Vino. vraagt op 24 augustus 2010:
Kan ik de Alco-krik beter voor of achter de wielen monteren en wat zijn de voor en tegens?
Met vriendelijke groet.
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 24 augustus 2010:
Achter de wielen is beter en meer gebruikelijk. Alleen bij de Kip Kompakt zit hij voor de as.
Zit hij voor de as en je gebruikt hem als de caravan niet is aangekoppeld (wat niet verstandig is) dan wordt de druk op het neuswiel lager ipv hoger bij het gebruik, dus minder stabiel.
Bob antwoordt op 24 augustus 2010:
@Menno Achter de wielen is beter en meer gebruikelijk. Alleen bij de Kip Kompakt zit hij voor de as.
Zit hij voor de as en je gebruikt hem als de caravan niet is aangekoppeld (wat niet verstandig is) dan wordt de druk op het neuswiel lager ipv hoger bij het gebruik, dus minder stabiel.
Ik begrijp dat het niet verstandig is een krik te gebruiken als de caravan niet is aangekoppeld. Als de caravan wel is aangekoppeld lijkt mij een uitgedraaide krik overbodig en met het rijden heel erg lastig. Waarom dan een krik permanent onder de caravan?
mvg
Bob
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 24 augustus 2010:
Niet de gehele krik permanent monteren, maar ik ga uit van de houder voor de Alko krik.
Jan antwoordt op 24 augustus 2010:
Hoezo permanent?
Nooit een lekke band met de caravan gehad? 😉
Vino. antwoordt op 24 augustus 2010:
In mijn formulering ben ik niet al te duidelijk geweest, blijkt nu.De vraag moet inderdaad zijn: Wat is de beste zijde om de houders van de Alco-krik te monteren? Het argument betreffende druk op het neuswiel van Menno geeft voor mij de doorslag.Uiteraard kan de krik uitgedraaid zijn, en de caravan aangekoppeld aan de auto, indien er sprake is van een lekke band van de caravan(dit volgens advies van div.instanties).
Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage.
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.