vraagt op 9 september 2012:
Stap 1: geef alle aanhangers een eigen kenteken.
Stap 2: http://www.nu.nl/auto/2898284/schultz-niet-blij-met-apk-plan-europa.html
Je kon verwachten dat dit een keer ging gebeuren. Lang leve het bureaucratische europa dat belangrijke zaken niet weet te regelen maar wel tijd heeft om automobilistje te pesten en weer geld uit de zak te kloppen.
Sterkte met stemmen 😉
JT®
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 10 september 2012:
Wel even het complete verhaal weergeven in je stemadvies 😉
In de Tweede Kamer hebben onder meer VVD, CDA, PvdA en D66 zich sceptisch uitgelaten over de plannen.
Allemaal pro Europese partijen!
Er zijn betere manieren om de verkeersveiligheid te verbeteren,' schrijft de minister in een brief aan de Tweede Kamer.
Klopt! afschaffen van die belachelijke 130 km/u 😉
Louis antwoordt op 10 september 2012:
Je hebt jammergenoeg twee soorten gieren.
Geef mij de soort die kan vliegen maar,deze is zo verstandig niet meer te nemen dan nodig,en heeft ook meer zelfrespect dan de andere...
Jan antwoordt op 10 september 2012:
“Klopt! afschaffen van die belachelijke 130 km/u”
Even geen acht slaand op die smiley, wat is daar zo belachelijk aan?
En wat is jouw tegenargument? Iedereen max. 80km/u rijden? Onder het mom veiligheid.
Fran$ antwoordt op 10 september 2012:
Geen zorg, proefballonnetje. Gezien de gevoelens komt die apk er niet. En die 130 afschaffen is bijna net zo belachelijk als het verbieden van e-fietsen 😉
RobD antwoordt op 10 september 2012:
JT zo kan ik ook een topic openen: verdraai de feiten zo dat het klinkt alsof er een apk voor aanhangers al is geratificeerd.
Dat het in sommige landen nodig is, laat ik nu even in het midden.
TheoS antwoordt op 10 september 2012:
@JT®
Het het begrip bureaucratie wordt wordt te pas en te onpas gebruikt, waarbij de gebruiker niet altijd weet wat het betekent. Het is een bepaalde (noodzakelijke) manier van werken in onze ingewikkelde samenleving. Het is geen vies woord.
De keuze voor het al of niet niet invoeren van een keuring voor aanhangers heeft weinig met bureaucratie van doen. Uiteraard zijn er zoals altijd argumenten voor en tegen.
Invoering van 130 km per uur vond en vind ik belachelijk:
Het levert nauwelijk tijdwinst op (alleen voor het gevoel en belast het milieu extra.
In deze tijd van bezuinigingen kunnen we bovendien geld beter voor iets zinvollers gebruiken.
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 10 september 2012:
130 km/u kost (volgens de Minister) 3 tot 7 extra doden per jaar. Dat is een toename van 10-20% op 120 km/u wegen! Dat doe ik niet meer af met een smiley.
Jan antwoordt op 10 september 2012:
Ten eerste is het niet verplicht om die 130km/u werkelijk te gaan rijden.
Milieu aspect is voor mierenneukers. Er zijn zat (auto) motoren die daardoor in een gunstiger werkgebied kunnen werken en daardoor zelfs schoner rijden dan bij 120km/u.
Bovendien zou verplicht een groene golf instellen in stedelijk gebied een megaveelvoud opleveren.
Zolang daar niet over nagedacht wordt hoef je niet met milieu aan te komen. Hetzelfde met hybride voertuigen, milieu ontlastend, MY FOOT!
Veiligheid is relatief. Het berekende is statistiek. Je maakt mij niet wijs dat wanneer wij met zijn allen 80 gaan rijden dat er dan opeens 35 minder doden gaan vallen.
En is het zo dat de verkeersdoden allemaal te wijten zijn aan ‘daders’ die exact die 120km/u reden?
Het alternatief is om voortaan met de fiets te gaan maar dan kun je nog steeds voor je flikker worden gereden. Alleen wordt dat dan niet opgenomen in de statistiek van de snelweg. 😉 😉
Jan antwoordt op 10 september 2012:
Trouwens, je moet niet alles geloven wat een minister je op de mouw probeert te spelden.
Ze 'liegen en bedriegen' alsof het in de krant heeft gestaan. 😉
RobD antwoordt op 10 september 2012:
3-7 doden extra per jaar? Gebaseerd op?? Statistieken?
Statistieken is enkel gebaseerd op het verleden, toekomst kijken is voor ons alle niet weggelegd. Alle marketing deskundige ten spijt. Enne..............
cijfers liegen niet, maar leugenaars kunnen goed cijferen !!😉
Milieu? Wereldwijd is de auto slechts voor 7% (ontginning transport van alle grondstoffen meegeteld) verantwoordelijk voor het stuk vervuiling. En dalende, gezien de mate van recycling.
De opvoering naar 130km/h heeft slechts één doel: meer verbruik, meer accijns inkomsten voor de overheid.
TheoS antwoordt op 10 september 2012:
Milieu aspect is voor mierenneukers. Er zijn zat (auto) motoren die daardoor in een gunstiger werkgebied kunnen werken en daardoor zelfs schoner rijden dan bij 120km/u.
Jan,
Dat geloof jij zelf toch niet.
Hans Stoute antwoordt op 10 september 2012:
De Telegraaf had het zelfs over "de automobilist mag jakkeren" 10 km/h meer!!!! Totale waanzin van een regering die een heel klein beetje geeft en een heleboel terugneemt.
In dit licht bezien zie ik het nog gaan gebeuren dat die APK er wel gaat komen. Ze helpen immers hun vriendjes aan een aardige inkomstenpost.
Bob Peters antwoordt op 10 september 2012:
Wat heeft die 130 km/u met deze site te maken? Wie rijdt er met zijn/haar caravan 130 km/u.
Wat die APK keuring betreft, eventueel voor carvans, laten we blij zijn dat Den Haag nu niet zit te slapen als toen met het mistachterlicht.
groet
Bob
Fran$ antwoordt op 10 september 2012:
Daar gaat ie weer...😉 Van mij mag de caravansnelheid naar 100, dan wordt het verkeer minder opgehouden bij het inhalen van vrachtauto's - goed voor de reputatie van het caravanvolk - en het sluit beter aan bij omliggende landen en bij de snelheden van touringcars.
Hans Stoute antwoordt op 10 september 2012:
Den Haag was met het mistachterlicht in het geheel niet aan het slapen. Ze hoopte er nu juist op dat anderen sliepen. En op 1 na was dat ook zo. En die ene was ik.
Bob antwoordt op 10 september 2012:
Hi Hans,
Waarom heb je dan de slapers niet wakker geschud, bijv. de ANWB?
Hans Stoute antwoordt op 10 september 2012:
Dat heb ik gedaan.
Ik meldde de verandering al in november 2004
http://groups.google.com/group/nl.reizen.caravan/msg/a2146d7eb5c25cc3
Toen geen van de betrokkenen melding maakte van het mistachterlicht heb ik bij de ANWB aan de bel getrokken en precies uitgelegd wat er aan de hand was en welke gevolgen dit had. Toen de juristen van de bond mijn mail bekeken hadden en tot de slotsom kwamen dat ik helemaal gelijk had zijn ze snel naar de minister gelopen en uitstel bedongen. De Bovag ontkende in een veel eerder stadium het bestaan van de wijziging tegenover één van haar leden (Pega trailers) Allemaal terug te lezen in dezelfde nieuwsgroep.
Bob antwoordt op 11 september 2012:
Ok Hans, goed dat je dat zootje in Den Haag wakker probeerde te schudden. Laten we hier verder maar over zwijgen.Dat is off topic, het gaat over APK.
Ik heb er weinig fiducie in. Ik kocht een oude caravan, bijna 20 jaar oud. De originele gasslang zat er nog in bleek later. Een echte caravandealer! Dat ontdekten we pas een paar jaar later bij een andere caravandealer/ onderhoudgarage. "Vervang de slang zelf maar in het voorjaar, dan is de slang een jaartje jonger", kreeg ik te horen. De caravanboer had gewoon geen zin om die slang die achter de keuken langs liep te vervangen.
Hans Stoute antwoordt op 11 september 2012:
Klopt natuurlijk van geen kant zo'n gasslang van 20 jaar oud. Als dat echter naar voren moet komen bij een APK moet er nog heel wat water door de rijn vloeien: de nederlandse wet voorziet (anders dan bijvoorbeeld de duitse) daar simpelweg niet in. Ook niet over de staat van het electrische systeem. Een APK die vandaag ingevoerd zou worden kan weinig meer zaken bekijken dan het onderstel. Dus is een complete servicebeurt volgens Bovag-normen het beste dat de branche nu kan bieden. Overigens is er ook geen maatschappelijke noodzaak voor een APK bij aanhangers. Het aantal ongevallen waarbij slachtoffers vallen, waarbij de aanhanger oorzaak is, is al jaren bijzonder laag. Bovendien ook meestal door aannemersaanhangers. Blijkbaar doet de nederlandse caravanner het niet zo slecht. De vele bonnen die vallen bij controles gaan dan ook niet zo vaak over de technische staat maar over andere zaken.
MvO antwoordt op 11 september 2012:
In het verleden werden er door VVN her en der wel eens keuringen georganiseerd waaraan je op vrijwillige basis mee kon doen. Uit nieuwsgierigheid ben ik jaren geleden eens gaan kijken op een parkeerplaats in mijn omgeving.
Er werd o.a. een vouwwagen ter keuring aangeboden, nog voorzien van witte kentekenplaat en NL-sticker. De zaak werd afgekeurd omdat de NL-sticker een rood-wit-blauwe achtergrond had. Dit moest wit zijn. Dat zal wel zo zijn maar wat dit met verkeersveiligheid van doen heeft zie ik niet. Evenals de caravan die werd afgekeurd omdat de gasslang één jaar te oud was.
Ik acht onder het gelobby van Focwa en Brussel een verplichte aanhanger APK helemaal niet denkbeeldig, men moet immers iets te doen hebben, en zie dus weer een wirwar van regeltjes op ons afkomen.
Hans Stoute antwoordt op 11 september 2012:
Met die regels zal het wel meevallen. Daar moet je nu (ten dele) ook al aan voldoen. Ik zie echter wel andere beren op de weg. De sleutelcapaciteit bij caravandealers is nu al gemiddeld genomen te laag. Te weinig ruimte en te weinig gekwalificeerd personeel. Nu dus al te weinig tijd om regulier onderhoud te doen. Dat mondt bij slechte bedrijven uit in slecht onderhoud. Bijvoorbeeld niet de remtrommels er af halen, maar alleen opkrikken, er een slinger aan geven en als je niets hoort en er is geen speling dan is het wiel goed. Op de bon staat natuurlijk wel dat remtrommels gereinigd zijn en de lagers afgesteld. Zo'n bedrijf gaat dus ook APK-keuringen doen. Maar dan wel in de slappe tijd in de winter. Dus kan je de caravan uit de stalling halen in de winterslaap van de stallingbaas. Er zullen er weinig zijn die vooraan staan. Gevolg: je gaat voor het ophalen betalen. En omdat er een tarief is voor halen en brengen ga je er 's zomers ook voor dokken. Dan zullen sommige keurders de boel ook nog gaan flessen. Het komt bij auto's voor, dus waarom niet voor caravans. Dan de kosten van het keuren er bij en je hebt een aardige kostenpost bij elkaar voor een stuk schijnveiligheid.
RobD antwoordt op 11 september 2012:
"De sleutelcapaciteit bij caravandealers is nu al gemiddeld genomen te laag. Te weinig ruimte en te weinig gekwalificeerd personeel. Nu dus al te weinig tijd om regulier onderhoud te doen. Dat mondt bij slechte bedrijven uit in slecht onderhoud."
Te weinig ruimte?? De gem. dealer heeft heden ten dage ruimte in overschot.
Te weinig tijd voor onderhoud? Welke dealer heeft iedere dag al zijn personeel (te) vol gepland? NIET EEN !!! Maar de consument wil voor een dubbeltje nog steeds op de eerste rang zitten. Je kunt wel alles bij een dealer wegleggen, eerst in de spiegel kijken. € 300,-- voor een beurt in de 2-3 jaar is al veel te veel in de ogen van caravan rijdend Nederland.
"Klopt natuurlijk van geen kant zo'n gasslang van 20 jaar oud. Als dat echter naar voren moet komen bij een APK moet er nog heel wat water door de rijn vloeien: de nederlandse wet voorziet (anders dan bijvoorbeeld de duitse) daar simpelweg niet in."
Regels en punten zijn eenvoudig aan te passen, voor een APK voor getrokken materieel zal er een duidelijk onderscheid gemaakt moeten worden voor aanhangers en c/vans.
Als deze eenmaal zinnig zijn, en hier zal de branche aan mee moeten werken: APK morgen invoeren
Hans Stoute antwoordt op 11 september 2012:
Fijn dat jij de hele caravanbranche zo goed kent Rob. Not.
Louis antwoordt op 11 september 2012:
De tijd dat men zich moreel verplicht voelde om voor een betaalde dienst ook vakwerk te leveren zodat je gewoon op basis van vertrouwen afspraken kon maken is bij tal van bedrijfstakken helaas voorbij.
Met stropdassen,koffie met koek en andere gebakken lucht,maar ook klinkende namen van vakverenigingen en allerhande certificeringen tracht men vertrouwen te winnen .
Een aantal gaat er natuurlijk goed mee om,maar zoiets mag niet van zo'n toeval afhangen gezien de onderdeelprijzen en berekende uurlonen.
Als er al een vorm van APK zou komen,dan ook met de bijbehorende steekproeven en consequenties voor degene die er de hand mee licht.
Bovendien: Gewoon foto's van onderdelen overleggen voor ze gedemonteerd zijn,en deze onderdelen ook bewaren en tonen.
Wie niet sjoemelt zal daar geen problemen mee hebben.
Jan antwoordt op 11 september 2012:
"Klopt natuurlijk van geen kant zo'n gasslang van 20 jaar oud. Als dat echter naar voren moet komen bij een APK ….”
Ook niet echt iets voor de (huidige) APK lijkt mij.
“De sleutelcapaciteit bij caravandealers is nu al gemiddeld genomen te laag. Te weinig ruimte en te weinig gekwalificeerd personeel.”
Alsof jij de hele caravanbranche zo goed kent?I
Als dit jouw ‘professionele’ vaststelling van de branche is zie daar graag enige verifieerbare onderbouwing van.
“ Bijvoorbeeld niet de remtrommels er af halen, maar alleen opkrikken, er een slinger aan geven en als je niets hoort en er is geen speling dan is het wiel goed. Op de bon staat natuurlijk wel dat remtrommels gereinigd zijn en de lagers afgesteld. Zo'n bedrijf gaat dus ook APK-keuringen doen. Maar dan wel in de slappe tijd in de winter. Dus kan je de caravan uit de stalling halen in de winterslaap van de stallingbaas. Er zullen er weinig zijn die vooraan staan. Gevolg: je gaat voor het ophalen betalen. En omdat er een tarief is voor halen en brengen ga je er 's zomers ook voor dokken. Dan zullen sommige keurders de boel ook nog gaan flessen. Het komt bij auto's voor, dus waarom niet voor caravans.”
Ben je onlangs nog in de Efteling geweest of zo, wat een fantasie!
Rommelen met de APK kost je vroeg of laat je RDW erkenning. Gezien een zichzelf respecterend onderhoudbedrijf en keuringsstation voor een flink deel zijn Omzet aan de (huidige) APK dankt zullen er zeer weinig zijn die dit risico willen lopen.
Een Keurmeester neemt voor zijn werkgever echt het risico niet zijn (dure)APK papieren kwijt te raken en in sommige gevallen zelfs zijn baan.
" Een aantal gaat er natuurlijk goed mee om.”
Er zal altijd kaf tussen het koren zitten. En er is nu eenmaal veel koren.
Hans Stoute antwoordt op 12 september 2012:
Welke huidige APK? Er is voor aanhangers <3500 kg helemaal geen APK.
RobD antwoordt op 12 september 2012:
Een fout, of iets wat is vergeten, die door een onderhoudsbedrijf word gemaakt (c/van en/of auto) word in het kwadraat uitgelicht. Men voelt zich gepakt en gaat beweringen de lucht in slingeren die de 2e keer al sterk zijn overdreven. Een positief uitgevoerde beurt, (99% van de gevallen), is uiteraard normaal. Maar daar hoor je niemand over.
Om dan het negatieve verhaal, aangedikt en wel, maar als waarheid aan te nemen, getuigd van tunnelvisie en een irreëele kijk op de wereld.
John antwoordt op 12 september 2012:
Hans Stoute heeft nog nooit gehoord van een teruglopende caravanmarkt? Nog nooit gehoord van een recessie waar we in zitten?
En toch heeft een caravandealer geen overvloed aan tijd en ruimte? Vertel ons eens welke dealer dit is 😉
Je eigen fabels als de enige waarheid zien, is niet de echte waarheid, Hans.
TheoS antwoordt op 12 september 2012:
Je eigen fabels als de enige waarheid zien, is niet de echte waarheid, Hans.
Als de "enige waarheid"? Zijn er meerdere waarheden over een zelfde iets naast elkaar mogelijk? Lijkt me onmogelijk. Iets is "waar" of "niet - waar". Het tegengestelde van iets dat "waar" is "niet - waar".
De bewering die je tegenwoordig wel eens hoort dat ieder zijn eigen waarheid heeft, is onzin. Dat ieder zijn eigen mening heeft is iets anders. Dit heeft echter niets met waarheid van doen. Een mening hoeft niet waar te zijn.
De "echte waarheid": is een pleonasme. De waarheid is per definitie echt.
Fran$ antwoordt op 12 september 2012:
En toch heeft een caravandealer geen overvloed aan tijd en ruimte?... Het zou zo maar kunnen, omdat door het algehele klimaat er een grote schroom is om personeel aan te nemen. Resultaat is relatief veel werk als het bedrijf de kwaliteitsnorm hoog houdt.
Andreas-NL antwoordt op 12 september 2012:
Mijn dealer had een paar maanden terug óók niet veel tijd voor wat klusjes; ik was de hut een paar weken kwijt. Natuurlijk wordt er veel minder (nieuw) verkocht maar misschien wel veel meer 2e hands c/vans, waar meer tijd mee gemoeid is. Het terrein stond i.i.g. vol met occasions die weg moeten. @RobD: "een positief uitgevoerde beurt (99% van de gevallen) is uiteraard normaal." Om jouw gebruikelijke reactie te citeren: waar is dat percentage op gebaseerd, kun je dat onderbouwen?
Jan antwoordt op 12 september 2012:
Maar dat neemt geheel niet weg dat de grote onzin die wordt neergepend nu opens zin maakt natuurlijk! Het blijft een ongefundeerde uitlating voor de overgrote meerderheid van de ondernemers. Niemand kan kijken in de agenda van deze ondernemers laat staan een gezonde uitspraak doen hoe hij deze heeft ingedeeld en met hoeveel personeel. Het enige wat men kan doen is de mate van kwaliteit van het afgeleverde werk beoordelen en daar is toch echt meer voor nodig dan hier op een forum een fantasierijke ongefundeerde mening verkondigen.
Hans Stoute antwoordt op 12 september 2012:
Rob de ANWB houdt regelmatig proeven naar de betrouwbaarheid van autogarages. Het valt niet aan te nemen dat caravanbedrijven ontzettend afwijken van die uitslagen. De perfect uitgevoerde beurt waarin ook aangebrachte gebreken opgemerkt worden bestaat zo goed als niet. Wel heel veel werk dat niet gedaan werd en onnodig vervangen onderdelen. Het is niet voor niets dat er een geschillencommissie bestaat. Dus 99% is larie.
Hans Stoute antwoordt op 12 september 2012:
Dat er veel minder nieuwe caravans verkocht worden zegt helemaal niets over andere delen van een caravanbedrijf. Als men langer met een caravan blijft doen, neemt de behoefte aan onderhoud toe. Verleidelijk is in deze tijden om goedkoop en minder geschoold personeel (echte caravanmonteurs zijn sowieso dun gezaaid) aan te stellen. Uitbreiding van de werkplaats (die toch al vaak veel te klein is) stelt men uit zo er al plannen waren. Dus is er geen ruimte voor de invoering van APK.
Hans Stoute antwoordt op 12 september 2012:
Ze keuren echt geen caravans onnodig af. Wat ze wel doen is tegen jou zeggen dat onderdelen echt vervangen moeten worden omdat de goedkeuring anders achterwege blijft. Dus schokdempers, banden, lagers en remmen. Uurtje factuurtje en de onderdelen. Kassa. Problemen met de RDW zijn met deze handelswijze niet te verwachten. Deze trucs zullen met name uitgehaald gaan worden door bedrijven die geen dealer zijn. Dus de "handel".
RobD antwoordt op 12 september 2012:
Uiteraard Jan, kan niemand in de agenda van deze ondernemers kijken. De laatste maanden heb ik er redelijk wat bezocht, op zoek naar wat nieuws. Algehele tendens is niet echt on vrolijk van te worden.
Het caravannen loopt terug, al jaren. Vele caravanners, vooral die met een oudere c/van, weten ineens een 'handig mannetje' in de buurt die wel wat kan sleutelen waardoor werkplaatsen vaak leeg staan. En sec aan het leveren van afhaal onderdelen rookt de kachel ook niet hard.
In mijn optiek: er zullen nog meer deuren gesloten worden in C/van land.
gea antwoordt op 12 september 2012:
ik heb hier eens een beetje rond gelezen maar wat ik nergens tegenkom over apk is deze, waarom geen apk voor een moter? en dan voor al over het geluid!
waarom geen apk plus belasting voor een boot?
waarom geen apk voor die bromfietsen en scooters die binnen de bebouwde kom op een provinciale weg mogen komen.
en als we het toch over belasting hebben lijkt mij een katten belasting ook wei iets.
Karel Eimers antwoordt op 12 september 2012:
Ik denk nu dat er mensen zijn die naar de huisarts moeten voor een APK. Ik ben al geweest.
gr. Karel
John antwoordt op 13 september 2012:
Zou Gea niet weten dat dit een site voor CARAVANTREKKERS is?
Na de dokter meteen naar een opticien, mits ze die met haar slechte (in)zicht kan vinden😉
RobD antwoordt op 12 oktober 2012:
Faillissement Caravan Drôme Bv
Deze had ook geen plaats ivm de grandioze verkopen,
geen tijd en een overvolle werkplaats😉😉😉
Helaas, het zal de laatste niet zijn.
Jan antwoordt op 12 oktober 2012:
Het is niet altijd de business die een faillissement afdwingt. Vooral in deze tijd zijn de banken de grootste oorzaak.
Wanneer de solvabiliteit in gevaar is dan zal de bank niet lang twijfelen om de stekker eruit te trekken en eigen geld veilig te stellen voordat een ander (fiscus) dat doet.
Ondanks een goede orderportefeuille en een goed gevulde werkplaatsagenda.
Hebben ze niets mee te maken want de bank moet cijfers laten zien en verantwoorden en die boekhouders hebben geen verstand van dealerzaken en seizoensinvloeden alleen maar van cijfers.
RobD antwoordt op 12 oktober 2012:
Enige contradictie Jan??
"Ondanks een goede orderportefeuille en een goed gevulde werkplaatsagenda." Uitgaande van normale prijzen.
Er is geen bank die een stekker uit het bedrijf trekt ondanks een lage solvabiliteit, zolang deze stabiel is. Mocht er trend in de solvabiliteit qua daling in zitten, is het een ander verhaal. Die daling in solvabiliteit word veroorzaakt door: te weinig omzet c.q. winst.
Hans Stoute antwoordt op 12 oktober 2012:
Er zijn caravanbedrijven (en autodealers) die nog steeds goed draaien. Mogelijk door omvallende bedrijven nog beter.
Jan antwoordt op 13 oktober 2012:
“ Die daling in solvabiliteit word veroorzaakt door: te weinig omzet c.q. winst.”
Of doordat de dekking van het in waarde dalende onroerend goed niet voldoende meer is. Of door investeringen en afwaarderingen.
Er zijn tal van mogelijke oorzaken waardoor een bank koude voeten kan krijgen en de boel gaat saneren terwijl de business as usual is. Kredietbehoefte is in deze branche behoorlijk en lenen bij de bank is niet zo makkelijk meer en ze zitten als een bok op de haverkist.
Jan& antwoordt op 13 oktober 2012:
Er staan ook bergen tweedehandsauto's (ook caravans)te koop voor prijzen die ze nooit zullen opbrengen.
Dat is ook goed te merken aan wat wordt geboden voor je inruiler😉
Hans Stoute antwoordt op 13 oktober 2012:
Dat die handelsvoorraden voor veel te veel geld te koop staan heeft voor ons als caravanners ook weer voordelen. De dagwaarde bij totaal verlies blijft ook lekker hoog. Voor de rest is het een truc van handelaren om de bank zand in de ogen te strooien. Is al heel oud, maar moeilijk weerlegbaar.
RobD antwoordt op 13 oktober 2012:
M.a.w. jan& Jij krijgt teveel voor je inruiler?
Kan aan mij liggen maar ik zie geen logica in je verhaaltje😉
Jan antwoordt op 13 oktober 2012:
“ Voor de rest is het een truc van handelaren om de bank zand in de ogen te strooien. Is al heel oud, maar moeilijk weerlegbaar. ”
De banken hebben dat vrij snel door en indien niet herwaardeerd reden temeer de stekker eruit te trekken. Niet handig dus.
Overigens is dat alleen zo wanneer je de handelsvoorraad tegen verkoopwaarde in de boeken hebt staan. Dat betekent dat men zich rijk rekent met de nog te realiseren marge op die voorraad.
Bij voorraden die tegen inkoop worden geboekt heb je daar dus geen last van.
RobD antwoordt op 13 oktober 2012:
Voorraad, zowel nieuw als inruilers staan in 99.9% van de gevallen als inkoopwaarde in de boeken. Dit is het reële, vast staande bedrag waar de belasting en banken mee werken.
Het vermogen om de daadwerkelijke verkoopprijs te realiseren valt zeker in deze tijd, nogal tegen.
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!