Gea vraagt op 1 september 2012:
mag ik een tandemas aanhanger waar ik het kenteken van kwijt bent nog gebruiken.
ik had in mijn gedachten voor een aanhanger onder de 750kg bij voorbeeld.
het is een oude aanhanger die ik denk niet meer kan laten keuren voor een nieuw kenteken.
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 1 september 2012:
Wat je kan doen is de type plaatjes verwijderen en dan een witte (auto) plaat erop zetten. Dan uiteraard niet zwaarder beladen dan 750 kg, en zorgen voor een werkend mistachterlicht.
John antwoordt op 1 september 2012:
Kentekenplaat of kentekenpapieren??
In beide gevallen is naar mijn mening geen (her)keuring nodig.
http://www.rdw.nl/nl/particulier/hetkentekenbewijs/vermissingofdiefstal/Pages/ Kentekenbewijskwijtbeschadigdonlineofschriftelijkvervangen.aspx
http://www.rdw.nl/nl/particulier/dekentekenplaat/vermissingofdiefstal/
Pages/Vermissingofdiefstalvankentekenplaten.aspx
Louis antwoordt op 1 september 2012:
Begrijp ik goed dat hier een methode geadviseerd word om een wrak van een aanhanger weer in het verkeer te krijgen ?
Als je zelf al keuringstwijfels hebt Gea: zet dan de snijbrander op zo'n ding alsjeblieft ...
antwoordt op 2 september 2012:
@Menno,
Ik ben toch wel verbaasd over jouw antwoord, immers Gea is het kenteken(bewijs?) kwijt. M.a.w. de kar staat geregistreerd bij de RDW en op naam van Gea.
Haal je het type plaatje eraf en voer je een witte plaat dan ben je strafbaar want via het ingeslagen chassisnummer of mogelijk op een andere manier is de kar terug te vinden bij de RDW. Bekeuringen voor gesjoemel met kar en voor het rijden met een valse (witte) kentekenplaat zijn het gevolg.
Wil je er toch een kar van minder dan 750kg van maken dan dient deze kar volgens de regels afgemeld te worden bij de RDW.
Wat het voordeel is om dat te doen is mij niet duidelijk want een (grote?) tandemasser weegt leeg al snel een 400-450 kg dus aan laadvermogen blijft er niet veel over.
vrgr
JT®
gea antwoordt op 2 september 2012:
@louis, ik zeg niet dat het een wrak is.
ik vraag alleen of er mogelijkheden zijn voor die aanhanger!
weet je wat ik wel erg vind dat ik ergens op een feestje ben en dat er een opa zit te vertellen dat zijn kleinzoons met een auto van 350 euro meer dan 3000km door europa hebben gestuurt, dat vraagt denk ik wel om problemen.
oh ja toen ze thuis kwamen hebben ze hem wel bij de sloop gebracht!
Hans Stoute antwoordt op 2 september 2012:
Gea heeft deze aanhanger ooit een kentekenbewijs gehad? Ik bedoel is het toenmalige registratiebewijs omgezet in een kenteken? Zoniet dan kan je zoals Menno al aangaf gewoon typeplaatje er af halen en zorgen dat hij nooit meer dan 750 kg op de brug brengt. Aan chassisnummer hoeft volgens mij niets veranderd te worden. Er moet in een lichte aanhanger volgens mij ergens een nummer staan, maar nergens staat dat het een uniek nummer moet zijn. Is er wel een kenteken aangevraagd moet je gewoon vervanging aanvragen. Keuring komt in beide gevallen niet ter sprake. Het blijft wel je eigen verantwoordelijkheid dat de aanhanger in goede staat op de weg komt.
Jan antwoordt op 2 september 2012:
“ weet je wat ik wel erg vind dat ik ergens op een feestje ben en dat er een opa zit te vertellen dat zijn kleinzoons met een auto van 350 euro meer dan 3000km door europa hebben gestuurt, dat vraagt denk ik wel om problemen. ”
Oow? Sinds wanneer bepaald een prijs de technische staat van het voertuig?
“ oh ja toen ze thuis kwamen hebben ze hem wel bij de sloop gebracht! ”
Wat wil je daarmee zeggen? Een “bevestiging” dat het een slechte auto was?
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. De waarde in het economisch verkeer zal echt wel laag geweest zijn. Meestal grote brandstofslurpende zware auto’s. Het kost vaak meer geld om deze voertuigen op de weg te houden en ermee te rijden dan om er afstand van te doen.
Jan antwoordt op 2 september 2012:
Gea schreef:
“ mag ik een tandemas aanhanger waar ik het kenteken van kwijt bent nog gebruiken. ”
Hans schreef:
“ Gea heeft deze aanhanger ooit een kentekenbewijs gehad? ”
Lijkt me een kwestie van lezen. Maar daar schort het wel vaker aan. 😉
“Het blijft wel je eigen verantwoordelijkheid dat de aanhanger in goede staat op de weg komt.”
Wat zegt de verzekeraar daarvan Hans? Wat staat er in de polisvoorwaarden?
Hans Stoute antwoordt op 2 september 2012:
Als de aanhanger zolang stil gestaan heeft, kan het best zo zijn dat wat men een kenteken noemt in feite een registratiebewijs was. Beetje doorvragen kan toch geen kwaad wel? Je opmerking over de verzekering is ronduit misselijk.
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 2 september 2012:
Als je het kenteken kwijt bent moet je dat administratief inderdaad wel laten oplossen bij de RDW. Maar dat staat los van of je de aanhanger nu nog gaat gebruiken.
Jan antwoordt op 2 september 2012:
Nee, je hebt gewoon niet goed gelezen.
Misselijk? Ok, vraag het dan niet aan de verzekeraar maar geef dan de garage de schuld voor ondeskundig onderhoud! Je kunt vast wel wat cases op internet vinden die van je verhaal een successtory kunnen maken toch?
Jeroen antwoordt op 2 september 2012:
Jan, get a life, ga met je smiley's spelen en verpest de draadjes niet steeds met je niet ter zake doende commentaar en vervelende opmerkingen. Dat zou het forum goed doen!
Jeroen
Jan antwoordt op 2 september 2012:
Wauw, een bijdrage van formaat, van ……Jeroen? Jaja.
gea antwoordt op 2 september 2012:
mensen allemaal bedankt voor de reacties.
RobD antwoordt op 2 september 2012:
Bedankt? Gea, er zijn nog wat vragen gesteld😉
Maar als je al tevreden bent, prima.
gea antwoordt op 2 september 2012:
@rob d
nou dat er nog vragen zijn weet ik niet of ik die moet of kan beantwoorden,
ik heb die aanhanger bij een verkoping in duitsland gekocht en daar werd bij verteld dat er geen papieren bij waren, dus wat ik bij het rdw hier mee moet doen weet ik niet.
voor de restdenk ik dat ik hem maar bij een boer laat voor achter een traktor of zo.
dus dat is het, oh ja de prijs was iets van 15 euro en hij is van 2008.
RobD antwoordt op 2 september 2012:
Kijk Gea, had dit meteen verteld😉
Het is dus zo dat er in NL nooit een kenteken, c.q. bewijs voor is afgegeven!!? Maakt het verhaal toch compleet anders.
v.w.b je laatste opmerking: een wijs besluit om verdere kosten te voorkomen😉
Maaaaar, misschien is de aanhanger in een betere staat als je denkt, misschien eens iemand naar laten kijken.
Its all up to you
@Eric antwoordt op 2 september 2012:
oh ja de prijs was iets van 15 euro en hij is van 2008.
Ja hoor....?
Alleen de waarde aan staal is al hoger bij zo'n tandemasser.
gea antwoordt op 2 september 2012:
ja eric een euro of 15,
ik en mijn man hebben daar een vracht auto vol met spullen gekocht, dus mischien was hij wel 12 of 20 euro.
wij doen ook veel van dat soort spul in een container na afrika.
ben je nou tevreden!
@Eric antwoordt op 2 september 2012:
ben je nou tevreden!
Nee niet tevreden, ik baal dat ik dat ding niet voor 15 euro gekocht heb....
antwoordt op 2 september 2012:
@Eric, niet zo snel balen en/of opgeven. Verkleed je als boer en misschien laat Gea hem wel (voor niets) bij jou achter. Ben je toch nog spekkoper 😉 En anders doe je toch een goed bod.
vrgr
JT®
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!
Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.