Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Hyundai H200

Sorteer op:


Hyundai H200 2.5 TD met een LMC

De ervaring van F. Hoogreef met een Hyundai H200 2.5 TD (80 pk/59, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een LMC Musica 490 E van 1394 kg geplaatst op 13-05-2012:

Al enkele malen met de H200 (powervan) en de LMC van max. 1400 kg naar Zwitserland geweest. Als een speer! Heb de 100 km ontheffing voor Duitsland. De combinatie gaat als een trein. Is uiterst stabiel. Ook bij inhalen met snelheden tot 110 km/h. Zonder probleem ook de 5e versnelling te gebruiken. Brandstofverbruik zonder caravan ongeveer 8 liter/100 km en met caravan 13 liter per 100 km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 dc CRDi met een Fendt

De ervaring van Jos den Broeder met een Hyundai H200 dc CRDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2003 - heden) en een Fendt Platin 510 TF van 1518 kg geplaatst op 22-02-2012:

De Hyundai H200 CRDi met automaat en de Fendt Platin 510 TF is fijne combinatie om mee te rijden, gunstig koppel en 140 pk stabiliteit en het brandstofverbruik is niet abnormaal, de caravan ligt ook mooi rustig achter de H200 vanwege de lange wielbasis (verlengde bus) heb nog niet zoveel ervaring in de bergen

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 2.5 TD aut. met een Caravan

De ervaring van Johan Pater met een Hyundai H200 2.5 TD aut. (80 pk/59, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Caravan van 1100 kg geplaatst op 05-09-2011:

Wij rijden deze combinatie (H200 automaat + Sprite 410tf uit 2000) van max. 3500kg met een B-rijbewijs!

Kort maar krachtig kunt u deze combinatie zo omschrijven:
- De caravan ligt zeer perfect achter de bus.
- Alhoewel het motorvermogen van 80pk niet overhoud, wordt dat gecompenseerd door de lange overbrengingen van de automaat.
- Het verbruik van een solo bus is gemiddeld 1:9,5, met caravan erachter 1:8,75 wat ons er meeviel.
- De draaicirkel is klein voor een combinatie van totaal bijna 12meter lengte, wat komt door de achterwielaandrijving en het zeer scherp sturen van de bus. Dit terwijl hierbij (zonder achteruitrijden) de achterbumper niet kan worden geraakt!!!

Alhoewel de prestaties niet uitblinken vinden wij voor ons dé combinatie: Meer power is niet nodig vanwege de lange versnellingsbakoverbrengingen en meer snelheid vinden wij niet belangrijk, 100km over de snelweg is hard zat met een caravan.

Wij hopen nog vele jaren / keren met deze combinatie de route naar Oostenrijk te gaan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 dc CRDi met een Hobby

De ervaring van l.v.d.logt met een Hyundai H200 dc CRDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2003 - heden) en een Hobby Excellent 560 KMFe van 1600 kg geplaatst op 09-07-2010:

met totaal gewicht van 4500 kg zonder problemen van huis naar hongarije.en dat nu reeds 5 jr dat deze wagen in mijn bezit is.nw gekocht.verbr solo 10a11km.met car 8,5 km per ltr.incl airco.op autobaan waar mog 100 km/u

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 dc CRDi met een Chateau

De ervaring van R, Vrouwenvelder met een Hyundai H200 dc CRDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2003 - heden) en een Chateau Calista 450 HMF van 1240 kg geplaatst op 11-06-2009:

Zelf al in Griekenland en Spanje geweest met H200 crdi en Chateau 495 met totaal gewicht 1200 kg. Brandstofverbruik solo meestal 1:11 tot 1:12. Met caravan gemiddeld 1:8 (tegenwind) tot 1:9,5 bij weinig wind of wind mee. Kan veel rijden in 5e versnelling met kruissnelheid van 90 tot 95 km/uur. Je rijdt dan ideaal koppelmoment van 2000 tpm.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 2.5 TD met een Elddis

De ervaring van H. van Waveren met een Hyundai H200 2.5 TD (80 pk/59, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Elddis Odyssey 432 van 1260 kg geplaatst op 04-04-2009:

Mijn ervaring met de H 200 (1999) is: Goede stabiele combinatie. Goed trekvermogen Zowel op de vlakke weg als in de bergen. Snelheid met combinatie verschilt van land tot land (dank aan de EU) Overal die snelheid van 80 tot en met 110 km per uur kunnen halen. Benzineverbruik ongunstig 1n bergen 1 : 5 anders 1: 7. Geen problemen bij wegrijden op steile hellingen 12 à 15 %

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 2.5 TD met een Fendt

De ervaring van Stefaan Van den Branden met een Hyundai H200 2.5 TD (80 pk/59, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Fendt Topas 520 TFB van 1300 kg geplaatst op 05-11-2008:

Heb 1000den KM afgelegd met een fendt van 1300kg en een H200 TDI 90PK. Perfecte combinatie, Nooit problemen gehad van slingeren of controleverlies. Vermogen netjes, en we zijn op vakantie dussen hoeft het niet snel te gaan al kan gemakkelijk veel te hoge snelheid gehaald worden. 130km zeker, maar dat in onverantwoord snel. Auto heeft 63%gewichtsverhouding tov fendt dus perfect. Volgeladen met bagage en 4 kids perfcete combinatie als we niet kijken naar de 14l/100km verbruik!

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 2.5 TD met een Wilk

De ervaring van piet zwerver met een Hyundai H200 2.5 TD (80 pk/59, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Wilk S4-560 UE van 1450 kg geplaatst op 20-08-2008:

heb een H200 80PK uit 1998 met meer als 200.000 op de teller en rijden heel europa rond inclusief Engeland.meesten tijds binnen door niet op snelwegen moet soms wel terug naar derde versnelling maar meest al vol doet de 4 het goed.houd dan vast op 75 km.Normaal alles in de 5.het verbruik valt mee voor zo een oudje 1op 8.5 toaal gewicht beladen,3.800 k.g.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 2.5 TD met een HomeCar

De ervaring van joop met een Hyundai H200 2.5 TD (80 pk/59, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een HomeCar Racer 49 FVU Trophy van 1340 kg geplaatst op 13-07-2008:

Heb een H200 2.5 TD met 80 pk van 2003 en een Home Car Racer 49 van 1340 kg.rijd perfect geen moeite met de hellingen bijna alles in de 5e versnelling gebruik 1:8 alleen uitkijken dat je niet te snel gaat.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 dc CRDi met een Sterckeman

De ervaring van Edwin met een Hyundai H200 dc CRDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2003 - heden) en een Sterckeman Evolution Comfort 490 PE van 1300 kg geplaatst op 19-05-2008:

Het verschil met onze vorige H200 (59Kw) is zeer duidelijk te merken, vooral heuvel op is er nog voldoende gas over om te versnellen en de airco kan gewoon aan blijven met de caravan erachter.
Met een kogeldruk van 80 kg en een snelheid van 110km kun je ontspannen naar je vakantieadres sturen.
(tenminste ik wel).

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 dc TCI met een Hobby

De ervaring van Frans Jongsma met een Hyundai H200 dc TCI (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2003 - heden) en een Hobby Excellent 540 UK van 1500 kg geplaatst op 10-11-2007:

Ervaring met de H200 dc en daar achter een Hobby 495 UFE . Het rijden met ingeschakelde crousecontrol op de snelweg geeft een voldaan gevoel. Jaren ervaring richting zuid-Spanje laat ons weten dat er op de steile helling achter Luik no even geschakelt moet worden, maar verder rijdt de combinatie moeiteloos door Frankrijk op de crousecontrol bij een snelheid van 90/100kmh. Toppy

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 dc TCI met een Hobby

De ervaring van LFrans Jongsma met een Hyundai H200 dc TCI (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2003 - heden) en een Hobby Excellent 540 UK van 1500 kg geplaatst op 10-11-2007:

Ervaring met de H200 dc en daar achter een Hobby 495 UFE . Het rijden met ingeschakelde crousecontrol op de snelweg geeft een voldaan gevoel. Jaren ervaring richting zuid-Spanje laat ons weten dat er op de steile helling achter Luik no even geschakelt moet worden, maar verder rijdt de combinatie moeiteloos door Frankrijk op de crousecontrol bij een snelheid van 90/100kmh. Toppy

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 dc CRDi met een Avento

De ervaring van J.Groenendijk met een Hyundai H200 dc CRDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2003 - heden) en een Avento Avance 465 TF van 1450 kg geplaatst op 12-10-2007:

Mijn Hyundai H200 Power Van heeft bovendien een automaat. De combinatie trekt geweldig en is een heerlijke auto om te toeren. Dit jaar ook geweldig in de Pyreneeën.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 2.5 TD met een Elddis

De ervaring van Yvonne met een Hyundai H200 2.5 TD (80 pk/59, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Elddis Odyssey 432 van 1269 kg geplaatst op 11-09-2007:

Wij rijden al 8 jaar met een H200 TD en hebben op geen enkele weg enige beperking ondervonden. We zijn half europa doorgetrokken. Jammer genoeg is de bus 3 weken geleden gestolen maar we zoeken naarstig naar weer een H200

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 dc TCI met een Hobby

De ervaring van Chiel Poell met een Hyundai H200 dc TCI (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2003 - heden) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1276 kg geplaatst op 23-07-2007:

Ik rijd al 3 jaar de H200 TCI dc in combinatie met een Hobby 460 Ufe, die inmiddels met allerlei accessoires en verdere belading wel tegen het maximum van 1350 kg aan zit. En dan nog wat spullen én de fietsen in de achterbak. Het is een ideale combinatie. De auto heeft zo veel over(ge)wicht op de caravan, dat de combinatie niet uit haar evenwicht is te brengen! Totaal geen last van vrachtwagens. Niet als je gepasseerd wordt, maar ook geen "zuigende" werking als je zelf inhaalt! Met de stelling in bovenstaande tekst, dat je veel moet schakelen ben ik het niet eens. "Lui" schakelen vind ik meer op z'n plaats! Op de snelweg is het zo, dat ik 'm in de vijf zet, en pas terugschakel bij 'n hellingpercentage tegen de 5%. Zelf houd ik een kruissnelheid aan van ongeveer 95/100 km/u, met passeren kan dat wel oplopen tot plm. 110. De maximumsnelheid heb ik nooit uitgeprobeerd! Het verbruik is 1 op 8. (vorige maand berekend op route Ned.-Slovenië, heen- én terugweg)

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 2.5 TD met een Hobby

De ervaring van jurgen met een Hyundai H200 2.5 TD (80 pk/59, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1149 kg geplaatst op 06-06-2007:

Heb zelf een H200 TD 80 pk van 2001, totaal geen problemen met een hobby 440 SFE incl. stab. en verzwaarde vering. Vaak de topsnelheid in de gaten houden want het gaat gauw onbewust te snel. Alleen het verbruik van de diesel is erg hoog 1 op 5 ongeveer

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 2.5 TD met een Sterckeman

De ervaring van Edwin met een Hyundai H200 2.5 TD (80 pk/59, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Sterckeman Starlett 470 PE van 830 kg geplaatst op 07-03-2007:

Ik rij al 3 jaar met een H200 2.5TD automaat naar Frankrijk (Sarlat) en dit gaat prima, kom makkelijk rond de 105-110 km. per uur, en dat zonder antislinger koppeling. Ik neem net zoveel mee als ik wil plus 3 kinderen op de achterbank en m'n vrouw naast me, lekker hoog boven de rest van het verkeer en goed uitzicht.
Mocht je de keuze tussen de TD of de CDI hebben, kies dan de laatste, een beetje extra vermogen kan geen kwaad.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 2.5 TD met een Caravan

De ervaring van wim met een Hyundai H200 2.5 TD (80 pk/59, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 05-02-2007:

Met mijn Tec weltbrummer via Oostenrijk naar gereden naar Italie en via frankrijk terug geen centje pijn met door rijden als je maar zorgt voor een hoog toerental menige vrachtwagen hebben we achter ons gelaten.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 2.5 TD met een Caravan

De ervaring van kivits met een Hyundai H200 2.5 TD (80 pk/59, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 01-02-2007:

Hallo,
Ik heb een H200 automaat gehad, rijdt goed maar met een caravan erachter grote problemen.
Op de vlakke weg is het nog wel te doen, maar zodra je de heuvels in gaat stijgt de temperatuur tot een kookpunt. Hij kan het gewoon niet maken. We reden op een gegeven moment in Duitsland 50kmh tegen de heuvels op. LEVENSGEVAARLIJK!!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 dc CRDi met een Caravan

De ervaring van fhroffel met een Hyundai H200 dc CRDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2003 - heden) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 22-01-2007:

auto voldoet zeer goed voor de caravan in de bergen

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai H200 dc TCI met een Solifer

De ervaring van Leo Hartman met een Hyundai H200 dc TCI (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2003 - heden) en een Solifer Artic 560 van 1415 kg geplaatst op 13-12-2006:

De ervaringen die ik heb zijn buitengewoon goed.
Ik heb in Frankrijk afgelopen jaar diverse stijle bergwegen bereden zonder probleem.
Ook op de snelweg rijd de combinatie erg goed, snelheid rond de 100km/uur gaat prima.
Combinatie is wel lang, opletten dus, vooral de bochten ruim nemen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Hoe meer PK's, hoe beter?

Donatie

RDW auto

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker