De ervaring van L.Planting met een Honda Civic 1.8i-Vtec (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2012) en een Knaus Sport 420 QD van 1170 kg geplaatst op 30-03-2016:
Prima combinatie als gewicht in auto voldoende verhoogd is, In ons geval met 3 personen en wat bagage prima. Verbruik solo 1:15 met caravan rond 1:9 met snelheid rond de 90 echte kilometers. Met 2 personen zonder aanvullend gewicht is de auto merkbaar aan de lichte kant. Vooral op bochtige hoge snelweg viaducten en veel wind wel op letten.
De ervaring van Wim Janssen met een Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2014 - 2017) en een Eriba Touring Troll 550 GT van 1180 kg geplaatst op 30-10-2015:
Beste lezer,
Sinds eind september heb ik deze auto.
Ik ben in oktober twee weken met deze auto op stap geweest.
Iedere helling in Noord- en midden Frankrijk met gemak genomen.
Op de tolwegen soepel in de zesde versnelling gereden; bij inhalen terugschakelen naar de 5.
Een stabiele combinatie; ondanks de wat te weinig kogeldruk (45 kg.); (ik had een kleine gasfles bij me en geen fiets op de kogel).
Het gemiddelde verbruik met caravan (Eriba Touring 1200 kg.) is 1 : 13; in Noord Frankrijk 1 : 14.5; solo 1 : 22 - 1 : 23.
In het voorjaar 2016 ga ik naar de Franse Alpen, dan zal ik mijn ervaringen vermelden.
Voor deze auto had ik een Honda Civic 2012 met een 2.2 diesel motor.
Ik denk dat in mijn nieuwe auto een iets andere versnellingsbak ligt; de nieuwe bak vind ik prettiger rijden door de iets andere verhoudingen.
De ervaring van Marco met een Honda Civic 1.6 i-DTEC (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2013 - 2017) en een Kip Grey Line 44 TDB Special van 1270 kg geplaatst op 17-09-2015:
Civic 1.6 i-DTEC met een Kip Navigator 44 TBD uit 2003 van 1300 kg.
Zeer goede trekauto. Al vanaf weinig toeren wordt goed opgepakt. Hellingen op de autobahn kunnen meestal in de vijfde versnelling genomen worden. In de vierde kom je als eerste boven indien gewenst. Ook door smalle slingerwegen rijdt het prima; je voelt je in controle over auto en caravan. Remmen en uitwijken voelt vertrouwd en zeker. Het brandstofverbruik is, gemeten over 630 km waarbij 85 werd gereden, blijven steken op 6,1 l/100km aan de pomp (1 op 16,4) en dat is keurig.
De ervaring van S. Sentel met een Honda Civic 1.4 16v (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een Predom 126 E van 680 kg geplaatst op 24-05-2013:
Ik heb eveneens zeer goede ervaringen met de combinatie Civic 1.4 / predom N126. Ook wanneer mijn auto op gas rijd heeft hij totaal geen moeite met de caravan, wanneer er niet te veel hellingen zijn (tot Normandie, F) kan je goed met het caravanloze verkeer meerijden. De meeste auto's met een zwaardere caravan rijd je volledig kwijt. Ook met de pont de Normandie had de auto geen problemen, in z'n 3 met 5000 rpm omhoog, alleen dan wilde hij niet harder dan 100 km/h. Dat dit een snelle en veilige combi is, bewijst wel de terugreis van Bretagne (Brest) naar Zuid-Nederland; 10,5 uur. Lekker doorijden dus met een Civic/Predom combinatie.
De ervaring van Wim Janssen met een Honda Civic 2.2 i-DTEC (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2012 - 2017) en een Eriba Touring Troll 550 GT van 1140 kg geplaatst op 15-08-2012:
Wim Janssen met Eriba Touring 550; 1200 kg.
Het is een hele vlotte combinatie; in de bergen trekt de Honda de caravan zeer vlot omhoog en ik had zelfs reserve trekkracht.
Op de doorgaande wegen moet op letten dat je niet te snel gaat.
Het verbruik in de bergen varieert bij mijn combinatie tussen 12.5 - 13.00 km./liter diesel.
Zonder moeite ben je steeds als eerste weg bij de verkeerslichten; let op normaal optrekken.
Een zeer soepele motor.
Solo rij ik gemiddeld 1 : 18 - 1 : 20; ik ben een redelijk vlotte chauffeur.
De stabiliteit vond aanvankelijk boven de 100 km./uur redelijk; toen ik meer ervaring had met deze combinatie en de kogeldruk had verhoogd was de stabiliteit als van ouds, dus goed.
De vorige auto was Civic 1.7 diesel en dit was ook een goede combinatie; maar de nieuwe Civic rijdt duidelijk beter.
De ervaring van Roel Westerhof met een Honda Civic 2.2 i-DTEC (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2012 - 2017) en een Eriba Touring Triton 430 van 1000 kg geplaatst op 15-07-2012:
Na inruil van Honda Accord met 1.8 liter benzine-motor is de Civic 2.2i-DTEC een opmerkelijke verbetering in trekkracht. Acceleratie is prima, ook bij snelheid rond 90 km/uur, geen slingerproblemen met Eriba, ook niet boven 110 km/uur. Verbruik met caravan is rond de 1 liter op 12 km, indien vlot gereden (rond 100 - 110 km/uur) en in de bergen (Dolomiten Italie en Toscane.) Steile wegen, hoe steil dan ook, geen enkel probleem. Geeft een bijzonder solide gevoel tijdens het rijden. Ik ga graag in op bijzondere vragen.
Aanvulling: brandstof-verbruik solo is opmerkelijk. I liter diesel op 17.8 km, bij ritten in de thuis-omgeving.
De ervaring van W. Janssen met een Honda Civic 1.7 CTDi (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Eriba Touring Troll 550 van 1250 kg geplaatst op 19-06-2010:
Beste lezers,
Met deze combinatie in de zomer 2009 dwars door franse Alpen getrokken.
Op alle hellingen reed deze combinatie vlot omhoog.
Op de snelwegen kan ik uitstekend doorrijden.
In mijn een goede combinatie.
groetjes, Wim Janssen
De ervaring van J van der burgh met een Honda Civic 1.8i-Vtec (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2012) en een Hobby Excellent 460 UFe van 1319 kg geplaatst op 09-10-2009:
in bezit honda civic 1.8 type s rijdt zeer goed met de caravan geen last van inhalende,vrachtauto,s of bussen,zeer stabiel verbruik i op 9.5 is heel goed mogelijk 5e versnelling r
De ervaring van van de pol met een Honda Civic 1.5i vtec (114 pk/84, Kw bouwperiode: 1995 - 2001) en een Dethleffs Tourist light 440 van 997 kg geplaatst op 14-04-2009:
div malen mee op vakantie geweest naar frankrijk en kroatie,zeer goede ervaring met deze combinatie.ben een rustige rijder rij niet sneller dan 80 tot 85 pu.met deze auto ook los naar kroatie gereden 1 op 16 met een gem van 120 gereden met de caravan 1 op 12
De ervaring van A.Smit met een Honda Civic 1.8i-Vtec (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2012) en een Eifelland Holiday 350 van 975 kg geplaatst op 17-02-2009:
wij zijn sinds vorig jaar in het bezit van een Honda civic 1.8 handgeschakeld en een Eifelland 350H(leeg 775kg, beladen circa 950kg) en zijn zeer tevreden met deze combinatie.
Op de vlakke weg is de 5e versnelling geen probleem, de 6e kan af en toe ook nog worden gehaald(zonder wind).
Verbruik 1:9
De ervaring van H. Bieze met een Honda Civic 1.4 16v (90 pk/66, Kw bouwperiode: 2001 - 2005) en een Sterckeman Starlett 370 CP van 950 kg geplaatst op 17-11-2008:
Ik heb goede ervaringen met het rijden op de autobaan bij Keulen (lange hellingen)en in het berggebied van de Harz en het Odenwald, als je op tijd terug schakeld kan je de combinatie op een snelheid van 80 km/u houden. Op de vlakke weg zonder harde tegenwind kan je in de meeste gevallen in 5e versnelling blijven rijden.
De ervaring van Wim Janssen met een Honda Civic 1.7 CTDi (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Eriba Touring Troll 550 GT van 1190 kg geplaatst op 23-10-2008:
Beste lezers,
Ik heb vorige week met deze combinatie in Nederland rondgereden.
De souplesse van de motor was opvallend; inhalen ging vlot.
Op een bepaald moment reed 120 km/uur op mijn teller en ik had nog behoorlijk wat over.
In het voorjaar (2009) rijden we naar de Franse Alpen; hopelijk bewijst deze combinatie zich ook in de bergen.
De ervaring van Ton met een Honda Civic 1.8i-Vtec (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2012) en een Caravan van 1225 kg geplaatst op 01-09-2008:
Wij zijn nu ca. 1,5 jaar in het bezit van deze combinatie en na 3 vacantie reizen waarbij ook de bergen niet werden gemeden,wil ik vermelden dat het heerlijk rijden is met deze combinatie.Op de vlakke weg rijdt de Honda het fijnst in de 5e versnelling ( heeft er 6 ) en kan dan nog soepel versnellen. Op de autobaan helling van b.v. 5% in de 3e versnelling lukt het om tegen de 100km per uur te halen ( indien men dat wenst ) en dat is bijna verbazend te noemen. De caravan ligt ook heerlijk vast en stabiel achter de auto ( Avento bwjr.1998) wat het rijden tot een plezier maakt.Dan nog iets over het verbruik. Bij een gem. snelheid van 90 a 95 km per uur op de autoweg ligt het verbruik tussen 1 op 9 en 1 op 9,5 ook weer in de 5e versnelling gemeten. Wij zijn over het geheel dan ook zeer tevreden.
De ervaring van v dijk met een Honda Civic 2.2i-CTDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2012) en een Boottrailer 1250 kg van 1250 kg geplaatst op 01-02-2008:
in frankrijk mag je 130 rijden
dat is geen probleem met de honda civic
heuvels in luik niets van gemerkt
echt heel goed
De ervaring van Ad met een Honda Civic 2.2i-CTDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2005 - 2012) en een Sprite Europa 460 van 1300 kg geplaatst op 26-10-2007:
Het mag dan niet zo sportief ogen, die caravan achter deze Honda Civic, maar het rijdt echt subliem. Geen enkel probleem meer in tegenstelling tot onze vorige auto, een Laguna GrandTour. Ik ga nu OVER de drempels i.p.v. er tegen.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Honda Civic.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Graham McKinlay met een Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2014-2017) en een Sprite Major 4 SB van n.b. kg geplaatst op 26-10-2007:
I feel more confident and comfortable now towing my Bailey Ranger GT60 500 /5 2009. Suspension was on the lower side on the rear however I installed a set of spring assisters which resolved the problem. Also keep the suspension setting to Normal. I would potentially change to tyres with more grip at the front end. I try to keep heavy items at the back of the caravan to reduce the nose weight (I.E awning). We had 1 passenger in the front. One in rear and 2 30kg dogs in the boot.
De ervaring van Martin Wayte met een Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2014-2017) en een Bailey Pegasus GT65 Genova van 1286 kg geplaatst op 26-10-2007:
2016 Civic 1.6 DTEC SR Tourer and 2014 Bailey Genoa. I’ve been towing with this outfit for 8 months now. Civic is nice and stable and has plenty of torque. 6th gear, with cruise set at 63mph on the motorway most of the time, changing down for some gradients. 30mpg average towing. 60mpg solo. Suspension is slightly on the soft side, with ‘van on the back and a large dog in the boot, regardless of what setting, usually set on Dynamic for towing (Comfort/Normal/Dynamic). Generally I would recommend the Civic. Planning on a Bailey Phoenix 440 next.
De ervaring van Alan Thomas met een Honda Civic 2.2i-CTDi (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2012) en een Bailey Ranger 460 van 1139 kg geplaatst op 26-10-2007:
I have been towing my Ranger for two years and found this combination to be excellent the 2.2L engine had loads of torque and easily manages the Ranger plus I have managed to get 34mpg when towing.
De ervaring van JuliaM met een Honda Civic 1.8i-Vtec (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2012) en een Lunar Zenith 4 van 1145 kg geplaatst op 26-10-2007:
Having towed various caravans over the years, and mostly with Honda Towcars this Civic is the best one to date without owning a 4x4. tows fine on motorways and inclines, headwinds can slower us down slightly, but not to the point of it being any problem. If I was to find a negative it would be the occasional slight wheel spin whilst towing away from stationary on an incline with a gravely surface, such as found at some road junctions, other than that i would recomend the Civic to anyone wishing to tow a small lightweight caravan with weight ratios not exceeding those of our Lunar Zenith.
De ervaring van Andrew Pepper met een Honda Civic 2.2i-CTDi (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2012) en een Swift Charisma 220 van 1180 kg geplaatst op 26-10-2007:
The engine has plenty of power and the six speed box makes light work of any road speed,the rear suspension is a little coarse on bumpy roads.Great car, lots of feel good factor.(went on a 220 mile week end with the caravan I stuck to the speed limits to get an idea of the M.P.G and it returned just over 30 miles to the gallon ) It was cold and frosty no wind
De ervaring van norman yates met een Honda Civic 1.8i-Vtec (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2012) en een Elddis Avante 362 van 1028 kg geplaatst op 26-10-2007:
I found the outfit more than acceptable very impressed
with the speed on the level and motorway inclines.
Would prefer a little more guts in wind assist conditions.
overall 8 out of ten
De ervaring van norman yates met een Honda Civic 1.8i-Vtec (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2012) en een Elddis Avante 362 van 1028 kg geplaatst op 26-10-2007:
normal roads used 6th gear 25% speed 60-65mph **
normal hill 5th gear 60% speed 60-65****
wind against level 4th gear 60 **
6th gear used more fequently than specified
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.