De ervaring van Michel Cornelissen met een Hyundai ix20 1.4i (90 pk/66, Kw bouwperiode: november 2010 - 2016) en een Weinsberg CaraOne 390 QD van 1090 kg geplaatst op 29-05-2018:
Met de Weinsberg naar de Provence geweest, geen echte problemen. Brandstofverbruik is behoorlijk, vooral bij tegenwind. Heuvels geen problem, mits op tijd teruggeschakeld naar 4 of 3. Stabiliteit is goed, al is de combinatie bij sterke wind wel wat windgevoelig. Ik ga vol vertrouwen op vakantie met deze combi.
De ervaring van johan mol met een Hyundai ix20 1.6i (124 pk/91, Kw bouwperiode: november 2010 - 2015) en een Kip Star Line 47 van 1370 kg geplaatst op 25-05-2016:
ja maar nog niet met ix 20 eerder citroen c5 statiom
De ervaring van Jack met een Hyundai ix20 1.4 CRDi (90 pk/66, Kw bouwperiode: november 2010 - november 2015) en een Dethleffs Aero Style 390 DB van 1245 kg geplaatst op 28-04-2016:
Heb wel alvirens te gaan rijden met caravan een chipbox laten monteren , waardoor ik nu meer vermogen heb en prettig kan rijden met deze combinatie . Optrekken prima .
Ga dit jaar voor het eerst naar zuid=Frankrijk , ik verwacht geen problemen .
De ervaring van P.J. van der Kruys met een Hyundai ix20 1.6i (124 pk/91, Kw bouwperiode: november 2010 - 2015) en een Sprite Alpine Sport 370 EK van 1155 kg geplaatst op 09-07-2014:
Dit jaar voor het eerst met deze nieuwe combinatie naar de Rhône Alpen in Frankrijk geweest (Isere, Vercors en Drome) en dat is mij bepaald niet tegengevallen. De combinatie bleek super stabiel te zijn. Hoegenaamd geen last van aanzuigende werking van inhalende bussen en vrachtauto's. Wel moet er regelmatig worden teruggeschakeld a.g.v. het wat lage koppel. Desondanks, had de auto geen enkele moeite om de caravan over de hellingen bij Luik en de cols van de Vercors naar de Drome te trekken. In de 3e en 4e versnelling, leverde dat geen enkel probleem op. Op de vlakkere wegen zijn de 5e en 6e versnelling prima te gebruiken. Een snelheid van 100 km/u is dan goed haalbaar? Tegenwind en dan vooral schuin van voren levert meer problemen op en noodzaakt tot veelvuldig terugschakelen naar de 4e versnelling. Dan vliegt ook het brandstofverbruik omhoog. Gemiddeld verbruik in Frankrijk was 1 op 10, maar in Nederland met een noordwestenwind tegen, steeg het verbruik fors naar 1 op 8, ondanks dat mijn Sprite toch een heel aërodynamische caravan is. Solo rijd ik met deze auto 1 op 14. Kortom, een prima caravantrekker die met deze Sprite een heel stabiele combinatie vormt
De ervaring van Edwin met een Hyundai ix20 1.6i (124 pk/91, Kw bouwperiode: november 2010 - 2015) en een Caravelair Antares Luxe 426 van 995 kg geplaatst op 28-01-2013:
Onlangs m'n eerste caravan achter de Hyundai geknoopt.
Het rijden in de stad en binnenwegen is geen enkel probleem, de caravan ligt zeer stabiel achter de auto en de auto kan met het extra gewicht gemakkelijk uit de voeten. Zo rond de 80 km/u is de 6e versnelling nog af en toe bruikbaar.
Op de snelweg vielen de prestatie's eigenlijk een beetje tegen. Met de wind op zij en met heel veel geduld heb ik zo rond de 85 kunnen rijden in de 6e versnelling (dit viel me nog mee). Heel anders wordt het met wind tegen. Ik schat dat ik zo'n windkracht 2/3 tegen heb gehad dan heeft ook de 5e versnelling niets 'over' en is de snelheid niet boven de ca. 90 km/u te krijgen en 100 km/u in z'n 4 rijdt niet echt comfortabel qua motorgeluid terwijl de combinatie (caravan was nagenoeg leeg) stabiel genoeg op de weg lag om zo rond de 100 km/u te kunnen of beter gezegd te WILLEN rijden.
De ervaring van Jan van Goor met een Hyundai ix20 1.6i (124 pk/91, Kw bouwperiode: november 2010 - 2015) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1100 kg geplaatst op 02-01-2013:
Met de auto (1.6) Burstner Flipper 400T van 1100 KG.
Prima ervaringen, rijdt ca. 85 km mt een verbruik van 1:9 tot 1:10. In Oostenrijk in de tunnels (mede door de wegen (betonblokken) danserig karakter, verder geen problemen!
De ervaring van Klaas van der Veen met een Hyundai ix20 1.6i (124 pk/91, Kw bouwperiode: november 2010 - 2015) en een Beyerland Sprinter 390 FB Sport van 1130 kg geplaatst op 01-06-2012:
de hyundai in januari aangeschaft, en maakt de verbruikscijfers niet waar. (1:12). afgelopen pinksteren naar zuid limburg geweest met de beyerland van 1050 kg en het rijden viel me ronduit tegen. wel stabiel, maar niet vooruit te branden en een gebrui van 1:7....
De ervaring van gerard huizinga met een Hyundai ix20 1.6i (124 pk/91, Kw bouwperiode: november 2010 - 2015) en een Adria Altea 432 PX van 1100 kg geplaatst op 29-04-2012:
auto dit voorjaar aangeschaft, inmiddels 2500 kilometer met de adria aan de haak er opzitten. Prima reisauto en voor ons een goede trekker. Bleek ook in bergachtige gebieden goed mee te komen.Met 65 kg kogeldruk zeer stabiel. Verbruik bij 90km/u was gemiddeld 1:9. Voor niet al te zware caravans m.i. een prima trekauto.
De ervaring van Kees met een Hyundai ix20 1.6i (124 pk/91, Kw bouwperiode: november 2010 - 2015) en een Sterckeman Starlett 420 CP van 1000 kg geplaatst op 09-04-2012:
Heb deze hyundai ix20 vision 1.6 nu va jan2012 en 2000km er mee gereden.
Met Pasen de 1e keer de Sterckeman (1000kg) er achter gespannen.
Dit viel heel heel erg TEGEN.
Amper aan de 80km/u te krijgen met een verbruik van 1:7 ??
Dus dit is FOUT en ga er dan ook mee terug naar de garage, want de caravan trekken daar hadden wij deze toch voor gekocht? ?
De ervaring van Hans met een Hyundai ix20 1.6i (124 pk/91, Kw bouwperiode: november 2010 - 2015) en een Kip Kompakt 37 van 1000 kg geplaatst op 08-02-2012:
Fijne 1.6ltr auto(2011)/caravan(2012) combinatie. Door het niet te hoge totaal gewicht van 1000 kg en het relatief geringe rijwind oppervlak zijn op vlakke stukken van de tolwegen (Frankrijk) hoge (110/125) snelheden mogelijk. Ook lagere snelheden worden voornamelijk in de 6e versnelling gereden (vlakke wegen) Belading van twee sportfietsen (beide op de achterdrager, want voor is geen ruimte) Alko AKS 3004 stabilisator koppeling, geeft geen krimp of ook maar enige gevoel van beginnende instabiliteit. Brandstof verbruik +/- 10ltr/100km (Frankrijk<>Nederland). Achtervering vind ik bij een kogeldruk van +/- 65kg en de nodige (normale) spullen in de auto, aan de aan de zwakke kant. Bij stadsdrempels (en die zijn hoog in Frankrijk) en bij golvende snelwegen en viaducten, voel je wel eens de eindstops van de vering, daarom MAD verzwaarde vervangings veren set HV-492078 geplaatst,(210 euro, zelf geplaatst, makkie voor een beetje techneut) Toch wel dik tevreden met deze combinatie.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.