Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Honda Jazz

Sorteer gebruikservaringen op:

Honda Jazz - 1.4 i-VTEC met een Sprite

De ervaring van Vallabh Wisselo met een Honda Jazz - 1.4 i-VTEC (73 Kw/99 pk bouwperiode: januari 2009 - juli 2015) en een Sprite Super 370 EK van 895 kg geplaatst op 18-09-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 63%

Honda Jazz 1.4 (99 pk) met Sprite Super 390 EK(1999), 2.16 m. breed, eigen gewicht 745 kg, licht beladen met 2 elektrische fietsen (1 op fietsenrek achter en 1 binnenin), 2 gasflessen en klein spul, maximaal 150 kg.
Hebben we nog wat reserve (max. 1000 kg. toegestaan). Het gewicht vooral in de auto. Kogeldruk ca. 60 kg. Auto laten tunen voor ca. 10% meer koppel en vermogen.
Bij rustig weer 90 km/u in de 4e versnelling (5e onbruikbaar) bij 3000 toeren, verbruik ca. 1:12.
Terugkomend van Terschelling bij stevige tegenwind in Friesland (4-5) moeilijk in de 4 te komen: veel druk op de
caravan, hele stukken in de 3e bij 4000 toeren, verbruik liep op tot 1:9. Ook bij hellingen terugschakelen naar de 3e. Daar ik altijd grotere caravans met een dikke diesel heb gereden, was het afwachten wat deze Honda ging doen met de caravan. Het is me erg meegevallen, hij kan het goed aan. We gaan toch niet naar de bergen, dus een prima combi voor de lage landen.

Bekijk berekening

x


Honda Jazz - 1.2 i-VTEC met een Eriba

De ervaring van AJ Bos met een Honda Jazz - 1.2 i-VTEC (66 Kw/90 pk bouwperiode: januari 2009 - juli 2015) en een Eriba Touring Puck 230 GT van 790 kg geplaatst op 20-11-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 61%

De Honda Jazz trekt onze Eriba prima. In Zuid-Limburg, van uit stilstand de 14% helling voor de camping op, kost geen moeite.
Stabiliteit is goed en je kunt gewoon met het verkeer meekomen.
Gebruik ongeveer 1 op 15. Wel moet je verder in de versnellingen doortrekken.Motorlawaai is dan wat meer merkbaar.We reisden met twee personen en een hond, die voor de omhoog geklapte achterbank een veilig plaatsje had.

Bekijk berekening

x


Honda Jazz - 1.2 i-VTEC met een Eriba

De ervaring van T D SMIT met een Honda Jazz - 1.2 i-VTEC (66 Kw/90 pk bouwperiode: januari 2009 - juli 2015) en een Eriba Touring Puck 120 GT van 690 kg geplaatst op 17-07-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 53%

ligt als een rots in de branding , de caravan achter de auto auto wegen bij niet te veel wind 5 de versnelling bij klimmen goed schakelen logisch nietwaar goede kombinatie met deze honda van 90 pk Natuurlijk gebruikt het meer benzine dan normaal .dan is het ongeveer 1 op 18

Bekijk berekening

x


Honda Jazz - 1.4 i-VTEC met een Kip

De ervaring van A. Koeleman met een Honda Jazz - 1.4 i-VTEC (73 Kw/99 pk bouwperiode: januari 2009 - juli 2015) en een Kip Kompakt 37 EK van 940 kg geplaatst op 14-06-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 71%

Sinds 2010 in het bezit van een Honda Jazz 1.4 Vtec met 99 PK. De auto is voorzien van een afneembare trekhaak en mag max. 1000 kg trekken.
De caravan is een Kip Kompakt met vast dak en een ledig gewicht van 700 kg. Caravan heeft een stabiliteitskoppeling en achterop is een fietsendrager gemonteerd waarop twee sportfietsen worden vervoerd.
Ervaring in Nederland is goed. Kogeldruk is 60 kg. In de vijfde versnelling kan er prima 90/95 km/u worden gereden. Bij stijging in de weg is het raadzaam om naar de 4e versnelling terug te schakelen dan loopt het net iets gemakkelijker. Versnellen om in te halen gaat prima in de 4e versnelling. De Jazz trekt dan moeiteloos door naar 110 km/u. Er is ook gereden met een windkracht 4 en dan is het nog steeds een stabiele combinatie. Brandstofverbruik solo is 1 op 17 en met caravan 1 op 12.

Bekijk berekening

x


Honda Jazz - 1.4 met een Caravan

De ervaring van Jos Nix met een Honda Jazz - 1.4 (61 Kw/83 pk bouwperiode: januari 2002 - januari 2009) en een Caravan van 850 kg geplaatst op 04-05-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 66%

We hebben sinds kort een oude Kip Kompakt KK 400 met hefdak van 1983 gekocht om uit te proberen achter een Honda jazz 1.4 van 2002. Het leeg gewicht (500 kg)en indeling van deze caravan stond ons aan. De resultaten met het rijden zijn voor ons verbluffend. De caravan is enigzins gemodificeerd met het aanbrengen van schokdempers maar verder nog helemaal origineel. We rijden zonder stabilisator en met twee (zware) fietsen op de dissel. Verder ligt er een kano op het dak van de auto. Om een disseldruk van ongeveer 50 kg te bereiken halen we het reservewiel uit de disselbak en leggen deze op het achterzitje (onderbouw bleek niet mogelijk). Verder rijden we met een lege watertank en de zware spullen op de as en in de opbergruimten onder de achterzitjes.
Het resultaat is een disseldruk van 55 kg. en een perfect rijdende en stabiele caravan. Rijdende met een geladen caravan (750 kg totaal met fietsen) en de kano op dak van de auto is het verbruik bij een gemiddelde snelheid van 90 km/u 1 op 14 en dit terwijl er een behoorlijke wind stond ( kracht 4/5) Ondanks de leeftijd van de caravan (25 jaar) dus geen enkel probleem. Voor de wat lichtere auto (970 kg) kan door voor een wat ouder type caravan te kiezen het comfortabele reizen aanzienlijk worden verhoogd omdat deze vaak door minder luxe inrichting een stuk lichter zijn dan de moderne caravans en Kip al jarenlang veel heeft gedaan aan airodynamica. We zijn dus erg tevreden over deze combinatie die vlot met het verkeer mee kan en gewoon in z'n 5 mee gereden kan worden. Ook inhalen ging zonder problemen. Van 'slingeren' hebben we niets gemerkt, ook bij het inhalen van vrachtverkeer niet. Met het rijden in bergen hebben we geen ervaring omdat we meestal in Nederland blijven, echter viaducten, dijkwegen en binnenwegen op heuvelachtig terrein zijn geen enkele belemmering gebleken. Het bochtje achteruit rijden en keren lukte me ook de eerste keer (noodgedwongen omdat ik verkeerd was gereden) Verder is het heerlijk dat deze caravan zonder extra spiegels te rijden is vanwege zijn breedte van 1.8 m. We hadden hier ook veel profijt bij smalle boerenweggetjes als er tegenliggers zoals tractoren, bussen, caravans en vrachtverkeer ons pad kruisten. Wens is dat de verkeersregels t.a.v. snelheid wat wordt versoepeld want om met het vrachtverkeer mee te kunnen is 90 km/u eigenlijk wel nodig. Dat hebben we dan ook gemiddeld aangehouden. Rest nog Kip te complimenteren voor de kwaliteit van hun caravans en dito voortenten. Ondanks de leeftijd van 25 jaar is caravan en de twee voortenten nog in uitmuntende staat, nog geen naadje los, geen lekkage en zelfs de koelkast werkt nog uitstekend. De kleurencombinatie (beige en bruin) is inmiddels weer 'hip'

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Honda Jazz.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Honda Jazz - 1.2 i-VTEC met een Eriba

De ervaring van Julia Burns met een Honda Jazz - 1.2 i-VTEC (66 Kw/90 pk bouwperiode: januari 2009 - juli 2015) en een Eriba Familia 320 van 900 kg geplaatst op 04-05-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 91%

I have towed our Eriba Familia about 600 miles so far with our Honda Jazz 1.2 V Tech and it's been fine, though a very low gear is necessary on steep hills. However we have decided to trade in our present Jazz which has done around 35K for the larger engined 1.4 model and we feel that then, with the extra bit of power, our outfit will be ideally suited.


Honda Jazz - 1.2 met een Predom

De ervaring van jose maria met een Honda Jazz - 1.2 (57 Kw/78 pk bouwperiode: mei 2003 - januari 2009) en een Predom N-126nt van 751 kg geplaatst op 04-05-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 88%

I need know others caravans possible with my car


Honda Jazz - 1.4 met een Caravan

De ervaring van ian reilly met een Honda Jazz - 1.4 (61 Kw/83 pk bouwperiode: januari 2002 - januari 2009) en een Caravan 750 kg van 1000 kg geplaatst op 04-05-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 91%

I have not been to far with my caravan,40 miles max, but i found that as long as you try to keep a steady speed it's fine. You have to think ahead when it come's to roundabouts and junctions as the acceleration isn't great, but i'm happy to say no problems so far.


Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

Slingeren
Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.

Persoonlijk advies
Van elke combinatie is een uniek 15 pagina's tellend trekadvies op te vragen met een exacte analyse van een auto en caravan. Bovendien krijg je daarbij persoonlijk advies met antwoorden op je vragen.


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen