De ervaring van van schoote met een Hyundai Trajet 2.0i (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Knaus Azur 500 FU van 1520 kg geplaatst op 04-06-2012:
De combinatie rijdt prima. Herken me niet in het rapport, vooral niet in de omgeving van Luik. Rij makkelijk met gem. 80 km de Belgische heuvels op. Brandstof verbruik is 1:7 (normaal rij ik 1:11). In Frankrijk op de steilere autobaan tussen Toulouse (via brug bij Millau) en Clermont Ferrand (A75 met kilometers lange heuvels van 8%) kom ik goed vooruit met gem. van 80 km. Verder ligt de combinatie stabiel op de weg. Heb dit ook met Ford Mondeo gereden (2 ltr diesel) en vond ik minder prettig. Doe mij maar de Trajet.
De ervaring van J.de Rooij met een Hyundai Trajet 2.7i aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2000 - 2008) en een Hobby De Luxe 540 UL van 1464 kg geplaatst op 14-07-2011:
prima in geen jaren zo fijne combinatie gehad rijd per fect gemiddelt 1op7 zonder caravan 1op9 rijd ieder jaar mee naar spanje geen klachten.
De ervaring van R. Miog met een Hyundai Trajet 2.7i aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2000 - 2008) en een Hobby Excelsior 560 UFe van 1600 kg geplaatst op 21-09-2009:
Prima combinatie deze Trajet met een Hobby van 1600 kg er achter. Met gemak kun je constant 100km rijden, en als je wilt nog harder. Het verbruik blijft acceptabel met 1 op 7,5 als je rond de 90 a 100 km blijft rijden. Ook zonder caravan naar Zuid Frankrijk geweest en 1 op 10,5 gereden bij constant 140km op de cruise control. Heerlijke gezinsauto met veel ruimte.
De ervaring van Rob Louter met een Hyundai Trajet 2.0 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Hobby De Luxe 460 LU van 1378 kg geplaatst op 13-08-2009:
prima combinatie Trajet Knaus blue line 1250kg. wel flink op toeren houden en vijfde versnelling vergeten. Benzine verbruik is flink.
De ervaring van Hans Ros met een Hyundai Trajet 2.0 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Knaus Sudwind 400 FD van 1070 kg geplaatst op 10-08-2009:
rijd met een Knaus Sudwind, beladen tot max 1.200 kg. Komt met deze combinatie veel trekkracht te kort, op vlakke wegen gaat het wel maar zodra de weg omhoog gaat kom je trekkracht te kort.
geef max 2 a 3 sterren
De ervaring van jan pots met een Hyundai Trajet 2.0i (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Knaus Sport 450 QU van 1250 kg geplaatst op 23-12-2008:
De combinatie rijdt prima !! Bij gemak en comfort staan maar 2 sterretjes. Ik snap werkelijk niet waarom. Ik kan constant in de 5e versnelling rijden. Zeer comfortabel. Je merkt amper dat er een caravan achter zit.
De ervaring van Gert met een Hyundai Trajet 2.0i aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Beyerland Vitesse 400 D van 900 kg geplaatst op 20-08-2008:
Net terug van een vakantie naar Italie. Ik kan melden dat ik met deze combinatie zer tevreden ben. Het is wel zo dat het erg belangrijk is om de auto op toeren te houden. Dus dat hield in dat ik soms in zijn twee de berg op moest met rond de 4800 toeren. Als automaat rijder is dit wel vreemd rijden maar daar wen je snel aan. Vaak heb ik gewoon in zijn drie moeten rijden en dat ging werkelijk prima. Schrik niet als het toerental oploopt de auto had hier niets van, de temperatuur bleef keurig. Zorg wel dat je telkens een aanloopje kunt nemen wanneer je ziet dat er een berghelling aankomt. Je moet dan zorgen dat je goed het gaspendaal blijft indrukken om de toeren enigzins binnen de perken te houden, zodra je moet afremmen of het gas even moet loslaten dan val je een eind terug, dit natuurlijk wanneer je een steile helleing pakt.
O ja wij zaten overigens met zes personen in de auto.
De ervaring van rougoor met een Hyundai Trajet 2.0i (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Knaus Azur 580 EU van 1457 kg geplaatst op 29-03-2008:
combinatie rijdt uitstekend
De ervaring van mirjam met een Hyundai Trajet 2.0 CRDi (112 pk/82, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Dethleffs Camper 490 van 1300 kg geplaatst op 30-08-2007:
Naar Frankrijk geweest met deze combinatie, vanaf Clermont Ferrand gaan de stijle heuvels op de autobaan tellen. Soms reden we met 40 km de berg op (autoweg) voelt niet echt prettig! Hij heeft duidelijk tekort in bergachtiggebied. In Nederland etc, geen probleem!
We gaan toch voor een andere auto kijken met een hoger koppel!
De ervaring van M.Weener met een Hyundai Trajet 2.0 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Adria Adora 462 PU van 1200 kg geplaatst op 20-02-2007:
Hebben een Adria Unica 462 (910 kg) gekocht, en ik moet zeggen dat de Trajet 2.0 i (benzine) qua vermogen wel iets te kort komt.
Echter, hier in Nederland brengt ie ons overal zonder noemenswaardige problemen.
Bovendien, is de Trajet al zeer lawaaierig van zich zelf, dus valt een beetje terugschakelen ons niet echt op qua lawaai. Gaan nu voor het eerst met de Adria naar Spanje, dus ben zeer benieuwd.
De ervaring van H Lijesen met een Hyundai Trajet 2.7i aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2000 - 2008) en een Hobby De Luxe 450 UF van 1239 kg geplaatst op 20-02-2007:
Hyundai Trajet is eigenlijk Highway Van (grijs kenteken) op LPG G3. Auto vol beladen met scootmobiel, rolstoel en bagage. Caravan beladen volgens boekje. In 2006 naar Zuid Frankrijk. ca 4000 km gereden. De trekkracht berekening is goed. Nergens problemen gehad. Bij toeristische route van TomTom... hellingen van 10-12%, terugschakelen naar 2 en geen probleem. Bij stilstand op helling 12%; gewoon wegrijden! geen slippende wielen. In Frankrijk zijn snelheden van 110 km/h mogelijk om in te halen maar ik rijd zelf liever rond de 90-95. Veel cruise-control gereden. Volgens boekje auto moet er in de 3 worden gereden met caravan. Af en toe toch hoger gezet tot automaat gaat pendelen dan weer 3.
Solo rijdt ik 1:7,5 en met caravan 1:5 op gas. LPG goed verkrijgbaar in Frankrijk, wel duurder als in NL.
Auto is een aanrader.
De ervaring van fam Jansen met een Hyundai Trajet 2.0 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Hobby De Luxe 540 UL van 1500 kg geplaatst op 06-12-2006:
In de praktijk slechte combinatie. Veel te weinig power om lekker te kunnen rijden. Ver terugschakelen (en dus continu zeer hoge toeren) nodig om in beweging te blijven. Advies: niet doen.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Hyundai Trajet.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van marcus fiisher met een Hyundai Trajet 2.7i aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2000-2008) en een Elddis Crusader Super Scirocco van 1797 kg geplaatst op 06-12-2006:
always normaly tow with a land rover discovery but now having towed with the 2.7 automatic hyundia trayget what a tow car faster and smother towing than the disco and no wobbling around gose up hill so easily
De ervaring van Robert Boosey met een Hyundai Trajet 2.0i (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Bailey Senator Indiana van 1464 kg geplaatst op 06-12-2006:
Tows very well on the flat good vision. On long inclines the units slows down to a point where you are possibly selecting 3rd or 2nd gear. This was very apparent in Europe through Switzerland and Italy. If you dont get the weight inside well balanced then serverly affected by the over taking draft even from cars. My first tow and all in all did ok, but looking for another vehicle with more stability and power.
De ervaring van Gary O'Brien met een Hyundai Trajet 2.0 CRDi aut. (112 pk/82 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Ace Jubilee Viceroy van 1375 kg geplaatst op 06-12-2006:
The Trajet 2.0 CRDi Auto is not quick, it does pull away well, however on a steep hill like a30 exeter race course you will need to give it lots of power at the bottom to reach the top at a reasonable speed like 50pm.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.