rob

Mijn laatste vraag was of je aan kan geven of er een rubber- danwel staalgeveerde as onder je caravan zit.
Helaas krijg ik geen antwoord, in plaats daarvan open je een nieuwe topic, die met dezelfde vraag eindigt. Ook daarop nog geen antwoord
Weet je al iets?
vrgr
JT®


Rob antwoordt op 23 augustus 2010:

ga 3 sept a.s de caravan ophalen, dan weet ik meer.


Benno antwoordt op 24 augustus 2010:

Rob,

Elke cent die jij uitgeeft aan een verzekering is bijna zeker weggegooid.
Stop elk jaar (virtueel) € 200 in een potje en je bent spekkoper.


John antwoordt op 25 augustus 2010:

Met virtueel geld betaal je dus uiteindelijk.................niets. Zelfs geen spek. Ook niet in het geval van schade. Je bent dan alleen WA verzekerd indien de caravan aan de autohaak zit.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld van mijn vorige combinatie waarmee ik 15 jaar heb rondgereden.

Gastenboek

Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.

Donatie

Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2025 Caravantrekker