Caravantrekker.nl

Powerwifi

Tom vraagt op 29 november 2011:

Heeft iemand ervaring met powerwifi of iets vergelijk?

http://www.powerwifi.nl/

Naar laatste bijdrage

Reacties:

John antwoordt op 29 november 2011:

Al een signaal zwak is, KAN een versterker enigszins helpen. Qua snelheid maakt het niets uit, hiervoor is de wifi aansluiting (provider en modem) verantwoordelijk. Er zijn waarschijnlijk goedkopere versterkers. Ga naar een goede elektronica zaak hiervoor.
De zender van de wifi is en blijft het belangrijkste.


Fr@ns antwoordt op 29 november 2011:

Van alleen een ontvangstantenne heb ik weinig verwachting als het zendsignaal niet sterk genoeg is. Naar mijn ervaring kun je het zendbereik prima vergroten door een wifi repeater toe te passen, ook wel genoemd range extender. Op een camping is dat eigenlijk een zaak voor de eigenaar, maar in de buurt van een voeding kun je prima een repeater in een boom hangen of op het dak van een caravan.


Lex M antwoordt op 29 november 2011:

Ik heb ervaring met de voorganger van:
http://2com.nl/index.php?route=product/product&product_id=94
Ik beveel hem aan.


Michiel antwoordt op 30 november 2011:

Een antenne die goed is voor ontvangst is ook goed om te zenden. Ik heb goede ervaringen met richtantennes. Zoals dezen:



De witte is 14 dBi. Daarmee kan ik zonder veel moeite gebruik maken van WiFi hotspots die een paar honderd meter weg staan. Op een naburige camping bijvoorbeeld. 😉

MV (AKA PA0MMV)


J.H. Vis antwoordt op 30 november 2011:

Enige bruikbare optie is idd een richtantenne. Liefst een yagi. Dit vereist echter wel een wifiadapter met externe antenne-aansluiting. Door het hoge directionele karakter creeer je een goede versterking en elimineer je de storing van andere access-points. Zie: http://www.dealextreme.com/p/802-11n-b-g-150mbps-usb-wireless-adapter-with-detachable-antenna-33997

en

http://www.dealextreme.com/p/2-4ghz-16dbi-directional-high-gain-16-unit-antenna-for-wifi-wireless-network-rp-sma-33016

Voor relatief weinig geld een goede oplossing..


Waterad antwoordt op 30 november 2011:

Algemeen:
Een buitenantenne kan sowieso de ontvangst verbeteren hoewel dat geen garantie behoeft te zijn.
Als ik alleen van de ingebouwde wifi in de laptop gebruik maak is de ontvangst veel slechter dan wanneer ik een externe usb-netwerkadapter gebruik.
Het maakt sowieso uit of er een B, G of N netwerk ligt. N is de snelste maar heeft ook het verste bereik.
Verder kan een USB-adapter die je b.v. op het dak legt (wel droog) en met een usb-verlengkabel aan de laptop hangt al een beter resultaat geven dan wanneer je diezelfde usb-adapter rechtstreeks in de laptop steekt.

Wat ik gebruik:
Ik maak zelf gebruik van de EnGenius EUB-9701 EXT2 adapter met 2 antennes (niet meer verkrijgbaar). EnGenius heeft nog wel USB-adapters met de 2T2R techniek (o.a. EUB-9706). Dus met een dubbele ontvangst/zendtechniek. Deze maakt 2 gelijktijdige verbindingen hetgeen het signaal stabieler houdt.

Vergelijk met Powerwifi:
Van de Powerwifi wordt weinig technische info gegeven.
De 7dBi die er staat aangegeven is de zendcapaciteit.
Bij de EnGenius 9706 is dat bv 15 bij G en N netwerken.
Kan mij voorstellen dat de ontvangst dan ook beter zal zijn.
Ik denk niet dat je wonderen kan verwachten van de Powerwifi.


Jj antwoordt op 4 april 2012:

Ik heb deze antenne in gebruik sedert vorige week bij de boer op de camping. Ik sta op ca 125 meter van de zender en had in de caravan slechts 1 a 2 blokjes verbindingskwaliteit. Sedert de aanschaf van deze antenne met 5 meter usb-kabel, altijd dag en nacht vijf op vijf. Bovendien zie ik nu een stuk of tien wifi zenders met gemiddeld 3 blokjes kwaliteit. Dichtsbijzijnde bebouwing ca. 1200 meter. De snelheid is constant. 54 Mbs. De zender is van het g-type.
Antenne is niet goedkoop, ca. 90,- € maar als je belang hecht aan een goede wifi verbinding met constante snelheid en regelmatig gebruiken kunt : bestellen die handel.


Jos c antwoordt op 28 april 2012:

Gebruik deze antenne nu twee maanden. Het resultaat is verbluffend. Ontvang signalen van km's ver weg; e.e.a. afhankelijk van bebouwing.
Als je het programma inSSIDer van www.metageek.com download krijg je alle spots met zendsterkte en positie direct in beeld.
Echt een aanrader.


Fran$ antwoordt op 28 april 2012:

@Jos c en @Jj: jullie starten je post met "...deze antenne...", maar in de voorafgaande betogen worden minimaal drie antennes/adapters genoemd. Waarop wordt gedoeld met deze antenne?


Henk antwoordt op 15 oktober 2012:

Als U de Powerwiffi te duur vind en zelf iets kan maken koop je deze Alfa dongle zie http://tinyurl.com/9hnxh3g
en een 5 meter usb kabel die je in een witte 40 mm pijp van een bouwmarkt schuift, afdoppen met eindkapjes en je hebt een keiharde waterdichte Wiffi antenne voor nog geen 35 euro


PieteR antwoordt op 15 oktober 2012:

Hoe lang is die witte pijp? Ook 5 meter?


Henk antwoordt op 15 oktober 2012:

Om een beter inzicht te krijgen zie je op deze foto's hoe de dongle in de pijp zit, Pijp lengte is afhangkelijk van de antenne en dongle lengte, voor een bevestiging gebruikt je de pijp ALLEEN in het dongle pijp stuk zodat de antenne vrij rond kan stralen.


en deze



Jan antwoordt op 15 oktober 2012:

Oftewel:

en deze

😉


Theo gerrits antwoordt op 15 oktober 2012:

http://www.wlanshop.nl/producten/wlan-adapters/usb/tp-link-tl-wn822n-wireless-n-2t2r-highgain-usb-wlan-adapter-300mbps_tl-wn822n.html

Ik heb goede resultaten met onderstaande versterker.
Zie voor verdere gegevens de site hierboven,

300Mbps High Gain
Wireless USB Adapter
TL-WN822N

Ik heb de antenne vast geplaatst onder de plastic kap van de koelkastontluchting op het dak (Kabe caravan). Blijft permanent bevestigd.

Met vriendelijke groet
Theo Gerrits


Henk antwoordt op 15 oktober 2012:

Bedankt Theo voor het zichtbaar maken van de foto links.
Ik snap niet waar ik het fout doe.
Wat betreft jou Wlan-adaptor heb je geluk als je een mooie montage plek gevonden hebt zonder een buiten-antenne te plaatsen, maar het blijft natuurlijk afhangklijk wat de afstand tot het AP punt is, en hoe sterk is die AP en hoe sterk is jou wlan-adaptor en zien ze elkaar ongehinderd.
Daar ik nooit weet waar ik kom ga ik voor een goede hoge antenne en een sterke zender als wlan-adaptor. Omdat sommige mensen de PowerWiffi aan de dure kant vinden (ziet er degelijk uit, behalve dat de antenne-wartel in weer en wind zit) heb ik mijn bijdrage gepost.


Henk antwoordt op 15 oktober 2012:

Snap ik foto plaatsten nu?

mijn Wiffi antenne.


Michiel antwoordt op 15 oktober 2012:

Hier zijn de twee antennes waarmee ik geëxperimenteerd heb. De bovenste is een 14dBi biquad die ik ooit bij Wlanshop kocht.De onderste is een zogenaamde Fontenna. De bovenste bevalt het best.


RobD antwoordt op 16 oktober 2012:

wat men al niet mee sjouwt 😉😉


antwoordt op 16 oktober 2012:

Ik ben een volslagen leek op dit gebied dus zelf iets knutselen zie ik niet zitten, maar ik wil voor de volgende vakantie graag een extra antenne hebben voor ontvangst onder de luifel, zodat ik niet 's avonds laat nog op een donker terras hoef te gaan zitten.

Een powerwifi/turbowifi heeft 7 dBi , de TL-WN822N (van Theo Gerrits) heeft 3 dBi. Wat betekent dit???
Welke verschillen zijn er (technisch) nog meer die belangrijk zijn?

Van een powerwifi heb ik wel verhalen gehoord dat men soms kilometers buiten de bebouwing toch nog bereik heeft. Zover hoeft voor mij niet.

Vraag aan Theo:
Over welke afstand heb jij goed bereik?
Want dit is wel een erg mooi plat kastje, dat je bovendien bij gebruik via het dakraam even op het dak vd caravan kunt zetten. Of is dat een slechte plaats ivm het vele alu?

vrgr
JT®


Henk antwoordt op 16 oktober 2012:

@JT, de 3 en 7 dBi die daar staan hebben betrekking op de versterkende factor van de antenne en niet wat het totale uitgangs vermogen betreft. PowerWiffi geeft geen specifikatie van het zend vermogen op. De TL-WN822N zou 20dBm moeten afgeven, dat is waarschijnlijk incl. de 3 dBi van de antenne, omdat het in Europa de maximale waarde is, voor thuis gebruik. Omdat hotels en campings daar boven zitten zou het zinvol kunnen zijn om als je aan de grens van het zendbereik je caravan hebt staan zelf ook wat meer vermogen kan gebruiken.
In de camper van aluminium heb je minder ontvangst dan met een antenne erbuiten, (kooi van Faraday), tenzij je voor het raam zit, maar hoe hoger hoe beter buiten de camper. Je kan Wiffi zien als een zaklamp, dus met vrij zicht op de andere kant is de verbinding beter, elke boom er tussen dempt het signaal. Met natte bladeren aan die boom wordt het nog slechter.
Zelf heb ik 3 jaar een konstante verbinding over 200 meter
met een gewone LinkSys router en bridge met zichtverbinding op 15 meter hoogte.
http://80.101.171.68/ant1.html
Het hangt dus af waar je staat t.o.v. de zender (AP)
Ik zou wel altijd voor een waterdichte antenne gaan als je
hem buiten moet zetten, anders ben je beperkt tot de droge dagen/avonden.


Andreas-NL antwoordt op 16 oktober 2012:

@JTr: google eens op de Alfa Awus036H antenneversterker. Een bewezen goed werkend en klein apparaatje met 10cm lange antenne, maar ook uit te breiden via losse draad en plm. 50 cm antennestuk om desgewenst wat hoger te plaatsen. Maar met het basisapparaat alléén heb ik altijd goede ervaringen gehad. Kosten paar tientjes.


Henk antwoordt op 17 oktober 2012:

Zeer goed ding die Alfa Awus036H met 30 dBm
http://tinyurl.com/9mmx2uw
en ze zijn er nog zwaarder met 33 dBm voor 5 euro meer, maar of dat nog zin heeft weet ik niet, je kan ze nog wel software matig lager instellen.
http://tinyurl.com/2b35gh4


joop b antwoordt op 17 oktober 2012:

Heel veel praktische informatie over wifi is te vinden op het camperforum. http://www.camperforum.nl/


Henk antwoordt op 17 oktober 2012:

Die Powerwiffi is zeker dezelfde als TurboWiffi en daar staat bij de specificatie dat het een 30 dBm # 1000mW type is.
http://tinyurl.com/cot6qkx
Vandaar de goede ervaringen van alle mensen daarmee.


Henk antwoordt op 17 oktober 2012:

bij http://tinyurl.com/cyto4tz
kan je alle Wiffi spullen erg goedkoop kopen, let op er komt nog wel 12.50 euro verzendkosten bij, maar dan toch nog interesant.
Daar ook een gelijke PowerWiffi nl de "Alfa Outdoor"

en de

er zijn dus 4 uitvoeringen, met en zonder antenne en in 500 en 1000mW.
Doe je voordeel ermee!


JH Vis antwoordt op 17 oktober 2012:

Je kunt beter een goede richtantenne gebruiken dan wifi met meer vermogen. Voor je het weet stoor je elkaar en is er helemaal geen communicatie meer mogelijk. Tevens kun je wel met 1000 of 2500 mw gaan zenden, je ontvangst blijft gelijk (lees even slecht). Met een richtantenne is dit niet het geval. Je bundelt je zendvermogen en je schermt de rest van de storing af wat ontvangst betreft. Een veel betere en socialere oplossing...


antwoordt op 17 oktober 2012:

@Henk
Dank voor de uitgebreide info. Leuk die foto's van de "luchtbrug" naar S.
Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar de Alfa Awus036H-30dBm, maar ik heb nog een paar vraagjes:

Er staat alleen b/g bij de techn specs. Is de norm tegenwoordig niet verhoogd naar n ? Of is dat niet belangrijk genoeg?

Moet deze antenne vrij zicht hebben op de antenne van de camping of mag hij bv op de tafel naast de laptop staan?


@ JH Vis:
Je schrijft dat je beter een goede richtantenne kunt gebruiken omdat je elkaar minder stoort. Maar wat is een goede richtantenne?

Zoals eerder geschreven, ik heb er totaal geen verstand van, op dit gebied moet ik het kant-en-klaar kunnen kopen en gebruiken want anders gaat het niet goedkomen met deze jongen.

vrgr
JT®


JH Vis antwoordt op 17 oktober 2012:

Een Quad antenne (nog beter bi-Quad) is een prima antenne die je net zo secuur hoeft te richten. Voor nog beter resultaat zie mijn post van 30 noveember 2011. Let wel DX heeft wel lange levertijden vandaag de dag....


Henk antwoordt op 17 oktober 2012:

@JT
Wat betreft de n wiffi norm heb ik geen ervaring, het zou meer snelheid moeten geven, maar alleen dan als beide kanten die n-norm onder steunen en je die snelheid ook nodig hebt bv films online kijken of grote bestanden in kort tijd wilt verzenden of online gamen waar de lag-tijd een rol speelt.
Ik heb niet die ervaring zoals ik zei maar vraag mij wel af of elke camping/hotel die n-norm ondersteund, het kost hun veel meer data kapaciteit die in veel landen een hoge kosten post kan zijn. Het gaat de meeste campers denk ik om mail en
reis informatie waar dan snelheid niet zo belangrijk is.
Met de g-norm kan je goed skypen is mijn ervaring.
@JH Vis
Je hebt gelijk wat betreft een richtantenne, maar omdat je nooit precies weet welke afstand onder welke konditie's je moet overbruggen zou ik voor 500 tot 1000mW gaan met een omni en bv. een bi-quad. Via de software kan je je vermogen altijd terug schroeven als je het niet nodig hebt.
Je hoort alleen mensen klagen die geen goede spullen hebben en vaak geen verbinding kunnen maken, mensen die hun zaken op orde hebben klagen niet en zitten lekker te surfen op het internet.


John antwoordt op 17 oktober 2012:

Allemaal leuk. Even over snelheid, hangt snelheid niet af van je usb poort 2.0 of 3.0 bij een externe antenne? En van je interne netwerkkaart?


TheoS antwoordt op 18 oktober 2012:

@John,
Als regel bepaalt het traagste onderdeel van de keten de snelheid.


JH Vis antwoordt op 18 oktober 2012:

De snelheid die jouw hardware aan kan overstijgt bijna altijd de gemiddelde snelheid die de camping aan internet aanbiedt. Ga maar na, 1 accesspoint dat moet leveren aan minimaal 10 afnemers (nog een lage schatting) en de campinghouder die zelf nog wat bandbreedte nodig heeft voor z'n email en webservertje. Je mag heel blij zijn als je 1,5Mbit/s krijgt..


Andreas-NL antwoordt op 18 oktober 2012:

Op de overwintercamping in Spanje heb ik een redelijk goede verbinding, d.w.z. volgens Speedtest.net: PING 25 m, snelheid downloaden 2,9 Mbit per sec., uploaden 0,78 Mbit per sec., let wel zonder versterking, dus zo op de laptop. Vraag aan de experts (Henk, JH Vis e.a.): is dit goed, slecht of redelijk? De camping biedt sinds kort een WIMAX verbinding aan, d.w.z. via een eigen antenne tegen éénmalige kosten. Je hebt dan onder eigen naam een eigen lijn die je met niemand hoeft te delen. Voordeel: downloaden rond 6 Mbit/sec. Rest ongev. hetzelfde. Nadeel: je moet een netwerkkabel in je laptop pluggen. Wie kan iets zinnigs over die WIMAX zeggen?


JH Vis antwoordt op 18 oktober 2012:

"PING 25 m, snelheid downloaden 2,9 Mbit per sec., uploaden 0,78 Mbit per sec" Is dit goed?

Hoe ervaar je zelf de verbinding? Voor welk doel gebruik je 'm? Is het email en caravantrekker.nl bezoeken dan lijkt mij deze snelheid meer dan voldeoende....


Henk antwoordt op 18 oktober 2012:

@Andreas-NL
Ik ken WIMAX niet, maar als het met een netwerkkabel binnen komt, zou ik er een draadloze router of accespoint aanhangen dan hebben al je draadloze apparaten wiffi.
Wat snelheid betreft is maar wat je er mee doet en hoe je verwend bent. Als je thuis een 300Mb verbinding hebt is alles al gauw veel te langzaam. Maar op vakantie heb je tijd zat om er tussen door een biertje te pakken. 😉


Henk antwoordt op 18 oktober 2012:

@JT
op de ebay.com kwam ik de Alfa Awus036NEH tegen, heeft g,b,n mode met een zeer aantrekkelijke prijs en de lokatie van het ding is Duitsland met gratis verzending.
.


Andreas-NL antwoordt op 19 oktober 2012:

@JH Vis: Doorgaans is het voldoende voor het gewone werk en internetbankieren maar skypen met het thuisfront gebeurt ook wel en dan is het wel eens "hikken" of vertragen, afhankelijk v/h tijdstip. Ook afdraaien van youtube filmpjes gaat niet altijd in één keer. Thuis is het beter.
@Henk: goede tip die draadloze router, bedankt


antwoordt op 19 oktober 2012:

Andreas-NL en Henk, bedankt voor jullie info. Ik ben inmiddels op google aan het struinen en vind ze daar ook voor plm dezelfde prijs. Is toch flink in prijs gedaald.
Volgend jaar staat er wel zo een op mijn caravandak.
Nogmaals dank.
vrgr
JT®


Henk antwoordt op 19 oktober 2012:

Voor iedereen ! Ik kwam net een stukje informatie tegen van iemand die de antenne gewisseld had en daarna werkte die wiffi adaptor nooit meer!
En inderdaad dat is normaal als je onder spanning de antenne van een zender trekt veranderd de staande golf en dan wordt er zoveel vermogen die de antenne op zou moeten nemen naar de zend-transistor terug en kaatst, die daardoor kapot gaat.
Dus NOOIT antenne wisselen met de adaptor aan de pc gekoppeld. NOOIT !


Henk antwoordt op 19 oktober 2012:

Nog even iets duidelijker,
Dus NOOIT de antenne wisselen met de adaptor aan de pc gekoppeld onder spanning. Echt NOOIT doen
.
Het is zo zonde als je wiffi kapot maakt en dat misschien wel in je vakantie!


antwoordt op 24 oktober 2012:

@Henk:

Nog even zo vrij om nog een vraag te stellen n.a.v. onderstaande link:

http://www.amazon.co.uk/s?ie=UTF8&field-keywords=Alfa&index=computers&search-type=ss

Kun je iets zeggen over de panelantenne?
Is die 7dbi panel beter/slechter dan bv de 9,5dbi Omni?

Bij Amazon zit die in meerdere paketten terwijl ik hem bij eBay en andere leveranciers niet tegenkom.

Alvast bedankt

vrgr
JT®


Henk antwoordt op 2 november 2012:

@JT
Het hangt van de omstandigheden af, de panel van 7 dBi is beter als je weet waar het signaal vandaan komt waarmee je wil verbinden zodat jou zender ook alleen in de goede richting zijn vermogen straald. Ik zou beide soorten mee nemen en voor een 10 dBi omni bij de ebay die ik zelf ook heb a 1.60 euro incl. verzending (staat ALFA op gedrukt)
zie:
http://tinyurl.com/a22m2sb
of een stevige buiten paneel antenne 17 dBi a 15 euro:
http://tinyurl.com/czqqwm5
die 7 dBi Alfa is trouwens op de ebay ook goedkoper:
http://tinyurl.com/d5dup8f
staat alleen geen Alfa op maar kost de 1/2
bij levering uit china betaal je geen invoer-kosten en zijn de verzendkosten vaak inclusief. ik heb goede ervaringen.


Henk antwoordt op 9 november 2012:

zo kan je ook goed en goedkoop een antenne maken die buiten de camper kan bevestigen of in de boom kan hangen voor een goede verbinding en waterdicht.
zie:
http://tinyurl.com/a4onswk


JH Vis antwoordt op 9 november 2012:

Alleen jammer dat de winst van een iets betere antenne deels verloren gaat door de demping een lange coax-kabel...
Beter is een langere usb-kabel te gebruiken en de coax-kabel zo kort mogelijk te houden..Dit betekent de waterdichte behuizing iets groter maken.


Henk antwoordt op 10 november 2012:

@JH Vis
ja daar heb je wel gelijk in, maar ik zit met mijn router (DD-Wrt)en usb wifi adaptor ruim boven het normale vermogen, dus kan wel wat verliezen hebben. Ik merk dat je meer signaal wint aan een goede antenne lokatie dan het verlies dat de kabel geeft. Uiteindelijk zijn het low-cost DHZ projekten met goede resultaten. (met proberen kan je leren)


Hennie antwoordt op 15 november 2012:

@JH Vis

Omdat ik niet zo'n electro-knutselaar ben heb ik eens contact opgenomen met een antenne leverancier met de vraag of hij Quad antennes levert voor gebruik op de camping. Zijn reactie was: "Er zijn verschillende frequenties die campings gebruiken voor WiFi netwerken. Welke dat zijn weet ik niet. Deze zitten in 470Mhz tot 950MHz dus zeg u het maar". Met deze reactie van een specialist was ik als leek uitgepraat. Dit zou betekenen,lijkt mij, dat bij een gekozen afmeting van de evt. zelf gebouwde (bi)Quad antenne je dus afhankelijk van een gebruikte frequentie op een camping wel of geen c.q. een goede of slechte ontvangst hebt. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Mijn neiging bij zo'n reactie is n.l. om dan maar zoiets als een Powerwifi of vergelijkbaars aan te schaffen.


JH Vis antwoordt op 15 november 2012:

Vreemd antwoord van de antenne-specialist?? Denk dat hij de amateurbanden bedoelde. Ga voor wifi maar uit van 2.4Ghz, daarmee zit je altijd goed. Sommige modernere accesspoints hebben tevens 5Ghz ter beschikking.


Michiel antwoordt op 15 november 2012:

Ik denk dat hij maar wat kletste. 470 - 950 MHz is TV, GSM en nog wat. Geen Wifi en geen amateurfrequenties.

Er zijn twee Wifi banden, 2,4 Ghz en 5 Ghz. 5 GHz is nog weinig gebruikt, die zul je niet veel op de camping aan treffen. Een specialist die dat niet weet, verstaat zij van niet.

Michiel, PA0MMV
MV


Egbert antwoordt op 2 februari 2013:

Heb de PowerWiFi op de laatste Kampeer- en Caravanjaarbeurs (2012) aangeschaft, inclusief een (bijpassende) USB-router. Totaalprjs op de beurs € 175. Dat geld heb ik er na een half seizoen op de camping al weer uit.
Mijn caravan stond op een camping met betaalde WiFi op de staanplaats (voor € 22,50 per week!) en een open SSID bij de horeca. De PowerWiFi pikt zonder enig probleem dat signaal op en ik kon al mijn apparaten eenvoudig in de caravan gebruiken.
Op een nieuwe camping even inloggen in de ontvanger via je notebook of ander device en je hebt zo weer een bruikbaar signaal!
Het werkt natuurlijk het beste als je de antenne buiten tegen de caravan plakt met een apart aan te schaffen zuignap (incl. in de genoemde prijs), maar het werkt meestal ook als je de antenne achter een (kunstof) ruit installeert.
Mijn privé draadloos netwerkje is afgeschermd met een wachtwoord en dus ook nog eens veilig tegen langslopende pottenkijkers!
Het signaal was ook voldoende krachtig versterkt om Spotify via mijn iPad af te spelen en Skypegesprekken te voeren.
Nog een tip: gebruik de PowerWiFi 's winters voor het versterken van je WiFi-signaal in huis. Ook daar werkt het perfect!


antwoordt op 2 februari 2013:


Op http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=8407029 zijn enkele mensen zeer aktief in het testen van dit soort apparatuur. Ook daar is men er tevreden over.
Bij http://www.2com.nl is dit spul ook te koop, zie deze link http://2com.nl/index.php?route=product/product&path=36&product_id=139

Wie een USB verlengkabel van 5mtr nodig heeft, kan deze kopen bij action voor prijs van E 1,55.

vrgr
JT®


Tom antwoordt op 3 februari 2013:

Is dit wat? zie link

http://www.groupdeal.nl/34-95-ipv-69-95-vergroot-het-bereik-van-je-wifi-signaal-met-deze-wifi-repeater123.html?utm_source=e-ngine_mail&utm_medium=e-mail&utm_campaign=2013-02-03-land


TheoS antwoordt op 3 februari 2013:

Het apparaat waar JT® naar verwijst kost € 158
Het apparaat waar Tom naar verwijst kost € 34,95
Egbert heeft op de beurs een apparaat aageschaft voor € 175 (natuurlijk met korting, want op de beurs krijg je altijd korting 😉).
Hebben we het hier over vergelijkbare apparaten?




fransvb antwoordt op 3 februari 2013:

Het apparaat van Tom is volgens mij niet erg geschikt voor de camping. Zal ergens in een wcd van de caravan moeten.
Het apparaat van Egbert is veel te duur.
Ik zelf voel meer voor het apparaat van Henk, is niet duur en kun je wegwerken in de buis van Jan.
Simpel, doelmatig en niet duur.


TheoS antwoordt op 3 februari 2013:

Is aan te geven wat de verschillen zijn tussen de diverse apparaten?


fransvb antwoordt op 11 februari 2013:

Heb je voor deze Power Wifi apparaten een zendvergunning nodig?


fransvb antwoordt op 26 februari 2013:

http://www.groupdeal.nl/34-95-ipv-69-95-vergroot-het-bereik-van-je-wifi-signaal-met-deze-wifi-repeater123.html?utm_source=e-ngine_mail&utm_medium=e-mail&utm_campaign=2013-02-03-land

Tom,
Ik heb deze installatie gekocht, verbazingwekkend wat een uitgebreide ontvangst. En dat voor € 12,50 totaal
Interne antenne laptop 8 zenders, de best met 4 streepjes
proefopstelling buitenantenne op tafel naast laptop geeft
15 zenders, de 3 beste met 5 streepjes

De antenne wordt automatisch door windows 7 herkend, je kunt ook de installatie schijf gebruiken voor wat extra mogelijkheden.
Zie onderstaande link
http://www.groupdeal.nl/34-95-ipv-69-95-vergroot-het-bereik-van-je-wifi-signaal-met-deze-wifi-repeater123.html?utm_source=e-ngine_mail&utm_medium=e-mail&utm_campaign=2013-02-03-land


Hannie antwoordt op 18 maart 2013:

Van de week een wifiversterker gekocht bij wifirepeaters.nl en werkt perfect tot op zolder.


Tom antwoordt op 19 maart 2013:

Fransvb
Goed te horen dat het apparaatje van Groupdeal zo goed werkt.
Nu ben ik te laat om nog gebruik te maken van de aanbieding.
Dus maar wacht op de volgende aanbieding.
Dank voor je reactie.


fransvb antwoordt op 22 maart 2013:

Sorry Tom, ik heb je op het verkeerde been gezet, ik heb e.e.a nog even nagekeken. Hieronder de artikelen die je nodig hebt.
antenne ebay artikelnummer 180941766041 $1.89
antenne kabel ebay artikelnummer 330849600751 $1,61
Wireless Card Adapter ebay art nr 370641731463 $6,79+ $5,99 verzendkosten.
Ergens in dit draadje staat ook hoe je e.e. moet samenstellen om er een buitenantenne van te maken

Inclusief verzendkosten kom je totaal op ongeveer € 12,50


JH Vis antwoordt op 26 juli 2013:

Ik heb nog even kort een testje gedaan met een "16dbi" rondstraler en een 18dbi yagi richtantenne.

Het 1e resultaat is die van de rondstraler, de 2e van de richtantenne. Je ziet dat met de richtantenne minder netwerken gevonden worden en dat bij bv SVFLAKKEE en ARV7519554F98 het signaal veel sterker is. Magnolia is mijn eigen netwerk. Dat wordt met de richtantenne minder goed ontvangen omdat ik de andere kant uitricht. Het is wel zo sterk dat er desondanks goede ontvangst is; bij verder weggelegen netwerken zie je dat deze veel minder sterk doorkomen indien er niet op gericht is..zie bv het dempende effect bij UPC0052113.


Rondstraler


Richtantenne yagi


TheoS antwoordt op 26 juli 2013:

In de KCK van augustus staat bij Abonnneevoordeel een aanbieding van een Blueway N9000 WI-FI antenne van €49,95 voor €32,45.
Heeft iemand hiermee ervaring? Heeft iemand een idee over de kwaliteit van de antenne?


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

Donatie

Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!

Genuanceerd advies

Het oordeel over een combinatie in één conclusie samenvatten is lastig. Het vraagt een veel genuanceerder advies. Vandaar dat het vernieuwde Trekrapport een E-book is met zo'n 30 pagina's vol met informatie.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2025 Caravantrekker