Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Ervaringen Tests Advies Vragen Menu

Gebruikerservaringen
Renault Kadjar

Sorteer op:


Renault Kadjar Tce 140 met een Eriba

De ervaring van Paul met een Renault Kadjar Tce 140 (103 Kw/140 pk bouwperiode: oktober 2018 - heden) en een Eriba Touring Pan van 750 kg geplaatst op 03-09-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 47%

Pleasant driving, although the torque of a diesel should be better.
It is possible to drive at 80km/h in sixth gear. Of course, when it's hilly, the fifth or even the fourth is necessary.
Consumption is around 9L/100km on the road and 10L/100km on the highway (speed 110km/h)

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Kadjar Tce 140 met een Caravan

De ervaring van Aad Jurjaanz met een Renault Kadjar Tce 140 (103 Kw/140 pk bouwperiode: oktober 2018 - heden) en een Caravan van 1350 kg geplaatst op 03-09-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 35%

Ik begin met mijn vorige auto: Een Opel Astra hb uit 2015, de Blitz uitvoering met 120 PK en toegestaan trekgewicht 1300 kg. Deze Opel trok de Dethleffs Summer Edition van ca 1350 kg prima oa door het Zwarte Woud. Enige minpuntje het trekgewicht......Maar ik had er zonder angst mee naar Oostenrijk gereden. Wij wilden graag een hoogzitter en kwamen uit bij de Renault Kadjar 1.3 met 140 pk. Max trekgewicht 1500 kg. De auto trekt de caravan met gemak, ook steile hellingen bij bv rivierbruggen. Je kunt vlot optrekken en versnellen. Je merkt dat de moter het goed aankan en veel kracht onderin heeft. Het geschatte verbruik ca 1 op 9 á 10 Netjes. Maar.....Omdat het zwaartepunt bij deze auto hoger ligt dan bij de Opel is de wegligging niet beter. Integendeel, de 1295 kg wegende als een dijk op de weg liggende Opel leek met hobbels of tegenwind minder gevoelig te zijn dan de Renault die met 1308 kg maar nauwelijks meer weegt. Qua snelheid ga ik dus zeker niet sneller dan met de Opel en houdt het op 90 tot 95 km p/u. Ik geloof gerust dat 1500 kg haalbaar is met de Renault maar dan zal de snelheid afhankelijk van het te trekken object zeker moeten worden aangepast.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Kadjar Tce 160 met een Chateau

De ervaring van Bert met een Renault Kadjar Tce 160 (117 Kw/159 pk bouwperiode: oktober 2018 - heden) en een Chateau Caratt 390 van 1080 kg geplaatst op 20-08-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 68%

Voorheen altijd diesel gereden, maar vanwege veranderingen in de leaseregeling verplicht over moeten stappen op benzine. Ik heb de auto nu een paar maanden en ben voor het eerst op vakantie geweest naar de Dordogne. We gingen altijd naar Italië over de Fernpass en de Brenner dus dit keer is de combinatie wat minder op de proef gesteld. Toch kan ik al wel concluderen dat het met de trekkracht wel goed zit. De auto rijdt het fijnst in zijn 5 en alleen op de wat steilere stukken moet je terugschakelen naar zijn 4, maar met behoud van voldoende snelheid. Minpuntje is wel het verbruik. Op een volle tank is 400-450 km het maximum wat neerkomt op 1 op 8 a 9. De cruise control is traag. Maar wel een fijne auto en combinatie om mee te rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Kadjar Tce 140 aut. met een HomeStar

De ervaring van Piet met een Renault Kadjar Tce 140 aut. (103 Kw/140 pk bouwperiode: oktober 2018 - heden) en een HomeStar Racer Trophy 45 UHF van 1270 kg geplaatst op 01-10-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

Met deze nieuwe Renault kadjar combinatie naar
Zuid Frankrijk geweest. Het is prettig en comfortabel rijden. Trekt zeer goed, maakt weinig leven , caravan weegt1300kg. Meestal met automatische versnelling gereden. Enkele keer met klimmen handgeschakeld .Combinatie is stabiel , verbruik is ongeveer 1 op 9 . Dus redelijk met caravan .

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Kadjar Tce 130 met een Hobby

De ervaring van Raymond met een Renault Kadjar Tce 130 (96 Kw/131 pk bouwperiode: januari 2016 - 2018) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1465 kg geplaatst op 14-05-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 94%

Zoals beloofd de ervaring van mijn rit heen en weer naar Bad Breisig over de autobahn met een gechipte Kadjar EDC naar 160pk/245nm met een Hobby 495 UL met een ttm van 1500kg.

Auto had geen problemen met het trekken van de caravan. De combinatie was met 100km/h op de teller stabiel en makkelijk te berijden. Tijdens de wat langere hellingen schakelt de auto terug naar de 5e versnelling(heeft er 7) en houdt de snelheid probleemloos vast. Ook het optrekken op een helling van 50km/h naar 100km/h ging soepel. Bij het inhalen van vrachtauto's reed ik een aantal malen 110km/h zonder het gaspedaal volledig in te trappen. De klim van Luik naar Bastogne lijkt me ook nog een leuke uitdaging en mogelijk dat ik die binnenkort ook nog eens pak dan zal ik mijn topic zeker aanvullen.

Tot nu toe kan ik zeggen dat als de auto is gechipt de Kadjar kracht genoeg heeft voor deze caravan en dankzij de chip die geplaatst wordt tussen de originele stekkers is de tuning, van V-tune in Huizen, niet te detecteren door de dealer en komt de fabrieksgarantie niet in gevaar daar het verwijderen van de chip kinderspel is en je je auto weer standaard aan kan bieden bij de dealer.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Kadjar Tce 130 met een Caravan

De ervaring van Raymond met een Renault Kadjar Tce 130 (96 Kw/131 pk bouwperiode: januari 2016 - 2018) en een Caravan (als voorbeeld) van 1350 kg geplaatst op 18-04-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 35%

Ben overgestapt van een Scenic III, met een 1,5 DCI EDC van 110pk welke gechipt was naar 130 pk, naar een Kadjar 130 TCE EDC. De verkoper zei dat de Kadjar de caravan ttm 1350kg makkelijk zou kunnen trekken. Vol ongeduld gewacht tot ik de caravan op kon halen maar wat een koude douche auto was futloos zelfs al op de vlakke weg. Het invoegen op de autosnelweg met 100km/h lukte met moeite hetgeen met de Scenic geen probleem was. Gelijk V-tune in Huizen gebeld en een afspraak gemaakt om ook de Kadjar te laten chippen van 130pk (205nm) naar 160pk (245nm). Tot nu toe alleen zonder caravan gereden maar dat was al veel beter als zonder het chippen terwijl het maximale vermogen na 200km a 300km na inbouwen wordt bereikt.

Morgen vertrekken we met de caravan van Renkum naar Velden bij Venlo en ben benieuwd hoe de combinatie dan rijdt. Zal morgen mijn ervaring zeker aanpassen en binnenkort gaan we naar vrienden met een geweldige camping (Rheineck) in Bad Breisig bij Koblenz. Dan moet er ook geklommen worden ook dat zal ik laten weten hoet dat is vergaan.

Zoals beloofd een update na onze rit naar Noord Limburg. De auto trekt inderdaad aantoonbaar beter 100km/h geen probleem ook het doortrekken naar 110km/h gaat makkelijk alleen het verbruik heb ik nog niet kunnen meten maar als ik de boordcomputer mag geloven iets tussen de 1:7 en de 1:9. als we naar Duitsland zijn geweest zal ik een nieuwe update schrijven.

Afgelopen vrijdag is de Hobby 440 SF ingeruild voor een Hobby 495 UL. Dit topic zal dus niet meer worden vervolgd. Op vrijdag 3 mei 2019 wordt de andere caravan geleverd en een dag later zijn wij van plan om met de caravan weg te gaan en maak ik een nieuw topic aan met dezelfde auto maar een nieuwe caravan.

Ik hoop hiermee mensen te hebben geholpen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Kadjar Tce 130 met een Burstner

De ervaring van Nils met een Renault Kadjar Tce 130 (96 Kw/131 pk bouwperiode: januari 2016 - 2018) en een Burstner Averso 465 TS van 1350 kg geplaatst op 30-08-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 87%

De Kadjar is in de bergen niet bruikbaar met deze caravan. Zelfs de heuvels na Luik waren al te veel van het goede en moest ik terug naar z'n 2 en werd ik door vrachtwagens ingehaald...
Ook is het een probleem dat je de ESP niet kan uitschakelen. Daardoor kom je op een natte ondergrond nauwelijks van zn plaats. Met voldoende kogeldruk is de combinatie wel stabiel (met 4 man en hond in de auto). Dus met een zwaardere motor zou ik het overwegen, met de 130pk is een dergelijke combinatie echt een brug te ver!

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Kadjar dCi 130 met een Adria

De ervaring van N. Bennemeer met een Renault Kadjar dCi 130 (96 Kw/131 pk bouwperiode: mei 2015 - 2018) en een Adria Adora 512 UP van 1410 kg geplaatst op 17-08-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

Dit caravanseizoen voor het eerst met de Kadjar 1.6 dCi. In de meivakantie naar Zuid-Frankrijk geweest en in de zomervakantie een rondrit door Portugal en Spanje. Hiervoor reed ik met de Renault Koleos. Dat was een geweldige caravantrekker. De Kadjar doet het minstens zo goed. Het is een heel comfortabele reiswagen. Heel veel in de 6de versnelling gereden. De diesel doet zijn werk bijna geruisloos. Het verbruik over de hele zomervakantie (6000km) is 1:10,5. (solo 1:17). De Kadjar is heel goed bevallen. Qua stabiliteit ook prima, al is het wel wat minder dan bij de Koleos. maar die woog leeg ook 15okg meer. De stoelen zijn voortreffelijk. Je komt na een dag reizen heel ontspannen uit de auto. Kortom: een aanrader.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Kadjar 1.2 TCe met een Burstner

De ervaring van ic.jaakke met een Renault Kadjar 1.2 TCe (96 Kw/131 pk bouwperiode: mei 2015 - december 2015) en een Burstner Premio 395 TS van 1060 kg geplaatst op 04-11-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 68%

mijn eerste 151 km met de caravan er achter zijn goed bevallen. Berekening klopt helemaal. verbruik op de 151 km is 15 liter Euro 95 bij een nette snelheid van 90 km per uur. Het normale verbruik heb ik nog geen kijk op, nog maar weinig Km gemaakt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Kadjar dCi 110 aut. met een T@B

De ervaring van Patrick Bijnsdorp met een Renault Kadjar dCi 110 aut. (81 Kw/110 pk bouwperiode: mei 2015 - 2018) en een T@B 320 RS van 800 kg geplaatst op 14-10-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 48%

Perfecte caravantrekker voor onze T@B 320. De auto is makkelijk in staat om in de hoogste versnelling te trekken, ook op lichte hellingen. Het toerental blijft netjes rond de 2000/min en de combinatie is zeer stabiel zelfs bij het passeren van vrachtwagens. Verbruik solo is 1/18 gemiddeld en 1/12 met caravan. Met caravan rijdt ik 90-100km/u.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Renault Kadjar.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Renault Kadjar dCi 130 met een Swift

De ervaring van cooper met een Renault Kadjar dCi 130 (96 Kw/131 pk bouwperiode: mei 2015 - 2018) en een Swift Challenger Sport 442 van 1235 kg geplaatst op 14-10-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 89%

excellent tow car cannot fault it as good as any of my previous tow cars inc 3x-trails,mitsi asx,disco
astraestate alldiesels volvo240 and
Vauxhall frontera petrol,


Gebruikerservaringen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Elektrisch trekauto's

Bekijk het overzicht van elektrische auto's die heel goed een caravan kunnen trekken. De trekkracht kunnen we tegenwoordig berekenen en ook de (beperkte) actieradius.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus. De Op Maat cursus is er al v.a. € 169,-


 

Geef je zelf vertrouwen!

Een goede combinatie is belangrijk maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker!

Volg een van de cursussen van ons Trainingscentrum en ga zonder stress op stap met de caravan.

 

Lees ook:

Maximaal trekgewicht

In de bergen naar beneden

Abnormale bandenslijtage

Hoe meer PK's, hoe beter?

Bandenspanning

 

© 2004-2020 Caravantrekker