Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Seat Ateca

Sorteer op:


Seat Ateca 1.0 TSI met een Caravelair

De ervaring van Jan Peter met een Seat Ateca 1.0 TSI (85 Kw/116 pk bouwperiode: april 2016 - 2021) en een Caravelair Antares Style 410 van 1117 kg geplaatst op 15-08-2021. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 76%

Ik heb vorig jaar een nieuwe leaseauto uitgekozen en het is de Seat Ateca 1.0 geworden met handschakeling. We hadden toen nog geen idee om erop korte termijn een caravan te kopen. Dat hebben we echter deze zomer wel gedaan. De caravan volgens de regels beladen en ook de auto voorzien van het nodige gewicht. We zijn bewust in NL gebleven. Het afgelopen jaar is mij opgevallen dat de driecilinder motor ontzettend gemakkelijk toeren maakt en dat je door terugschakelen bijna niet op de motor kunt remmen. Remmen op de motor met een caravan erachter gaat dus niet lukken. Wie heeft er ervaring met dit soort motoren? Hebben de viercilinder motoren van bijv. Seat dit ook?

Bekijk berekening

Wijzigen


Seat Ateca 1.5 TSI aut. met een Fendt

De ervaring van van Bergeijk met een Seat Ateca 1.5 TSI aut. (110 Kw/150 pk bouwperiode: oktober 2018 - 2021) en een Fendt Saphir 490 TF van 1410 kg geplaatst op 13-08-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 93%

De caravan maximaal beladen, elektrische fiest op de dissel, twee kinderfietsen achterop de Fendt en gasfles + reserve wiel in disselbak, het nodige bagage in de caravan met een totaal gewicht van 1475 KG.
Onze Seat goed beladen (450Kg), bandenspanning maximaal, kogeldruk ruim 90 Kg, ruimte voldoende om alle drempels te kunnen nemen en rijden maar!

Met een snelheid van 100km per uur de bult op en nog over hebben, vrachtwagens inhalen wanneer je de bult op rijd, je bent er zo voorbij. Met deze DSG versnellingsbak moet je over gaan op de G stand, met de flippers bij het stuur kies je eenvoudig de juiste versnelling, bij 2 stevige lange hellingen van 8%d moest de versnelling even terug naar de 3, toen de watertemp opliep naar de 116 graden, nadat de snelheid naar de 90 km/h zette zakte de tempratuur weer. Voor de rest in zijn 5e versnelling (reed het zuinigste en relaxt), als het even wat steiler werd dan even naar de 4e versnelling.
Bij het inhalen van de vrachtwagens konden we soms wat harder (z’n 115 km/h) omdat er anders onnodig een file achter ons ontstond.

Ook in de bergen geen schrijntje pijn!
De lane assist hield de auto mooi binnen de lijnen en ACC werkte ook erg goed mee! Bij sterke afdaling even uitzetten om pompend te kunnen remmen, terug schakelen en je voelde dat het motor de remmende werking prima oppakte.

Kortom een prachtige combinatie!

Bekijk berekening

Wijzigen


Seat Ateca 2.0 TSI 4-Drive aut. met een Kip

De ervaring van B de Graaf met een Seat Ateca 2.0 TSI 4-Drive aut. (140 Kw/190 pk bouwperiode: november 2017 - 2021) en een Kip Grey-line Special 47 TLB van 1325 kg geplaatst op 05-06-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

Een prima stabiele combinatie. Motorisch genoeg reserves 4X4 en DSG automaat. Gestabiliseerde koppeling Alko 3004. Goed beladen, auto totaal 1900 kg caravan 1400 kg geen fietsen aan of op de caravan en niet harder dan 100km/h. Emuk Ateca spiegels. Verbruik 1:8,5

Bekijk berekening

Wijzigen


Seat Ateca 1.4 TSI met een HomeCar

De ervaring van Geert met een Seat Ateca 1.4 TSI (110 Kw/150 pk bouwperiode: april 2016 - 2019) en een HomeCar Rally 44 van 1180 kg geplaatst op 23-04-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

Prettig en stabiel rijdende auto. Kogel zit wat hoog dus caravan helt wat naar achteren. Voldoende kogeldruk is belangrijk. Weinig last gehad van zijwind. Een rit naar luxemburg via st vith en terug rond 100 op de teller resulteerd in 10l/100km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Seat Ateca 1.4 TSI aut. met een Caravan

De ervaring van J.Klooster met een Seat Ateca 1.4 TSI aut. (110 Kw/150 pk bouwperiode: april 2016 - 2019) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 18-08-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 36%

Dit jaar met de nieuwe Seat Ateca naar Spanje gereden. Auto heeft trekkracht genoeg ook bij de wat steilere helling geen enkel probleem gehad. Wel is de combinatie minder stabiel dan met mijn vorige auto (Skoda Superb). Hebben twee fietsen achterop de caravan gehad wat de stabiliteit niet ten goed komt. 100 kmh is dan wel het maximum wat er gereden kan worden. Je kunt makkelijker harder rijden maar dan wordt het wel instabiel en geeft de combinatie geen vertrouwen meer. Dsg versnellingsbak samen met cruisecontrol werkt super. Kortom goede combinatie mits je niet te snel rijd.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Seat Ateca.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Seat Ateca 2.0 TSI 4-Drive aut. met een Bailey

De ervaring van Malcolm. Scholey met een Seat Ateca 2.0 TSI 4-Drive aut. (140 Kw/190 pk bouwperiode: 2017-2021) en een Bailey Unicorn Black Cabrera van n.b. kg geplaatst op 18-08-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:

= NAN%

This is an amazing car don’t know you have the caravan on.


Seat Ateca 1.4 TSI aut. met een Sprite

De ervaring van ruzz met een Seat Ateca 1.4 TSI aut. (110 Kw/150 pk bouwperiode: 2016-2019) en een Sprite Alpine 4 van 1244 kg geplaatst op 18-08-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 98%

1st tow car 1st caravan,

Have since towed with other cars but Ateca performs very well in all areas,


Seat Ateca 1.4 TSI aut. met een Hobby

De ervaring van hubert met een Seat Ateca 1.4 TSI aut. (110 Kw/150 pk bouwperiode: 2016-2019) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1100 kg geplaatst op 18-08-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 88%

Good


Gebruikerservaringen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Alle Plug-in Hybrides

Juist een (Plug-in) Hybride is ideaal als caravantrekker. Bekijk het overzicht van alle Plug-in Hybride auto's en maak hier een berekening met je caravan.

Elektrisch trekauto's

De toekomst wordt elektrisch... Bekijk het overzicht van alle elektrische auto's die nu al een caravan kunnen trekken. De actieradius kunnen we aangeven in het trekadvies.

Trekkrachtrapport

Voor een goed trekadvies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Bandenspanning

Maximaal trekgewicht

Hoe meer PK's, hoe beter?

Rijbewijs B of BE?

Abnormale bandenslijtage

 

©2021 Caravantrekker