Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Audi e-tron

Sorteer op:


Audi e-tron 55 Quattro met een Caravan

De ervaring van MA met een Audi e-tron 55 Quattro (360 pk/265, Kw bouwperiode: maart 2020 - heden) en een Caravan van 1800 kg geplaatst op 04-09-2024:

Het rijden met een Audi E-tron 55 (MY2019) inclusief 5 personen, volle kofferbak en een volledig beladen caravan van 2,5 meter breed, is prima te doen. De Caravan is voorzien van 5 fietsen, mover, accu, extra koelkast, airco, luifel en heeft een totaal gewicht van ca. 1800kg.
De trekkracht van de Audi is subliem, je rijdt met de caravan weg alsof er niets achter hangt.
De accu loopt helaas wel erg snel leeg, doordat het verbruik enorm hoog is. Dat ligt tussen de 40-50kW/100km.
De grote marge die ik aangeef is erg afhankelijk van de omstandigheden, zoals snelheid, buitentemperatuur, regen, bergen etc. Ik probeer zo rond de 100 km/uur te rijden. Persoonlijk hou ik er niet van om met 80 km/uur achter een vrachtwagen te blijven hangen. Als je dat wel doet, scheelt dat zeker in het verbruik. Dan is 40kW/100km haalbaar. Ik heb twee keer achter een touringcar gereden met ca. 103 km/u en dat merk je wel.

Het is verstandig om vooraf goed te plannen waar je kunt tanken. Ik ben zelf voorstander van Tesla laadpunten i.v.m. de lagere laadkosten. Als je een Tesla maandabonnement neemt ben je het goedkoopst uit. De kosten liggen dan tussen de 40-45 cent per kW (Duitsland/ Oostenrijk 2024).
Als je zonder ‘laadstress’ wilt rijden dan is 150 km per keer aan te raden. We hebben 1x een afstand gereden van 180 km en hadden telkens 40 km reserve volgens de boordcomputer. Het laatste stuk snelweg ging echter enorm bergopwaarts en we hadden uiteindelijk nog 20 km over toen we bij de laadpaal stonden. Dat voelt niet fijn!. Stel je voor dat de afrit is afgesloten, of de laadpalen buiten werking zijn. 😅
Het laden ging voor ons gevoel erg snel. We hebben telkens tot 100% geladen tussen de 25-35 min, afhankelijk van hoe leeg de accu was. Tijdens het wachten een bakkie koffie en broodje in de caravan is erg prettig. In totaal hebben 980 km gereden en 6x geladen bij Tesla Superchargers. We hebben 3x de caravan moeten afkoppelen.
Conclusie: De reis kost meer tijd, maar is prima te doen. Volgend jaar gaan we weer met de Audi.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi e-tron Sportback 55 Quattro met een Fendt

De ervaring van M.Nous met een Audi e-tron Sportback 55 Quattro (408 pk/300, Kw bouwperiode: maart 2020 - heden) en een Fendt Opal 465 SFB van 1480 kg geplaatst op 23-07-2023:

Fantastisch. Vele ritten maken we in Nederland en België bij weekendjes weg met de caravan. In 2022 naar Italië geweest en nu naar Kroatië.

Je merkt dat er nog wat werk aan weg is voor het laden in landen als Italië, Slovenië en Kroatië, maar de rijervaring is zo geweldig dat ik er graag wat langer over doe vanwege een extra pitstop.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi e-tron 55 Quattro met een Hobby

De ervaring van MJvF met een Audi e-tron 55 Quattro (360 pk/265, Kw bouwperiode: maart 2020 - heden) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1400 kg geplaatst op 06-06-2022:

Ik heb genoten van het rijden. Wat een auto! Je bent wat meer tijd kwijt onderweg en goede planning is belangrijk. Maar als dat geen probleem is dan is het de beste trekauto die ik ooit gehad heb.

Het verbruik is gemiddeld 42 kWh per 100 km. Dit betekent elke 180 km laden om nog enige reserve over te houden. Zolang het niet druk is kan je nog wel aangekoppeld laden maar niet altijd. Helemaal vol laden duurt zo’n 40 minuten. Alleen het begin gaat met een snelheid tot 150 kWh. Over een afstand van zo’n 750 km doe je dan ongeveer 12 uur.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi e-tron Sportback 50 Quattro met een Fendt

De ervaring van René met een Audi e-tron Sportback 50 Quattro (313 pk/230, Kw bouwperiode: maart 2020 - heden) en een Fendt Bianco 515 SFD Activ van 1643 kg geplaatst op 30-10-2021:

De Audi e-tron Sportback in combinatie met de 1800kg zwaar wegende Fendt is geen enkel probleem. De auto weegt 2500kg en ligt als een blok beton op de weg. Deze combinatie is een droom voor iedereen die comfortabel en veilig een caravan wil trekken. Pas op dat je niet te hard rijdt, want de acceleratie is gelijk aan het trekken zonder caravan (elektromotor maakt nl. geen toeren). Inhalen van een vrachtwagen gaat vloeiend en zonder slingeren. Grootste minpunt is de actieradius van slechts 110km, want dan moet je echt weer een snellader opzoeken, maar binnen een half uur ben je de weg weer op. De auto is de 5 groene sterren meer dan waard!

Bekijk berekening

Wijzigen


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

Geef je zelf vertrouwen!

Een goede combinatie is belangrijk maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker!

Volg een cursus bij Bert (Caravantrekker Trainingscentrum) en ga zonder stress op stap met de caravan.

 

Lees ook:

RDW auto

Hoe meer PK's, hoe beter?

Donatie

Over gewichten

Gastenboek

 

©2024 Caravantrekker