De ervaring van kes van der sluis met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Eifelland Holiday 500 TK van 1410 kg geplaatst op 12-08-2024:
Volgens velen is rijden 1 op 7 nauwelijks haalbaar, maar ik rijd nu al voor de derde keer gemiddeld bijna 1 op 9 met de iX35 2.0i CVVT handgeschakeld benzine motor de route solei.
Met een Eiffelland Holiday 1350 kg achter de auto.
Het is wel op tijd schakelen bij "vals plat" en natuurlijk hellingen.
Niet harder dan 90 rijden en bij bergafwaarts zo weinig mogelijk gas geven.
De ervaring van Wim Doorn met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 16-08-2021:
Afgelopen jaar naar het Lago Maggiore gereden met de combinatie.
Voorgaande jaren reed ik zonder anti slinger koppeling dat was vergleken met onze oude Tucson een heel verschil de iX35 was erg onstabiel ook mede doordat er geen zwaardere veren onder zaten. Nu met ALKO koppeling is het een stabiele combinatie. Wel blijft de
iX35 gevoelig voor juiste belading.
Al met al een ontspannende rit gehad naar Italië.
Volgend jaar weer.
De ervaring van Jan Figge met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Knaus van 1290 kg geplaatst op 06-03-2021:
Hyundai rustige, comfortabel en een fijne trekauto
caravan volgt goed de combinatie rijdt prettig
De ervaring van L Reijersen met een Hyundai ix35 2.0i CVVT aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Dethleffs van 1200 kg geplaatst op 27-07-2020:
Goede combinatie. Auto trekt met gemak de caravan. Vergeet soms dat ik met een caravan rij.verbruik gaat van 12,5 naar 6,5. Snelheid 90-100km/u. Ik haal regelmatig langzamer verkeer in. Regelmatig heuvels en bergen.
De ervaring van Martin met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp (184 pk/135, Kw bouwperiode: maart 2010 - augustus 2015) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1375 kg geplaatst op 06-04-2020:
Hyundai IX35 CRDI HP bouwjaar 2010 met een Hobby 495 UFE van 1500 kg. Naar Frankrijk, dwars door de Alpen heen, qua trekkracht totaal geen probleem, beetje gas bij en inhalen is geen punt. Wel goed de caravan beladen dan is 120 geen probleem. Verbruik rond de 1 op 10.
Betaalbare geweldenaar om een caravan te trekken.
De ervaring van Con Hennekens met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Hobby Excellent 470 van 1350 kg geplaatst op 08-08-2017:
Wij hebben deze auto vorig jaar vlak na de vakantie gekregen. Vóór de vakantie gekocht maar helaas niet tijdig klaar om mee op vakantie te gaan. Nu dus de eerste maal een langere reis met deze auto. Na het lezen van de vele reviews op deze site was ik behoorlijk geschrokken van het vele negativiteit over deze trekauto! Maar dat blijkt in de praktijk nogal mee te vallen. Ik ben tot op grote hoogte zeer positief over het rijgedrag van deze combinatie (caravan is vergelijkbaar met aangegeven model, maar waarschijnlijk iets lichter beladen).
De 5e versnelling is goed bruikbaar op redelijke vlakke weg vanaf zo'n 90 kmph. Ook in Oostenrijk is de 5e versnelling best heel bruikbaar, omdat men daar nauwelijks hellingen in de snelwegen aanbrengt. Het lastigste stuk is Beieren, waar de snelweg er uit ziet als kippenvel maal een factor 10.000. Daar is het dus veel schakelen geblazen, misschien had ik toch even iets langer moeten zoeken naar een automaat. Voor de meeste autoweg hellingen is het niet nodig om terug te schakelen naar de 3. Behalve als je gevangen wordt achter een vrachtwagen natuurlijk... Duitsland is echt géén fijn land om met de caravan te rijden, want je mag bijna nergens inhalen met caravan!
We hebben continu zo tegen de 100 kmph gereden waarbij in de 5 het toerental tegen de 3000 gaat, en dat is prima voor de trekkracht. Even inhalen kan dan ook gewoon zonder naar de 4 te moeten schakelen (bergop wel natuurlijk!). Je merkt wel dat als je gevangen wordt en van het gas moet, je ook meteen terug moet naar de 4, bergop al gauw naar de 3. Dat vind ik op zich geen probleem, daar zijn versnellingen voor.
Ga je bergpassen rijden dan wordt het wel spannend. Richting Hermagor keken we van af de A10 binnendoor in een gat met een hellingshoek van 18 graden... Stapvoets naar beneden want zodra je 20 kmph breikt heb je het gevoel nooit meer tot stilstand te komen (De remschijven zien er bij deze auto ook wel erg klein uit in mijn 18”velgen!) Effe later een helling 16% omhoog, waarbij blijven rijden in de 2 en plankgas niet mogelijk bleek te zijn. Hier komt wel een tekort van de auto om de hoek kijken, want het is bijkans onmogelijk om de auto vanuit rijdende toestand in zijn 1e versnelling te krijgen. Eerst stoppen is natuurlijk op zo’n helling geen optie, dus een beetje geforceerd naar de 1 waarbij tijdens het ontkoppelen de wielen vervaarlijk slippen. Vervolgens in de 1 met zo’n 4500 tpm omhoog tokkelen. Hij trekt dat wel prima, en snel gaan kan je daar toch niet. De tractie van de voorwielen is met de kofferruimte volbepakt, 1 kind op de achterbank en een kogeldruk van zo’n 80/85 kilo (iets te veel ja) erg goed en ik heb nooit het gevoel gehad dat we het niet gingen halen. Ik rij graag dit soort bergweggetjes, maar dan toch liever zonder caravan ;-) Op de terugweg dus maar omgereden via Villach.
Op de heenweg sprong dag 2 twee keer de versnelling uit zijn 4 bergop en vol gas. Ik heb dat weggewimpeld met de gedachte dat ik hem niet goed in had gelegd. Ter plaatse nergens last van gehad, maar op de terugweg dag 1 begon dit verschijnsel in toenemende mate terug te keren. Een keer of 15 is hij wel eruit gesprongen. Met de hand op de pook blijkt dit niet te gebeuren, En dag 2 van de terugreis heb ik dit probleem helemaal niet meer gemerkt. Ik moet hiervoor nog een afspraak maken met de dealer, maar het vervelende is dat bijna niet te controleren is of ze het op lossen. Dat merken we volgend jaar dan wel weer…
Qua weggedrag kan ik slechts melden dat ik het oneens ben met de meeste andere reviews over deze trekauto. De caravan ligt keurig straks achter de auto. Ik rij zonder hulpveren, maar wel met 18” velgen. Ik kan me voorstellen dat daar een behoorlijk verschil in zit t.o.v. de standaard 16” velgen, zeker als je banden hebt met wat slappe wangen. Ik heb wel alle banden 0.2 tot 0.3 baar harder opgepompt dan aanbevolen bij volle belading. Ook dat maakt de banden stijver, en dringt eventueel deinen flink terug. 2 jaar geleden heb ik de koppeling vervangen voor een ALKO anti slinger koppeling. Ik denk dat niemand nog zou moeten rondrijden op snelwegen zonder zo’n voorziening!
Al met al ben ik tevreden over de auto. Het kan altijd beter, maar dan had ik een dikke diesel moeten nemen. Of de oudere Tucson met V6 motor. Ten opzichte van mijn vorige auto (Mazda6 Sportbreak 1.8 van 2005) doet hij het zeker beter, en lovenswaardig is de enorme rust in het interieur, ook bij hogere toerentallen. Ik heb gemiddeld 1 op 7,6 gereden met deze combi. Dat is niet echt zuinig, maar toch ook niet onoverkomelijk, en voor mij zeker acceptabel. De actieradius bedraagt dan net geen 400 kilometer.
De ervaring van kloen met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Eriba Living 520 van 1440 kg geplaatst op 08-02-2017:
verleden jaar weer opgestart met caravannen ix35 2,0 icm eriba living 520 beladen rond de 1500kg. gelijk bij aankoop auto banden laten vervangen door michelin [ hankook heeft een te stijve zijwand] combinatie / auto dweilt nauwelijks nu en zoekt zijn eigen weg / gebruik 1:7 is heel normaal mijn hele vroege combinatie ford sierra 1.6 met fokker caravan liep dat ook / het punt is wel dat je voor caravantrekker eigenlijk een 8 kleps motor moet hebben ipv de huidige 16 kleps [ of een diesel] / 8kleps trekt al vanaf de 1500tm de keien uit de weg . 16 kleps begint pas goed vanaf 3000 tm en daar moet je rekening mee houden bij de huidige motoren dus op toeren rijden / dit is ook minder belastend voor de motor vergelijk het met fietsen met een te zwaar verzet ./ in de bergen gereden tot 14% geen probleem / kom je bij wegrijden niet weg even combinatie laten scharen en dan wegrijden ./ zwaardere veren achter kan het geheel nog stabieler maken /goede belading caravan zoveel mogelijk zware dingen bij de as / mijn auto heeft 18 inch wielen / alle beetjes helpen om deze combinatie veilig te berijden
De ervaring van Didier met een Hyundai ix35 1.7 CRDi (116 pk/85, Kw bouwperiode: oktober 2010 - augustus 2015) en een Sunlight C 42 D Njoy van 1030 kg geplaatst op 04-12-2016:
Sedert vorig jaar hebben wij een caravan aangeschaft. Dit is de sunlight 42D enjoy met een max van 1050 KG in beleden toestand. Onze wagen is de Hyundai IX35 1.7 CRDI 85KW en 115 PK. De motor heeft genoeg potentieel om de caravan te trekken maar toch heb ik soms het gevoel dat hij wat meer pit kan gebruiken. Bovenal is het een goede combinatie en het verbruik ligt tussen 9.2 en 9.7 liter. Wij rijden dan ook over de ardense heuvels en daaruit kan ik dan ook opmaken dat er velen waren die zegden dat ik +- 11 liter zou verbruiken wat dus helemaal niet juist is. Je moet gewoon luisteren naar de motor om te horen wat deze wil. Blijf rustig rijden en alles komt goed.
De ervaring van Martin met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp (184 pk/135, Kw bouwperiode: maart 2010 - augustus 2015) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1375 kg geplaatst op 26-11-2015:
Rij sinds 25-7-2015 een IX35 met 184 PK. Heb er een Hobby achter gehad van een dikke 1500 kg. Auto trekt dit zonder problemen. Stabiliteit tot 100 per uur is goed. Gereden met 75 kg kogeldruk. Auto beladen tot ongeveer 1900 kg. Brandstofverbruik solo is ruim 1 op 15. Met caravan was dit rond 1 op 10.
De ervaring van Freek met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Hobby Prestige 495 UL van 1638 kg geplaatst op 22-09-2015:
Caravan is een Hobby Premium 495 UL met verzwaarde as tot 1750 kg. Voor de rste keer met deze combinatie in Oostenrijk geweest en onvrijwillig de bergen ingestuurd waar ik eigenlijk niet mocht komen met een aanhangergewicht van meer dan 750 kg. (stond een bord) maar door afsluiting van 2 opnvolgende tunnels i.v.m. werkzaamheden op zondag noodgedwongen de bergen in gestuurd. Nou normaal heb ik niet zoveel moeite met deze combinatie in andere landen, en in oostenrijk ook niet als we maar op de snelweg kunnen blijven. Op deze twee bergpassen hadden we wel heel veel angst dat we het niet zouden halen, ze waren n.l. 14 15% en terug rijden naar Innsbruck was eigenlijk zeer veel tijdverlies van plus/min. 3.5 uur (terug en weer naar munchen. We hebben het gehaald maar ik had echt niets meer over, in de 1ste versnelling naar boven met een toerental van ongeveer 4500 en een snelheid van 25 km p/u en een hele rij auto`s achter ons aan. Op deze momenten had ik toch liever een BMW X5 gehad. Hopen dit ook nooit meer mee te maken en is ook zeker niet goed geweest voor de versnellingsbak van de auto.
Volgens caravantrekker.nl is deze combinatie ook niet geschikt met deze auto, maar op de snelwegen hebben wij eigenlijk totaal geen last. Soms wel eens terug naar z`n derde versnelling maar dit vind ik niet erg het is tenslotte best wel een zware caravan, en je moet wel weten wat je doet en kan met deze combinatie. wat betreft wind hebben wij nagenoeg geen last omdat de Hobby Premiums zeer goed achter de auto`s liggen waar ze door bekend staan met hun ronde kanten en hoeken. Het verbruik vind ik met de caravan wel heel hoog, in de bergen op de snelwegen gem. 1 op 5.5 6. Dus conclusie in erg bergachtig gebied geen aanrader maar voor op de snelwegen en in nederland best te doen. Dit is onze tweede ix 35 al en bij de rste was het eigenlijk een dweil op de weg met een caravan erachter. Nu zul je denken waarom koop je dan weer een ix 35, puur omdat hij zoveel mag trekken en redelijkerwijs nog een beetje betaalbaar is want ga maar eens een auto uitkiezen met dezelfde trekkracht voor zo`n prijs. Die vind je niet. (nieuw dan wel te verstaan). Bij de nieuwe ix 35 hebben we gelijk van nieuws af aan verzwaarde achterveren laten monteren, dus geen hulpveren want dit helpt niet. De auto komt hierdoor aan de achterkant ongeveer 4,5 cm. omhoog. Het dweilen van de auto op de weg is hierdoor helemaal over. Om de rij kwaliteit nog beter te krijgen kun je nog 19 inch velgen monteren maar hoever wil je gaan financieel gezien. Het word bij ons waarschijnlijk nog beter wat betreft de capaciteit van de auto, want zijn al bij een andere lichtere caravan wezen kijken n.l. de nieuwe Hobby de luxe Edition 495 UL met een totaal massa van 1500 kg. Dus is weer 250 kg. lichter en deze combinatie word wel goed bevonden door caravantrekker.nl zowel in nederland als in buitenland.
De ervaring van Marc met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Carado C 363 van 1445 kg geplaatst op 06-08-2015:
Caravan rond de 1420 kg, auto rond 1800 kg. Voor de eerste keer met deze combinatie op vakantie geweest en de auto heeft mij positief verrast. Ondanks dat ik op sommige stukken terug moest naar de 3e versnelling.
Vakantie naar Oostenrijk en daarna naar Pula in Istri. Op de grote snelwegen in Oostenrijk grotendeels in de 4e versnelling omhoog kunnen gaan om bovenaan te eindigen met een snelheid van ongeveer 85 90 km (in de 4e versnelling). Niet slecht denk ik. Ook onderweg omhoog wel eens "vast" komen te zitten achter een langzamere auto/caravan combinatie. Als ik dan terug schakelde naar de 3e versnelling en gas gaf kwam er genoeg kracht vrij om snelheid te maken en weer door te kunnen naar de 4. Wel veel last van wind, en dan niet voor slingeren maar meer als windvanger. Kortom, voor mij voldoet deze combinatie.
De ervaring van gerard met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp (184 pk/135, Kw bouwperiode: maart 2010 - augustus 2015) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1466 kg geplaatst op 22-02-2015:
Rijdt perfect,mag 1900kg trekken
alles bijelkaar 3500km gereden ook door de bergen geen probleem.
heb een hobby 495 uf prestige
alleen verbruik ongustig.gem. zonder caravan 1:10.
met caravan 1:7
De ervaring van Ruben met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Hobby De Luxe 560 KMFe van 1637 kg geplaatst op 28-07-2014:
Ik rijd nu 4 jaar met een ix35 en een hobby 560. Een zware combinatie met weinig sterren. Samenvatting g: prima combinatie. Wel vaker schakelen maar voldoende kracht om de bergen richting de Costa brave te rijden. Met een caravan van 1100 geloof ik niet dat je maar 60 kunt rijden. Maar goed. Windstil rijdt hij gemakkelijk 100-105. Met veel zijwind dan is hij in deze combi wel gevoeliger. De stabiliteit wordt dan minder maar met 85-90 km goed te beheersen.verbruik is gem 1 op 7 waarbij ik ook de bergen omhoog in zijn 3 gewoon 100km blijf rijden.
De ervaring van G de Koff met een Hyundai ix35 2.0i CVVT aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Dethleffs Aero Style 400 DB van 1225 kg geplaatst op 07-05-2014:
Stabiliteit is fantastisch. Caravan ligt als een streep achter de auto. Prestaties zijn zonder meer goed te noemen. Enige minpunt is het hoge verbruik (1;6,5 a 7 gemiddeld op de route naar Zuid Europa). Bij sterk klimmende en dalende wegen is het beter met de hand te schakelen. De automaat wil dan nog wel eens lastig doen.
De ervaring van Selleslachs met een Hyundai ix35 1.7 CRDi (116 pk/85, Kw bouwperiode: oktober 2010 - augustus 2015) en een Eriba Touring Familia 320 van 900 kg geplaatst op 07-02-2014:
Voorjaar 2013 naar zuid Frankrijk gereden met 2000 km op de teller.
Niettegenstaande ik (te) weinig km p. j. doe (9000) om de Dieselversie te verantwoorden, heb ik na lang aarzelen toch de benzine versie NIET gekozen, daar de prognose naar het verbruik toe (met sleep) helemaal niet gunstig waren, (vlotjes meer dan 10 l;p.100 km)
De Diesel beloofde het met drie liter minder te doen, waar hij ook in slaagde, eerlijkheidshalve moet ik daar aan toevoegen dat de sleep slechts een Eriba familia is, ik niet dikwijls meer dan negentig doe, en ik zeer op het gewicht let.
Bergpassen laat ik liggen, en de motor (overdreven) in de toeren jagen is ook niet mijn ding.
Als het even bergop gaat, of bij het inhalen, verdwijnt het gunstige verbruik als sneeuw voor de zon, (uiteraard)
Bij de benzine versie gaat het verbruik vlotjes over de 16 l. p. 100km,onder wat zwaardere belasting.
De 17 crdi, niettegenstaande de bescheiden longinhoud, bleek een werklustig blok te zijn, en geeft de indruk meer aan te kunnen dan de 1200 kg die volgens fabrieksopgave de limiet is.
De zesde versnelling is zeer goed bruikbaar op de vlakke stukken, natuurlijk, vanaf het begint te heuvelen, voelt men automatisch dat men moet terugschakelen, (LOGISCH)
M'n vorige trekker was een Suzuki Vitara twee liter benzine, die het geen haar beter deed dan de Hyundai, wel integendeel.
Solo, en bij normaal gebruik, verbruikt de IX 35 +- 6 liter p.100 kM, IK !! slaag er niet in onder de 6 liter te blijven, het is ook niet echt een kleine en lichte wagen, dus persoonlijk kan ik best leven met deze cijfers.
Aangezien ik de zwaarste dingen,(twee vouwfietsen) enz. in de auto laad, en streng toezie op het laden en het gewicht in de Eriba, bolt dit span als een zonnetje, deinen of slingeren ? Nooit van gehoord !!
Ook niet met de "Soes" overigens.
Het is normaal niet verstandig om te gaan Dieselen met 9000 km per jaar.
Echter, ik beperk de korte afstanden, (fiets) en naar men zegt, als men elke duizend km zestig km het blok goed warm laat draaien, er geen problemen zouden mogen opduiken met het filter.
Meer dan 10l. p.100 km, is (volgens mij) niet meer van deze tijd, en na 15 jaar met een zuipschuit rondgereden te hebben, is het een verademing 750 km te kunnen doen met n tank, (MET caravan,--- oke,------- een Eribaatje weliswaar)
Conclusie !!
Dik tevreden, nieuwe bezems keren goed uiteraard!!
De ervaring van Rob Tode met een Hyundai ix35 2.0i CVVT aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Eriba Living 530 van 1500 kg geplaatst op 10-11-2013:
Nu al twee jaar met de ix35 naar zowel Frankrijk als Noorwegen geweest. De Eriba Living van 1500 kg ligt redelijk tot goed achter de auto. Trekkracht is geen probleem al schakeld hij snel naar een lagere versnelling toe. Meeste problemen heeft deze combinatie met tegenwind. Hellingen zijn mede door het hoge toerental en snel terugschakelen geen probleem. In Noorwegen met deze combinatie de Koninginnenroute gereden welke met deze combinatie (lengte) toch wel eens vraagtekens opriep.Echter het brandstofverbruik is op dit soort routes behoorlijk hoog. Zonder al te veel tegenwind is op de grote weg op de cc met een snelheid van 90 km/u (mede door de hoge zit) een ontpannen rit van vele uren te maken. Algemeen genomen is het brandstof verbruik met caravan vrij hoog (1:6a7) en solo krap 1:10. In het begin de auto gechiptuned maar na de eerste vakantie dit weer ongedaan gemaakt. Dit vanwege het extra verbruik en tegenvallende extra vermogen.
De ervaring van Hub met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Kip Grey Line 47 TDB Special van 1455 kg geplaatst op 11-08-2013:
Net terug van de Drome met een kip greyline max. 1400 kg, overweeg ik een andere auto of caravan te kopen. Trekkracht, verbruik en snelheid zijn van een matig niveau. Op een steilere helling liet hij me zelfs staan en moest met behoorlijk slippende koppeling doortrekken. Op de autoroute du soleil werd ik bijna door iedere combinatie ingehaald. Stabiliteit was goed. Verbruik 1 op 7. Topsnelheid max. 110 km (bergaf). Geen positieve aanbeveling indien je met ietwat zwaardere caravan veel in bergachtig gebied moet reizen.
De ervaring van H.Vissers met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Hobby Exclusive 495 van 1426 kg geplaatst op 27-09-2012:
Ook ik ben zeer ontevreden over de weg ligging van de ix35 het is een zwabberbak, Junni terug koment uit Zuid Frankrijk ook in een slinger gezeten gelukkig nog net op tijd hem recht kunnen krijgen, Ik heb een hobby 495 tot 1450kg geladen had hier voor een Hyundai tusson 1400 kg trekkracht, nooit geen problemen gehad lag als een muur.Maar ook zonder caravan geen vaste auto stuurbekrachtiging is heel gevoelig, spijt van aan schaf.
De ervaring van Bernard met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een LMC Munsterland 475 RD van 1325 kg geplaatst op 10-09-2012:
Afgelopen zomer naar zuid Frankrijk gereden over de route Du Solei met mijn LMC 1350 kg beladen gewicht. Wat viel dat tegen!! Trekkracht van de IX35 (2 liter benzine 2WD) is 1900 kg volgens boekje maar hang dat er maar nooit achter! Auto is prima en heb ook wel gevoel dat hij goed op de weg ligt. Het koppel is veel te laag voor deze combinatie is mijn mening. Het gaat wel echter op de helling kom je koppel terug en moet je naar 3 of 4, de 5 is alleen op vlak terrein te gebruiken maar dan moet je wel 120 rijden anders is je koppel nog te laag. Het verbruik is ook om te janken 1 op 7 als je geluk hebt. Verder is de auto prima en bevalt hij goed, nu even doorbijten en dan weer snel naar een diesel terug. Ben misschien negatief maar ben een 1.9 renault diesel gewend en die had er geen moeite mee. Overigens van het slingeren heb ik geen last gehad wat andere gebruikers wel melden.
De ervaring van Christian met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp (184 pk/135, Kw bouwperiode: maart 2010 - augustus 2015) en een Eriba Living pulse 465 van 1490 kg geplaatst op 24-08-2012:
Heb nu 2 maal gereden met m'n nieuwe auto en Eriba living pulse caravan (motor is gechip tuned) en moet zeggen toch een aanrader. Eerste maal in voorjaar 2012....zonder verzwaarde achter vering was de combinatie wat onrustig...vooral tijdens het inhalen van een vrachtauto/bus.De auto hing ook al snel erg door met weinig belasting. Na het plaatsten van een compleet nieuwe set achter veren (blauw) is de combinatie veel stabieler...ook bij hogere snelheden. Van doorzakken geen spraken meer! Deze zomer 2700 km weg gereden ook deels door een berg gebied...en wat een heerlijke motor...zolang je tussen 2000-2500 rpm's blijft geeft de combie geen krimp. Ook op de autosnelweg in de 5e versnelling 100km/hr op cruise control....hoef berg op geen eens terug te schakelen!!!
Verbruik losse auto 1 op 16 ( ben een rustige rijder) en met de caravan erachter 1 op 9. Het bovenstaande is ook mede door de tunning...
De ervaring van Rene met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Hobby Excellent 460 UFe van 1375 kg geplaatst op 10-08-2012:
Juli 2012 naar Bretagne geweest. Heenreis ging formidabel. 95-100 km/u. Moest wel regelmatig terugschakelen. Verbruik van 1 op 7 erg hoog. Op terugreis veel zijwind en bij inhalen vrachtwagen bijna total-loss gereden door slingeren van caravan. Auto heeft niet veel overwicht op caravan. Na slingerpartij waardeloze reis gehad. Caravan zeer onstabiel. (zijwind of stress??)
De ervaring van Peter met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Sprite Super 450 CF van 1300 kg geplaatst op 14-07-2012:
Wj zijn in juni van dit jaar met onze iX35 en een Sprite Europa 460 met een leeggewicht van 1080kg naar de Drome geweest via Luik en de autoroute du soleil. De caravan was beladen tot 1300 kg met de zware spullen zo laag mogelijk en zo dicht mogelijk bij de as. In totaal hebbenwij met deze combinatie ca. 2700 km afgelegd. Het is een prettige combinatie gebleken. Stabiel zonder vervelende verrassingen. De hellingen rondom Luik hebben wij zonder problemen kunnen rijden, zij het, dat we soms naar de 3e versnelling terugmoesten. Onze ervaring is dat wij op 5% hellingen doorgaans in de vierde versnelling konden blijven rijden en dan nog konden versnellen. Slechts bij erg lange hellingen moesten wij soms terug naar de 3e versnelling.
Verrassend genoeg hebben zijwind en passerende vrachtwagens vrijwel geen invloed op de stabiliteit (zuiging). Het gemiddelde brandstofverbruik was 1liter op 7,5 km en dat viel ons erg mee. Het verbruik in NL is hetzelfde en soms zelfs hoger zoals bij harde wind schuin op de voorzijde. Daaruit blijkt dat stroomlijn en luchtweerstand idd. Belangrijker zijn dan gewicht van de caravan.
De ervaring van Ed met een Fendt 365TG max 150 met een Hyundai ix35 2.0i CVVT aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Fendt Bianco 465 TG van 1420 kg geplaatst op 17-06-2012:
dit weekend voor het eerst met de Hyundai ix35 en Fendt op pad. Wat mij opvalt is dat de hyundai moeite heeft met de led verlichting van de caravan. Een ritje naar katwijk was geen pretje vanaf amsterdam richting zee wind tegen reed de auto meest in 4e versnelling soms kon ik hem handmatig in 5 zetten maar niet geweldig. Zodra er viaducten komen zakt de auto behoorlijk terug in snelheid. bij een snelheid rond de 90 km rijd de auto meest in 4 en boven de 95 in de 5e versnelling. verbruik was 1 op 7.
Vergeleken met mijn vorige auto een mondeo 2.0 Diesel uit 2008 viel het rijden erg tegen. de Hyundai heb ik nu een half jaar maar ik twijfel of hij het einde jaar bij mij wel haalt. Ben benieuwd naar de ervaringen met caravan als de auto gechip tuned is
De ervaring van Fer met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Hobby Excellent Easy 495 UK van 1350 kg geplaatst op 02-05-2012:
Helaas ben ik zr ontevreden over deze combinatie. Het wegrijden in de lage versnellingen gaat redelijk goed maar bij hogere snelheid is hij niet vooruit te branden. Op de genoemde helling nabij Luik zakte hij terug tot ca 55 km-h in de 2e versnelling. Op vlakke weg in 4e versnelling doortrekken tot 85 lukt maar bij doorschakelen naar de 5 zakt de snelheid vaak terug tot 80 75. TOTAAL GEEN VERMOGEN! Soms, bij wind mee houd ik hem met veel pijn en moeite nt op 85.
E.e.a. besproken met de dealer en deze stelde voor om andere bougies te plaatsen. Dit voelde echter als een zoethoudertje. Inmiddels heb ik een flinke rit gemaakt en het lijkt iets geholpen te hebben. Het is echter maar zeer marginaal. Mijn vorige auto, de Hyundai Tucson leverde in combinatie met de zelfde caravan betere prestaties.....
Als je de astronomische snelheden leest in bovenstaande berekeningen kan ik mij gewoonweg niet voorstellen dat dit haalbaar moet zijn. Ik ga van de zomer (met meer dan 25 jr caravan ervaring) weer naar de alpen maar voor het eerst zie ik er eigenlijk een beetje tegen op.
Ik ben benieuwd of er meerdere vergelijkbare slechte ervaringen met een IX35 zijn.....
De ervaring van Ronald met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Adria Adiva 513 LT van 1488 kg geplaatst op 01-05-2012:
De reden voor onze autokeus is echt voor de caravan aangeschaft. Vorig jaar voor het eerst in Nederland mee gereden en werd niet zo vrolijk van het onstabiel weggedrag. De caravan gaat zoals alle caravans bij het worden ingehaald een beetje op en neer, ook bij de wind vlagen. Op zich geen probleem, maar mijn ervaring was dat de auto snel door zijn te soepele veren zakt, dus voor de auto omhoog, dan stuurt het al niet lekker, door de soepele vering gaat de auto ook een beetje schommelen. Vanuit de autofabriek bekeken wil Hyundai natuurlijk een zo soepele auto maken, anders krijg je een stugge SUV. Nadat ik deze winter aangepaste veren (speciaal voor caravangebruik) heb laten monteren bij de Hyundai dealer, rijdt het supergoed! Het verbruik is 1 op 6, maar ja er hangt ook wat achter aan gewicht. Zonder caravan is deze auto ook niet zuinig te noemen. Nu hebben we er een paar honderd kilometer mee gereden en het bevalt ons goed. Tip: Laat andere speciale veren monteren en het rijdt veel comfortabeler. Deze zomer naar Zuid-Frankrijk ermee en zoals de IX 35 hier in Nederland de tunnels en wat kleine hellingen neemt moeten er naar mijn mening geen teleurstellingen komen.
De ervaring van Piet met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een LMC Musica 470 E van 1300 kg geplaatst op 05-01-2012:
Het valt mij op dat er behoorlijk verschillend wordt gedacht over de ix35. Er was er zelfs n die 1 op12,5 rijdt met combinatie. Dat heeft nog niemand solo gehaald. Dan de trekkracht. Er zijn er bij die de hele reis naar spanje op de cruse c rijden terwijl ik en nog iemand zich suf schakeld bij de eerst volgende bult.Ik kijk ook hoeveel liters ik moet tanken en niet wat mijn bordcomputer zegt. Dat klopt meestal niet. 1 op 7 is ril
Zie ook mijn vorige post. Mijn tucson bracht het er beter van af.Ik denk er over om mijn ix te laten tunen, maar of dat helpt bij benzine motoren weet ik niet.
Mijn zwager rijdt een andere suf en doet alles zuiniger en veel soepeler. Voor de rest is het een mooie en fijne auto op wat gebonk na.
De ervaring van r.akkerman met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp 4WD aut. (184 pk/135, Kw bouwperiode: maart 2010 - augustus 2015) en een Kip Navigator 44 TDB van 1295 kg geplaatst op 11-12-2011:
Buitengewoon goed op een helling in oostenrijk optrekken bij 14% op een slecht wegdek. alsof je op een vlakke weg start
De ervaring van Walter W. met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1480 kg geplaatst op 02-09-2011:
Wij hebben 2600 km gereden met de Hyundai ix35-20i cvvt Style met Hankook 17 inch. banden, handbak (2WD), met een Hobby 495Ufe van 2009. De auto komt met de caravan goed van zijn plaats. Ook autobaanhellingen met een stijgingpersentage van 6% worden redelijk makkelijk genomen en soms dan even terug naar 3e versnelling. Op de vlakke weg en met lichte hellingen is de 5e versnelling overigens prima bruikbaar. Absoluut geen topper is de stabiliteit met de combinatie met zijwind en vracht- verkeer voelt de combinatie niet helemaal stabiel. Verbruik met 90 km/uur kruissnelheid op de cruisecontrol 1 op 8, dit vind ik zelf nog redelijk voor deze combinatie. Onze auto is uitgerust met Mad hulpvering wat de stabiliteit van de achterkant van de auto verbeterd, ook hangt de auto niet meer door. Eveneens is de stuurbekrachtiging van de auto door de dealer anders ingesteld, wat de besturing wat rustiger doet laten ervaren met caravan. Dit omdat de auto wat minder direct gecorrigeerd wordt door wegomstandigheden.
De ervaring van andre met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Fendt Saphir 450 QB van 1300 kg geplaatst op 14-08-2011:
Met deze auto als vervangend vervoer gekregen via anwb. Zou niet mijn keus zijn. Ik ben gewend om met een zware diesel (alfa 166 2,4 jtd 20v) te rijden en dan valt dit enorm tegen. Ik heb een prima beladen en stabiele caravan haal met mijn alfa 120 zonder slingeren. man wat is deze auto daarmee vergeleken onstabiel, hobbelen als een gek en bergop vind ik hem net te kort hebben,Je haalt de berg toppen wel maar met een slakkengang en je moet hem erg goed op toeren houden. had er meer van verwacht.(van een suv dan ) Ik ben misschien wel verwent met een diesel maar had gewoon meer verwacht van deze auto met zo'n caravan. wellicht presteerd de diesel beter, maar het in mijn ogen onstabiele zal blijven. verbruik was ook erg hoog vond ik 1 op 8 en tegenwind 1 op7 is net gehaald. ps: de wagen stond ook nog op winterbanden, wellicht heeft dat ook een reden gehad met onstabilieteit.
De ervaring van pIET met een Hyundai ix35 2.0i CVVT aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een LMC Musica 470 E van 1300 kg geplaatst op 12-08-2011:
Over de auto hoef ik niet veel meer te vertellen daar is niets mis mee. Maar de trekkracht viel mij behoorlijk tegen. Op een heuvelachtige weg veel schakelen tussen de 3 en 4de versnelling en hoog toerental. Zwager van mij had minder moeite met zijn vergelijkbaar voertuig en zuiniger.
De ervaring van Twan met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Adria Adora 502 van 1294 kg geplaatst op 01-08-2011:
Net terug van vakantie in de Ardeche met achter de auto een Adria Unica DK van 1300 kg. Combinatie rijdt heerlijk stabiel ondanks veel wind en regen tijdens de reis. Gemiddeld rond de 100 km/u gereden maar ook bij hogere snelheid (even een vrachtwagen inhalen) is de stabiliteit nog prima. Op vlakke weg is de 5e versnelling en cruise control prima bruikbaar, maar bij lichte hellingen is de 4 al snel noodzakelijk. Groot minpunt is het verbruik. Bij veelvuldig in 4 rijden bij 100 km/u is het verbruik met moeite op 1 op 7 te krijgen, wat gekoppeld aan de kleine tankinhoud, zorgt dat je al binnen 400 km weer aan de pomp staat. Dit is dan ook in mijn ogen het enige nadeel aan een voor de rest prima trekauto.
De ervaring van Ben met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Burstner Averso 390 TS van 1220 kg geplaatst op 31-07-2011:
Deze auto sinds april 2010 in mijn bezit, versie Style 2.0i benzine 163 PK 2wd drive. De caravan Burstner Averso fifty 390 sinds februari met mover in bezit. In de maand juni op vakantie geweest in Sloveni en Kroati, zonder problemen diverse bergpassen kunnen nemen. Zeer stabiele ligging op de weg ondanks onderweg beroerde weeromstandigheden, rukwinden, slagregens etc. Brandstofgebruik met caravan is ca. 1 op zeven, zonder caravan gemiddeld op snelweg en met stadsverkeer 1 op 11,5. Caravan was beladen met 1.200 kg, alles goed uitgewogen m.b.t. totaalgewicht en de verdeling ervan. In 2010 was de ervaring met andere caravan een Knaus 420QD sport in Dolemieten, uitstekende trekker in bergen. De combinatie nooit harder laten lopen dan 100km per uur, op de vlakke weg met cruise control in 5.
De ervaring van Peter met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Knaus Sudwind 400 FD van 1170 kg geplaatst op 26-07-2011:
Een zeer slechte ervaring gehad met de Hyundai IX35. 2.0i benzine 163 pk Naar Spanje gereden over de route Du Solei. met een Knaus sudwind geladen gewicht 1100 kg.De helling naar boven in luik in zijn 3 nog net geen 60 op de teller. Ook de anderen hellingen op de route Du Solei als een slak naar boven gereden. En dan het benzine verbruik ook een drama 1 op 7 Ik heb voor de zekerheid een jerrycan benzine van 20 liter mee genomen.De caravan in Spanje laten staan. Terug gereden zonder caravan het verbruik was op deze lange rit 1365 km 1 op 12 wat een verschil en in zijn 5 de hellingen op met 120 km per uur.
De ervaring van Jan met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp (184 pk/135, Kw bouwperiode: maart 2010 - augustus 2015) en een Fendt Topas 550 TG van 1710 kg geplaatst op 20-07-2011:
Mijn ervaring met deze auto en de caravan is betrekkelijk, de wagen is sterk genoeg (184 pk) trekt zo door tot 125 km, maar dat is niet aan te raden, de auto neemt bij een snelheid van 90 km. en hoger de bewegingen van de caravan duidelijk over, wat het rijden niet ontspannend maakt. De auto zo zwaar mogelijk belasten en de kogeldruk verhogen tot max. maakt het rijden wat prettiger.
Het brandstofverbuik solo ligt op ongeveer 1liter op 12 km. en met de caravan kan ik niet zeggen i.v.m. te weinig km. gereden.
Voor de rest bevalt de auto prima.
De ervaring van Martin met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Dethleffs Camper 470 V van 1327 kg geplaatst op 25-06-2011:
Deze auto sinds maart 2011 in mijn bezit. De caravan Dethleffs Camper 470V met mover sinds mei in mijn bezit. De maand juni met deze combinatie op vakantie geweest naar Spanje. Geweldig zoals deze auto de caravan trekt. Zeer stabiele combinatie, dit ondanks de lengte van de caravan (opbouw 5.50 mtr). Grootste gedeelte met cruse control aan gereden in de 5de versnelling. Verbruik van deze combinatie is 12,6 liter op 100 km. Ben zeer tevreden.
De ervaring van edwin met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp (184 pk/135, Kw bouwperiode: maart 2010 - augustus 2015) en een Eifelland Holiday 460 TL van 1300 kg geplaatst op 22-06-2011:
Hallo,
Ik heb sinds 2 weken een ix35 2.0CRDI HP 184pk
Bevalt prima.
Ik heb zelf een caravanbedrijf en deze auto kan in principe elke caravan trekken.
Heb er al diverse auto's uitgetrokken.
Ik met caravan en zij zonder caravan.
Zeker aan te raden deze auto.
De ervaring van HansPurmerend met een Hyundai ix35 2.0i CVVT aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Hobby La Vita Bionda 455 UF van 1292 kg geplaatst op 15-05-2011:
In de meivakantie voor het eerst deze combinatie aan de tand kunnen voelen naar Normandi en daarbij circa 1500 km gereden. Zeer stabiele combinatie die mede dank zij de stabilisator van Hobby geen krimp geeft bij inhalen of passerend vrachtverkeer. Het was wel even wennen na de Mercedes 220 Diesel maar dat is nu eenmaal het verschil tussen diesel en benzine en de verschillen in het koppel. De hoge zit geeft veel overzicht rondom en een "King of the Road"-gevoel. De automaat vertoont wel wat nerveuze trekjes en schakelt veel bij stijgingen maar had nergens in het heuvelachtige landschap moeite met omhoog rijden. De cruise-control werkt uitstekend. Ondanks de update van Hyundai voor de automaat blijft het benzineverbruik aan de hoge kant. In de heuvels en op de vele rotondes in Noord-Frankrijk ongeveer 1:7. Bij een vlakke constante rit op de snelweg met ca. 95 km/uur is 1:8 haalbaar. De achteruitrijcamera is zelfs met een mover een aanwinst bij het aankoppelen. De Special Mirrors passen goed, geen omklappen bij tegemoetkomend vrachtverkeer waar ik met de Scenic en de Mercedes vaak last van had. Op de verschillende fora wordt een beetje verbaasd gereageerd op het door Hyundai opgegeven maximale trekgewicht van 1600 kg. Ik kan de berekening op deze site wel volgen met als uitkomst dat meer dan 1400 kg niet echt wenselijk is. De door Hyundai mee geleverde afneembare trekhaak is erg makkelijk in het gebruik. De wegklapbare contactdoos blijft mooi schoon. We gaan van deze combinatie nog veel plezier beleven, voor het eerst in de zomervakantie richting Tarragona.
De ervaring van Joris met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Dethleffs New Line 490 van 1340 kg geplaatst op 24-02-2011:
Deze auto gekocht in juni 2010 gekregen en eind juli er gelijk met caravan mee op vakantie geweest. Ging uitstekend! We zijn niet echt de bergen in gegaan, maar naar de Costa brava gereden (Spanje) over de Route Du Soleil. We hebben dit stuk bijna alles in de 5 gereden met een snelheid rond de 105km/h en dit met een (redelijk) grote caravan erachter (Dethleffs 490) en 3 kinderen op de achterbank. Wat ons opviel is dat de combinatie erg stabiel is, ligt heerlijk op de weg.
Verder heeft deze 2.0i benzine motor veel kracht om de caravan te trekken.
Verbruik met caravan is wel aardig hoog, we hebben gemiddeld bijna 1 op 8 gereden tijdens de rit naar Spanje. Terug hadden we veel tegenwind en hadden we net 1 op 7.5 gehaald.
Verder een erg goede caravan trekker, kan hem iedereen aanrader!
De ervaring van S.K. van der land met een Hyundai ix35 2.0i CVVT (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een TEC Travel King 470 TE van 1300 kg geplaatst op 07-08-2010:
een stabiele combinatie. er moet inderdaad vrij veel geschakeld worden. 5e versnelling is mogelijk, maar bij een beetje helling of tegenwind moet er teruggeschakeld worden. Rond de 3500 toeren presteert de motor goed. Ook op hellingenen van meer dan 8 %. Het bezineverbruik is behoorlijk hoog 1 op 7 nauwelijks haalbaar.
Verder: een goede combinatie, waar je ontspannend mee kunt rijden.
De ervaring van Theo met een Hyundai ix35 2.0i CVVT aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: maart 2010 - november 2013) en een Hobby De Luxe 460 LU van 1290 kg geplaatst op 26-05-2010:
Heb 2100 km gereden met de Hyundai ix35-20i cwt aut (2WD),waarvan 635km met een Hobby 460LU.
De auto is comfortabel , schakelt vlekkeloos en trekt de Hobby zeer makkelijk. Ook autobaanhellingen met een stijgingpersentage van 5% worden moeiteloos genomen met een snelheid van 100 km/u maar heeft dan wel moeite met het vinden de juiste versnelling dus schakelt nog al. Dit is wel op te vangen door langzamer te rijden.
Ik ben nog niet in de bergen geweest met deze auto.
Al met al is dit een fijne auto om mee te rijden zowel solo als met caravan.
Brandstofverbruik solo; 1op10,5
Brandstofverbruik met caravan; 1op7.5 dit is het enigste nadeel van de ix35
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Hyundai ix35.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Sünger Sülo met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp 4WD aut. (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Adria Aviva 360 DD van n.b. kg geplaatst op 26-05-2010:
We completed our journey with my wife, our son, and a lot of belongings without any trouble on the road. This car is very powerful for this caravan. It can even comfortably tow larger ones. You wouldn't have any trouble even if you attached 2-3 of these caravans in a row. 😄
De ervaring van Graham Howard met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT 4WD (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Elddis Affinity 530 van n.b. kg geplaatst op 26-05-2010:
Matched with a 2014 Elddis Affinity 530 . The car and caravan act as one.Never had a single problem whilst towing ,would recomend
De ervaring van D O'Donnell met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT 4WD (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Sprite Major 4 FB van 1324 kg geplaatst op 26-05-2010:
Return trip to Blanes, Costa brava IX35 towing Sprite Major 4fb. Excellent towing match even round the terrible French roundabouts, camber goes outwards. Average mpg 29ish. Caravan well loaded but car only had two up plus two bikes on rear carrier and lite load inside. Really good performance from both car and caravan.
De ervaring van Michael met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT 4WD (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Bailey Pursuit 530-4 van 1375 kg geplaatst op 26-05-2010:
Been towing my Pursuit for last 20 trips and not even a cough from my ix35 2.0 it is more than capable and will be hanging onto it for some time to come.I average 30mpg towing which is pretty good.Longest trip around 400 miles round,
De ervaring van R lees met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT 4WD (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Elddis Avante 554 van 1403 kg geplaatst op 26-05-2010:
Ix35 2ltr Hyundai crdi towing elddis avante good match tows better than the 2006 Santa Fe I had previously,ix35,must admit is manual against Santa Fe auto,but towing no problems at all,has previous review also hgv driver but with caution this match would be no problem for novice beginning to caravan.
De ervaring van L.Nicholas met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT 4WD (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Sprite Major 4 SB van 1384 kg geplaatst op 26-05-2010:
Have just returned from south of France,via the Vendee.Car and caravan new,towed perfectly level with noseweight of 83 kg.Averaged 27mpg throughout the 2,200 miles trip,just the two of us in the car but with plenty of gear in the car with rear seats down.Would not hesitate to recommend,as a hgv driver of 43 years experience I would say that I would rate the match as perfect but would not go much higher regards caravans weight.
De ervaring van trevor met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT 4WD (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Lunar Quasar 462 van 1175 kg geplaatst op 26-05-2010:
hi just towed for first time very happy with car use to have a td4 it seems to tow just as good i have a luner quazer 462.just dun 400 miles is brilent tow car
De ervaring van Hennie met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Gypsey Regal van 1250 kg geplaatst op 26-05-2010:
I can not praise the Hyundai and Kia cars/suv quality enough.
Yes it is very under rated untill you have tasted it your self.
From Durban to Pretoria there are very steep climbs and all bigger capacity diesels ate my dust without any effort in racing them.
JD power survey just rated Kia 2nd and Hyundai 4th in quality - 2015
De ervaring van John met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Sprite Alpine Sport 370 EK van 1100 kg geplaatst op 26-05-2010:
Correction : "consumption on my IX35 Bteween 9 and 10 Lt per 100 Km
De ervaring van John Kearney met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Sprite Alpine Sport 370 EK van 1100 kg geplaatst op 26-05-2010:
Tow with a Tando stabiliser, between 9 and 19 Lt per 100 km fuel consumption. Very stable tow, No lack of power at all. Kick dust to most vehicles uphill, down hill, straight. Very under rated. Would like to see more certified tow test results on this vehicles
De ervaring van Graeme Howard met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp 4WD (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Dethleffs Camper DL 470 van 1350 kg geplaatst op 26-05-2010:
In my an almost perfect match .The car has plenty of low down torque and so acceleration and overtaking are easy. The caravan is a wide model and is one of a type that is glued together with minimal use of screws. It is a 2004 model which we have had from new on a BPW chassis with Alko 2004 hitch. A very stable caravan with a long A bar which helps with stability
De ervaring van Towing Tommy met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT 4WD (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Sterling Europa 500 van 1225 kg geplaatst op 26-05-2010:
2.0 crdi 16v 4wd premium very good tow car sits level pulls strong plenty of power we did 600miles towing last year couldnt fault it one bit 4 of us and a little dog in comfort with the old sterling on the back only small niggle its atad thirsty 37 to 39 mpg solo mid twentys towing Hyundai say 47 to 51 solo !!!!!! still we love Herbert our Hyundai
De ervaring van Neil Freke met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Bailey Senator Vermont van 1325 kg geplaatst op 26-05-2010:
Disappointing fuel consumption when towing. Best I achieved was 28mpg on 544 mile round trip using all road types and keeping revs around 1500-1750.
De ervaring van Alan leiper met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp 4WD (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Abbey GTS 418 van 1490 kg geplaatst op 26-05-2010:
I found this to an excellent tow vehicle for the abbey caravan that we tow have to watch speed limits on the flat roads hardly notice caravan behind you tend to go too fast at times but no problem with stability
De ervaring van malcolm met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Bailey Senator Arizona van 1464 kg geplaatst op 26-05-2010:
exellant in every circumstance
De ervaring van JOSE GUARINOS met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp 4WD aut. (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Burstner Flipper 460 TS van 1300 kg geplaatst op 26-05-2010:
Es impresionante conducir este coche con la caravana, es una autentica gozada se lo recomiendo a todo el mundo que quiera disfrutar conduciendo un coche as con una caravana grande sin problemas de falta de potencia, un 10
De ervaring van M Brockbank met een Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT hp 4WD (184 pk/135 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 26-05-2010:
Excellent towing vehicle, good mid range torque and acceptable fuel consumption. The rear view camera makes hitching up a delight rather than a headache. Towing hitch height a little on the low side, might affect stability on a twin axle otherwise very pleased.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.