De ervaring van Ico met een Fiat 500L 0.9 TwinAir Eco (105 pk/77, Kw bouwperiode: december 2012 - juni 2017) en een Caravelair Antares Luxe 390 van 900 kg geplaatst op 24-06-2018:
We zijn twee keer met deze combinatie naar zuid Frankrijk gereden. Als we netjes met de rechterbaan (vrachtverkeer) meerijden gaat alles prima. De befaamde helling na Luik is geen enkel probleem, gewoon in de 3e versnelling loop je prima naar boven. Veel kan er in de 5e gereden worden, ook als het iets omhoog gaat. Bij wat langere en/of steilere hellingen even terug naar de 4e. Je kan met deze combinatie ook wel harder dan het vrachtverkeer, op de linkerbaan. Dan ben je erg afhankelijk van de wind. Heb je bv windkracht 3 tegen, dan lukt het niet echt. Je merkt dan dat je de grens opzoekt van het vermogen. Heb je windkracht 3 in de rug, dan is 100 km/uur geen enkel probleem. Er is meer dan voldoende vermogen om een wat steilere toegang van een camping te bereiken in de lagere versnellingen. Daarnaast voelt de combinatie erg prettig aan op de snelweg, van slingeren totaal geen last. Aangezien wij veelal op de vrachtverkeer baan meerijden (85 km/hr), is het verbruik met caravan 12 km per liter erg netjes te noemen. Ga je solo en harder rijden (100 km/hr) dan gaat het verbruik snel naar 8 km per liter.
De ervaring van frans met een Fiat 500X 1.4 MultiAir (140 pk/103, Kw bouwperiode: maart 2015 - 2018) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1100 kg geplaatst op 09-08-2015:
Uw specificaties komen nagenoeg overeen met mijn ervaringen met deze auto. Met betrekking tot het brandstofgebruik kan ik zeggen dat ze vrijwel geheel kloppen, echter alleen bij gebruik in de eco-stand. Ik heb deze auto sedert april 2015, heb er nu 5500 km op zitten en ben er mee met een Hobbycaravan van 1100 kg volgewicht in Frankrijk geweest. Gereden via Luik en z'n beroemde hellingen. Voor deze auto een Fiat stilo diesel gehad. De 500X komt qua prestaties bijna met deze diesel overeen.
De ervaring van H. van der Vaart met een Fiat 500L 1.4 16v (95 pk/70, Kw bouwperiode: december 2012 - 2017) en een Eifelland Holiday 350 van 995 kg geplaatst op 12-07-2015:
Voor \'t eerst met de nieuwe FIAT 500L (overigens: afwijkend met bovenstaande 88kW/120 pk) op pad geweest in Nederland. Fantastische ervaring. Alles gladjes : optrekken, snelweg, binnenwegen, inhalen.
Verbruik rond 1 op 9,5. Binnenkort naar buitenland - kijk er naar uit.
Nog een opmerking : snap niks van die toegestane trekgewicht problematiek ! M\'n buurman heeft een Lancia met precies dezelfde motor en vergelijkbaar gewicht. Mag van het kenteken 1300 kg vooruitslepen, en deze FIAT slechts 1000 kg. Raar !
De ervaring van barreveld met een Fiat 500 1.4 16v [Dualogic] (101 pk/74, Kw bouwperiode: juli 2007 - 2010) en een Kip Shelter van 750 kg geplaatst op 07-11-2014:
Ondertussen wel een hoop bekijks gehad, hoe trekt die Fiat het? NL niet uit geweest, maar de combinatie is soms wat kort-ademig, automaat schakelt niet door naar de vijfde, bij forse wind of Limburgse heuvels. Wie heeft ook deze ervaring of adviezen, automaat blijven rijden, automaat ' helpen' of overgaan op handschakeling?
De ervaring van barreveld met een Fiat 500 1.4 16v [Dualogic] (101 pk/74, Kw bouwperiode: juli 2007 - 2010) en een Kip Shelter van 750 kg geplaatst op 07-11-2014:
Ondertussen wel een hoop bekijks gehad, hoe trekt die Fiat het? NL niet uit geweest, maar de combinatie is soms wat kort-ademig, automaat schakelt niet door naar de vijfde, bij forse wind of Limburgse heuvels. Wie heeft ook deze ervaring of adviezen, automaat blijven rijden, automaat ' helpen' of overgaan op handschakeling?
De ervaring van barreveld met een Fiat 500 1.4 16v [Dualogic] (101 pk/74, Kw bouwperiode: juli 2007 - 2010) en een Kip Kompakt Variotop 37 EKV van 735 kg geplaatst op 13-05-2013:
vraag:
mijn Fiat( 500 1.4 Lounge 16V, Dualogic) kan ik vinden op de site, maar mijn caravan niet:
KIP Kompakt Classic 300 LE, nu vergelijkbaar model KIP Shelter, zelfde specificaties m.b.t gewicht en maximale belasting (550 kg / 750 kg). Ik kan hier redelijk mee uit de voeten, maar is het nu verstandiger om op de automaat te rijden (en die af en toe te 'helpen' met op- of omlaag te schakelen) of over te gaan op volledige handschakeling?
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.